חדשות האתר

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים....
11 May 2025

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה...
11 May 2025

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף...
11 May 2025

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר...
04 May 2025

קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח...
04 May 2025

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי...
27 April 2025

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים...
27 April 2025

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות...
20 April 2025

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים,...
20 April 2025

המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים,...
20 April 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

ראשי הארגונים הכלכליים לשרת התחבורה: בטלי גביית היטל מלחמה ע״י צים

ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, ואמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנו לשרת התחבורה ודרשו כי כל תמיכה ממשלתית המוענקת לצים תותנה בכך שהחברה תסייע למשק הישראלית ו׳תיישר קו׳ עם מארסק ו-MSC שאינן גובות היטל מלחמה ומעניקות פטור מדמי השהייה.

במכתב לשרת התחבורה עליו חתומים ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, ואמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, שנושאו ״הקלות לקהיליית המשתמשים בהובלה ימית מטעם חברת הספנות הלאומית – צים״ פורשים השניים, המייצגים את נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, והתאחדות הקבלנים, ״סוגיה בלתי סבירה בהתנהלותה של חברת הספנות הלאומית צים״. 

אמיר שני וד״ר רון תומר. ״דיבורים לחוד ומעשים לחוד״

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לטענת תומר ושני הסוגיה קשורה להתנהלותה של צים כלפי חברות ישראליות במהלך מלחמת ׳חרבות ברזל׳, וזאת לאור החלטתה לגבות ״היטל מלחמה״ בשיעור ממוצע של 50 דולר למכולת 20 רגל ו-100 דולר בממוצע למכולת 40 רגל. בנוסף, נמנעה צים מלתת פטור גורף מדמי השהייה לבעלי המטענים. לטענתם, התנהלות זאת חריגה במיוחד לנוכח התנהלותן של שתי חברות ספנות בינלאומיות הפועלות בישראל – מארסק ו-MSC – שהודיעו כי הן לא תטלנה ״היטל מלחמה״ על לקוחותיהן וכי הן מוותרות על גביית דמי השהייה על מכולות לפרק זמן של 60 יום החל מה-8 לאוקטובר – יום לאחר פרוץ המלחמה. 

״למותר לציין כי להחלטתן יש משמעות לא רק ישירה לחברות/ יבואנים אשר מתמודדות כיום עם קשיי נזילות אלא גם ובעיקר מזעור לחצים אינפלציוניים על יוקר המחיה״, כותבים השניים במכתבם לשרת התחבורה. הם מוסיפים וכותבים כי ״מיד עם כניסת המשק למצב חירום, הודיעו שתי חברות הספנות הזרות, תוך הבעת אמון מלא במשק הישראלי, כי הן לא תטלנה ׳היטלי מלחמה׳ בסחר הישראלי וכי הן מוותרות על גביית דמי השהייה על מכולות לפרק זמן של 60 יום החל מה-8 לאוקטובר, כאמור.

השניים כותבים במכתבם לשרת התחבורה רגב כי: ״סיפורה של חברת צים שזור בתולדות מדינת ישראל וכלכלתה. הניסיון המצטבר מוכיח שמצבה המדיני-בטחוני של ישראל מחייב את המשך קיומה של חברת השיט הלאומית כמוביל לאומי שבצד פעילות כלכלית ענפה מבטיח את האינטרסים הנוספים של המשק הישראלי. עם פרוץ מצב החירום יצאה הנהלת החברה במסע יחסי ציבור והודיעה כי ׳לאור המצב ומתוך סולידריות עם מדינת ישראל ואזרחיה, היא מעמידה את כל אוניות ותשתיות החברה לטובת הצרכים הלאומיים של מדינת ישראל בעדיפות ראשונה׳. לצערנו מדובר בהכרזה מטעה, דיבורים לחוד ומעשים לחוד. החברה כאמור לא רואה את האינטרסים של המשק ולא הבינה את משמעות היותה מוביל לאומי אשר זכה לא רק לכיסוי ביטוחי מהמדינה בשעת חירום אלא גם לשורה של הטבות מאז היווסדה. עדיין בניגוד לחברות הרב-לאומיות התומכות בלקוחותיהם בישראל, דווקא החברה הלאומית הנהנית מתמיכת המדינה עומדת על גביית היטל המלחמה ודמי שהייה משמעותיים״.

השניים ממשיכים וכותבים לשרה כי ״מצופה היה כי כל תמיכה ממשלתית המוענקת לחברה תותנה בכך שהחברה תסייע למשק הישראלית ולכל הפחות ׳תיישר קו׳ עם מתחרותיה בעולם. לאור האמור, נבקש את התערבותך האישית והמיידית במטרה להביא לביטול גביית ההיטל כמו גם למתן הקלות נוספות לבעלי המטענים, כפי שנוהגות חברות זרות התומכות, לא רק הצהרתית, בפעילות הכלכלית בישראל. אנו מצפים כי התערבותך תביא להיענות חיובית של חברת צים לרווחת בעלי המטענים והפחתת הלחץ על מדד יוקר המחייה. אנו מאמינים כי צים כחברה ישראלית הנהנית מתמיכת הממשלה צריכה להפגין סולידריות עם העסקים המקומיים במיוחד בתקופת של מלחמה קשה וחוסר ודאות כלכלית״. 

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/פקקי-ענק-בנמלי-אירופה.png
פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/מחיר-מלחמת-הסחר-אנייה-אחת-–-מכס-של-417-מיליון-דולר.png
מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/ממשלת-ישראל-אישרה-את-הסכם-ההובלה-הימית-עם-ממלכת-מרוקו.png
ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/סיווג-משלוחים.png
מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/קישורים-שימושיים.png
קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ בע”מ התאחדות התעשיינים בישראל מכון היצוא הישראלי ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/בקרת-שכר-2.png
התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/האיחוד-האירופי-מחייב-אניות-החולפות-במימיו-להציג-הוכחת-ביטוח.png
האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/שילוח-ימי.png
שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/מערכת-WebFOCUS-לשינוע-מטענים.png
מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/08/המדריך-ליבואן-scaled.jpg
המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים, חומרי גלם וטכנולוגיות ממדינות שונות. למרות היתרונות הברורים של הייבוא, התהליך עצמו כרוך באתגרים מורכבים...

1 2 3 80