נמל חיפה מעדכן כלפי מעלה את תחזית המטענים לשנת 2022
דף הבית » חדשות האתר » נמל חיפה מעדכן כלפי מעלה את תחזית המטענים לשנת 2022
על פי הערכות מחודשות בנמל חיפה הצפי הוא כי כמות המכולות שתעבור בנמל בפועל בשנת 2022 גבוהה בלמעלה מ-125 אלף מכולות מהתכנון המקורי. בכוונת חברת הנמל לקלוט 50 עובדים נוספים ולהאריך את העסקתם של 40 עובדים זמניים שכבר נקלטו.
לאור הסטה משמעותית של אניות מנמלים אחרים לנמל חיפה, וכן לאור בחירתן של חברות אניות המכולה להישאר בנמל חיפה, הציגה אמש הנהלת נמל חיפה לדירקטוריון תחזית מעודכנת, כולל הנתון הדרמטי לפיו כמות המכולות שתעבור בנמל בפועל בשנת 2022 גבוהה בלמעלה מ-125 אלף מכולות מהתכנון המקורי, והמכולות, שהיו אמורות לנדוד לטרמינלים אחרים, יישארו בנמל חיפה זאת לאור השירות והתפוקות הגבוהים משמעותית ועיכובים בטרמינלים הפרטיים החדשים.
למעשה, אל מול תחזית לשינוי משמעותי בנתחי השוק עם פתיחת הנמלים החדשים, כעת צופה הנהלת נמל חיפה לשנע ב-2022 יותר מכולות מאשר ב-2021. הנתון הזה, בנוסף לגידול המתמשך באניות המטען הכללי, הביא את הנהלת החברה להציג לדירקטוריון שורה של צעדים מיידיים הכרחיים כדי לעמוד בעומס הצפוי.
בין הצעדים הצפויים:
- קליטת 50 עובדים נוספים והארכת העסקתם של העובדים הזמניים שכבר נקלטו (40) עד לסוף השנה. קליטת העובדים מתחייבת כדי לאפשר מתן שירות ברמה גבוהה במקביל גם למכולות שנשארות וגם לרציפי המטען הכללי שמספרם יגדל כפי שמפורט בהמשך
- הכשרה של הרציף המערבי בנמל חיפה לקליטה של מטענים כללים
- הכשרה של חלקו הצפוני של מסוף המכולות המזרחי לקליטת אוניות מטען כללי גדולות.
- האצה של הפעלת עגורנים חדשים למטען כללי ברציף קישון מערב
- פתיחה של מחסני ברזל לקליטת מטעני יבוא גם בשעות הלילה כאשר אין ליבואנים משאיות לקליטת המטען שנפרק מהאוניות.
להערכת הנהלת החברה הצעדים האלו יוכלו לתת מענה למכולות שנשארות בנמל חיפה ובמקביל לאפשר גידול של 60 אחוז במספר הצוותים שיפרקו מטען כללי – כאמור גם בשעות הלילה כאשר אין משאיות של יבואנים.
פורסם באתר – www.port2port.co.il
בתמונה – נמל חיפה. מגייס עובדים זמניים נוספים על מנת לתת מענה למכולות | צילום: מיכה בריקמן
עוד מאמרים בנושא...

איך נמדדת אמינות בעולם השילוח? – מאחורי הקלעים של דירוגי BDICode
מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, שבו כל עיכוב קטן עשוי להשפיע על שרשרת אספקה שלמה, נושא האמינות הופך לקריטי מתמיד. לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים רוצים לדעת

שינויים בנתיבי המסחר העולמיים בעקבות חסימות ים סוף
מבוא בעשור האחרון, נתיבי המסחר העולמיים חוו טלטלות חסרות תקדים. משברים גיאופוליטיים, מגפת הקורונה, והתגברות מתקפות על אוניות במעבר ים סוף הפכו את אחד ממסלולי

מחשבון השוואה: LCL לעומת FCL
LCL לעומת FCL – השוואה גרפית + מחשבון הבינו במהירות יתרונות, חסרונות, זמני שילוח ועלות למ״ק. לחצו לפתיחת מחשבון קצר שממליץ מה עדיף למשלוח שלכם.

מחשבון כדאיות שילוח אווירי לעומת ימי
מחשבון כדאיות – אווירי מול ימי | יחדיו מחשבון כדאיות שילוח – אווירי מול ימי הזינו משקל, רמת דחיפות ויעד – וקבלו המלצה + השוואה

תעריפי ההובלה הימית בשפל חדש
1. רקע: עולם ההובלה הימית ומדדי תעריפים 1.1 החשיבות של תעריפים בספנות מכולות הובלה ימית מהווה את עמוד השדרה של הסחר הבינלאומי. רוב הסחורות הנעות בין

חנ״י: קול קורא לסוכני אנייה לשינוע מכולות בים בין חיפה ואשדוד
חנ״י פועלת לקידום פרויקט ה״שאטל הימי״ שנועד לשנע מכולות בים בין נמלי חיפה ואשדוד. הפיילוט, שאמור לצאת לדרך בדצמבר הקרוב, פתוח לכל סוכני האנייה בעלי





