נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21
דף הבית » חדשות האתר » נמל אשדוד: אניות נפרקות בחלקו המזרחי של רציף 21
נמל אשדוד האיץ סיום עבודות השדרוג בחלקו המזרחי של רציף 21 באורך שך כ-320 מטר, ומאפשר כעת פריקת אניות כחלק מהתמודדות עם העומס.
פרויקט השדרוג, בהיקף של למעלה ממיליארד שקל, נמצא בעיצומו וצפוי להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה
נמל אשדוד סיים בימים אלה את חלקו השני של אחד הפרויקטים התפעוליים המורכבים לשדרוג רציף 21. היקף ההשקעה ברציף 21 עומד על מעל למיליארד שקל וכולל שדרוג והעמקת הרציף, ביצוע התאמות בעורף, רכישת והעתקת מנופים ועוד. מדובר במהלך אסטרטגי משמעותי שנעשה במטרה לאפשר קליטת אניות ענק, כחלק מההשקעות הרחבות שדירקטוריון החברה אישר וההנהלה ביצעה, במסגרת ההיערכות לתחרות הקרבה. שדרוג חלקו המזרחי של הרציף, באורך של כ-320 מטר, הסתיים כאמור בימים האחרונים והוא החל לקלוט אניות גלנוע.
האנייה הראשונה אשר חנכה את הרציף שייכת לחברת ׳נפטון׳, ופורקת רכבים המיובאים מאירופה. נמל אשדוד האיץ את סיום העבודות בחלקו המזרחי במטרה להנגיש רציפים נוספים לפריקת אניות במסגרת ההתמודדות עם העומס הגדול.
אורכו הכולל של רציף 21 הוא כ-850 מטר, עם סיום עבודות השדרוג הוא יאפשר לאניות מכולה גדולות, המגיעות לאורך של כ-400 מטר בעלות כושר נשיאה של עד 24 אלף מכולות, לפקוד את הנמל. השדרוג גם כולל את העמקת חלקו המזרחי של הרציף לעומק של כ-17.5 מטר וחיזוקו לנשיאת מנופים של 130 טון בעלי יכולת הרמה משופרת ותשתית עגורנים בעלי יכולת הרמת שתי מכולות בו זמנית, וכן את העמקתו בחלקו המערבי לעומק של כ-16 מטר והתאמתו לקבלת אניות גרעינים גדולות. היקף ההשקעה בהקמת מסוע גרעינים מתקדם וחדיש הכולל מדלה לגרעינים ולמוצרי גרעינים עומד על כ-300 מיליון שקל. העבודות צפויות להסתיים במהלך המחצית השנייה של השנה.
שיקו ז׳אנה, מנכ״ל נמל אשדוד, ציין: ״במסגרת הצעדים השונים שאנו נוקטים בכדי לסייע בפתרון המשבר, לצד הארכת העסקת העובדים הזמניים, האצנו פתיחת חלקו המזרחי של רציף 21 הנמצא בעבודות שדרוג לטובת קליטת אניות נוספות. עם תום העבודות, רציף 21 יהיה מהרציפים החדישים ביותר בארץ שיאפשר קליטת אניות תבואה ומכולות, ויעמוד בסטנדרט בינלאומי מתקדם ביותר״.
בתמונה: שיקו ז׳אנה, מנכ״ל חברת נמל אשדוד. | צילום: אבישג שאר ישוב
עוד מאמרים בנושא...

איך נמדדת אמינות בעולם השילוח? – מאחורי הקלעים של דירוגי BDICode
מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, שבו כל עיכוב קטן עשוי להשפיע על שרשרת אספקה שלמה, נושא האמינות הופך לקריטי מתמיד. לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים רוצים לדעת

שינויים בנתיבי המסחר העולמיים בעקבות חסימות ים סוף
מבוא בעשור האחרון, נתיבי המסחר העולמיים חוו טלטלות חסרות תקדים. משברים גיאופוליטיים, מגפת הקורונה, והתגברות מתקפות על אוניות במעבר ים סוף הפכו את אחד ממסלולי

מחשבון השוואה: LCL לעומת FCL
LCL לעומת FCL – השוואה גרפית + מחשבון הבינו במהירות יתרונות, חסרונות, זמני שילוח ועלות למ״ק. לחצו לפתיחת מחשבון קצר שממליץ מה עדיף למשלוח שלכם.

מחשבון כדאיות שילוח אווירי לעומת ימי
מחשבון כדאיות – אווירי מול ימי | יחדיו מחשבון כדאיות שילוח – אווירי מול ימי הזינו משקל, רמת דחיפות ויעד – וקבלו המלצה + השוואה

תעריפי ההובלה הימית בשפל חדש
1. רקע: עולם ההובלה הימית ומדדי תעריפים 1.1 החשיבות של תעריפים בספנות מכולות הובלה ימית מהווה את עמוד השדרה של הסחר הבינלאומי. רוב הסחורות הנעות בין

חנ״י: קול קורא לסוכני אנייה לשינוע מכולות בים בין חיפה ואשדוד
חנ״י פועלת לקידום פרויקט ה״שאטל הימי״ שנועד לשנע מכולות בים בין נמלי חיפה ואשדוד. הפיילוט, שאמור לצאת לדרך בדצמבר הקרוב, פתוח לכל סוכני האנייה בעלי





