תעלת סואץ: עלייה נוספת בתעריפי אגרות המעבר
דף הבית » חדשות האתר » תעלת סואץ: עלייה נוספת בתעריפי אגרות המעבר
החל מה-1 במרץ מתייקרות אגרות המעבר בתעלת סואץ בשיעור של עד 10%. נזכיר כי ב-1 בפברואר כבר התייקרו האגרות בכ-6% לכל כלי השיט העוברים בתעלה, למעט ספינות נוסעים ומכליות גז.
החל מהיום (1/3) מתייקרות אגרות המעבר בתעלת סואץ בשיעור של עד 10%. רשות תעלת סואץ הודיעה על ההעלאה בשבת בלילה. נזכיר כי ב-1 בפברואר כבר התייקרו האגרות בכ-6% לכל כלי השיט העוברים בתעלה, למעט ספינות נוסעים ומכליות גז.
הרשות הסבירה שההחלטה התקבלה ״על סמך הצמיחה המרשימה בסחר העולמי, השיפור בענף הספנות, פיתוח מסלולי הניווט (בתעלה) ושיפור שירותי המעבר בתעלת סואץ״. מחירי האגרות שונים על פי סוג הספינות. כך למשל מכליות הנפט ומוצריו יצטרכו לשלם עוד 5% מהיום כדי לעבור בתעלה. על מכליות המובילות גז וכן על אניות המובילות מוצרים כימיים לשלם עוד 10% כדי לעבור בתעלה.
במצרים מעריכים כי ייקור האגרות לא ישפיע על התנועה בתעלה בייחוד בתקופה הנוכחית כשלכלי השיט אין ממש אלטרנטיבה עקב עליית מחירי הדלקים.
אתמול (2/3) החלה ״רשות תעלת סואץ״ המצרית ליישם את החלטתה לייקר את אגרות המעבר לכל סוגי הספינות העוברות בתעלה ב-6%, ואת למעט ספינות תיירים ומכליות גז נוזלי. בתחילת ינואר החלה הרשות לצמצם ההנחות שנעו בין 5% ל-10% שנתנה לקווי הספנות המשתמשים בנתיב השיט הבינלאומי.
״רשות התעלה״ נימקה את החלטתה להפחית את ההנחות עליהן הכריזה במהלך משבר הקורונה בכך שהיא ״מעוניינת להפיק תועלת מהגידול בתנועת השיט העולמית, במיוחד עבור ספינות מכולות, לאחר פתיחת הנמלים מחדש וחידוש העבודות בהם במלוא התפוקה״. תנועת הגז הנוזלי בתעלת סואץ מהווה כ-4.5% מסך תנועת הסחר העוברת בתעלה. במצרים הסבירו שהפטור לספינות הקרוז מדמי מעבר מוגדלים תואם מצבה של התיירות העולמית, שנפגעה קשות במהלך השנתיים האחרונות עקב התפשטות הקורונה בעולם.
במקביל, אוסמה רביע, ראש רשות התעלה אמר אתמול שבמהלך חודש ינואר 2021 הגיעה תנועת הספינות בתעלה ל-1,774, עלייה של 11% לעומת השנה שעברה. רביע הוסיף בראיון לתכנית טלוויזיה שהתעלה השיגה בחודש ינואר הכנסה בשווי של 544 מיליון דולר, עלייה של 10% לעומת השנה שעברה.
עוד מאמרים בנושא...

איך נמדדת אמינות בעולם השילוח? – מאחורי הקלעים של דירוגי BDICode
מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, שבו כל עיכוב קטן עשוי להשפיע על שרשרת אספקה שלמה, נושא האמינות הופך לקריטי מתמיד. לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים רוצים לדעת

שינויים בנתיבי המסחר העולמיים בעקבות חסימות ים סוף
מבוא בעשור האחרון, נתיבי המסחר העולמיים חוו טלטלות חסרות תקדים. משברים גיאופוליטיים, מגפת הקורונה, והתגברות מתקפות על אוניות במעבר ים סוף הפכו את אחד ממסלולי

מחשבון השוואה: LCL לעומת FCL
LCL לעומת FCL – השוואה גרפית + מחשבון הבינו במהירות יתרונות, חסרונות, זמני שילוח ועלות למ״ק. לחצו לפתיחת מחשבון קצר שממליץ מה עדיף למשלוח שלכם.

מחשבון כדאיות שילוח אווירי לעומת ימי
מחשבון כדאיות – אווירי מול ימי | יחדיו מחשבון כדאיות שילוח – אווירי מול ימי הזינו משקל, רמת דחיפות ויעד – וקבלו המלצה + השוואה

תעריפי ההובלה הימית בשפל חדש
1. רקע: עולם ההובלה הימית ומדדי תעריפים 1.1 החשיבות של תעריפים בספנות מכולות הובלה ימית מהווה את עמוד השדרה של הסחר הבינלאומי. רוב הסחורות הנעות בין

חנ״י: קול קורא לסוכני אנייה לשינוע מכולות בים בין חיפה ואשדוד
חנ״י פועלת לקידום פרויקט ה״שאטל הימי״ שנועד לשנע מכולות בים בין נמלי חיפה ואשדוד. הפיילוט, שאמור לצאת לדרך בדצמבר הקרוב, פתוח לכל סוכני האנייה בעלי





