חדשות האתר

רשימת תיוג למשלוח בינלאומי

1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת...
13 March 2025

"מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?"

בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה...
13 March 2025

רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב

רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות...
13 March 2025

שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם

מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו...
09 March 2025

שילוח בינלאומי: מבוא מקיף, אפשרויות השילוח ודרכים להצלחה

כאשר עולם העסקים הופך לגלובלי יותר בכל יום שעובר, הצורך בהעברת סחורות וחומרי גלם בין מדינות ויבשות גדל...
09 March 2025

סקירה מקיפה של תחום היבוא, היצוא ועמילות המכס בישראל ובעולם

תוכן עניינים מבוא המסחר הבינלאומי עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים מבחינת תקנות, טכנולוגיה, רגולציה...
09 March 2025

שירותי אחסנה ואריזה – מילון מושגים בסיסי

מבוא שירותי אחסנה ואריזה הם מרכיבים חיוניים בלוגיסטיקה ובשרשרת האספקה, המאפשרים שמירה, ניהול והכנת מוצרים...
27 February 2025

שינוע מטענים – מילון מושגים בסיסי

מבוא שינוע מטענים הוא חלק בלתי נפרד מהתעשייה הלוגיסטית והמסחר הבינלאומי, המאפשר הובלת סחורות ואספקה בין...
27 February 2025

מגמות חדשות ביבוא, יצוא, עמילות מכס 2025

להלן סקירה עדכנית של המגמות והחדשות המשפיעות על תחומי היבוא, היצוא, עמילות מכס, ושילוח בינלאומי, עם מבט...
27 February 2025

שילוח אווירי – מילון מושגים בסיסי

מבוא שילוח אווירי הוא תחום חשוב בעולם הלוגיסטיקה והסחר הבינלאומי, המתאפיין בזמני הובלה קצרים יחסית ובסטנדרטים...
27 February 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות
שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

יו״ר ועדת הכלכלה: נוציא צו 8 לנתבים

בדיון בוועדת הכלכלה מתברר הנזק הכלכלי של המלחמה: בעקבות המתיחות הביטחונית אניות משא מסרבות להגיע לנמלי ישראל לפרוק סחורה. נמלי חיפה מדווחים על מחסור בנתבים. נהגי משאיות רבים גיוסו למילואים וסחורה שכן הגיעה לישראל ממתינה בנמלים.

דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה של הכנסת

ועדת הכלכלה בראשות ח״כ דוד ביטן התכנסה השבוע לדיון בנושא מתן עדיפות בנמלים לחומרי גלם ולסחורה לתעשיות חיוניות ולתעשיית המזון. בשבוע הראשון למלחמה אניות משא של חברות ספנות בינלאומיות שהיו אמורות לפרוק סחורה בנמל אשדוד הוסטו לנמלי חיפה. בעקבות המתיחות הביטחוניות עלו מחירי הביטוח של אניות המשא וחברות בינלאומיות של אוניות מסרבות להפליג לישראל. בנמלי הצפון מדווחים על מחסור בנתבים שיכניסו את האניות שכן הגיעו לישראל לפריקה ברציפים. בנוסף, קיים מחסור בנהגי משאיות לשינוע הסחורה בנמלים מכיוון שרבים מהנהגים גיוסו למילואים בצו 8. קיים חשש שהציבור יאלץ לספוג עליות מחירים בעקבות המלחמה.

ח״כ דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה: ״צריך לתת עדיפות לפריקת סחורה בנמלים למפעלים החיוניים בישראל. אנחנו נמצאים במלחמה וכל העובדים החיוניים לעבודת הנמלים צריכים להתייצב לעבודה שלהם. אנחנו נבקש ממשרד הביטחון להוציא גיוס בצו 8 לנתבים בנמלים שיגיעו לעבודה כרגיל. אני מציע שהתאחדות התעשיינים ירכזו את כל הפניות של המפעלים לגבי בקשות לפריקת סחורה והם יעבירו את התעדופים לנמלים השונים. מבקש לקבל עדכון בתוך שבוע לגבי התקדמות בנושא״. 

רב חובל צדוק רדקר, מנהל רשות הספנות והנמלים: ״בכל יום שעובר מדינות מעלות את רף האיום על ישראל לדרגות הגבוהות ביותר וזה גורם לחברות ספנות ברחבי העולם לא להגיע לישראל״. 

רועי ברקוביץ׳, איגוד יבואני התבואות: ״הייתה אנייה שהגיעה לפרוק סחורה בישראל, ראתה את המתיחות הביטחונית והעדיפה ללכת לפרוק סחורה במצרים. יש המון אניות בעולם שלא רוצות להגיע לישראל בגלל המתיחות הביטחונית. אניות שכן מוכנות להגיע לישראל נאלצות לשלם ביטוח ימי יקר מאוד בגלל מצב המלחמה. הפתרון שהמדינה נותנת הוא ערבות שאם יקרה נזק לספינות שמגיעות לישראל היא תשלם אותו, אבל זה לא מספיק כדי לכסות את עלויות הביטוח במקרה שלא נגרם נזק. עלויות הביטוח הגבוהות ואי הגעה של אניות סחורה לנמלי ישראל, תתגלגל בסוף לעליות מחירים בכיס של האזרחים״. 

עופר טלקר, רשות הספנות והנמלים: ״אני מתעדף את פריקת הסחורות לפי ההוראות של רח״ל. יש הנחיות להרחיק אוניות עם חומרים מסוכנים עד למרחק של 18 מייל ימי מהנמל כדי שחלילה לא יפגעו מירי טילים וזה מוזיל את עלויות הביטוח של האניות״. 

ליהי גולן, סמנכ״לית פיתוח עסקי ורגולציה בנמל חיפה: ״יש בעיה של נתבים שמועסקים על ידי  החברה לתחבורה ימית. אצלי יש רציפים ריקים שממתינים לפרוק ספינות אבל הם לא יכולים לעבוד בגלל המחסור בנתבים״. 

פנחס פרנקו, סמנכ״ל פיתוח ומשאבים במספנות ישראל: ״הבעיה שהכי מטרידה אותנו היא אי פינוי של סחורות ואנחנו חוששים שנגיע למצב שנצטרך להגיד לאניות לא להיכנס לנמלים כדי לפרוק סחורה. יש בעיה בנהגי משאיות שגויסו למילואים והיא לא תיפתר בשבוע הקרוב, צריך להיעזר ברכבת ישראל שתעזור לשנע סחורה. אם המצב הזה יימשך אנחנו נגיע למצב של תפוסה מלאה באחסון בנמלים. המדינה צריכה להתגייס כדי לפתור את הפקק הזה״. 

אבינעם ברוכים ראש חטיבת מלאים אסטרטגיים ברח״ל: ״במצב מלחמה אנחנו קובעים את התעדוף למשק. אנחנו מתעדפים כניסה של גרעינים, חיטה ודלקים בכניסה לישראל כדי להגדיל את מלאי החירום. אנחנו עוקבים כל יום אחר המלאים האסטרטגיים של מדינת ישראל ולפי זה אנחנו מבצעים את התעדוף בכניסה״. 

אוהד מתתיהו כהן, משרד הכלכלה והתעשייה: ״אנחנו נערכים להגדיל את מלאי החירום למוצרים המרכזיים שהמשק זקוק לו כדי לעבוד. אנחנו נקיים שיח מול כל הגורמים הרלוונטיים ונבנה את התוכנית היעלה ביותר לניהול המשבר״. 

אלי בר יוסף, מנכ״ל נמל אשדוד: ״בשבוע הראשון של הלחימה האוניות הוסתו לפרוק סחורה בצפון וזה יצר בלאגן לוגיסטי גדול. מבחינת קיבולות יש לנו עודף אחסנה של 50%, יש לנו ירידה בכמות המשאיות שנכנסות לפרוק סחורות אבל בעקבות ההקלות בפקקים ברחבי ישראל אז מעט המשאיות שיש עובדות יותר טוב. אנחנו מצד אחד מתמודדים עם היקף גיוס מילואים, אבל העובדים שכן נשארו לעבוד ממלאים את החסר״. 

עו״ד חגי אדרי, סמנכ״ל התאחדות התעשיינים: ״יש חברות של אניות בינלאומיות שמודיעות שהן לא מתכוונות להגיע בגלל החשש ממתיחות ביטחונית ובגלל התורים שמתארכים בפריקת המטענים. הבעיה העיקרית בפריקת המטענים היא של המטענים הכלליים״. 

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/תיוג.png
רשימת תיוג למשלוח בינלאומי

1. הכנות מוקדמות זיהוי קוד HS (Harmonized System Code) עבור הסחורה. בדיקת הגבלות ורגולציות במדינת היעד (למשל: איסור יבוא, דרישות תווי תקן, מגבלות על מוצרים מסוימים). אישורים ספציפיים למוצר (למשל:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/HS-Code.png
"מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?"

בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר בסחר העולמי היא שיטת הסיווג הידועה בשם Harmonized...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/ארהב.png
רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב

רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות הכרה בתקינה האירופית, ובכך להגדיל את התחרות ולהפחית את יוקר המחיה. ​ לאחר אישור הרפורמה, גורמים אמריקאיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח.png
שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם

מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח-בינלאומי-יבוא.png
שילוח בינלאומי: מבוא מקיף, אפשרויות השילוח ודרכים להצלחה

כאשר עולם העסקים הופך לגלובלי יותר בכל יום שעובר, הצורך בהעברת סחורות וחומרי גלם בין מדינות ויבשות גדל בהתמדה. בין אם אתם מייבאים מוצרים לשוק המקומי או מייצאים אותם ללקוחות מעבר לים, תשתית של שילוח בינלאומי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/חדשות.png
סקירה מקיפה של תחום היבוא, היצוא ועמילות המכס בישראל ובעולם

תוכן עניינים מבוא המסחר הבינלאומי עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים מבחינת תקנות, טכנולוגיה, רגולציה סביבתית ומגמות גיאופוליטיות. ענפי היבוא, היצוא ועמילות המכס, שבעבר היו נראים כבנויים על תהליכים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שירותי-אחסנה-ואריזה.png
שירותי אחסנה ואריזה – מילון מושגים בסיסי

מבוא שירותי אחסנה ואריזה הם מרכיבים חיוניים בלוגיסטיקה ובשרשרת האספקה, המאפשרים שמירה, ניהול והכנת מוצרים לשינוע. אחסנה נכונה מבטיחה שמירה על תקינות הסחורה ומניעת נזקים, בעוד אריזה מתאימה מגנה על המטען...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים – מילון מושגים בסיסי

מבוא שינוע מטענים הוא חלק בלתי נפרד מהתעשייה הלוגיסטית והמסחר הבינלאומי, המאפשר הובלת סחורות ואספקה בין מדינות, אזורים ויבשות. תהליך זה כולל שילוב של אמצעי תחבורה שונים כגון אווירי, ימי, ורכבתי, ומחייב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/מגמות-2025.png
מגמות חדשות ביבוא, יצוא, עמילות מכס 2025

להלן סקירה עדכנית של המגמות והחדשות המשפיעות על תחומי היבוא, היצוא, עמילות מכס, ושילוח בינלאומי, עם מבט לעבר 2025: 1. שילוח בינלאומי: טכנולוגיה ובריאות סביבה דיגיטליזציה מואצת: שימוש גובר ב-בלוקצ’יין למעקב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/3-1.png
שילוח אווירי – מילון מושגים בסיסי

מבוא שילוח אווירי הוא תחום חשוב בעולם הלוגיסטיקה והסחר הבינלאומי, המתאפיין בזמני הובלה קצרים יחסית ובסטנדרטים מחמירים של בטיחות ועמידה בלוחות זמנים. השימוש בהובלה אווירית מיועד למוצרים יקרי ערך, חבילות...

1 2 3 78