חדשות האתר

שאלות נפוצות: כל מה שרציתם לדעת על עמילי מכס

שאלות ותשובות נפוצות: כל מה שרציתם לדעת על עמיל מכס בעידן שבו שרשרת האספקה הגלובלית סופגת זעזועים – ממלחמת...
13 July 2025

גם השנה – "יחדיו" מקימה תצוגה ב־PORT2PORT 2025

חברת “יחדיו” גאה להודיע כי תיקח חלק גם השנה באירוע המרכזי של תעשיית הסחר, התובלה והלוגיסטיקה...
10 July 2025

אחת מכל שש אניות מסומנת כמטרה פוטנציאלית של החות׳ים

שתי התקפות קטלניות בים האדום בתוך יממה מחזירות את המרד החות׳י לכותרות, עם שלושה ימאים הרוגים ואיומים...
10 July 2025

החות׳ים מסלימים את התקיפות בים האדום: טיבעו אניית סוחר נוספת

המורדים החות׳ים לקחו אחריות על הפגיעה באניית המשא ETERNITY C והבטיחו להסלים את ההתקפות בים האדום. החות׳ים...
10 July 2025

מחשבון עלויות יבוא – איך לחשב עלות Landed Cost בעצמך?

מבוא: כדי לייבא נכון, צריך לחשב נכון בעלי עסקים רבים נופלים במלכודת של הצעת מחיר זולה מהספק – אך לא לוקחים...
06 July 2025

FCL מול LCL: מה עדיף לעסק שלך?

מבוא: החלטה לוגיסטית עם השלכות כלכליות עבור כל יבואן, הבחירה בין משלוח FCL (מכולה מלאה) לבין LCL (משלוח...
06 July 2025

אי ודאות נמשכת בשוק המכולות לקראת פקיעת הפסקת המכסים

דונלד טראמפ והמכסים חוזרים שוב לכותרות החדשות בענף הספנות, עם דיווח על הסכם עקרוני שכבר הושג ומספר מגעים...
06 July 2025

עמיל מכס כמאיץ חדשנות – תפקידו בעידן של בינה מלאכותית, IoT ושרשראות אספקה דיגיטליות

מבוא עמיל מכס נתפס לאורך השנים כמתווך טכני – ממלא טפסים, מתכתב עם רשויות, מנהל שחרור. אך בעידן של בינה...
29 June 2025

כך משפיעה עלות אחסנה בנמלים על מחירי המוצר לצרכן: חשיפה של שרשרת המחירים

מבוא רוב הצרכנים אינם מודעים לכך שעלות אחסנה של סחורה בנמלי ישראל משפיעה ישירות על המחיר שהם משלמים בחנות....
29 June 2025

עדכונים בקצרה

FedEx ישראל חוזרת לפעילות מלאה FedEx ישראל מודיעה על חידוש מלא של שירותי הייבוא והייצוא, לאחר פתיחתו...
29 June 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

יו״ר ועדת הכלכלה: נוציא צו 8 לנתבים

בדיון בוועדת הכלכלה מתברר הנזק הכלכלי של המלחמה: בעקבות המתיחות הביטחונית אניות משא מסרבות להגיע לנמלי ישראל לפרוק סחורה. נמלי חיפה מדווחים על מחסור בנתבים. נהגי משאיות רבים גיוסו למילואים וסחורה שכן הגיעה לישראל ממתינה בנמלים.

דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה של הכנסת

ועדת הכלכלה בראשות ח״כ דוד ביטן התכנסה השבוע לדיון בנושא מתן עדיפות בנמלים לחומרי גלם ולסחורה לתעשיות חיוניות ולתעשיית המזון. בשבוע הראשון למלחמה אניות משא של חברות ספנות בינלאומיות שהיו אמורות לפרוק סחורה בנמל אשדוד הוסטו לנמלי חיפה. בעקבות המתיחות הביטחוניות עלו מחירי הביטוח של אניות המשא וחברות בינלאומיות של אוניות מסרבות להפליג לישראל. בנמלי הצפון מדווחים על מחסור בנתבים שיכניסו את האניות שכן הגיעו לישראל לפריקה ברציפים. בנוסף, קיים מחסור בנהגי משאיות לשינוע הסחורה בנמלים מכיוון שרבים מהנהגים גיוסו למילואים בצו 8. קיים חשש שהציבור יאלץ לספוג עליות מחירים בעקבות המלחמה.

ח״כ דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה: ״צריך לתת עדיפות לפריקת סחורה בנמלים למפעלים החיוניים בישראל. אנחנו נמצאים במלחמה וכל העובדים החיוניים לעבודת הנמלים צריכים להתייצב לעבודה שלהם. אנחנו נבקש ממשרד הביטחון להוציא גיוס בצו 8 לנתבים בנמלים שיגיעו לעבודה כרגיל. אני מציע שהתאחדות התעשיינים ירכזו את כל הפניות של המפעלים לגבי בקשות לפריקת סחורה והם יעבירו את התעדופים לנמלים השונים. מבקש לקבל עדכון בתוך שבוע לגבי התקדמות בנושא״. 

רב חובל צדוק רדקר, מנהל רשות הספנות והנמלים: ״בכל יום שעובר מדינות מעלות את רף האיום על ישראל לדרגות הגבוהות ביותר וזה גורם לחברות ספנות ברחבי העולם לא להגיע לישראל״. 

רועי ברקוביץ׳, איגוד יבואני התבואות: ״הייתה אנייה שהגיעה לפרוק סחורה בישראל, ראתה את המתיחות הביטחונית והעדיפה ללכת לפרוק סחורה במצרים. יש המון אניות בעולם שלא רוצות להגיע לישראל בגלל המתיחות הביטחונית. אניות שכן מוכנות להגיע לישראל נאלצות לשלם ביטוח ימי יקר מאוד בגלל מצב המלחמה. הפתרון שהמדינה נותנת הוא ערבות שאם יקרה נזק לספינות שמגיעות לישראל היא תשלם אותו, אבל זה לא מספיק כדי לכסות את עלויות הביטוח במקרה שלא נגרם נזק. עלויות הביטוח הגבוהות ואי הגעה של אניות סחורה לנמלי ישראל, תתגלגל בסוף לעליות מחירים בכיס של האזרחים״. 

עופר טלקר, רשות הספנות והנמלים: ״אני מתעדף את פריקת הסחורות לפי ההוראות של רח״ל. יש הנחיות להרחיק אוניות עם חומרים מסוכנים עד למרחק של 18 מייל ימי מהנמל כדי שחלילה לא יפגעו מירי טילים וזה מוזיל את עלויות הביטוח של האניות״. 

ליהי גולן, סמנכ״לית פיתוח עסקי ורגולציה בנמל חיפה: ״יש בעיה של נתבים שמועסקים על ידי  החברה לתחבורה ימית. אצלי יש רציפים ריקים שממתינים לפרוק ספינות אבל הם לא יכולים לעבוד בגלל המחסור בנתבים״. 

פנחס פרנקו, סמנכ״ל פיתוח ומשאבים במספנות ישראל: ״הבעיה שהכי מטרידה אותנו היא אי פינוי של סחורות ואנחנו חוששים שנגיע למצב שנצטרך להגיד לאניות לא להיכנס לנמלים כדי לפרוק סחורה. יש בעיה בנהגי משאיות שגויסו למילואים והיא לא תיפתר בשבוע הקרוב, צריך להיעזר ברכבת ישראל שתעזור לשנע סחורה. אם המצב הזה יימשך אנחנו נגיע למצב של תפוסה מלאה באחסון בנמלים. המדינה צריכה להתגייס כדי לפתור את הפקק הזה״. 

אבינעם ברוכים ראש חטיבת מלאים אסטרטגיים ברח״ל: ״במצב מלחמה אנחנו קובעים את התעדוף למשק. אנחנו מתעדפים כניסה של גרעינים, חיטה ודלקים בכניסה לישראל כדי להגדיל את מלאי החירום. אנחנו עוקבים כל יום אחר המלאים האסטרטגיים של מדינת ישראל ולפי זה אנחנו מבצעים את התעדוף בכניסה״. 

אוהד מתתיהו כהן, משרד הכלכלה והתעשייה: ״אנחנו נערכים להגדיל את מלאי החירום למוצרים המרכזיים שהמשק זקוק לו כדי לעבוד. אנחנו נקיים שיח מול כל הגורמים הרלוונטיים ונבנה את התוכנית היעלה ביותר לניהול המשבר״. 

אלי בר יוסף, מנכ״ל נמל אשדוד: ״בשבוע הראשון של הלחימה האוניות הוסתו לפרוק סחורה בצפון וזה יצר בלאגן לוגיסטי גדול. מבחינת קיבולות יש לנו עודף אחסנה של 50%, יש לנו ירידה בכמות המשאיות שנכנסות לפרוק סחורות אבל בעקבות ההקלות בפקקים ברחבי ישראל אז מעט המשאיות שיש עובדות יותר טוב. אנחנו מצד אחד מתמודדים עם היקף גיוס מילואים, אבל העובדים שכן נשארו לעבוד ממלאים את החסר״. 

עו״ד חגי אדרי, סמנכ״ל התאחדות התעשיינים: ״יש חברות של אניות בינלאומיות שמודיעות שהן לא מתכוונות להגיע בגלל החשש ממתיחות ביטחונית ובגלל התורים שמתארכים בפריקת המטענים. הבעיה העיקרית בפריקת המטענים היא של המטענים הכלליים״. 

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/Yellow-and-White-Modern-Workplace-Safeity-Training-Presentation-10.png
שאלות נפוצות: כל מה שרציתם לדעת על עמילי מכס

שאלות ותשובות נפוצות: כל מה שרציתם לדעת על עמיל מכס בעידן שבו שרשרת האספקה הגלובלית סופגת זעזועים – ממלחמת “עם כלביא” ועד האיום הגובר של המורדים החות’ים בים סוף – עולה חשיבותו של עמיל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/Yellow-and-White-Modern-Workplace-Safeity-Training-Presentation-8.png
גם השנה – "יחדיו" מקימה תצוגה ב־PORT2PORT 2025

חברת “יחדיו” גאה להודיע כי תיקח חלק גם השנה באירוע המרכזי של תעשיית הסחר, התובלה והלוגיסטיקה בישראל – PORT2PORT 2025. האירוע יתקיים ביום שלישי, 28 באוקטובר 2025, בביתן 2 החדשני שבמרכז הירידים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/Yellow-and-White-Modern-Workplace-Safeity-Training-Presentation-7.png
אחת מכל שש אניות מסומנת כמטרה פוטנציאלית של החות׳ים

שתי התקפות קטלניות בים האדום בתוך יממה מחזירות את המרד החות׳י לכותרות, עם שלושה ימאים הרוגים ואיומים של ארגון המורדים לפגוע בכל אנייה הקשורה אי-פעם לישראל – איום המכסה כ–16% מהצי העולמי. תעשיית הספנות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/Yellow-and-White-Modern-Workplace-Safeity-Training-Presentation-6.png
החות׳ים מסלימים את התקיפות בים האדום: טיבעו אניית סוחר נוספת

המורדים החות׳ים לקחו אחריות על הפגיעה באניית המשא ETERNITY C והבטיחו להסלים את ההתקפות בים האדום. החות׳ים שיגרו אזהרה חדשה לכל חברות הספנות הבינלאומיות מפני ההשלכות של מגע עם נמלי ישראל. החות׳ים בתימן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/יחדיו-עמילות-מכס.png
מחשבון עלויות יבוא – איך לחשב עלות Landed Cost בעצמך?

מבוא: כדי לייבא נכון, צריך לחשב נכון בעלי עסקים רבים נופלים במלכודת של הצעת מחיר זולה מהספק – אך לא לוקחים בחשבון את כלל העלויות הנלוות ליבוא. התוצאה? עלות המוצר בפועל (ה־Landed Cost) הופכת גבוהה משמעותית,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/יחדיו-עמילות-מכס-3.png
FCL מול LCL: מה עדיף לעסק שלך?

מבוא: החלטה לוגיסטית עם השלכות כלכליות עבור כל יבואן, הבחירה בין משלוח FCL (מכולה מלאה) לבין LCL (משלוח חלקי במכולה משותפת) היא החלטה אסטרטגית. השפעתה ניכרת לא רק על המחיר הסופי של הסחורה, אלא גם על זמני...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/יחדיו-עמילות-מכס-2.png
אי ודאות נמשכת בשוק המכולות לקראת פקיעת הפסקת המכסים

דונלד טראמפ והמכסים חוזרים שוב לכותרות החדשות בענף הספנות, עם דיווח על הסכם עקרוני שכבר הושג ומספר מגעים נוספים שמתנהלים במרץ לקראת דדליין בשבוע הבא. תאריך פקיעת ההקפאה של הבית הלבן על המכסים ההדדיים שהוטלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/06/יחדיו-עמילות-מכס-1.png
עמיל מכס כמאיץ חדשנות – תפקידו בעידן של בינה מלאכותית, IoT ושרשראות אספקה דיגיטליות

מבוא עמיל מכס נתפס לאורך השנים כמתווך טכני – ממלא טפסים, מתכתב עם רשויות, מנהל שחרור. אך בעידן של בינה מלאכותית (AI), אינטרנט של הדברים (IoT), בלוקצ’יין, ומערכות BI – התפקיד משתנה. מי שלא יאחז בטכנולוגיה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/06/יחדיו-עמילות-מכס-3-1.png
כך משפיעה עלות אחסנה בנמלים על מחירי המוצר לצרכן: חשיפה של שרשרת המחירים

מבוא רוב הצרכנים אינם מודעים לכך שעלות אחסנה של סחורה בנמלי ישראל משפיעה ישירות על המחיר שהם משלמים בחנות. ברוב המקרים, מדובר בעלות סמויה שנראית קטנה בתחילה – אך מתגלגלת והופכת לנטל כלכלי משמעותי. כשהיבואן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/06/יחדיו-עמילות-מכס-2-1.png
עדכונים בקצרה

FedEx ישראל חוזרת לפעילות מלאה FedEx ישראל מודיעה על חידוש מלא של שירותי הייבוא והייצוא, לאחר פתיחתו מחדש של המרחב האווירי בעקבות העימות עם איראן. החברה מדגישה את מחויבותה לשמירה על רציפות הסחר הבינלאומי...

1 2 3 58