מנכ״לית משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: הבעיה העיקרית בנמלים – מחסור בכ״א
דף הבית » חדשות האתר » מנכ״לית משרד התחבורה בוועדת הכלכלה: הבעיה העיקרית בנמלים – מחסור בכ״א

מיכל פרנק הודתה בדיון בוועדת הכלכלה כי הבעיה העיקרית קיימת כעת באניות המטען הכללי ואמרה כי אולי כעת, עם תחילת פעילות הנמלים החדשים בתחום המכולות, לנמלים הממשלתיים יהיו יותר עובדים להקצות לטובת פעילות המטען הכללי
מנכ״לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, השתתפה הבוקר בדיון בוועדת הכנסת ביחד עם שרת התחבורה, ח״כ מרב מיכאלי, וענתה לאחר מכן לשאלות הח״כים שנכחו בדיון.
נציין כי השאלות מהח״כים עסקו בנושאים שונים ומגוונים, החל מפינוי התחנה המרכזית בת״א, הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות וחגים, פרויקט הארכת כביש 6 צפונה, גבייה אחידה של משתמשי הדרך בכבישי האגרה, פעילות הנמלים והרציפים השוממים – רציף 7, ו-8 בחיפה, ורציפים 25 ו-27 באשדוד.
מיכל פרנק, מנכ״לית משרד התחבורה, הפגינה ידע רב במהלך הדיון, ציינה כי היא משוחחת רבות על נושאי התור התפעולי בנמלים עם מנהל רספ״ן, יגאל מאור, וחשפה כי היא מקבלת מדי יום, בשעה 6:30 בבוקר, את רשימת האניות ממתינות מחוץ לנמלי ישראל. ״מנהלי הנמלים לא אוהבים לקבל ממני טלפונים כשאני שואלת על התור התפעולי אצלם בנמל״, היא חשפה.
פרנק ציינה כי הבעיה העיקרית בנמלים כעת היא המחסור בידיים עובדות. ״אין בעיה של קילומטר רציף״, היא ציינה, ״אבל אין את הידיים שמפעילות אותו ופורקות את המטענים״. היא הודתה כי הבעיה העיקרית קיימת כעת באניות המטען הכללי ואמרה כי אולי כעת, עם תחילת פעילות הנמלים החדשים בתחום המכולות, לנמלים הממשלתיים יהיו יותר עובדים להקצות לטובת פעילות המטען הכללי.
לשאלת יו״ר הוועדה, ח״ג מיכאל ביטון, בנוגע לפתיחת הרציפים השוממים, היא ענתה כי הדבר אורך זמן וכי מספר חברות יהיו מעוניינות בשטחי הרציף לטובת פעילות מטעם עצמן.
עוד מאמרים בנושא...

ההשפעה של רפורמות סחר בינלאומי על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות
השפעת רפורמות הסחר על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות שוק היבוא־יצוא הישראלי עובר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים הנובעים מרפורמות סחר בינלאומי, לצד מגמות

מגמות השילוח הבינלאומי ב-2026
2026 צפויה להיות שנת מפנה בשילוח הבינלאומי: האצה של AI[1] בשרשרת האספקה, שינויי נתיבי סחר גלובליים, והעמקת דרישות ESG[4]. במקביל, ישראל מתחזקת כצומת

שירותי דלת־לדלת בישראל – איך לבחור ספק שילוח נכון
מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, הביטוי שירות דלת־לדלת הפך לסמל של נוחות, יעילות וחיסכון בזמן. עבור יבואנים ויצואנים בישראל, השירות הזה מאפשר ניהול תהליך מלא –

מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל
מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל ממלאים פרטי משלוח ומקבלים הערכה מהירה למכס, מס קנייה, מע״מ, אגרות וסה״כ עלות נוספת. ניתן לערוך אחוזים ואגרות

מצגת המסכמת את פעילות יחדיו, חברת שילוח ועמילות מכס מהמובילות בתחום
אנו גאים לשתף אתכם במצגת המסכמת את פעילות יחדיו, חברת שילוח ועמילות מכס מהמובילות בתחום. המצגת מציגה את הערכים שמניעים אותנו: אמינות מקצועיות שירות אישי ואת

בדיקת מסלולי שילוח אלטרנטיביים באמצעות AI: כך מקבלים החלטות חכמות יותר ב-2025–2026
שנים האחרונות הדגישו עד כמה מסלולי השילוח העולמיים פגיעים לשינויים גאו-פוליטיים, עומסים בנמלים, תנודתיות במחירי דלק ימי ואווירי, ומזג אוויר קיצוני. עסקים שנשענו על מסלול





