חדשות האתר

שאלות נפוצות: כל מה שרציתם לדעת על עמילי מכס

שאלות ותשובות נפוצות: כל מה שרציתם לדעת על עמיל מכס בעידן שבו שרשרת האספקה הגלובלית סופגת זעזועים – ממלחמת...
13 July 2025

גם השנה – "יחדיו" מקימה תצוגה ב־PORT2PORT 2025

חברת “יחדיו” גאה להודיע כי תיקח חלק גם השנה באירוע המרכזי של תעשיית הסחר, התובלה והלוגיסטיקה...
10 July 2025

אחת מכל שש אניות מסומנת כמטרה פוטנציאלית של החות׳ים

שתי התקפות קטלניות בים האדום בתוך יממה מחזירות את המרד החות׳י לכותרות, עם שלושה ימאים הרוגים ואיומים...
10 July 2025

החות׳ים מסלימים את התקיפות בים האדום: טיבעו אניית סוחר נוספת

המורדים החות׳ים לקחו אחריות על הפגיעה באניית המשא ETERNITY C והבטיחו להסלים את ההתקפות בים האדום. החות׳ים...
10 July 2025

מחשבון עלויות יבוא – איך לחשב עלות Landed Cost בעצמך?

מבוא: כדי לייבא נכון, צריך לחשב נכון בעלי עסקים רבים נופלים במלכודת של הצעת מחיר זולה מהספק – אך לא לוקחים...
06 July 2025

FCL מול LCL: מה עדיף לעסק שלך?

מבוא: החלטה לוגיסטית עם השלכות כלכליות עבור כל יבואן, הבחירה בין משלוח FCL (מכולה מלאה) לבין LCL (משלוח...
06 July 2025

אי ודאות נמשכת בשוק המכולות לקראת פקיעת הפסקת המכסים

דונלד טראמפ והמכסים חוזרים שוב לכותרות החדשות בענף הספנות, עם דיווח על הסכם עקרוני שכבר הושג ומספר מגעים...
06 July 2025

עמיל מכס כמאיץ חדשנות – תפקידו בעידן של בינה מלאכותית, IoT ושרשראות אספקה דיגיטליות

מבוא עמיל מכס נתפס לאורך השנים כמתווך טכני – ממלא טפסים, מתכתב עם רשויות, מנהל שחרור. אך בעידן של בינה...
29 June 2025

כך משפיעה עלות אחסנה בנמלים על מחירי המוצר לצרכן: חשיפה של שרשרת המחירים

מבוא רוב הצרכנים אינם מודעים לכך שעלות אחסנה של סחורה בנמלי ישראל משפיעה ישירות על המחיר שהם משלמים בחנות....
29 June 2025

עדכונים בקצרה

FedEx ישראל חוזרת לפעילות מלאה FedEx ישראל מודיעה על חידוש מלא של שירותי הייבוא והייצוא, לאחר פתיחתו...
29 June 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

הוארכה תקנה הקובעת כי נהגי משאיות יוכלו לנהוג עד 14 שעות ביום

היו״ר ביטן מתח ביקורת על כך שמשרד התחבורה תיקן את התקנה שלוש פעמים ללא אישור הוועדה – וקרא לשמור על הפרדת הרשויות. גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״כשאנו מבקשים להפוך את התקנה ל-14 שעות הכוונה לתוספת לשעות המנוחה ולא לשעות הנהיגה״.

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח״כ דוד ביטן, אישרה אתמול הארכת הוראת השעה המאפשרת לנהגי משאיות ואוטובוסים לנהוג 14 שעות ביום – עד 29 בפברואר 2024 או עד לתום המצב המיוחד בעורף. עם זאת, כבר בפתח הישיבה מתח היו״ר ביטן ביקורת על משרד המשפטים שאפשר לעקוף את ועדת הכלכלה של הכנסת ולתקן את התקנה ללא אישורה. בנוסף מתח היו״ר ביטן ביקורת על כוונה, שמאוחר יותר התברר כי נגנזה, להגיש הצעת חוק שתבטל את הצורך באישור ועדת הכלכלה בתיקונים עתידיים של התקנה.

בעיית המחסור בנהגי אוטובוסים ומשאיות התעוררה עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, בעקבותיה התקינה שרת התחבורה ב-12 באוקטובר תיקון שאפשר להעלות את שעות הנהיגה המותרת מ-12 ל-15 שעות ביום. ב-21 באוקטובר תוקנה ההוראה שוב, גם הפעם ללא אישור ועדת הכלכלה, ומספר שעות הנהיגה המותרות ביום ירד ל-14 לאחר שמשרד התחבורה סבר כי פחת מעט הצורך בהארכת השעות. כעת, לפי משרד התחבורה, נמצא כי 14 שעות נהיגה ביום עונות על הצרכים הנוכחיים שנובעים מהמלחמה והמשרד ביקש מהוועדה להאריך את ההוראה.

היו״ר ביטן הבהיר כבר בתחילת הדיון כי לא הייתה שום בעיה להביא את התקנה לאישור מהיר בוועדה גם במלחמה, ושאל: ״מה הייתם עושים אם היינו מגישים הצעת חוק לבטל את ועדת השרים לחקיקה? הפרדת רשויות משמעותה שכל רשות תבוא לידי ביטוי. זה לא מקובל לעשות דברים כאלה וזה לא קשור אלי, אני לא אהיה חבר כנסת כל החיים, זה קשור לעבודה בין הרשויות. לא עושים דברים כאלה. כיו״ר הוועדה אני צריך לשמור על הפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת על הממשלה, זה התפקיד שלנו וגם של משרד המשפטים שצריך לדאוג שהפרדת הרשויות תישמר. היינו צריכים את הלחץ של היועץ המשפטי של הוועדה, עו״ד איתי עצמון, בשביל שתרדו מהצעת החוק לבטל את הוועדה בעניין הזה״. 

נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, עו״ד חוה ראובני, הבהירה כי תזכיר החוק אליו התייחס היו״ר ביטן נגנז, וביטן הגיב כי טוב שנגנז. עו״ד ראובני הוסיפה כי עם פרוץ המלחמה נוצר מחסור אקוטי בנהגים, על רקע גיוס מצד אחד וצורך מוגבר בהסעה מצד שני. ״בהתחלה הוספנו תוספת קיצונית של שעות נהיגה, לנהגי אוטובוסים ורכב מסחרי של מעל 6 טון, של 15 שעות במקום 12 שעות, ולאחר מכן צמצמנו ל-14 שעות״, אמרה. באשר לכך אמר היו״ר ביטן כי הוא מבין את הצורך, והציע אף להאריך את התקופה עד תום המלחמה.

ראש מדור תעבורה במשטרה, סנ״צ לימור שזו, אמרה כי לתאונות דרכים בהם מעורבים רכבים כבדים ואוטובוסים יש משמעות קטלנית, והמשרה הייתה שמחה לקבל נתונים שיראו על צורך משמעותי כדי לבחון את הבקשה. 

מנהלת אגף פיקוח ובקרה במשרד התחבורה, דלית רגב, השיבה לה כי כ-40% מנהגי הרכב הכבד גויסו בצו 8 ואין נתונים מלאים כי הצבא לא מפרסם אותם. היא הזכירה כי בשגרה גם כך חסרים כ-7,000 נהגים אוטובוסים ומשאיות.

לדברי גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״לאחר אינספור דיונים וועדות, ואף חוות דעת של מומחי שינה, קיים סיכום משנת 2010 לתיקון תקנה 168 ל-14 שעות, כאשר בנוסף הסכמנו להכניס את הטכוגרף הדיגיטלי לישראל. אולם, במשך שנים משרד התחבורה פעם מבקש בוועדת הכלכלה אורכה לשינוי התקנה משיקולים לא ענייניים. אני רוצה להדגיש שכשאנו מבקשים להפוך את התקנה ל-14 שעות הכוונה לתוספת לשעות המנוחה ולא לשעות הנהיגה.

כולם באים לוועדת הכלכלה ועושים הצגה בנושא הבטיחות ואנחנו מבצעים ולא רק מדברים – מועצת המובילים חרטה על דגלה את המאבק בתאונות הדרכים, ולראייה כבר עתרנו בעבר לבג״ץ שלא לאפשר יציאה מהנמלים בעומס יתר, ובשנת 2003 עתרנו נגד המדינה להקים חניוני מנוחה ושוליים רחבים ואף בשנת 2005 ביוזמתנו הופחת משקל למשאיות הכבדות למרות שזה בא כלכלית על חשבוננו, כך שבתיקון התקנה שאנו מבקשים לא נעשה דבר שיפגע בבטיחות.

אנו מבקשים להאריך רק את שעות המנוחה, הבאתי נתונים לוועדות במשך שנים שנהגים ממתינים בכניסה לנמל 4 שעות וביציאה שעתיים, המדינה שאחראית על הנמלים גורמת לעיכובים ומצד שני הנהגים הם אלה שיוצאים עבריינים כשהם עוברים את השעות בתקנה ולכן יש צורך להגדיל את שעות המנוחה בתקנה, כי למעשה 40% מהשעות של הנהגים זה בהמתנה, ולכן ה -14 שעות מותנות רק בנסיבות בהן הנהג ימתין שעתיים וחצי.

בן הרוש הוסיף כי גם כ-7,000 משאיות גויסו, ואמר כי גם אחרי סיום המלחמה ייקח זמן עד שהמצב יחזור לקדמותו

היו״ר ביטן התייחס לכך ואמר כי כיום הנסועה פחתה ולכן הוא פחות מודאג. אך עם זאת הוא קרא למשרד התחבורה לבחון את הנושא, וככל שיתברר שיש עלייה בתאונות במעורבות משאיות ואוטובוסים ביקש ממשרדי התחבורה והמשפטים לשקול לתקן את התקנה עוד לפני סיום המלחמה. רגב הבהירה כי משרד התחבורה חרד גם הוא לתאונות הדרכים, ואם יהיה צורך בכך יתקן את התקנה.

יו״ר ארגון נהגי התחבורה הציבורית, ישראל גנון, הזהיר מניצול לרעה של התקנה, וממצב שבו נהגים בקו עירוני שנוסע בפתח תקווה או בראש העין יעבדו שעות ארוכות. עו״ד ראובני השיבה כי אין שינוי בשעות המנוחה, ומנהל אגף רישוי ותפעול במשרד התחבורה, עמיחי לוי, הוסיף כי אין כוונה להחיל את התקנה בפעילות האזרחית של התחבורה הציבורית.

פורסם ב אתר port2port

לכתבה המלאה לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/Yellow-and-White-Modern-Workplace-Safeity-Training-Presentation-10.png
שאלות נפוצות: כל מה שרציתם לדעת על עמילי מכס

שאלות ותשובות נפוצות: כל מה שרציתם לדעת על עמיל מכס בעידן שבו שרשרת האספקה הגלובלית סופגת זעזועים – ממלחמת “עם כלביא” ועד האיום הגובר של המורדים החות’ים בים סוף – עולה חשיבותו של עמיל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/Yellow-and-White-Modern-Workplace-Safeity-Training-Presentation-8.png
גם השנה – "יחדיו" מקימה תצוגה ב־PORT2PORT 2025

חברת “יחדיו” גאה להודיע כי תיקח חלק גם השנה באירוע המרכזי של תעשיית הסחר, התובלה והלוגיסטיקה בישראל – PORT2PORT 2025. האירוע יתקיים ביום שלישי, 28 באוקטובר 2025, בביתן 2 החדשני שבמרכז הירידים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/Yellow-and-White-Modern-Workplace-Safeity-Training-Presentation-7.png
אחת מכל שש אניות מסומנת כמטרה פוטנציאלית של החות׳ים

שתי התקפות קטלניות בים האדום בתוך יממה מחזירות את המרד החות׳י לכותרות, עם שלושה ימאים הרוגים ואיומים של ארגון המורדים לפגוע בכל אנייה הקשורה אי-פעם לישראל – איום המכסה כ–16% מהצי העולמי. תעשיית הספנות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/Yellow-and-White-Modern-Workplace-Safeity-Training-Presentation-6.png
החות׳ים מסלימים את התקיפות בים האדום: טיבעו אניית סוחר נוספת

המורדים החות׳ים לקחו אחריות על הפגיעה באניית המשא ETERNITY C והבטיחו להסלים את ההתקפות בים האדום. החות׳ים שיגרו אזהרה חדשה לכל חברות הספנות הבינלאומיות מפני ההשלכות של מגע עם נמלי ישראל. החות׳ים בתימן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/יחדיו-עמילות-מכס.png
מחשבון עלויות יבוא – איך לחשב עלות Landed Cost בעצמך?

מבוא: כדי לייבא נכון, צריך לחשב נכון בעלי עסקים רבים נופלים במלכודת של הצעת מחיר זולה מהספק – אך לא לוקחים בחשבון את כלל העלויות הנלוות ליבוא. התוצאה? עלות המוצר בפועל (ה־Landed Cost) הופכת גבוהה משמעותית,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/יחדיו-עמילות-מכס-3.png
FCL מול LCL: מה עדיף לעסק שלך?

מבוא: החלטה לוגיסטית עם השלכות כלכליות עבור כל יבואן, הבחירה בין משלוח FCL (מכולה מלאה) לבין LCL (משלוח חלקי במכולה משותפת) היא החלטה אסטרטגית. השפעתה ניכרת לא רק על המחיר הסופי של הסחורה, אלא גם על זמני...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/07/יחדיו-עמילות-מכס-2.png
אי ודאות נמשכת בשוק המכולות לקראת פקיעת הפסקת המכסים

דונלד טראמפ והמכסים חוזרים שוב לכותרות החדשות בענף הספנות, עם דיווח על הסכם עקרוני שכבר הושג ומספר מגעים נוספים שמתנהלים במרץ לקראת דדליין בשבוע הבא. תאריך פקיעת ההקפאה של הבית הלבן על המכסים ההדדיים שהוטלו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/06/יחדיו-עמילות-מכס-1.png
עמיל מכס כמאיץ חדשנות – תפקידו בעידן של בינה מלאכותית, IoT ושרשראות אספקה דיגיטליות

מבוא עמיל מכס נתפס לאורך השנים כמתווך טכני – ממלא טפסים, מתכתב עם רשויות, מנהל שחרור. אך בעידן של בינה מלאכותית (AI), אינטרנט של הדברים (IoT), בלוקצ’יין, ומערכות BI – התפקיד משתנה. מי שלא יאחז בטכנולוגיה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/06/יחדיו-עמילות-מכס-3-1.png
כך משפיעה עלות אחסנה בנמלים על מחירי המוצר לצרכן: חשיפה של שרשרת המחירים

מבוא רוב הצרכנים אינם מודעים לכך שעלות אחסנה של סחורה בנמלי ישראל משפיעה ישירות על המחיר שהם משלמים בחנות. ברוב המקרים, מדובר בעלות סמויה שנראית קטנה בתחילה – אך מתגלגלת והופכת לנטל כלכלי משמעותי. כשהיבואן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/06/יחדיו-עמילות-מכס-2-1.png
עדכונים בקצרה

FedEx ישראל חוזרת לפעילות מלאה FedEx ישראל מודיעה על חידוש מלא של שירותי הייבוא והייצוא, לאחר פתיחתו מחדש של המרחב האווירי בעקבות העימות עם איראן. החברה מדגישה את מחויבותה לשמירה על רציפות הסחר הבינלאומי...

1 2 3 58