עדכונים חדשים
עדכוני חקיקה ונהלים 
ארכיון
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

לין לשרי האוצר והתחבורה: האחריות לפתרון הפקקים בנמלי הים נופלת עליכם

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש מהשרים כי ישתמשו בסמכותכם ויפעילו את הרציפים הדוממים בנמלי הים כדי להוריד את יוקר המחייה. מדובר ברציפים 7,8 והרציף המערבי בחיפה; והרציפים 25 ו-27 בנמל אשדוד.

עו״ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר פנייה דחופה אל ח״כ מרב מיכאלי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ואל מר אביגדור ליברמן שר האוצר, בדרישה כי ישתמשו בסמכותכם ויפעילו את הרציפים הדוממים בנמלי הים כדי להוריד את יוקר המחייה. המדובר ברציפים 7,8 והרציף המערבי בחיפה; והרציפים 25 ו-27 בנמל אשדוד.

״אין צורך להסביר את הנזק הגדול הנגרם לכלכלת המדינה ולציבור כתוצאה מרמת העבודה הנחותה בנמלי הים הוותיקים של ישראל. לא ייתכן שנכסי מדינה שאמורים לשרת את המשק ואת הציבור כולו לא ייועדו על מנת לתת פתרון אמת כדי להוריד את עלויות היבוא והיצוא והמחירים לצרכן. עליכם ליצור את השינוי הנחוץ במצב הקיים היום. האחריות והסמכות היא שלכם. הנזקים למשק הם גבוהים והשפעה על יוקר המחייה ברורה ביותר״.

לין מסביר: ״אין היום בנמלי הים הוותיקים כוח אדם מספיק לעבודה מלאה בשלוש משמרות, שהיה יכול לפתור את המצוקה האדירה בנמלים. אם אפשר היה לגייס כוח אדם נוסף בנמלי הים אפשר היה גם להעלות פי 2 או 3 את התפוקה ולפתור את הבעיה כולה״.

״אין כוונה לפגוע בעובדי הנמלים, אבל אם לאחר למעלה משנתיים אנו נוכחים שבעיית העומס של פריקת המטען הכללי אינה נפתרת אלא רק מחמירה והגענו לשלב בו למעלה מ-80 אניות של מטען כללי ממתינות לכניסה בחיפה, אין מנוס אלא שתעשו שימוש בסמכותכם להפעלת הרציפים הדוממים בנמלי הים לצורך פריקת מטען כללי״.

לבדיקת עוה״ד שלומי לויה, סמנכ״ל משפט וממשל והיועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר בנוגע לרציפים שאינם פועלים  בחיפה עולה, שבהתאם  לחוזה שנחתם בין חברת נמלי ישראל לבין חברת SIPG במאי 2015, יש להבחין בין שני מצבים:

  1. הפעלת הנמלים הריקים בהתאם לרף כמותי: כל עוד הנמלים בישראל לא עוברים את הרף של 4.9 מיליון מכולות בשנה, אין אפשרות לקבל את רציפים 7+8 לפריקת מכולות. לאחר שרף ה-4.9 מיליון מכולות השנתי נחצה, המדינה יכולה לחייב את הנמל להפעיל את רציפים 7+8.
  2. אפשרות להפעלת הנמלים הריקים גם ללא עמידה ביעד הכמותי: גם אם לא חוצים את רף ה-4.9 מיליון מכולות, SIPG יכול לפנות לחנ״י על מנת להשמיש את רציפים 7+8 לפריקת מטענים אחרים. ההשמשה מחייבת הסכמה על התנאים המסחריים בין חנ״י לבין SIPG בהפעלת הרציפים 7+8 וכן אישור של שרת התחבורה ושר האוצר.

לין: ״הנזקים הנגרמים לעסקים ולמשק כתוצאה מהפקקים בנמלי הים הם הרבה מעבר ל- 600 מיליון שקל בחודש. הם כוללים נזקים נוספים הפוגעים בדימוי ובאמינות של נמלי הים בישראל והתייחסות שלילית של חלק גדול מהספקים המוציאים מטעני יצוא מנמלי ישראל״.

משכך, יש לשר האוצר ושרת התחבורה אפשרות מעשית לסייע בעומס הבלתי נסבל בנמלי הים ולאפשר שימוש בתשתית הנמלית שבאופן אבסרודיאלי ומקומם נותרים ללא שימוש בעוד התור של האניות מחוץ לנמלים רק הולך וגודל. הפעולה המתבקשת היא השמשת כל התשתית הנמלית בישראל על מנת לפתור את בעיית הפקקים והעיכובים״.

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/מגמות-והזדמנויות.jpg
מגמות והזדמנויות בכלכלות סב סהרה אפריקה - אפריל 2024

למרות שהיצוא הישראלי לסב סהרה נמוך כיום, עם פחות מאחוז מסך היצוא הישראלי הכולל, התפתחות כלכלית, תהליכים דמוגרפים ותחזיות צמיחה מהגבוהות מבין כלכלות העולם לשנתיים הקרובות בכלכלות אפריקה, מייצרים הזדמנות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/מה-עושים-עם-עלויות-ההובלה-הנוספות.jpg
מסי היבוא והחות׳ים – מה עושים עם עלויות ההובלה הנוספות?

לאחרונה הוציא מינהל המכס הבהרה נדרשת לגבי הסטת מטענים מהים האדום בהקשר למלחמת חרבות ברזל ופעילות השילוח הימי מהמזרח הרחוק דרך נתיבים אלטרנטיביים בעקבות האיום החות׳י בים האדום. על היבואנים להוכיח את קיומן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/טורקיה-עוצרת-את-כל-קשרי-הסחר-עם-ישראל.jpg
טורקיה עוצרת את כל קשרי הסחר עם ישראל

המתיחות בין המדינות עולה לשיא חדש עם ההחלטה של טורקיה לעצור את כל פעילות הסחר עם ישראל, ביבוא וביצוא. על כך הגיב הערב שר החוץ ישראל כץ: לישראל כלכלה חזקה ומעז יצא מתוק. We Win, and They Lose יחסי ישראל-טורקיה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/יחדיו-עמילות-מכס-2.png
מהם תחומי אחריותה של חברת עמילות מכס?

חברת עמילות מכס ממלאת תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת שחרור הסחורות דרך המכס בצורה חלקה ויעילה. חברות אלו פועלות כמתווכים בין יבואנים, יצואנים ורשויות ממשלתיות, ומסייעות לעסקים לנווט בעולם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/יחדיו-עמילות-מכס-1.png
שילוח בינלאומי - שאלות & תשובות

מהו הנוהל לגבי הפעלת ביטוח ימי או ביטוח אווירי של מטענים? הליך ההפעלה של ביטוח ימי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/יחדיו-עמילות-מכס-3.png
למה "יחדיו" – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ?

צאו למסע משלוחים גלובלי עם “יחדיו” – השותף הלוגיסטי המהימן שלכם! כשמדובר במשלוח בינלאומי ובעמילות מכס, למה להסתפק במשהו פחות ממצוינות? הכירו את “יחדיו” – שחקן ותיק בתעשייה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/סוגי-שילוח-בינלאומי-וההבדל-בניהם.png
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם

האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/עמיל-מכס.png
עמיל מכס - דגשים

כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד ההיבטים המכריעים ביותר הוא שחרור מהמכס. תהליך זה כולל הבטחה שמוצרים יכולים להיכנס או לצאת באופן חוקי ממדינה תוך עמידה בכל התקנות והדרישות הרלוונטיות. הליכי שירות פינוי סחורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/חרבות-ברזל.png
ארה״ב ובריטניה: שחררו את האנייה שנתפסה על ידי איראן

ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של המיליארדר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/12/אחריות-מקצועית-2-1.png
כל מה שצריך לדעת על האיום החות'י - עדכונים שוטפים

החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב...

1 2 3 64