חדשות האתר

אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.

מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני...
29 November 2025

חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים

בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**,...
27 November 2025

שר האוצר מרחיב את הפטור ממס על יבוא אישי ל־150 דולר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הודיע כי הוא צפוי לחתום על צו חדש שירחיב את הפטור ממס בקניות ביבוא אישי....
26 November 2025

השפעת המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor (IMEC) על היבוא לישראל

השפעת מסדרון IMEC על היבוא לישראל השפעת המסדרון הכלכלי IMEC על היבוא לישראל המסדרון הכלכלי India–Middle...
23 November 2025

ישראל והודו מחדשות את המשא-ומתן על ‎הסכם סחר חופשי

    ישראל והודו מחדשות את השיחות על הסכם סחר חופשי ביקורו של שר המסחר והתעשייה ההודי, פיוש...
23 November 2025

מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים

מדריך ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים...
16 November 2025

ההשפעה של רפורמות סחר בינלאומי על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות

    השפעת רפורמות הסחר על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות שוק היבוא־יצוא הישראלי עובר...
16 November 2025

מגמות השילוח הבינלאומי ב-2026

    2026 צפויה להיות שנת מפנה בשילוח הבינלאומי: האצה של AI[1] בשרשרת האספקה, שינויי נתיבי סחר...
09 November 2025

שירותי דלת־לדלת בישראל – איך לבחור ספק שילוח נכון

מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, הביטוי שירות דלת־לדלת הפך לסמל של נוחות, יעילות וחיסכון בזמן. עבור יבואנים...
09 November 2025

מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל

    מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל ממלאים פרטי משלוח ומקבלים הערכה מהירה למכס, מס קנייה, מע״מ,...
09 November 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21

נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21

נמל אשדוד האיץ סיום עבודות השדרוג בחלקו המזרחי של רציף 21 באורך שך כ-320 מטר, ומאפשר כעת פריקת אניות כחלק מהתמודדות עם העומס.

פרויקט השדרוג, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל, נמצא בעיצומו וצפוי להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה

נמל אשדוד סיים בימים אלה את חלקו השני של אחד הפרויקטים התפעוליים המורכבים לשדרוג רציף 21. היקף ההשקעה ברציף 21 עומד על מעל למיליארד שקל וכולל שדרוג והעמקת הרציף, ביצוע התאמות בעורף, רכישת והעתקת מנופים ועוד. מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי שנעשה במטרה לאפשר קליטת אניות ענק, כחלק מההשקעות הרחבות שדירקטוריון החברה אישר וההנהלה ביצעה, במסגרת ההיערכות לתחרות הקרבה. שדרוג חלקו המזרחי של הרציף, באורך של כ-320 מטר, הסתיים כאמור בימים האחרונים והוא החל לקלוט אניות גלנוע.

האנייה הראשונה אשר חנכה את הרציף שייכת לחברת ׳נפטון׳, ופורקת רכבים המיובאים מאירופה. נמל אשדוד האיץ את סיום העבודות בחלקו המזרחי במטרה להנגיש רציפים נוספים לפריקת אניות במסגרת ההתמודדות עם העומס הגדול.

אורכו הכולל של רציף 21 הוא כ-850 מטר, עם סיום עבודות השדרוג הוא יאפשר לאניות מכולה גדולות, המגיעות לאורך של כ-400 מטר בעלות כושר נשיאה של עד 24 אלף מכולות, לפקוד את הנמל. השדרוג גם כולל את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון בעלי יכולת הרמה משופרת ותשתית עגורנים בעלי יכולת הרמת שתי מכולות בו זמנית, וכן את העמקתו בחלקו המערבי לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אניות גרעינים גדולות. היקף ההשקעה בהקמת מסוע גרעינים מתקדם וחדיש הכולל מדלה לגרעינים ולמוצרי גרעינים עומד על כ-300 מיליון שקל. העבודות צפויות להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה.

שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד, ציין: ״במסגרת הצעדים השונים שאנו נוקטים בכדי לסייע בפתרון המשבר, לצד הארכת העסקת העובדים הזמניים, האצנו פתיחת חלקו המזרחי של רציף 21 הנמצא בעבודות שדרוג לטובת קליטת אניות נוספות. עם תום העבודות, רציף 21 יהיה מהרציפים החדישים ביותר בארץ שיאפשר קליטת אניות תבואה ומכולות, ויעמוד בסטנדרט בינלאומי מתקדם ביותר״.

פורסם באתר port2port

בתמונה: שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד. | צילום: אבישג שאר ישוב

עוד מאמרים בנושא...

מחשבונים
עורך ראשי

מחשבון השוואה: LCL לעומת FCL

LCL לעומת FCL – השוואה גרפית + מחשבון הבינו במהירות יתרונות, חסרונות, זמני שילוח ועלות למ״ק. לחצו לפתיחת מחשבון קצר שממליץ מה עדיף למשלוח שלכם.

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/09/טעויות-נפוצות-ביבוא-אישי-ועסקי-–-וכיצד-עמיל-מכס-יכול-למנוע-אותן.png
טעויות נפוצות ביבוא אישי ועסקי – וכיצד עמיל מכס יכול למנוע אותן

מבוא יבוא סחורות, בין אם מדובר ביבוא אישי קטן או ביבוא מסחרי בקנה מידה רחב, מלווה בהיבטים בירוקרטיים ומשפטיים מורכבים. טעויות קטנות בתהליך עלולות לגרום להפסדים כספיים, עיכובים ממושכים ואף החרמת סחורה....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/09/שחרור-מהיר-מהמכס-–-איך-לבחור-עמיל-מכס-שיודע-לקצר-תהליכים.png
שחרור מהיר מהמכס – איך לבחור עמיל מכס שיודע לקצר תהליכים

מבוא בעולם היבוא והיצוא המהיר והדינמי של ימינו, זמן הוא לא רק כסף – אלא גם יתרון תחרותי משמעותי. עסקים רבים מגלים ששחרור איטי מהמכס עלול לגרום לנזקים כספיים ישירים: תשלום אחסנה מיותרת, פגיעה באספקה ללקוחות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/09/נחתם-הסכם-בין-רשות-המסים-למכס-האמריקאי-שיביא-להקלות-משמעותיות-ליצואנים-ישראלים-בסחר-עם-ארהב.png
נחתם הסכם בין רשות המסים למכס האמריקאי שיביא להקלות משמעותיות ליצואנים ישראלים בסחר עם ארה"ב

ההסכם צפוי להביא להרחבת היקף הסחר בין ישראל לארה”ב בזכות הקלות המאפשרות חסכון בזמן ובכסף ליצרנים ולגורמי שילוח. מנהל רשות המסים, משה אשר, ומנהל המכס האמריקאי, גיל קרליקווסקה (R. Gil Kerlikowske)...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/שילוח-ירוק.png
שילוח ירוק – התקנים, השיטות וההזדמנות הלוגיסטית החדשה

מבוא בעולם שבו שיקולים סביבתיים הופכים לחלק בלתי נפרד ממדיניות ממשלות, התייעלות עסקית ומוניטין תאגידי – גם עולם השילוח משנה כיוון. שילוח ירוק, או ליתר דיוק שילוח בעל טביעת פחמן מופחתת, אינו עוד מושג תיאורטי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/מזרח-תיכון.png
שילוח רציף למזרח התיכון החדש – האם ישראל הופכת לגשר בין בחריין, האמירויות והעולם?

מבוא מאז הסכמי אברהם נפתחו נתיבים כלכליים חדשים בין ישראל למדינות ערב, ובעיקר ל־שילוח לאמירויות ול־שילוח לבחריין. הגיאופוליטיקה משתנה, והזירה הלוגיסטית מתחילה להתאים את עצמה למציאות חדשה. חברות שילוח רבות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-עמילות-מכס-1.png
תחזית שילוח 2026: אילו מגמות ישפיעו על זמני הובלה ועלויות היבוא לישראל?

מבוא עולם השילוח הבינלאומי משנה פניו, ובשנת 2026 צפויות חמש מגמות מרכזיות לעצב מחדש את הדרך שבה סחורות מגיעות לישראל. שינויים גיאופוליטיים, מגבלות סביבתיות, חדשנות טכנולוגית ותקינה אירופית מחמירה יוצרים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-עמילות-מכס-3.png
סימולציה: כמה באמת עולה לך לייבא משלוח קטן? מדריך מלא עם הדמיה ומחשבון אינטראקטיבי

מבוא: למה ייבוא קטן לא תמיד משתלם? בעלי עסקים קטנים, חנויות בוטיק ויזמים בתחילת הדרך נמשכים לאפשרות של ייבוא משלוחים קטנים – בעיקר בגלל ההשקעה הראשונית הנמוכה לכאורה. אך המציאות בשטח שונה: משלוח קטן עשוי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-עמילות-מכס-2.png
נייר עמדה פורסם על ידי ארגון התאגידים בנושא ביטוח ותעריפי המכס בארה״ב

ארגון התאגידים פרסם נייר שדן בשאלה כיצד משפיעים תעריפי המכס החדשים בארה״ב על פרמיית ביטוח מטענים. בנוסף להשפעה על תשלומי המכס, מומלץ ליצואנים לארה״ב לשקול כיצד השינויים בשיעור המכסים הללו משפיעים על ביטוח...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-2.png
קונסולידציה מתקדמת – מתי כדאי לשלב מטענים ואיך זה עובד בפועל

קונסולידציה נכונה היא מנוע חיסכון משמעותי: חיבור מספר משלוחים קטנים למשלוח מאוחד יכול להוזיל עלויות ליחידה, לשפר ניצול נפח ומשקל, ולעיתים אף לקצר לוחות זמנים. במאמר זה נציג מתי זה משתלם, באילו מודלים כדאי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-1.png
עיכובים? לא עוד – איך אנליטיקת נתונים מצילה משלוחים בזמן אמת

בעולם השילוח המודרני, עיכוב אחד יכול לגרום לאפקט דומינו של הפסדים, לקוחות מאוכזבים והפסד עסקאות. אנליטיקת נתונים מאפשרת לחזות שיבושים לפני שהם קורים – ממזג אוויר קיצוני ועד עומסים בנמלים – ולנקוט פעולות...

1 2 3 4 5 6 63