מאמרים חדשים
ארכיון
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

איגוד לשכות המסחר: תביעות לפיצויים בעקבות העומס בנמלים

איגוד לשכות המסחר: תביעות לפיצויים בעקבות העומס בנמלים

האיגוד פנה לציבור היבואנים הסבורים שיש להם תביעת נזיקין מבוססת. נשיא איגוד לשכות המסחר: ״אסור שיהיה מצב על פיו פוטרים את המדינה, את הנהלות הנמלים או את ועדי העובדים בנמלי הים מאחריות ממתן שירותי נמל יעילים ובכל מצב אפשרי״

מאיגוד לשכות המסחר נמסר הבוקר כי ״בשבועות האחרונים אנו חווים עומס חריג בנמלי הים התיכון, כאשר מטענים בייבוא ובייצוא לא מועמסים או לא נפרקים מאניות בפרק זמן סביר. הסיבה המרכזית היא מחסור בכוח אדם בנמלים הקיימים ובחוסר נכונות של הנמלים לגייס עובדים (אפילו זמניים) לשחרור העומסים.

״בתחילת השבוע הוחלט על הסכמים בין ההנהלות לעובדים בנמלי הים ולשינויים במתכונת העבודה בנמלים, שאמורים לגרום לכך שתוך תקופה קצרה הפיגורים והעיכובים יצומצמו והמצב בנמל יחזור לשגרה. דירקטוריון נמל אשדוד אישר הסכם עבודה זמני חדש עם ועד העובדים, שנועד לפתור את הפקק בנמל. ההסכם כולל שעות נוספות שאמורות לאפשר קצב עבודה מוגבר, וממתין לאישור משרד האוצר״.

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מדגיש כי ״אסור שיהיה מצב על פיו פוטרים את המדינה, את הנהלות הנמלים או את ועדי העובדים בנמלי הים מאחריות ממתן שירותי נמל יעילים ובכל מצב אפשרי. נמלי הים הם מונופול מוחלט בבעלות המדינה. הם הוקמו לתכלית מוגדרת, ומוטלת עליהם חובה מיוחדת העולה על שירותי חברה עסקית פרטית. מישהו חייב לתת את הדין על ניהול כושל של נמלי הים בתקופה האחרונה; בוודאי שלא המגזר העסקי הוא זה שצריך לשאת בנזקים. נמלי הים הוקמו כדי לשרת את כלכלת המדינה והמגזר העסקי. הם חייבים להיערך למתן שירותים נאותים בנוסף לתקופות של שגרת עבודה וגם בתקופות של גאות בעבודה. את הסכמי העבודה ודרכי הניהול יש להתאים, בחשיבה נכונה, לשינוים שיכולים להתרחש בתעבורה הימית ובעומס העבודה בנמלי הים. זוהי אחריות בסיסית המוטלת גם על המדינה וגם על הנהלות הנמלים. מה שהתרחש מאז תחילת יולי 2020 לא בא במכה אחת ובמפתיע. היה מספיק זמן להיערכות נאותה״.

באיגוד לשכות המסחר מקווים כי ההסכמות מתחילת השבוע אכן יביאו להקלה משמעותית בעומס בנמלים, ״אבל אין בהן כדי לתת מענה לנזקים הכבדים שנגרמו וממשיכים להיגרם ללקוחות כתוצאה מהתפקוד הלוקה בחסר של הנמלים. גם אם הנמלים יתפקדו כמצופה מהם מכאן והלאה, אין בכך כדי לתת מענה לנזקים שנגרמו בתקופת המשבר״. הנזק יכול להתייחס גם להשחתות שנגרמו למוצרים עצמם כתוצאה מפיגורים ממושכים בביצוע מועדי האספקה והעלויות הנוספות הכרוכות בכך.

בשל כך, הוחלט באיגוד לשכות המסחר לפעול משפטית בהגשת תביעות לפיצויים, ולכן נעשתה פנייה לציבור היבואנים, הסבורים שיש להם תביעת נזיקין מבוססת, לפנות לאגף המשפטי לצורך ריכוז המידע לכדי מהלך משפטי מרוכז.

בפנייה ליבואנים צוין כי ״התביעה והצגת הנזק חייבים להיות מבוססים משפטית ועובדתית: תיאור תמציתי של נזקים ממשיים שנגרמו מחמת פיגור לא סביר בפריקת המטענים מהאניות שהגיעו לנמלי ישראל, או בהטענתם בסחורה המיועדת לייצוא. הנזק יכול להתייחס גם להשחתות שנגרמו למוצרים עצמם כתוצאה מפיגורים ממושכים בביצוע מועדי האספקה והעלויות הנוספות הכרוכות בכך. בשלב זה נכון לחשב נזקים החל מיום 1.7.2020 ועד סוף אפריל 2021.  במידת הצורך, ניתן יהיה להגיש עדכונים לאחר תאריך זה״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

מדיניות היבוא

מטרת המדיניות היא הקלה משמעותית בתהליכי היבוא והפחתת עלויות היבוא בפרט, ויוקר המחיה ככלל.

קרא עוד »

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/עמילות-מכס.png
עמילות מכס

שחרור ממכס הוא שלב מכריע בתהליך היבוא והיצוא. זה כרוך בעמידה בחוקים, תקנות ודרישות תיעוד שונות שנקבעו על ידי סוכנויות ממשלתיות כדי להבטיח זרימה חלקה של סחורות מעבר לגבולות בינלאומיים. הבנת החשיבות של שחרור...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/יבוא-יצוא.png
ייצוא יבוא בינלאומי: מדריך מקיף

לפני שצוללים לתוך עולם היבוא והיצוא הבינלאומיים, חשוב שתהיה הבנה מוצקה של היסודות. סחר בינלאומי כרוך בחילופי סחורות ושירותים בין מדינות, המאפשר לעסקים להרחיב את טווח ההגעה שלהם מעבר לשווקים המקומיים. יבוא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/0a0941ba4b2b12d21b7d611feca72044.webp
חברת Poste Air Cargo חוזרת לפעילות בישראל

חברת התעופה האיטלקית למטענים הודיעה כי תפעיל החל מה-4 בפברואר טיסת מטען שבועית אחת בקו מילאנו – ת״א – מילאנו במטוס מטען בואינג 737 ותספק טיסות המשך ליעדים באיטליה ובמזרח אירופה. חברת התעופה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/איום-החותים.png
הערכה: הסיכון הביטחוני בים האדום גובר

חברת אמברי הידועה כחברת אבטחה ימית מובילה ציינה בדו״ח האחרון שלה כי האיומים בים האדום, במפרץ עדן, בים הערבי, במפרץ עומאן ובאוקיינוס ההודי הולכים וגדלים בצורה משמעותית. החברה ממליצה לשקול נקודות מעבר בהן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/תמצית-תהליך-הסחר-הימי.png
נמל אשדוד - תמצית תהליך הסחר הימי

תהליך היבוא למדינת ישראל יבואן בארץ יוצר קשר עם יצואן מחו”ל ממנו הוא מעוניין לרכוש סחורה, ונכרת ביניהם חוזה הכולל את פרטי הסחורה, תנאי המכר ותנאי התשלום. היצואן בחו”ל או היבואן בארץ (תלוי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/מחשבונים-נמל-חיפה.png
נמל חיפה - כל המחשבונים – תעריפי 2023

לשירותכם מגוון מחשבונים   מחשבון מכולות מחשבון מטעני יבוא במסירה ישירה מחשבון מטעני יצוא במסירה ישירה מחשבון מטען במעבר מחשבון אגרות כלי שייט מחשבון מטעני יבוא במסירה עקיפה מחשבון מטעני יצוא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/e42ae12da10c7d4eeaf7c547282cefa2.webp
מועצת המובילים: הבנות עם משטרת התנועה בנושא שינוע מטען חורג

המשטרה ביטלה את הנוהל שהוציאה לשינוע מטען חורג ופרסמה נוהל חדש התואם את תקנות התעבורה. גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״מודה למשטרת התנועה על ההבנה. כולי תקווה כי יימשך שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/03ca9e03e898b6cf331e5cad616ccf23.webp
דיווח: עלות שינוע דלק דרך אפריקה - תוספת של 1 מיליון דולר לחשבון

דוח שנערך לאחרונה על ידי LSEG Shipping Research חשף כי ניתוב מחדש של מכלית מסוג Aframax מאסיה לצפון מערב אירופה, דרך כף התקווה הטובה, גורם לעלות מצטברת של כ-932,905 דולר למסע ותוספת של בין 16 ל-32 ימים. ניתוב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/522af4f8ae9d3b1feb886c5007634e07.webp
אניות בים האדום משדרות דרך ה-AIS: ״אין קשר לישראל״

אניות סוחר משדרות דרך מערכת ה-AIS שהן אינן קשורות לישראל במאמץ להימנע מתקיפות חות׳ים עליהן כשהן במעבר באזור ים סוף דוגמאות לשידורי אניות בעת מעברן בים האדום אניות סוחר משדרות דרך מערכת ה-AIS...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/Blue-Modern-Gradient-Corporate-Business-Agency-Postcard-1.png
מיהם המורדים החות'ים ומה הם רוצים? כל מה שצריך לדעת - פורסם במקור ראשון

המצור שהטילו החות’ים בתימן על נתיבי השיט בים האדום – בין העמוסים ביותר בעולם – הובילו להכרזה על מבצע צבאי של ארה”ב ובעלות בריתה במערב שעד כה כלל שמונה מתקפות משולבות על בסיסי הארגון. מאז הכרזת...

1 3 4 5 6 7 64