חדשות האתר

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים....
11 May 2025

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה...
11 May 2025

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף...
11 May 2025

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר...
04 May 2025

קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח...
04 May 2025

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי...
27 April 2025

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים...
27 April 2025

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות...
20 April 2025

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים,...
20 April 2025

המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים,...
20 April 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

איגוד לשכות המסחר: תביעות לפיצויים בעקבות העומס בנמלים

איגוד לשכות המסחר: תביעות לפיצויים בעקבות העומס בנמלים

האיגוד פנה לציבור היבואנים הסבורים שיש להם תביעת נזיקין מבוססת. נשיא איגוד לשכות המסחר: ״אסור שיהיה מצב על פיו פוטרים את המדינה, את הנהלות הנמלים או את ועדי העובדים בנמלי הים מאחריות ממתן שירותי נמל יעילים ובכל מצב אפשרי״

מאיגוד לשכות המסחר נמסר הבוקר כי ״בשבועות האחרונים אנו חווים עומס חריג בנמלי הים התיכון, כאשר מטענים בייבוא ובייצוא לא מועמסים או לא נפרקים מאניות בפרק זמן סביר. הסיבה המרכזית היא מחסור בכוח אדם בנמלים הקיימים ובחוסר נכונות של הנמלים לגייס עובדים (אפילו זמניים) לשחרור העומסים.

״בתחילת השבוע הוחלט על הסכמים בין ההנהלות לעובדים בנמלי הים ולשינויים במתכונת העבודה בנמלים, שאמורים לגרום לכך שתוך תקופה קצרה הפיגורים והעיכובים יצומצמו והמצב בנמל יחזור לשגרה. דירקטוריון נמל אשדוד אישר הסכם עבודה זמני חדש עם ועד העובדים, שנועד לפתור את הפקק בנמל. ההסכם כולל שעות נוספות שאמורות לאפשר קצב עבודה מוגבר, וממתין לאישור משרד האוצר״.

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מדגיש כי ״אסור שיהיה מצב על פיו פוטרים את המדינה, את הנהלות הנמלים או את ועדי העובדים בנמלי הים מאחריות ממתן שירותי נמל יעילים ובכל מצב אפשרי. נמלי הים הם מונופול מוחלט בבעלות המדינה. הם הוקמו לתכלית מוגדרת, ומוטלת עליהם חובה מיוחדת העולה על שירותי חברה עסקית פרטית. מישהו חייב לתת את הדין על ניהול כושל של נמלי הים בתקופה האחרונה; בוודאי שלא המגזר העסקי הוא זה שצריך לשאת בנזקים. נמלי הים הוקמו כדי לשרת את כלכלת המדינה והמגזר העסקי. הם חייבים להיערך למתן שירותים נאותים בנוסף לתקופות של שגרת עבודה וגם בתקופות של גאות בעבודה. את הסכמי העבודה ודרכי הניהול יש להתאים, בחשיבה נכונה, לשינוים שיכולים להתרחש בתעבורה הימית ובעומס העבודה בנמלי הים. זוהי אחריות בסיסית המוטלת גם על המדינה וגם על הנהלות הנמלים. מה שהתרחש מאז תחילת יולי 2020 לא בא במכה אחת ובמפתיע. היה מספיק זמן להיערכות נאותה״.

באיגוד לשכות המסחר מקווים כי ההסכמות מתחילת השבוע אכן יביאו להקלה משמעותית בעומס בנמלים, ״אבל אין בהן כדי לתת מענה לנזקים הכבדים שנגרמו וממשיכים להיגרם ללקוחות כתוצאה מהתפקוד הלוקה בחסר של הנמלים. גם אם הנמלים יתפקדו כמצופה מהם מכאן והלאה, אין בכך כדי לתת מענה לנזקים שנגרמו בתקופת המשבר״. הנזק יכול להתייחס גם להשחתות שנגרמו למוצרים עצמם כתוצאה מפיגורים ממושכים בביצוע מועדי האספקה והעלויות הנוספות הכרוכות בכך.

בשל כך, הוחלט באיגוד לשכות המסחר לפעול משפטית בהגשת תביעות לפיצויים, ולכן נעשתה פנייה לציבור היבואנים, הסבורים שיש להם תביעת נזיקין מבוססת, לפנות לאגף המשפטי לצורך ריכוז המידע לכדי מהלך משפטי מרוכז.

בפנייה ליבואנים צוין כי ״התביעה והצגת הנזק חייבים להיות מבוססים משפטית ועובדתית: תיאור תמציתי של נזקים ממשיים שנגרמו מחמת פיגור לא סביר בפריקת המטענים מהאניות שהגיעו לנמלי ישראל, או בהטענתם בסחורה המיועדת לייצוא. הנזק יכול להתייחס גם להשחתות שנגרמו למוצרים עצמם כתוצאה מפיגורים ממושכים בביצוע מועדי האספקה והעלויות הנוספות הכרוכות בכך. בשלב זה נכון לחשב נזקים החל מיום 1.7.2020 ועד סוף אפריל 2021.  במידת הצורך, ניתן יהיה להגיש עדכונים לאחר תאריך זה״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/HS-Code.png
"מה זה HS Code ולמה הוא קריטי לעמילות מכס?"

בעידן הסחר הבינלאומי, תהליך השינוע של סחורות בין מדינות כולל לא רק הובלה פיזית אלא גם התמודדות עם רגולציה בינלאומית ומקומית. אחת המערכות הבסיסיות והחשובות ביותר בסחר העולמי היא שיטת הסיווג הידועה בשם Harmonized...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/ארהב.png
רפורמת ״מה שטוב לאירופה״ מתרחבת לארה״ב

רפורמת “מה שטוב לאירופה טוב לישראל” אושרה בכנסת במטרה להקל על יבוא מוצרים לישראל באמצעות הכרה בתקינה האירופית, ובכך להגדיל את התחרות ולהפחית את יוקר המחיה. ​ לאחר אישור הרפורמה, גורמים אמריקאיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח.png
שילוח בינלאומי: מדריך מקיף להובלת מטענים מסביב לעולם

מאז ומעולם, המסחר הבינלאומי היה מנוע צמיחה עוצמתי שהביא לקידמה כלכלית וחברתית. בעידן הגלובלי שבו אנו חיים, שילוח בינלאומי אינו מותרות reserved לתאגידי ענק בלבד, אלא כלי חיוני עבור עסקים בכל גודל – החל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/שילוח-בינלאומי-יבוא.png
שילוח בינלאומי: מבוא מקיף, אפשרויות השילוח ודרכים להצלחה

כאשר עולם העסקים הופך לגלובלי יותר בכל יום שעובר, הצורך בהעברת סחורות וחומרי גלם בין מדינות ויבשות גדל בהתמדה. בין אם אתם מייבאים מוצרים לשוק המקומי או מייצאים אותם ללקוחות מעבר לים, תשתית של שילוח בינלאומי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/03/חדשות.png
סקירה מקיפה של תחום היבוא, היצוא ועמילות המכס בישראל ובעולם

תוכן עניינים מבוא המסחר הבינלאומי עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים מבחינת תקנות, טכנולוגיה, רגולציה סביבתית ומגמות גיאופוליטיות. ענפי היבוא, היצוא ועמילות המכס, שבעבר היו נראים כבנויים על תהליכים בירוקרטיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שירותי-אחסנה-ואריזה.png
שירותי אחסנה ואריזה – מילון מושגים בסיסי

מבוא שירותי אחסנה ואריזה הם מרכיבים חיוניים בלוגיסטיקה ובשרשרת האספקה, המאפשרים שמירה, ניהול והכנת מוצרים לשינוע. אחסנה נכונה מבטיחה שמירה על תקינות הסחורה ומניעת נזקים, בעוד אריזה מתאימה מגנה על המטען...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים – מילון מושגים בסיסי

מבוא שינוע מטענים הוא חלק בלתי נפרד מהתעשייה הלוגיסטית והמסחר הבינלאומי, המאפשר הובלת סחורות ואספקה בין מדינות, אזורים ויבשות. תהליך זה כולל שילוב של אמצעי תחבורה שונים כגון אווירי, ימי, ורכבתי, ומחייב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/מגמות-2025.png
מגמות חדשות ביבוא, יצוא, עמילות מכס 2025

להלן סקירה עדכנית של המגמות והחדשות המשפיעות על תחומי היבוא, היצוא, עמילות מכס, ושילוח בינלאומי, עם מבט לעבר 2025: 1. שילוח בינלאומי: טכנולוגיה ובריאות סביבה דיגיטליזציה מואצת: שימוש גובר ב-בלוקצ’יין למעקב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/3-1.png
שילוח אווירי – מילון מושגים בסיסי

מבוא שילוח אווירי הוא תחום חשוב בעולם הלוגיסטיקה והסחר הבינלאומי, המתאפיין בזמני הובלה קצרים יחסית ובסטנדרטים מחמירים של בטיחות ועמידה בלוחות זמנים. השימוש בהובלה אווירית מיועד למוצרים יקרי ערך, חבילות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/02/2.png
שילוח בינלאומי – מילון מושגים בסיסי

שילוח בינלאומי הוא תחום חיוני לעסקים ולסחר הגלובלי, המאפשר הובלת סחורות בין מדינות בצורה יעילה ובטוחה. מדובר בתהליך מורכב הכולל רגולציות, מיסוי, תיאומים בין גורמים שונים, ובחירת אמצעי השילוח המתאימים לכל...

1 2 3 4 5 6 80