חדשות האתר

יבוא מסין ב־2025: מה השתנה ומה חובה לדעת?

סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, ומהווה מקור ליותר מ־35% מהסחורות המיובאות אל הארץ – החל מציוד...
18 May 2025

ניתוח עומסים בנמלים בישראל – מה זה אומר לעסקים קטנים?

מבוא נמלי ישראל מהווים שער הכניסה הראשי לרוב הסחורות המיובאות למדינה, והם מרכיב קריטי בתפקוד הכלכלה הישראלית....
18 May 2025

איך השינויים בשער הדולר משפיעים על עלויות השילוח?

עולם הסחר הבינלאומי פועל במטבע אחד מרכזי: הדולר האמריקאי. גם כאשר סחורה עוברת בין מדינות שאינן משתמשות...
18 May 2025

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים....
11 May 2025

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה...
11 May 2025

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף...
11 May 2025

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר...
04 May 2025

קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח...
04 May 2025

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי...
27 April 2025

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים...
27 April 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

יבואנים מתחילים

תוכן עניינים

יבואן מתחיל

יבואן מתחיל חייב להיות יבואן עם תיק במע”מ, ללא תיק במע”מ לא ניתן לייבא מסחרי.

מחובתו של היבואן לברר על הטובין שהוא מעוניין לייבא טרם הזמנה
לתת תיאור מלא + קטלוג של הטובין לסוכן המכס וזאת כדי שסוכן המכס יברר על:

  • חוקיות ייבוא ( תקן, תקשורת, בריאות, חקלאות וכו” )
  • תשלום מיסים ( מכס, מ”ק, מע”מ וכו”)


לאחר הבירור מול עמיל המכס, נקבע פרט המכס תחת פרט המכס מוחלט מה הן חוקיות הייבוא של הטובין ומהם המיסים שעליו לשלם.

יבוא מטענים

היבואן מבצע הזמנה אשר תכלול את תנאי המכר ותנאי התשלום מול הספק.

על פי תנאי המכר, משקל, מידות וסוג הטובין, יתקבל מחיר השילוח הבינלאומי (ימי או אווירי), לאחר שנקבע תנאי המכר והשילוח הבינלאומי, הטובין משונעים לכיוון נמל היעד בישראל בצירוף: חשבון עסקה, פירוט אריזות, שטר מטען .
במידה והטובין יצאו מארצות עם הסכמי סחר עם ישראל כגון: ארה”ב, קנדה, מקסיקו, אירופה, דרום אמריקה (מרקוסור) יצורף גם טופס הסכם סחר חתום כחוק.

מכון התקנים – מדריך ליבואן המתחיל

צו יבוא חפשי מתנה יבוא של מוצרים מסוימים לארץ ב”אישור תקן” (בדיקתם במעבדה המאושרת לבצוע פעולה זו). רשימת התקנים שמוצרים אלה מתייחסים אליהם,  מופיעה בתוספת השנייה של צו יבוא חופשי.

אנו ממליצים תחילה להביא דוגמת המוצר אותו אתם רוצים לייבא לבדיקת דגם במכון התקנים, וזאת בטרם היבוא של המשלוח כולו. אם הוצגה דוגמה כזו ותוצאות הבדיקות היו חיוביות, יקבל היבואן תעודה חיובית אשר תשמש כאישור דגם ובסיס למתן “אישור תקן” למשלוחי המוצרים שיגיעו בעתיד, מאותו הדגם ושל אותו יצרן מאותה ארץ יבוא.

בכדי להתחיל הליך של יבוא המצריך בדיקות במכון התקנים יש לרכוש כרטיס חכם  ו/או להשתמש בעמילות מכס שתגיש בקשות לשחרור בשמכם.  

כל תהליך אישור יבוא (גם הבאת דוגמה לבדיקת שוק / לבדיקת מכון התקנים) מתחיל בהגדרת פרט המכס, הנעשה בדרך כלל על ידי עמיל המכס. פרט המכס מגדיר את המוצר. לאחר שהוגדר פרט המכס נעשות הפעולות הבאות:
לאחר רכישת הכרטיס החכם והתקנתו, היבואן או נציגו שולחים  בקשה  ממוחשבת במערכת מסלו”ל למכון התקנים ומצרפים לבקשה את המסמכים הבאים:


טופס הבקשה הממוחשב שמולא כנדרש עם מוצר ותת מוצר מול פרט המכס, יועבר ישירות לנציג הטכני הרלוונטי שהוסמך לכך במכון התקנים הישראלי, שיבדוק אותו, את המסמכים המצ”ב אליו ואם על המוצר המיובא חל התקן הישראלי.

במידה והתקן אינו חל על המוצר, יקבל היבואן אישור תקן על סמך תל”ח (תקן לא חל) מאת מכון התקנים, ויוכל לשחרר את המשלוח המיובא.

במידה והתקן חל על המוצר והוא חייב בדיקה, יוודא תחילה נציג מכון התקנים אם יש הסכם הכרה הדדית עם מוסד בחו”ל בתחום הבדיקה הנדרשת.

בהתאם לסוג ההסכם, אם קיים, יתבצע המשך הטיפול. עד לקבלת אישור לשחרור המשלוח ואישור תקן רשמי (אישור מכירה).

לאחר סיום בדיקת הדגם הראשונה וקבלת תוצאה “מתאים לתקן” (מבדיקת “טרום יבוא” או מבדיקת משלוח ראשון) תהיה אפשרות ליבואן לייבא אותו דגם של מוצר שנבדק ו/או משפחת דגמים (לפי החלטת המעבדה בתאום עם הלקוח) במשלוחים נוספים.

היבואן (או נציגו) יגיש טופס בקשה ממוחשב במערכת מסלול , הנציג הטכני יבדוק את הבקשה לפי היסטוריית “תיק המוצר” כפי שנמצאת במכון התקנים, ויחליט על המשך הטיפול.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/3.png
יבוא מסין ב־2025: מה השתנה ומה חובה לדעת?

סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, ומהווה מקור ליותר מ־35% מהסחורות המיובאות אל הארץ – החל מציוד אלקטרוני, דרך טקסטיל, מוצרי פלסטיק, מכונות, ועד חומרי בניין, צעצועים ומוצרי צריכה. יבוא מסין הפך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/2.png
ניתוח עומסים בנמלים בישראל – מה זה אומר לעסקים קטנים?

מבוא נמלי ישראל מהווים שער הכניסה הראשי לרוב הסחורות המיובאות למדינה, והם מרכיב קריטי בתפקוד הכלכלה הישראלית. עומסים בנמלים, עיכובים בפריקה, חוסר זמינות של רציפים, או האטה בפעילות – אינם בעיות לוגיסטיות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/1.png
איך השינויים בשער הדולר משפיעים על עלויות השילוח?

עולם הסחר הבינלאומי פועל במטבע אחד מרכזי: הדולר האמריקאי. גם כאשר סחורה עוברת בין מדינות שאינן משתמשות בדולר כמטבע רשמי, מרבית התמחור, החוזים, תעריפי השילוח, הביטוחים, ואף האשראים – כולם מתבצעים על בסיס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/פקקי-ענק-בנמלי-אירופה.png
פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/מחיר-מלחמת-הסחר-אנייה-אחת-–-מכס-של-417-מיליון-דולר.png
מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/ממשלת-ישראל-אישרה-את-הסכם-ההובלה-הימית-עם-ממלכת-מרוקו.png
ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/סיווג-משלוחים.png
מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/קישורים-שימושיים.png
קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ בע”מ התאחדות התעשיינים בישראל מכון היצוא הישראלי ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/בקרת-שכר-2.png
התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/האיחוד-האירופי-מחייב-אניות-החולפות-במימיו-להציג-הוכחת-ביטוח.png
האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive,...

1 2 3 69