מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

מה זה עמיל מכס

מה זה "עמיל מכס"?

עמילות מכס היא מקצוע, אשר מאפשר לאדם לקבל ייפוי כוח בעבור עסקים ואנשים פרטיים, כדי לשחרר את הסחורה שהם מקבלים במכסעמיל מכס הוא מקצוע מוסמך, שמושתת בעיקר על קשרים רבים שיש לאותו עמיל, וניסיון רב בעבודה מול המכס.

עמיל מכס זה תפקיד שדורש יידע רב בנושאים רבים: הובלה ימית מול יבשתית, ביטוח, אחסנה וערובה, וגם לוגיסטיקה רבה. חשוב גם שתהיה לחברת עמילות מכס את כל הגישה לחברות מקבילות בחו”ל, כדי לשחרר את התכולה כמה שיותר מהר. העמיל מכס בקיא בכל הנהלים ובכל הפרוצדורה הביורוקרטית, כה שהוא עשוי לשחרר את המטען שלכם מידיי המכס בזריזות, באפקטיביות ובפשטות, כל זה בהתאם לחוק, באופן זה שהינו אף ימנע מכם להסתבך עם כל מיני רשויות של מס.

בקצרה – עמיל מכס מאפיין את המטען שלכם בצורה פורמלית אל מול הרשויות. כל מטען אשר בא למדינת ישראל עובר דרך שירות של מכס ונבחן במרביות בהתאם לנהלים. בכל מדינה קיים מסוף של שלטונות המכס והמיסוי, אשר בו נערכת הפעילות של המכס. באותו המסוף קיימים הרבה עובדים, אשר בוחנים במידה והמטען ניצב בדרישות ובכל מיני נהלים.

מכולות שמגיעות לישראל

סחורות המגיעות לישראל מרוכזות במכולות גדולות, שעושות את דרכן דרך הים, האוויר או הקרקע. מכולות אלה מאוכלסות זמנית, במחסני המכס הישראלי, כשעל בעליהן לשחרר אותן במהירות רבה ככל שניתן. זאת כדי להימנע מהוצאות מיותרות כגון קנסות ותשלומים שונים הקשורים למכולה ולתכולה שבה.

מכולה שנשארת זמן רב במכס יכולה לגרום נזקים שונים, שחלקם קשורים גם להתנהלות של היבואן מול הלקוחות שלו שמחכים לסחורה. לכן עמיל מכס איכותי ויעיל שמכיר היטב את התחום ואת הגורמים הרלוונטיים במכס, הוא אדם חשוב עבור כל מי שרוצה לראות כיצד הטפסים הנכונים ממולאים במדויק ומוגשים מיידית כדי לשחרר במהרה כל מכולה.

למה לעבוד עם חברת שילוח כשצריך עמיל מכס?

בעידן הגלובלי סחר בינלאומי הוא אחד מאבני היסוד של עולם הכלכלה. חברות בינלאומית, חברות רב לאומיות ואנשים פרטים נדרשים באופן קבוע – בין אם בתדירות יומיומית, שבועית או חודשית לשירותי שינוע ממדינה למדינה של מוצרים לאספקה אישית או סחורה במסגרת עסקאות בינלאומיות.

מאחר וישראל של השנים האחרונות מציגה שוק מסחרי גדול יותר מאשר זה שהכרנו בשנות השבעים או השמונים של המאה הקודמת, הרי שזה ברור לכולנו עד כמה ההיצע של עמילי מכס אינו קטן. אך הדבר רק מדגיש את החשיבות של מציאת מומחה בתחום זה, לא פחות, כדי שכל מכולה תגיע במהרה ליעדה.

מה האפשרויות של שילוח בינלאומי?

מפעל שנזקק לחומרי גלם לצורך תפעולו וניהול מוצר מסוים, אנשים שמבצעים רכישות בחוץ לארץ ובעלי חברות שמייצאים סחורה למדינות רחוקות – כולם נזקקים לשירותי עמיל מכס על מנת לבצע שילוח ושינוע בינלאומי באופן מקצועי בהתאם לסוג התכולה, יעדה ודחיפות ההובלה שלה.

שינוע בינלאומי יכול להתבצע באוויר, בים וביבשה ובכל סוג של שילוח ניתן להבחין בכמה תתי סוגים שמושפעים מסוג המוצר, היקף התכולה, מידת הדחיפות שלו ועוד מאפיינים נוספים.

מה עושה עמיל מכס?

כמו בכל תחום אחר בשוק הישראלי, אנו יכולים לזהות הבדלים לא קטנים בין אנשי מקצוע שמציעים את שירותיהם לכל דורש בכל עניין. כך, גם לגבי שירות חשוב שמציע עמיל המכס ניתן לזהות עד כמה יכולת התעסקות מסודרת ואחראית של אדם מנוסה מדגישה הבדל גדול בינו ולבין אחרים שעוסקים בעבודה זו מול המכס בארץ.

היכולות של אדם מקצועי בתחום זה מציגות היכרות עם כל סוגי ההובלה, אחריות על ביטוח תכולת המכולה לאורך כל הדרך שהיא עושה, קשר רציף עם הגורמים הרלוונטיים בחו”ל, יחסים מסודרים מול עובדי המכס בישראל, ידע מעמיק בכל נבכי הבירוקרטיה וכמובן גם יחס אישי לכל לקוח שזקוק לשירותיו החשובים.

קצת יותר בפירוט – כמייצג יבואנים ויצואנים אל מול רשויות המכס, תפקידו המקצועי של עמיל המכס הוא לדאוג לכל היבטי המיסוי של לקוחותיו, ולכן, חלק מרכזי בפעילותו של עמיל המכס קשור לפעילות מילוי טפסים נדרשים בתהליכי יבוא וייצוא.

במסגרת פעילותו המקצועית, עמיל המכס אמון על הכנת הניירת הנדרשת לאורך כל שלבי היבוא והיצוא, וכל זאת תוך התייחסות נקודתית לדרישות החוקיות בכל מדינה בה פועלות תחנות מכס בהן הסחורות עתידות לעבור במסגרת הליכי היבוא והיצוא.

חשוב לציין שעמילות מכס הינו מקצוע המחייב לימודים באמצעות קורסים ייעודים שלאחריהם הסטודנטים נדרשים לעבור בחינות מיוחדות ותקופת התמחות שרק לאחריה יקבלו רישיון “עמיל מכס” מטעם רשויות המס במדינת ישראל- אגף המכס והמע”מ.

עמיל מכס הוא איש מקצוע, שזה תחום המומחיות שלו. הוא מבין בחוקים, ברגולציות, בשינוע, במכס, במיסים, בסחורה, ובכל מה שקשור בייצוא למדינות אחרות. הוא לא חייב להבין בסחורה שלכם, אבל הוא יודע איך לייצא אותה לחו”ל. הידעתם, שלכל ענף יש חוקים משלו? אין שום סיכוי או סיבה לכך שתתחילו ללמוד מה צריך לעשות, ויותר מזה: אין שום סיבה שתטרטרו את עצמכם סביב כל עניין השינוע, הניירת, המיסוי, הפטורים, הריצות בין משרדי הממשלה השונים, כי זה פשוט יהפוך ל”יום העבודה”, ותצטרכו לעסוק רק בזה, במקום בעבודה האמיתית שלכם. בנוסף, אתם עלולים לעשות טעויות בכל ההכנה למשלוח, ולשלם על הטעויות האלה בבעיות במשלוח או בהוצאות גבוהות יותר על דברים, שעמיל מכס מקצועי ומיומן יידע להפחית ולצמצם.

מה כולל שירות של עמיל מכס?

התפקיד הרשמי של נציגות עמילות מכס בעבורכם, היא מילוי הטפסים ועבודה מול הרשויות, בכל הקשור ליבוא או ייצוא מישראל.  למעשה עמיל מכס הוא המייצג, שלוח של החברה שלכם, מול רשויות המכס. עליו להכין את הניירת בצורה הנכונה על פי הדרישה, לגבות כסף בעבור פעילותו, ובעבור המכס ורשות המיסים, וגם לסווג את הסחורות שלכם בצורה הנכונה. כל טעות, למשל של אדם לא מקצועי, שאינו שלנו, חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ, עלול לעלות לכם בקנס. אם נסכם זאת בנקודות:

  1. עמיל מכס ילווה אתכם בפרוצדורה של היבוא או של היצור ויטפל למלא בשבילכם בכל הניירת ואף ימסור אותה עבורכם לרשויות.
  2. הפרוצדורה של היבוא דורשת אינפורמציה מדויקת וותק.
  3. לעתים קיימת דרישה של כל מיני אילוצים, כמו גם אישורים ממכון של התקנים או ממשרד ממשלתי, בביטוח ייעודי וכיוצא בזה.
  4. עשויים להיות מוכנים ומזומנים, בשל כך שלפעמים יחולו שינויים בנוהלים של הרשויות.
  5. העברת המטען דורשת מילוי ומסירה של הרבה טפסים.
  6. מי שינסה להיות ניצב אל מול הרשות לבדו, עשוי למצוא שניצבות מולן תבזבז לו עת, ממון וסטרס.
 

המטלות של עמיל המכס:

  • ללוות אתכם בצורה הדוקה, עד שהמטען ישתחרר מהמכס.
  • לבטח את המטען שלכם.
  • לשלם בשמכם את המס ואת האגרה המחויבת עבור שלטון המכס.
  • להשיג את היתר השלטונות.
  • לטפל בסיווג המטען שלכם – הסיווג יקבע כמה עליכם לשלם במכס.
  • לאפסן את המטען שלכם במחסן במידה ונדרש.
  • לטפל בכל מיני לקויים שעשויים להגיח בפרוצדורה וליידע אתכם באם נדרש.

האתגרים שמהם עשוי שילוח בינלאומי

שינוע תכולה דורש לא מעט אחריות וניסיון ולא בכדי חברות עמילות מכס נדרשות לקיים שרשרת אספקה ארוכה שמחברת בין גורמים שונים בצורה הטובה ביותר.

זה כולל איתור אופן התובלה הנכון ביותר, הענקת אפשרויות אחסנה בהתאם לצורך וכמובן מתן ביטוח לתכולה בהתאם לסוגה, גודלה והסיכונים שעומדים בפני הלקוח.

כמו בכל החלטה עסקית גם כאשר אנחנו בוחרים חברת עמילות מכס חשוב לבצע סקר שוק.

כל חברה מציעה סל שירותים שונה ובהתאם לכך מוצעות עלויות שונות. השוק תחרותי מאד וניתן להתמקח על היקף השירות ועל המחיר. בנוסף, חשוב לבדוק את ההמלצות על החברה ולקבל המלצות מלקוחות עבר.

חשוב לזכור שחברות מקצועיות ומנוסות בהסכמי סחר ייעלו את התהליך ויסייעו להפחית עלויות ולכן ההתקשרות עמן משתלמת במיוחד.

היתרון של "יחדיו"

כדי לענות על השאלה למה לעבוד איתנו, נסביר שחברת “יחדיו- שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ” היא חברת שינוע בעלת ניסיון עשיר בשילוח בינלאומי. כחלק מהאמונה ששירות מקצועי כולל זמינות ושקיפות אנחנו מעניקים ללקוחותינו שירות מקצועי בסטנדרטים בינלאומיים ומציעים ליווי לכל אורך שרשרת האספקה תוך מתן המידע הנדרש והסיוע שכל לקוח נזקק לו.

עסקאות בינלאומיות טומנות בחובן לא מעט מכשולים ובזכות ניסיון רב שנים יש ביכולתו לתת מענה מותאם לכל לקוח ולקוח.

חברת “יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ” מציעה עבודה מקצועית מאוד מול גורמי המכס ומול הגורמים בחו”ל שקשורים לכל שילוח. זאת בזכות אנשים שמתמחים בתחום זה כבר שנים רבות תחת קורת גג רחבה אחת של חברה גדולה, כך שבכל נקודת זמן יש לכל לקוח שלנו למי לפנות כדי למנוע כל מכשול הקשור למכס.

להלן פירוט השירותים שאנו מציעים:

  1. כל השירותים הבירוקרטיים בנושא שחרור התכולה, ייצוא או ייבוא.
  2. אנחנו יכולים לקצר את התהליכים החוקיים, הכלכליים והמנהלתיים, כך שזה חוסך לכם כסף.
  3. אנחנו שומרים על דיסקרטיות, איכות עבודה, שירות ברמה גבוהה ופרטיות – והניסיון שלנו, מביא לעבודה אמינה ואיכותית שנים רבות.
 

לכן אם אתם מעוניינים בשירות עמילות מכס ברמה הגבוהה ביותר, התקשרו כבר היום אל חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ, ונשמח לעמוד לשירותכם, על מנת לבצע עבורכם את מכלול שרשרת הלוגיסטיקה בעמילות ובשילוח.

 

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/סוגי-שילוח-בינלאומי-וההבדל-בניהם.png
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם

האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/עמיל-מכס.png
עמיל מכס - דגשים

כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד ההיבטים המכריעים ביותר הוא שחרור מהמכס. תהליך זה כולל הבטחה שמוצרים יכולים להיכנס או לצאת באופן חוקי ממדינה תוך עמידה בכל התקנות והדרישות הרלוונטיות. הליכי שירות פינוי סחורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/חרבות-ברזל.png
ארה״ב ובריטניה: שחררו את האנייה שנתפסה על ידי איראן

ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של המיליארדר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/12/אחריות-מקצועית-2-1.png
כל מה שצריך לדעת על האיום החות'י - עדכונים שוטפים

החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/MSC-Aries.png
האניה MSC Aries: כ-3 מיליון דולר סחורה ישראלית נחטפה לאיראן

האניה MSC Aries נחטפה בשבת האחרונה ע״י כוחות איראניים ליד מיצר הורמוז, כשעליה מטען בשווי כולל של כ-93 מיליון דולר שנועד ליעדים ב-7 מדינות לרבות ישראל. האירוע מעלה דאגות לגבי ביטחון נתיבי הסחר העולמיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/Chic-and-Elegant-New-Arrivals-Website-Homepage-Banner-1.png
הודעת טורקיה על הגבלת הייצוא לישראל

טורקיה מפרה באופן חד צדדי את הסכמי הסחר עם ישראל, וישראל תנקוט נגדה בכל הצעדים המתבקשים. בעקבות הצעד החד צדדי של טורקיה לעצור יצוא מוצרים לישראל, שר החוץ כ”ץ הודיע: “ארדואן שוב מקריב את האינטרסים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/Chic-and-Elegant-New-Arrivals-Website-Homepage-Banner.png
משרד הסחר הטורקי: הגבלות על היצוא לישראל

זאת בתגובה לסירוב של ישראל להצעה הטורקית להצניח סיוע לרצועת עזה מן האוויר. הרשימה כוללת 54 פריטים, ביניהם חומרי בנייה כמו מלט, פלדה ומוצרי אלומיניום, והאיסור נכנס לתוקף באופן מיידי. התעשיינים בתגובה: יש...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/2.png
צים עלתה למקום ה-9 בדירוג חברות הספנות העולמי

עד סוף השנה ייכנסו לשירות 19 אוניות חדישות נוספות. בסך הכל יתווספו לצי החברה 46 אוניות, מהן 28 מונעות בגז טבעי. מאז 2020 צמח כושר ההובלה של הצי בתפעול צים ב-155%. צים עקפה את חברת הספנות הטייוואנית Yang...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/רפורת-היבוא.png
רפורמת היבוא - שאלות & תשובות

רפורמת היבוא היא אחת מהרפורמות המשמעותיות שהושקו במשק הישראלי. היא מתמקדת בשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא עבור מאות מוצרים. הרפורמה מובילה משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד האוצר, ובהשתתפות משרד הבריאות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/אחריות-חברת-עמילות-מכס.png
אחריות חברת עמילות מכס

בעולם הסבוך של הסחר הבינלאומי, שבו סחורות חוצות גבולות בדייקנות בירוקרטית, תפקידן של חברות שחרור ממכס עומד בבסיס ההבטחה לפעילות חלקה. תפקידן של חברות שחרור ממכס בסחר בינלאומי לחברות שחרור ממכס תפקיד מכריע...

1 2 3 63