שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
מאמרים חדשים
ארכיון
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

שילוח בינלאומי

תוכן עניינים

שגשוג כלכלי פירושו גם פריחה בענפים שונים שמשיקים זה לזה ומשתלבים בפעילות מסועפת, כמו מסחר ותעשייה, אחסון ושילוח, תחבורה ולוגיסטיקה.

כשהגלובליזציה היא כבר עובדה קיימת זה אומר גם שכל הפעילות הזאת מתקיימת בשיתוף פעולה של גופים וארגונים בכל רחבי העולם, ולכן יש צורך גם בגורמים שמקשרים ומתווכים ביניהם. השנתיים שבהן העולם היה נתון במשבר הקורונה הבהירו עד כמה חשובה הפעילות הזאת ועד כמה כל תנודה בכלכלה במקום אחד יכולה להשפיע על שאר העולם. במקרה הזה, לוגיסטיקת שינוע ושילוח שהיא גם ככה מורכבת בימים כתיקונם הפכה להיות בעייתית בשנתיים אלה.

יחד עם הגידול במסחר אלקטרוני וביוזמות מסחר זעירות, יש צורך גדול יותר בשירותים של חברות שילוח בינלאומי וגם של חברות שילוח בארץ, להבין טוב יותר את עבודתן ואת היתרונות שלהן, ועל כך יפורט להלן.

מהי חברת שילוח?

באופן כללי אפשר לתאר את השילוח כפעילות שמטפלת בשינוע סחורות ומטענים במדינה או בין מדינות. כל סחורה וכל מוצר חייבים להגיע מהיצרן ללקוח והם עוברים דרך מחסנים, כלי תעבורה ולפעמים גם דרך גבולות ולכן גם נמלי ים ואוויר.

כל פעולה כזאת מחייבת אנשי מקצוע שמובילים את הסחורה בצורה נאותה ומתאימה לסוג המוצר, באמצעי תעבורה הולמים שמתאימים לכך ועם ניירת מתאימה לחוקים ולתקנות ששומרים על בטיחות האנשים שמטפלים בכך, על הלקוחות ועל מצב המוצרים. מכאן נובע אופי התפקיד של חברת שילוח שמטפלת בכך ומשנעת מטען מהיצרן ליעד הסופי על כל מה שכרוך בכך, כולל עבודת ניירת.

לכל חברת שילוח יש התמחות שונה או בחירה לעסוק בכמה ענפים, יש הבדל בין חברות בגדלים שונים וסמכויותיהן, ויש לכל חברה את היתרונות שלה שהיא מציעה ללקוחות.

שילוח בינלאומי

שילוח בינלאומי הוא שילוח של סחורות, מטענים ומוצרים בין מדינות, כאשר זה יכול להיות בין יצרן ליצרן, בין יצרן לסוחר, בין סוחר ללקוח קצה, בין מוכרים פרטיים ללקוחות פרטיים ועוד סוגים של קשרי מסחר שמביאים גורמים אלה לבחור בשירותי שילוח בינלאומי.

גוף שילוח כזה מביא את המוצר אל הנמל, ימי או אווירי לפי סוג ההתמחות והבחירה של הלקוח המשלם על השינוע, מטעין אותו ודואג לניירת שלו מול רשויות וגורמי מכס, ומטפל בשחרור המוצר מהנמל ומהמכס בהגיעו לארץ היעד.

לאחר שחרורו מהמכס ומהנמל הוא אחראי להובלתו עד לקוח הקצה ששילם על שירותיו.

שאלות ותשובות

העברת מטען מכל סוג שהוא בין שתי מדינות דורשת מיומנויות ביורוקרטיות ולוגיסטיות מורכבות, גם כאשר מדובר במשלוחים פרטיים, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במשלוחים מסחריים. לאור זאת, ולאור העובדה שקיימות חברות רבות המציעות שירותי שילוח בינלאומי, ישנם מספר שיקולים המסייעים בבחירת החברה המתאימה ביותר.

ראשית, חשוב לבחור בחברה המתמחה בסוג המטען שברצונכם לשלוח, כמו גם בשיטת השינוע/סוג המכולה הדרושים לכם. בנוסף, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של חברת שילוח מקומית לעומת חברה בינלאומית, כמו גם של חברת שילוח קטנה לעומת חברה גדולה. פרט לכך, חשוב לזכור שהוותק של החברה הוא שיקול חשוב, אך הוא אינו חזות הכל. ולבסוף, רמת הדחיפות של המשלוח והמחיר שנדרש תמורתו הם שיקול משמעותי לא פחות.

השאלה החשובה ביותר בעת בחירת חברת שילוח היא – מה אתם שולחים? אם, לדוגמה, אתם זקוקים לשילוח מסחרי של חומרים מסוכנים, תרצו מן הסתם לעבוד עם חברה המתמחה בכך. כלומר, חברה המשתמשת באריזות העומדות בתקני השילוח של חומרים מסוכנים, מכירה את התקנים של סימון משלוח כזה, ומעסיקה עובדים בעלי הסמכה לטיפול בחומרים מסוכנים.

חשוב להבין שישנם מטענים הדורשים שינוע מיוחד וחשוב לבחור בחברת שילוח היודעת לספק את סוג השינוע שאתם זקוקים לו. למשל, סחורות המגיעות במכולת רורו, שהיא מכולה המגיעה באונייה ומכילה חיבור מיוחד למשאית. או, סחורות המגיעות ב”פלאט”, כלומר, במכולה שאפשר להוביל בה מטען שהוא גדול מדי ולא נכנס למכולה ברוחב סטנדרטי. ישנן גם מכולות OPEN TOP המיועדות לשינוע מטענים שהם גבוהים יותר מגובה המכולה.

היתרון המשמעותי ביותר של חברת שילוח בינלאומית היא פריסת הסוכנים שלה בעולם. כאשר עובדים עם חברה מקומית אחת בישראל וחברה מקומית שנייה במדינת היעד, בעיות שונות בשילוח עלולות ליפול בין הכיסאות, וכל חברה תטיל את האחריות על השנייה. בעבודה עם חברה בינלאומית, לעומת זאת, ההתמודדות עם כל בעיה או קושי, בין אם הם התעוררו בחו”ל, בארץ או בדרך, היא פשוטה יותר, בזכות הרפרנטים של החברה, שמשמשים כתובת אחת שאליה פונים בכל שלב ועם כל קושי או בעיה.

הרפרנטים של חברה בינלאומית אחראים, לפני הכל, לוודא מול הסוכן מעבר לים, חברת הספנות והמוביל היבשתי בשני היעדים, שתהליך השילוח יעבור בצורה תקינה. בנוסף, הרבה יותר קל לפתור בעיות עם ספקים בנוגע לשילוח בסיוע הרפרנט. בלקוח מסביר לרפרנט את הבעיה, הרפרנט מגדיר מקצועית את הבעיה לסוכן והסוכן מוודא לפתור את הבעיה מול הספק, ועושה זאת בשפה שלו.

בצד היתרונות הברורים, לחברה בינלאומית ישנו חיסרון הנובע מנהלי העבודה הנוקשים מאוד שמאפיינים את פעילותן, כך שיש הרבה פחות מקום לגמישות וליצירתיות הנדרשים במשלוחים ייחודיים. חברת שילוח מקומית מקומית, לעומת זאת, תוכל במקרים רבים לתת מענה יעיל יותר לצרכים מיוחדים לעומת חברה בינלאומית.

בחברה קטנה קרוב לוודאי שתקבלו יחס אישי יותר, ורמת גמישות גבוהה יותר במענה לצרכים מיוחדים לעומת חברה גדולה. יחד עם זאת, בחברה קטנה יש מעט עובדים, שמבצעים את מגוון משימות ללא התמחות ייחודית, ועומדים לרשותם פחות אמצעים טכנולוגיים ולוגיסטיים. לכן, הסיכוי לעיכובים, לחוסר סדר ולטעויות הוא גדול יותר בחברות קטנות.

בחברה גדולה, לעומת זאת, כל עובד מתמחה בתחום מסוים ומבצע אותו ברמה גבוהה. בנוסף, סביר להניח שלחברה יהיו תשתיות טכנולוגיות מתקדמות יותר לצורך ארגון השילוח והמעקב אחריו, כך שהשירות שתקבלו יהיה מסודר ומהיר יותר. בנוסף, סביר גם להניח שחברה גדולה תוכל להציע מחירים אטרקטיביים יותר בתחומי ההתמחות שלה.

בהחלט. ישנן חברות שילוח בינלאומי בינוניות בגודלן, שבהן, הלקוח מקבל יחס אישי כמו בחברה קטנה, והרפנטים שלהן יודעים לבצע מגוון משימות, כך שהלקוח לא צריך להסתחרר בין עובדים שונים. בנוסף, וחשוב לא פחות, גם לחברות בינוניות יש בדרך כלל סוכנים בחו”ל עם הסכמים ברורים, אך הנהלים בהן לא נוקשים כמו בחברה גדולה, והן יכולות לספק הרבה יותר גמישות ויצירתיות בהתאם לצרכי הלקוח.

הוותק של החברה מקנה לה ניסיון, ובפועל, חברות ותיקות רבות שיפרו את איכות השירות והתפעול שלהן בעקבות הוותק והניסיון שצברו. גם המוניטין והאמינות שחברות כאלה בנו לאורך השנים הם יתרונות עצומים. אבל, הוותק יכול פעמים רבות להתבטא בשמרנות ובדפוסי עבודה מקובעים, ודווקא חברות חדשות יהיו פתוחות יותר לשיטות עבודה מתקדמות, המקנות להן יתרון ברור על פני החברות הוותיקות.

גם המחיר הוא שיקול חשוב, כמובן. סוג המטען, גודלו ומשקלו וכן רמת הדחיפות של השילוח, ישפיעו כולם על אופן ההובלה ועל מחירה. משלוח אווירי יגיע מהר יותר ממשלוח ימי, אך לא תמיד יהיה יקר יותר, וכאשר המטען הוא קטן יחסית ושוקל מעט, שילוח אווירי יכול להיות חסכוני יותר.

חשוב גם לזכור שהצעת המחיר הזולה ביותר היא לא בהכרח ההצעה המתאימה או הטובה ביותר. בעיקר משום שהצעה זולה עלולה לרמז על רמות ארגון ובטיחות נמוכות, על עבודה עם סוכנים לא אמינים, על תשתית לוגיסטית וטכנולוגית מיושנת וכדומה.

כמו בכל תחום אחר, כדאי לקבל המלצות לגבי חברת השילוח עמה אתם עומדים לעבוד. את ההמלצות כדאי לבקש הן מאנשים שהתנסו בקבלת שירות שילוח בינלאומי מאותה חברה, והן מבעלי מקצוע בתחום השילוח, המכירים את החברה ויכולים לאמוד את התאמתה לסוג השילוח שאתם מבקשים לבצע.

שילוח ימי

לפני שנצלול לתוך המורכבויות של אסטרטגיות שילוח ימי, חיוני שתהיה לך הבנה מוצקה של היסודות של לוגיסטיקת שילוח ימי. שילוח ימי הוא מרכיב חיוני בסחר

קרא עוד »
אין יותר פוסטים להציג

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/חלקו-של-הסחר-בין-ישראל-לטורקיה-מכלל-הסחר-הישראלי.png
הפגיעה בפעילות המקרו כלכלית כתוצאה מהלחימה במבצע "חרבות ברזל" - טורקיה

משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם נוהל להתייחסות הציבור לאסדרת היבוא מטורקיה בעקבות האמברגו עליו הכריזה ממשלת טורקיה בתחילת חודש מאי 2024, אשר מפר את הסכם הסחר בין המדינות, ביטל את מסגרת היחסים הכלכליים ופגע...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/פורסם-ברשומות-תיקון-נרחב-לצו-יבוא-חופשי.png
פורסם ברשומות תיקון נרחב לצו יבוא חופשי

צו יבוא חופשי, התשע”ד – 2014 מאגד בתוכו דיני חוקיות יבוא רבים הקבועים בישראל. התיקון נועד לעדכן את הוראות הצו על מנת שישקף את הדין הקיים בתחומי היבוא וכן על מנת לכלול בו תיקונים נדרשים שונים. לעיון...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/לא-עוצרים-בנמל.png
רפורמת "לא עוצרים בנמל" יוצאת לדרך

רפורמת “מה שטוב לאירופה – טוב לישראל” יוצאת לדרך! פחות חסמים, יותר מוצרים וכולנו מרוויחים! השלב הראשון ברפורמה: “לא עוצרים בנמל” כבר פה, והחל מיום ב’, ה-1.7.24  אלפי מוצרים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/Black-and-White-Tumblr-Aesthetic-Rap-HipHop-Playlist-Cover.png
ניווט בשילוח בינלאומי: האסטרטגיה הלוגיסטית של ישראל בזמן מלחמה

בתחום הלוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה, הדינמיקה של שילוח בינלאומי בזמן מלחמה מציירת פסיפס מרתק של אסטרטגיה, חוסן וחדשנות. תארו לעצמכם את רשת האתגרים המורכבת שמתעוררת כאשר מדינה כמו ישראל, השוכנת בתוך מתחים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/שילוח-ישראל.png
שילוח בינלאומי בישראל: פתרונות ייחודיים לכל הצרכים

בעולם השילוח הבינלאומי, כל מדינה מציגה את מערך האתגרים והדרישות שלה. עם זאת, בכל הנוגע לשליטה בספנות הבינלאומית בישראל, ארץ שופעת משמעות היסטורית ומורכבויות מודרניות, חיונית גישה ייחודית. מנמלי חיפה ואשדוד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/חרבות-ברזל.png
יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 23.05.2024 עלה לאוויר פיצוי למעסיקים ששילמו הפרשות סוציאליות עבור עובדיהם בתקופת שירות המילואים במלחמת חרבות ברזל 20.05.2024 עלה לאוויר פיצוי לבעלי עסקים ששירתו במילואים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/מדריך-יבוא-אישי.png
מדריך לייבוא אישי באמצעות חברות שילוח

מבוא כל אדם בישראל רשאי לייבא אישי חפצים (טובין) באמצעות חברות משלוח, בתנאים הבאים: החפצים אינם אסורים ליבוא בישראל אם יש צורך באישור או רישיון יבוא – יש לפנות לרשות המוסמכת. פרטים בהמשך המדריך. הגדרות:“יבוא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/עמיל-מכס.png
מה הם תפקידיה של חברת עמילות מכס?

חברות עמילות מכס ממלאות תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת זרימה חלקה של סחורות מעבר לגבולות. עם זאת, כדי לפעול באופן חוקי ולספק את שירותיהן, חברות אלו חייבות לעמוד בדרישות רישוי מסוימות. קבלת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/06/ביטוח-ימי.png
ביטוח ימי

ביטוח החל על טובין המובלים בים המבטח מתחייב כלפי בעל המטען לפצותו על נזקים שיגרמו למטען במהלך המסע הימי. בדרך כלל מתפרש הביטוח על המסע כולו מחצר המוכר ועד חצר הקונה. הבעלות על הפוליסה עוברת מהמוכר לקונה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/מילון-מונחים.png
מכס - מונחים

א אבטחת הסחר הבינלאומי רוב מדינות העולם מעודדות סחר בינלאומי חופשי עימן ובעשורים האחרונים גדל הסחר הבינלאומי והסחר הימי בפרט. גורמים שונים מארגוני טרור ועד קבוצות מהפכניות שונות מנסים לנצל הסחר להעברת...

1 2 3 66