חדשות האתר

משלוח בינלאומי: מדריך מקיף

המסחר הבינלאומי הפך למנוע חשוב של הכלכלה הגלובלית, והובלת סחורות בין מדינות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך...
26 September 2024

עמילות מכס: מושגי יסוד

שאלות ותשובות בנושא עמילות מכס 1. מהי עמילות מכס? עמילות מכס היא השירות שמספקת חברה או סוכן מורשה, המסייעים...
26 September 2024

ועידת PORT2PORT 2024: סקירות

ועידת PORT2PORT: הטכנולוגיה פורצת דרכים חדשות האם בינה מלאכותית יכולה לשמש כפתרון להתמודדות עם אתגרי...
22 September 2024

פרויקט IMEC (India-Middle East-Europe Economic Corridor)

מבוא פרויקט ה-IMEC (India-Middle East-Europe Economic Corridor) הוא יוזמה כלכלית ושאפתנית שנועדה לשפר...
22 September 2024

ניהול סיכונים בשילוח בינלאומי: כיצד להגן על המשלוחים שלך מפני נזקים ועיכובים

מבוא שילוח בינלאומי הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מפעילותם של עסקים רבים, אך הוא גם טומן בחובו סיכונים רבים....
15 September 2024

ההבדל בין משלוחים FCL ל-LCL ומה מתאים לך?

מבוא כאשר מדובר בשילוח בינלאומי של סחורות, אחד מההחלטות החשובות ביותר שיש לקבל היא בחירת סוג המשלוח המתאים:...
15 September 2024

חידושים בתחום הסחר הבינלאומי: טכנולוגיות, רגולציה והשפעות על ישראל

מבוא הסחר הבינלאומי מהווה את אחד המנועים המרכזיים לצמיחת הכלכלה הגלובלית והישראלית בפרט. עם התפתחות הטכנולוגיה,...
10 September 2024

שרת התחבורה רגב: ״הסכם ספנות ראשון בין ישראל והודו״

שרת התחבורה חזרה מביקור בהודו ועדכנה כי נפגשה עם ארבעה שרים בהודו: שר התעופה, שר הספנות, שר הכבישים והתשתיות...
10 September 2024

הכנה נכונה למשלוח בינלאומי: אריזה, מסמכים וביטוחים

הכנה נכונה למשלוח בינלאומי היא חלק חיוני להבטחת הגעת המשלוח ליעדו בשלום, בזמן וללא בעיות מיותרות. תהליך...
02 September 2024

יו״ר ההסתדרות הכריז על שביתה במשק

ההסתדרות פרסמה את רשימת מקומות העבודה שישבתו היום בהם חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד,...
02 September 2024

השלכות האיום החות’י – סקירה

מבוא

האיום החות’י, שנובע מהסכסוך המתמשך בתימן, הוא סוגיה גיאופוליטית בעלת השפעות משמעותיות על האזור ועל העולם כוללם. החות’ים, הנמצאים במרכזו של הסכסוך, הם תנועה שיעית שמאמינה כי היא מייצגת את האינטרסים של האוכלוסייה הזיידית בתימן. התמיכה האיראנית בחות’ים והמעורבות של מדינות אזוריות רבות בסכסוך זה, כולל ערב הסעודית, איחוד האמירויות ומדינות מערביות כמו ארה”ב, הפכו את האיום החות’י לאיום משמעותי לא רק על תימן עצמה, אלא גם על היציבות האזורית והעולמית. במאמר זה נסקור את ההשלכות השונות של האיום החות’י במגוון תחומים.

השלכות על הביטחון האזורי

א. הסלמה בסכסוך בתימן

החות’ים הם צד מרכזי במלחמת האזרחים בתימן, והמשך הפעילות הצבאית שלהם תורם להחרפת הסכסוך. הם אחראים להתקפות על מטרות צבאיות ואזרחיות, כולל שיגור טילים בליסטיים ושימוש במל”טים כנגד מטרות בסעודיה ובאיחוד האמירויות. התקפות אלו מגבירות את חוסר היציבות בתימן ומאיימות על שלום האזור.

ב. האיום על נתיבי השיט הבינלאומיים

החות’ים, הנתמכים על ידי איראן, מאיימים על נתיבי שיט חשובים כמו מיצר באב אל-מנדב, שמחבר בין ים סוף לאוקיינוס ההודי ומהווה נתיב סחר חשוב. מתקפות חות’יות על כלי שיט במיצר זה פוגעות בחופש השיט ומגבירות את המתיחות הבינלאומית סביב הגישה לנתיבי המסחר הימיים החיוניים הללו.

ג. חיזוק מעמדה של איראן

המעורבות האיראנית בתימן, באמצעות תמיכה צבאית וכלכלית בחות’ים, מחזקת את השפעתה של איראן באזור ומעמידה את הסעודים ובעלות בריתה במצב מורכב. איראן עושה שימוש בתימן ובחות’ים כדי להפעיל לחץ על סעודיה ועל הקואליציה הסונית, ולהגביר את השפעתה במזרח התיכון.

השלכות על הכלכלה העולמית

א. פגיעה בשוק הנפט

החות’ים פגעו במספר פעמים במתקני נפט בסעודיה, כולל מתקנים של חברת ארמקו, מה שהוביל להפסקות בייצור ופגיעה ביצוא הנפט הסעודי. כל התקפה על תשתיות נפט באזור זה עלולה להוביל לעלייה במחירי הנפט בשווקים העולמיים ולהגביר את חוסר הוודאות הכלכלית בעולם.

ב. פגיעה בסחר הבינלאומי

האיומים על נתיבי השיט הבינלאומיים, במיוחד במיצר באב אל-מנדב, פוגעים בסחר הבינלאומי. כל פגיעה בתנועת כלי שיט מסחריים במיצר זה עלולה להוביל להאטה במסחר הגלובלי ולהשפעות כלכליות רחבות, במיוחד על מדינות שתלויות בייבוא ובייצוא דרך נתיבים אלו.

השלכות על היציבות ההומניטרית

א. החרפת המצב ההומניטרי בתימן

הסכסוך בתימן, שבו החות’ים הם צד מרכזי, הוביל לאחת המשברים ההומניטריים החמורים בעולם. מיליוני אנשים נמצאים במצב של רעב, מגיפות, והיעדר גישה לשירותי בריאות בסיסיים. המשך הלחימה וההתקפות מצד החות’ים רק מחמירים את המצב ומקשים על מאמצי הסיוע הבינלאומיים להגיע לנזקקים.

ב. הגירה המונית ופליטים

הסכסוך המתמשך בתימן גורם להגירה המונית של פליטים בתוך תימן ומחוצה לה. המדינות השכנות, כמו ערב הסעודית וסומליה, נאלצות להתמודד עם זרם מוגבר של פליטים שמבקשים מקלט. זרם הפליטים יוצר עומס על המדינות הקולטות ומגביר את המתיחות החברתית והכלכלית בתוכן.

השלכות גיאופוליטיות

א. הגברת המתיחות בין איראן לערב הסעודית

הסכסוך בתימן והמעורבות האיראנית תורמים להחרפת המתיחות בין איראן לערב הסעודית. התמיכה האיראנית בחות’ים והמעורבות הסעודית בתימן יוצרים קונפליקט פרוקסי (מלחמה עקיפה) בין שתי המדינות, אשר משליכה על כלל האזור ומעמידה את יציבותו בסכנה.

ב. השפעה על יחסי הכוחות במזרח התיכון

האיום החות’י משפיע על יחסי הכוחות במזרח התיכון. מדינות המפרץ, בהובלת סעודיה ואיחוד האמירויות, מחפשות דרכים להקטין את ההשפעה האיראנית בתימן ובאזור כולו. מנגד, איראן מנסה להעצים את השפעתה דרך תמיכה בחות’ים ובכוחות נוספים באזור.

השלכות על הביטחון הבינלאומי

א. הגברת המעורבות הצבאית של מעצמות

האיום החות’י הוביל להגברת המעורבות הצבאית של מעצמות כמו ארצות הברית ובריטניה, שתומכות בסעודיה ובקואליציה הערבית במאבקן נגד החות’ים. מעורבות זו יוצרת סיכונים להחרפת הסכסוך ולהתפשטותו מעבר לגבולות תימן.

ב. הסכנה לטרור בינלאומי

החות’ים קיבלו תמיכה ממדינות וארגונים המזוהים עם ציר הטרור הבינלאומי, כגון חיזבאללה ואיראן. קשרים אלו מעלים חשש שהחות’ים יכולים לשמש כבסיס להתקפות טרור בינלאומיות או לאספקת נשק וטכנולוגיות לטרוריסטים באזורים אחרים.

סיכום

האיום החות’י הוא תוצאה ישירה של סכסוך מורכב ועמוק בתימן, אך השלכותיו חורגות הרבה מעבר לגבולות המדינה. הסכסוך והמעורבות הבינלאומית בו משפיעים על היציבות האזורית, על הכלכלה הגלובלית, על המצב ההומניטרי בתימן ועל יחסי הכוחות במזרח התיכון. בעוד שהחות’ים מייצגים תנועה מקומית, התמיכה שהם מקבלים מאיראן והמתקפות שהם מבצעים על מדינות שכנות הופכים את האיום החות’י לאתגר גיאופוליטי רחב היקף, שדורש התמודדות גלובלית משולבת. כדי להקטין את השפעות האיום החות’י, הקהילה הבינלאומית צריכה לפעול יחדיו, לקדם פתרונות דיפלומטיים ולתמוך במאמצי סיוע הומניטריים בתימן.

השלכות האיום החות’י על ישראל בתחום נתיבי הסחר

האיום החות’י, הנובע מהסכסוך בתימן, משפיע לא רק על המדינות המעורבות ישירות בסכסוך אלא גם על מדינות אחרות באזור ובעולם, כולל ישראל. אחת ההשלכות המרכזיות של האיום החות’י נוגעת לנתיבי הסחר, וישראל כמדינה המתבססת על סחר ימי ונמליה לחיבור עם העולם, נמצאת במוקד הסכנה הזאת.

איום על חופש השיט במיצר באב אל-מנדב

מיצר באב אל-מנדב, המחבר בין ים סוף לאוקיינוס ההודי, הוא נתיב שיט אסטרטגי עבור הסחר העולמי, במיוחד עבור מדינות במזרח התיכון ובמזרח אפריקה. המיצר מהווה נתיב מרכזי עבור ספינות מטען המובילות סחורות, כולל נפט, לישראל וממנה.

החות’ים, הנתמכים על ידי איראן, ערכו מספר מתקפות על כלי שיט במיצר באב אל-מנדב בשנים האחרונות, כולל שימוש במל”טים ובטילים בליסטיים. התקפות אלו מהוות איום ישיר על חופש השיט במיצר ועל תנועת הספינות הסוחריות באזור.

השפעה על ישראל:

  • פגיעה בייבוא ובייצוא: ישראל מסתמכת על נתיבי השיט דרך מיצר באב אל-מנדב להעברת סחורות, בעיקר נפט גולמי ואנרגיה, אך גם מוצרי צריכה וסחורות אחרות. כל פגיעה בנתיבי השיט עלולה להוביל לעיכובים משמעותיים בייבוא ובייצוא סחורות, לפגוע בכלכלה המקומית ולהעלות את מחירי הסחורות בישראל.
  • הגברת עלויות השינוע: במצב של אי יציבות באזור המיצר, חברות הספנות עשויות להעלות את מחירי הביטוח עבור משלוחים דרך האזור, מה שיוביל להגדלת עלויות השינוע ולפגיעה בכדאיות הכלכלית של הסחר הימי לישראל.
  • מציאת חלופות: אם האיום על מיצר באב אל-מנדב יתגבר, ישראל עשויה להידרש לחפש נתיבי סחר חלופיים, כמו דרך תעלת סואץ. עם זאת, נתיבים חלופיים אלו עשויים להיות יקרים יותר ולגרום לעיכובים נוספים במשלוחים.
פגיעה בשוק האנרגיה

ישראל מייבאת נפט גולמי ממדינות המפרץ הפרסי ומאפריקה, ונתיב השיט דרך מיצר באב אל-מנדב הוא קריטי להובלת הנפט לישראל. כל פגיעה בנתיב זה עלולה להוביל להאטה באספקת הנפט לישראל ולהשפיע על שוק האנרגיה המקומי.

השפעה על ישראל:

  • עליית מחירי הדלק: חוסר יציבות באספקת הנפט עלול לגרום לעלייה במחירי הדלק בישראל, מה שיגרום לעלייה בעלויות המחיה והפעלת התעשייה.
  • חיפוש מקורות אנרגיה חלופיים: ישראל עשויה להידרש לחפש מקורות אנרגיה חלופיים, כולל הגדלת השימוש בגז טבעי המופק מקידוחים במים הכלכליים שלה. עם זאת, פתרון זה עשוי לקחת זמן ואינו פותר את הצורך בגיוון מקורות האנרגיה.
השלכות ביטחוניות על נתיבי הסחר הימי

החות’ים השתמשו במגוון כלים מתקדמים, כולל טילים בליסטיים ומל”טים, כדי לתקוף כלי שיט במיצר באב אל-מנדב. איום זה מחייב את ישראל להיות מוכנה לתרחישים שבהם כלי שיט ישראליים או כאלה המובילים סחורות לישראל ימצאו עצמם תחת איום.

השפעה על ישראל:

  • הגברת נוכחות צבאית באזור: ישראל עשויה לשקול להגדיל את הנוכחות הצבאית שלה בנתיבי השיט הקריטיים, בשיתוף פעולה עם מדינות אחרות, כדי להבטיח את חופש השיט וההגנה על כלי שיט ישראליים.
  • הגברת המודיעין הימי: כדי להתמודד עם האיום, ישראל תצטרך להגביר את פעילות המודיעין הימי באזור, במיוחד במרחבים בהם קיימים נתיבי סחר רגישים. זה כולל מעקב אחר תנועות חשודות והיערכות להתקפות פתע על כלי שיט.
  • שיתופי פעולה בינלאומיים: במצב של אי יציבות גוברת במיצר באב אל-מנדב, ישראל תצטרך להעמיק את שיתוף הפעולה עם מדינות אחרות המשתמשות בנתיב זה, כולל ארה”ב, סעודיה ומצרים, כדי להבטיח תיאום והגנה על נתיבי הסחר המשותפים.

סיכום

האיום החות’י על נתיבי השיט במיצר באב אל-מנדב משפיע ישירות על ישראל, במיוחד בתחום הסחר והאנרגיה. בעוד שהאיום מהווה חלק ממציאות גיאופוליטית מורכבת באזור, ישראל חייבת להתכונן לתרחישים שונים ולהיערך להתמודדות עם האתגרים שעלולים להיווצר כתוצאה מחוסר היציבות. באמצעות הגברת המודיעין הימי, שיתוף פעולה בינלאומי והבטחת נוכחות צבאית במרחבים הקריטיים, ישראל יכולה למזער את ההשפעות השליליות של האיום החות’י על כלכלתה וביטחונה הלאומי.

התקיפה של ישראל בנמל חודיידה

התקיפה של ישראל בנמל חודיידה מהווה חלק מהאסטרטגיה הכוללת של ישראל להתמודד עם האיום החות’י, ובמיוחד עם הפעילות האיראנית באזור תימן. נמל חודיידה, שנמצא בשליטת החות’ים, מהווה נקודה אסטרטגית עבור איראן להעברת נשק, ציוד וטכנולוגיה מתקדמת לחות’ים, אשר משתמשים בהם כדי לתקוף מטרות בסעודיה, איחוד האמירויות ואפילו נתיבי השיט הבינלאומיים במיצר באב אל-מנדב.

1. הרקע לתקיפה

נמל חודיידה נחשב לאחד מהמקומות המרכזיים שבהם איראן מעבירה תמיכה צבאית לחות’ים בתימן. הנשק והטכנולוגיה שמגיעים דרך הנמל הזה כוללים טילים בליסטיים, מל”טים ואמצעי לחימה נוספים, שמאפשרים לחות’ים להמשיך במתקפותיהם על מדינות האזור ועל נתיבי השיט החיוניים. התקפות אלו מהוות איום ישיר על ישראל, במיוחד על חופש השיט בים האדום ועל האינטרסים הביטחוניים והכלכליים שלה.

2. מטרות התקיפה

התקיפה הישראלית בנמל חודיידה נועדה להשיג מספר מטרות אסטרטגיות:

  • שיבוש אספקת הנשק לחות’ים: באמצעות פגיעה בתשתיות הנמל ובמתקנים שבהם מאוחסן ונפרק הנשק האיראני, ישראל שואפת לצמצם את יכולות החות’ים ולהחליש את יכולתם להמשיך במתקפות על סעודיה ונתיבי השיט הבינלאומיים.
  • הרתעה: התקיפה משמשת גם כהרתעה לאיראן ולשותפיה, ומעבירה מסר ברור שישראל לא תסבול העברת נשק מתקדם לחות’ים, ושיש לה את היכולות לפעול בעומק השטח התימני.
  • הגנה על נתיבי השיט: באמצעות הפגיעה בנמל, ישראל מקווה להקטין את הסיכון להתקפות על ספינות סוחר ישראליות ובינלאומיות שעוברות דרך מיצר באב אל-מנדב.

3. התגובה הבינלאומית

התקיפה בנמל חודיידה עוררה תגובות מגוונות בזירה הבינלאומית:

  • ארה”ב ומדינות המערב: מדינות המערב, ובמיוחד ארה”ב, שמירה על חופש השיט בים האדום ובמיצר באב אל-מנדב היא אינטרס מרכזי. בעקבות התקיפה, ארה”ב הביעה תמיכה עקיפה בפעולה הישראלית, והדגישה את החשיבות שבמניעת התעצמות החות’ים.
  • איראן: איראן, כצפוי, גינתה את התקיפה והזהירה מפני “השלכות חמורות” להמשך הפעולות הישראליות בתימן. עם זאת, התקיפה הישראלית מבהירה לאיראן שפעולותיה בתימן לא יישארו ללא תגובה.
  • מדינות המפרץ: סעודיה ואיחוד האמירויות הביעו תמיכה בפעולה הישראלית, מתוך הבנה שמדובר בצעד שמחליש את החות’ים ואת השפעת איראן באזור. עבור מדינות אלו, הפגיעה בנמל חודיידה היא חלק מהמאמץ הכולל למנוע מאיראן להעמיק את השפעתה בחצי האי ערב.

4. השלכות אסטרטגיות על ישראל

  • הגברת האיום החות’י: למרות הפגיעה בנמל, ישנה אפשרות שהחות’ים יגבירו את מתקפותיהם כנגד ישראל או אינטרסים ישראליים באזור בתגובה. ישראל חייבת להיות מוכנה להסלמה ולהתמודדות עם מתקפות אפשריות, כולל ירי טילים או מל”טים לכיוון דרום המדינה או ספינות סוחר ישראליות.
  • הידוק שיתופי הפעולה האזוריים: התקיפה בנמל חודיידה עשויה להוביל להידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל לבין מדינות המפרץ, במיוחד מול האיום המשותף מצד איראן והחות’ים.
  • שיפור היכולות הצבאיות: התקיפה המוצלחת עשויה להדגים את היכולות הצבאיות המתקדמות של ישראל, כולל יכולות מודיעין, תכנון וביצוע. הדבר עשוי לשפר את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית ולהרתיע גורמים נוספים מלנסות לפגוע באינטרסים שלה.

5. היבטים משפטיים ובינלאומיים

התקיפה הישראלית בנמל חודיידה מעלה גם שאלות משפטיות ובינלאומיות:

  • לגיטימציה של התקיפה: מבחינת החוק הבינלאומי, ישראל יכולה לטעון להגנה עצמית מול האיום הישיר שהחות’ים מהווים על נתיבי השיט ועל ביטחונה הלאומי. עם זאת, מדובר בצעד שנוי במחלוקת שיכול לעורר ביקורת בזירה הבינלאומית.
  • שמירה על איזון באזור: הפעולה הצבאית חייבת להתבצע בזהירות כדי לא ליצור הסלמה בלתי נשלטת שתגרור מעורבות של כוחות נוספים באזור, מה שעלול להוביל למשבר אזורי רחב יותר.

סיכום

התקיפה הישראלית בנמל חודיידה מהווה חלק מהאסטרטגיה הכוללת של ישראל להתמודד עם האיום החות’י ולשבש את העברת הנשק האיראני לתימן. הפעולה ממחישה את יכולותיה הצבאיות והמודיעיניות של ישראל, ומשדרת מסר ברור לאיראן ולחות’ים שישראל לא תסבול איום ישיר על ביטחונה ועל חופש השיט שלה. עם זאת, ישראל צריכה להמשיך ולהיות מוכנה להתמודד עם השלכות אפשריות של הפעולה, כולל הסלמה במתקפות מצד החות’ים והצורך להבטיח את תמיכתה של הקהילה הבינלאומית.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/שילוח-בינלאומי.png
משלוח בינלאומי: מדריך מקיף

המסחר הבינלאומי הפך למנוע חשוב של הכלכלה הגלובלית, והובלת סחורות בין מדינות היא חלק בלתי נפרד מהתהליך הזה. עסקים, ארגונים ולקוחות פרטיים נשענים על מערכות שילוח מורכבות כדי לייבא ולייצא מוצרים ושירותים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/שאלות-תשובות.png
עמילות מכס: מושגי יסוד

שאלות ותשובות בנושא עמילות מכס 1. מהי עמילות מכס? עמילות מכס היא השירות שמספקת חברה או סוכן מורשה, המסייעים בייבוא וייצוא סחורות דרך גבולות מדיניים, תוך ביצוע כל הפעולות הנדרשות מול רשויות המכס, כמו הגשת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/PORT2PORT.png
ועידת PORT2PORT 2024: סקירות

ועידת PORT2PORT: הטכנולוגיה פורצת דרכים חדשות האם בינה מלאכותית יכולה לשמש כפתרון להתמודדות עם אתגרי שרשרת האספקה? מהם החסמים בהטמעת טכנולוגיות חדשות? צפו בפאנל טכנולוגיה שהתקיים בכנס PORT2PORT 2024 במהלך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/מפה.png
פרויקט IMEC (India-Middle East-Europe Economic Corridor)

מבוא פרויקט ה-IMEC (India-Middle East-Europe Economic Corridor) הוא יוזמה כלכלית ושאפתנית שנועדה לשפר את הקישוריות הכלכלית והמסחרית בין אסיה, המפרץ הפרסי ואירופה. מטרתו העיקרית היא ליצור מסדרון תחבורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/ניהול-סיכונים-בשילוח-בינלאומי.png
ניהול סיכונים בשילוח בינלאומי: כיצד להגן על המשלוחים שלך מפני נזקים ועיכובים

מבוא שילוח בינלאומי הוא חלק חיוני ובלתי נפרד מפעילותם של עסקים רבים, אך הוא גם טומן בחובו סיכונים רבים. החל מנזק פיזי למטען, דרך עיכובים בלתי צפויים בנמלים ועד לסיכונים משפטיים, שילוח בינלאומי דורש תכנון...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/מכולות.png
ההבדל בין משלוחים FCL ל-LCL ומה מתאים לך?

מבוא כאשר מדובר בשילוח בינלאומי של סחורות, אחד מההחלטות החשובות ביותר שיש לקבל היא בחירת סוג המשלוח המתאים: משלוח מכולה מלאה (FCL – Full Container Load) או משלוח מכולה משותפת (LCL – Less than...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/חידושים-בתחום-הסחר-הבינלאומי.png
חידושים בתחום הסחר הבינלאומי: טכנולוגיות, רגולציה והשפעות על ישראל

מבוא הסחר הבינלאומי מהווה את אחד המנועים המרכזיים לצמיחת הכלכלה הגלובלית והישראלית בפרט. עם התפתחות הטכנולוגיה, כללי המשחק בסחר הבינלאומי משתנים במהירות. חידושים אלו לא רק משפיעים על אופן ביצוע עסקאות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/הודו.png
שרת התחבורה רגב: ״הסכם ספנות ראשון בין ישראל והודו״

שרת התחבורה חזרה מביקור בהודו ועדכנה כי נפגשה עם ארבעה שרים בהודו: שר התעופה, שר הספנות, שר הכבישים והתשתיות והשר לעניינים עירוניים האחראי על פרויקט המטרו. השרה דיווחה כי נפגש עם מנכ״ל חברת התעופה אייר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/הכנה-נכונה-למשלוח-בינלאומי-אריזה-מסמכים-וביטוחים.png
הכנה נכונה למשלוח בינלאומי: אריזה, מסמכים וביטוחים

הכנה נכונה למשלוח בינלאומי היא חלק חיוני להבטחת הגעת המשלוח ליעדו בשלום, בזמן וללא בעיות מיותרות. תהליך המשלוח כולל לא רק את העברת המוצרים ממקום למקום, אלא גם אריזה מתאימה, הכנה של המסמכים הנדרשים, ודאגה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/09/Light-Grey-And-Blue-Gradient-English-Lesson-YouTube-Thumbnail-1.png
יו״ר ההסתדרות הכריז על שביתה במשק

ההסתדרות פרסמה את רשימת מקומות העבודה שישבתו היום בהם חברת נמלי ישראל, חברת נמל חיפה, חברת נמל אשדוד, חברת נמל אילת, ונמל מספנות ישראל. נתב״ג ייסגר להמראות החל מהשעה 8 בבוקר ועד 14:00. מנתב״ג דרך הנמלים,...

1 2 3 70