חדשות האתר

אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.

מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני...
29 November 2025

חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים

בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**,...
27 November 2025

שר האוצר מרחיב את הפטור ממס על יבוא אישי ל־150 דולר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הודיע כי הוא צפוי לחתום על צו חדש שירחיב את הפטור ממס בקניות ביבוא אישי....
26 November 2025

השפעת המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor (IMEC) על היבוא לישראל

השפעת מסדרון IMEC על היבוא לישראל השפעת המסדרון הכלכלי IMEC על היבוא לישראל המסדרון הכלכלי India–Middle...
23 November 2025

ישראל והודו מחדשות את המשא-ומתן על ‎הסכם סחר חופשי

    ישראל והודו מחדשות את השיחות על הסכם סחר חופשי ביקורו של שר המסחר והתעשייה ההודי, פיוש...
23 November 2025

מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים

מדריך ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים...
16 November 2025

ההשפעה של רפורמות סחר בינלאומי על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות

    השפעת רפורמות הסחר על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות שוק היבוא־יצוא הישראלי עובר...
16 November 2025

מגמות השילוח הבינלאומי ב-2026

    2026 צפויה להיות שנת מפנה בשילוח הבינלאומי: האצה של AI[1] בשרשרת האספקה, שינויי נתיבי סחר...
09 November 2025

שירותי דלת־לדלת בישראל – איך לבחור ספק שילוח נכון

מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, הביטוי שירות דלת־לדלת הפך לסמל של נוחות, יעילות וחיסכון בזמן. עבור יבואנים...
09 November 2025

מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל

    מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל ממלאים פרטי משלוח ומקבלים הערכה מהירה למכס, מס קנייה, מע״מ,...
09 November 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

ההסתדרות הכריזה: סכסוך עבודה כולל בנמלי חיפה ואשדוד

ההסתדרות הכריזה: סכסוך עבודה כולל בנמלי חיפה ואשדוד

העילה לסכסוך העבודה מטעם ההסתדרות: כוונה לאפשר לנמלי המפרץ והדרום לפרוק אניות מטען כללי בשטחם.

ההסתדרות: השביתה תחל ב-1 בפברואר ובמהלכה ישבתו 1,400 עובדי נמל אשדוד ו-1,000 עובדי נמל חיפה. לין: תקופה קריטית במשק המדינה

ההסתדרות הודיעה אתמול (ב׳) למדינה על סכסוך עבודה בנמל חיפה ובנמל אשדוד, וזאת לנוכח כוונת המדינה, לטענתה, לאפשר לנמל המפרץ ולנמל הדרום לפרוק אניות מטען כללי ברציפיהם, ולא רק אניות מכולה כפי שנקבע בין המדינה לוועדים במסגרת הרפורמה בנמלים. יש לציין כי בנמלי המפרץ אין תשתית של מנופי מטען כללי אלא רק מנופים לטיפול במכולות כך שטרם ברור כיצד בנמלים אלה יפרקו אניות מטען כללי.

במסגרת ההודעה כתבה ההסתדרות כי בכוונתה להשבית את הנמלים החל מ-1 בפברואר, כאשר בשביתה ייקחו חלק 1,400 עובדי בנמל אשדוד ו-1,000 עובדי נמל חיפה, וזאת, לנוכח ״כוונה לעשות שימוש בנמלי הים החדשים, או במי מהם, לפריקת מטען כללי, וזאת באופן חד-צדדי, כרעם ביום בהיר ובניגוד מוחלט להבנות רבות שנים אשר היוו את הנחת העבודה בעת ניהול המשא-ומתן לחתימת הסכמי הרפורמה בנמלי הים. כל זאת מבלי שהנושא יהיה מוסדר מול צד העובדים, וזאת כנובע מחוסר תום לב קיצוני של צד המעסיקים במהלך המשא ומתן כאמור״.

אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר כי ״במשך 8 שנים המדינה הציגה לנו ולחברות הנמל מצגים שלא יכנסו אניות מטען כללי לנמלים החדשים. כל ההסכמים, רשתות הבטחון לעובדים (תעסוקתיים וכלכליים), הסכמי הפרישה שנחתמו נבנו על מצגי המדינה שחברות הנמל לא ייפגעו בתחום המטען הכללי. משמעות כניסת אניות מטען כללי לנמלים החדשים משולה לפגיעה כלכלית אנושה בנמלים הקיימים וקריסת כל הסכמי הרפורמה שנחתמו בדם, יזע ודמעות. אנחנו תקווה שהמדינה ונציגיה יעמדו בהבטחות המפורשות שניתנו לנו במהלך הסכמי הרפורמה״. 

נמל אשדוד: הוכינו בתדהמה מהעיתוי

סמנכ״ל המשאבים של חברת נמל אשדוד הגיב השבוע לכוונה להכריז סכסוך עבודה בנמל אשדוד וכתב לאבי אדרי, יו״ר ועד איגוד עובדי תחבורה בהסתדרות, כך: ״אנו מוכרחים להביע את התדהמה שהיכתה בנו נוכח עיתוי מסירת ההודעה, זאת בעיצומו של גל קורונה בו ישנו היקף חסר תקדים של מאומתים ובאופן המשפיע על המשק הישראלי. עצם מסירת ההודעה בעיתוי זה הוא בבחינת חוסר תום לב בהתגלמותו ובבחינת ניצול ציני וחסר תקדים של ׳מצב החירום׳ בו מצויה המדינה ובתוך התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי. במהלך כל תקופת המגיפה, החל מחודש מארס 2020, לא נגדע מקור פרנסתם של עובדי החברה ולו ליום אחד. זאת, בניגוד גמור לסקטורים אחרים במשק שספגו את ׳נחת זרועה׳ של הקורונה״.

לין: על העובדים להשתתף באינטרס הלאומי הכולל

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין, הגיב היום על הכרזת סכסוך העבודה של ההסתדרות הכללית בנמלי הים, ואמר: ״לא ייתכן שמדינת ישראל תמשיך להתנהל תוך הפקרת אינטרסים של כלל המשק והמגזר העסקי על מנת להגן על אינטרסים עקרוניים של קומץ עובדים בנמלי הים. זוהי התנהלות שמתאימה יותר לרפובליקת בננות ולא למדינה מסודרת. ההסתדרות הכללית וועדי העובדים בנמלי הים חייבים לדעת שעליהם להשתתף באינטרס הלאומי הכולל.

״יש להצטער על כך שהסתדרות העובדים הכללית הכריזה על סכסוך עבודה כללי בנמלי הים של ישראל בתקופה שהיא כה קריטית במשק המדינה. וזאת לאחר שכל המשק וכל רשויות המדינה מודעים לכך שבמיוחד בשנים 2020 ו-2021 היו פיגורים ממושכים מאוד בפריקת מטעני יבוא, במיוחד בפריקת מטעני מטען כללי וצובר, מה שהעלה מאוד את יוקר המחייה בישראל. חמישה רציפים עומדים כיום שוממים בנמלי הים של ישראל. הם תשתית הנמלים בבעלות מדינת ישראל. עובדי הנמלים הוותיקים לא ייפגעו במאומה אם בתקופת החירום הנוכחית ייעשה שימוש ברציפים אלה לצורך פריקת מטען כללי וצובר, במיוחד שאין שום התחייבות של המדינה שלא להפעיל את חמשת הרציפים 7  8 והמערבי בחיפה ו  25 28 באשדוד. זו היתה רק ציפייה של ההסתדרות״.

לכל ברור שהשימוש ברציפים אלה יאפשר חיסכון זמן גדול בפריקת מטענים כלליים, ימנע הטלת עלויות נוספות, המוטלות ישירות על המגזר העסקי, על כלל המשק וכלל הציבור״. 

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

צילום: port2port

עוד מאמרים בנושא...

חדשות האתר
עורך ראשי

סקירה מקיפה של תחום היבוא, היצוא ועמילות המכס בישראל ובעולם

תוכן עניינים מבוא המסחר הבינלאומי עבר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים מבחינת תקנות, טכנולוגיה, רגולציה סביבתית ומגמות גיאופוליטיות. ענפי היבוא, היצוא ועמילות המכס, שבעבר היו נראים

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/09/טעויות-נפוצות-ביבוא-אישי-ועסקי-–-וכיצד-עמיל-מכס-יכול-למנוע-אותן.png
טעויות נפוצות ביבוא אישי ועסקי – וכיצד עמיל מכס יכול למנוע אותן

מבוא יבוא סחורות, בין אם מדובר ביבוא אישי קטן או ביבוא מסחרי בקנה מידה רחב, מלווה בהיבטים בירוקרטיים ומשפטיים מורכבים. טעויות קטנות בתהליך עלולות לגרום להפסדים כספיים, עיכובים ממושכים ואף החרמת סחורה....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/09/שחרור-מהיר-מהמכס-–-איך-לבחור-עמיל-מכס-שיודע-לקצר-תהליכים.png
שחרור מהיר מהמכס – איך לבחור עמיל מכס שיודע לקצר תהליכים

מבוא בעולם היבוא והיצוא המהיר והדינמי של ימינו, זמן הוא לא רק כסף – אלא גם יתרון תחרותי משמעותי. עסקים רבים מגלים ששחרור איטי מהמכס עלול לגרום לנזקים כספיים ישירים: תשלום אחסנה מיותרת, פגיעה באספקה ללקוחות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/09/נחתם-הסכם-בין-רשות-המסים-למכס-האמריקאי-שיביא-להקלות-משמעותיות-ליצואנים-ישראלים-בסחר-עם-ארהב.png
נחתם הסכם בין רשות המסים למכס האמריקאי שיביא להקלות משמעותיות ליצואנים ישראלים בסחר עם ארה"ב

ההסכם צפוי להביא להרחבת היקף הסחר בין ישראל לארה”ב בזכות הקלות המאפשרות חסכון בזמן ובכסף ליצרנים ולגורמי שילוח. מנהל רשות המסים, משה אשר, ומנהל המכס האמריקאי, גיל קרליקווסקה (R. Gil Kerlikowske)...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/שילוח-ירוק.png
שילוח ירוק – התקנים, השיטות וההזדמנות הלוגיסטית החדשה

מבוא בעולם שבו שיקולים סביבתיים הופכים לחלק בלתי נפרד ממדיניות ממשלות, התייעלות עסקית ומוניטין תאגידי – גם עולם השילוח משנה כיוון. שילוח ירוק, או ליתר דיוק שילוח בעל טביעת פחמן מופחתת, אינו עוד מושג תיאורטי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/מזרח-תיכון.png
שילוח רציף למזרח התיכון החדש – האם ישראל הופכת לגשר בין בחריין, האמירויות והעולם?

מבוא מאז הסכמי אברהם נפתחו נתיבים כלכליים חדשים בין ישראל למדינות ערב, ובעיקר ל־שילוח לאמירויות ול־שילוח לבחריין. הגיאופוליטיקה משתנה, והזירה הלוגיסטית מתחילה להתאים את עצמה למציאות חדשה. חברות שילוח רבות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-עמילות-מכס-1.png
תחזית שילוח 2026: אילו מגמות ישפיעו על זמני הובלה ועלויות היבוא לישראל?

מבוא עולם השילוח הבינלאומי משנה פניו, ובשנת 2026 צפויות חמש מגמות מרכזיות לעצב מחדש את הדרך שבה סחורות מגיעות לישראל. שינויים גיאופוליטיים, מגבלות סביבתיות, חדשנות טכנולוגית ותקינה אירופית מחמירה יוצרים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-עמילות-מכס-3.png
סימולציה: כמה באמת עולה לך לייבא משלוח קטן? מדריך מלא עם הדמיה ומחשבון אינטראקטיבי

מבוא: למה ייבוא קטן לא תמיד משתלם? בעלי עסקים קטנים, חנויות בוטיק ויזמים בתחילת הדרך נמשכים לאפשרות של ייבוא משלוחים קטנים – בעיקר בגלל ההשקעה הראשונית הנמוכה לכאורה. אך המציאות בשטח שונה: משלוח קטן עשוי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-עמילות-מכס-2.png
נייר עמדה פורסם על ידי ארגון התאגידים בנושא ביטוח ותעריפי המכס בארה״ב

ארגון התאגידים פרסם נייר שדן בשאלה כיצד משפיעים תעריפי המכס החדשים בארה״ב על פרמיית ביטוח מטענים. בנוסף להשפעה על תשלומי המכס, מומלץ ליצואנים לארה״ב לשקול כיצד השינויים בשיעור המכסים הללו משפיעים על ביטוח...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-2.png
קונסולידציה מתקדמת – מתי כדאי לשלב מטענים ואיך זה עובד בפועל

קונסולידציה נכונה היא מנוע חיסכון משמעותי: חיבור מספר משלוחים קטנים למשלוח מאוחד יכול להוזיל עלויות ליחידה, לשפר ניצול נפח ומשקל, ולעיתים אף לקצר לוחות זמנים. במאמר זה נציג מתי זה משתלם, באילו מודלים כדאי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-1.png
עיכובים? לא עוד – איך אנליטיקת נתונים מצילה משלוחים בזמן אמת

בעולם השילוח המודרני, עיכוב אחד יכול לגרום לאפקט דומינו של הפסדים, לקוחות מאוכזבים והפסד עסקאות. אנליטיקת נתונים מאפשרת לחזות שיבושים לפני שהם קורים – ממזג אוויר קיצוני ועד עומסים בנמלים – ולנקוט פעולות...

1 2 3 4 5 6 63