חדשות האתר

יבוא מסין ב־2025: מה השתנה ומה חובה לדעת?

סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, ומהווה מקור ליותר מ־35% מהסחורות המיובאות אל הארץ – החל מציוד...
18 May 2025

ניתוח עומסים בנמלים בישראל – מה זה אומר לעסקים קטנים?

מבוא נמלי ישראל מהווים שער הכניסה הראשי לרוב הסחורות המיובאות למדינה, והם מרכיב קריטי בתפקוד הכלכלה הישראלית....
18 May 2025

איך השינויים בשער הדולר משפיעים על עלויות השילוח?

עולם הסחר הבינלאומי פועל במטבע אחד מרכזי: הדולר האמריקאי. גם כאשר סחורה עוברת בין מדינות שאינן משתמשות...
18 May 2025

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים....
11 May 2025

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה...
11 May 2025

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף...
11 May 2025

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר...
04 May 2025

קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח...
04 May 2025

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי...
27 April 2025

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים...
27 April 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

טיפים ליבואן המתחיל

טיפים ליבואן המתחיל

כמו בכל תרבות בעולם, גם בתרבות ההודית קיימים הבדלים עליהם חשוב לשים דגש לפני תחילת המשא ומתן. במאמר זה ננסה לעבור על הדגשים החשובים ליבוא נכון ובטוח.

  1. פגישת משא ומתן – ההודים ידועים כעם חשדני ששם לב לפרטים. כך לדוגמא יהיו רגישים לסוגית המחיר ופחות לסוגית האיכות. במשא ומתן חכם יינתן דגש לנושאים אלו.
    משא ומתן עלול להתנהל באיטיות מסוימת בה ישאלו שאלות רבות ומגוונות הנוגעות בנקודות הטכניות של העסקה. לכן, רצוי לשמור על סבלנות במהלך התהליך.
  2. כן או לא? – הנימוס ההודי מונע מהמקומיים לומר “לא” באופן מפורש. דבר קריטי מאוד בשלבי המשא ומתן השונים. אם לא יוכל ההודי לתת לך תשובה חיובית הוא ינסה לענות בערפול. תשובות כמו “אולי”, “נראה” ו”יכול להיות” יהיו מאוד נפוצות זאת בהנחה שיתנו תשובה בכלל. לכן, חשוב לשים לב לתשובותיהם וללמוד לראות את התמונה המלאה.
  3. שלום חבר – יחסים בין אישיים יכולים להפיל או להרים משא ומתן. קשרי ידידות נחשבים למקומיים חשובים בהרבה יותר מכישורים עסקיים.
  4. זמן – ההודים ידועים באי עמידה בזמנים. איחורים ודחיות הינם דבר שבשגרה ולכן חשוב לדעת לא להילחץ. עד שתפתחו יחסים ידידותיים, מומלץ להגיע ולהמתין בסבלנות לצד השני.
  5. בכתב או בעל פה? ההודים מאמינים כי הסכם בעל פה חשוב ומחייב הרבה יותר מהסכם בכתב. הדבר נובע בעיקר מן העובדה שמערכת המשפט המקומית הסבוכה מאוד בעיקר עבור חיצוניים.
  6. מקומי ומקומך – כמו במקומות רבים בעולם, גם בהודו רצוי למצוא שותף מקומי או סוכן כזה. ההודים מאמינים כי סוחר שמשתמש באיש מקומי הינו רציני יותר ובעל חזון לטווח ארוך. השותף, יעזור כמובן בשלבים השונים ויגשר על הפער התרבותי. חשוב לזכור, בחירת שותף מקומי מתאים חשובה מאוד וצריכה להיעשות באותה רצינות של המשא ומתן אותו אתה מתכנן לעשות בעזרתו בעיקר מבחינת אמינות אישית ופיננסית.
  7. בעל המאה ובעל הדעה בהודו – קבלת ההחלטה הסופית היא של המנהל וההיררכיה ברורה. נהוג וחכם עם כן, לפנות ישירות למנהל ורצוי לדלג על דרגי הביניים.
  8. מתנה  בהודו נהוג לתת מתנות צנועות בד”כ לבית ולמשרד אך הדבר אינו מחייב. הדבר נכון לאנשי עסקים אך לא נכון לחלוטין עבור גופים ממשלתיים ופוליטיים שם הדבר עלול להיחשב כשוחד.

חברת “יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ”, בעלת ניסיון עשיר בתקשור עם ספקים בכל העולם. אנו שמים דגש על מתן שירות מקצועי בסטנדרטים בינלאומיים ונשמח לעזור לך לעבור את המכשולים הרבים הנמצאים בקיום עסקאות בינלאומיות.

יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ 

יחדיו – שירות שלוקח אותך רחוק!

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/3.png
יבוא מסין ב־2025: מה השתנה ומה חובה לדעת?

סין היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, ומהווה מקור ליותר מ־35% מהסחורות המיובאות אל הארץ – החל מציוד אלקטרוני, דרך טקסטיל, מוצרי פלסטיק, מכונות, ועד חומרי בניין, צעצועים ומוצרי צריכה. יבוא מסין הפך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/2.png
ניתוח עומסים בנמלים בישראל – מה זה אומר לעסקים קטנים?

מבוא נמלי ישראל מהווים שער הכניסה הראשי לרוב הסחורות המיובאות למדינה, והם מרכיב קריטי בתפקוד הכלכלה הישראלית. עומסים בנמלים, עיכובים בפריקה, חוסר זמינות של רציפים, או האטה בפעילות – אינם בעיות לוגיסטיות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/1.png
איך השינויים בשער הדולר משפיעים על עלויות השילוח?

עולם הסחר הבינלאומי פועל במטבע אחד מרכזי: הדולר האמריקאי. גם כאשר סחורה עוברת בין מדינות שאינן משתמשות בדולר כמטבע רשמי, מרבית התמחור, החוזים, תעריפי השילוח, הביטוחים, ואף האשראים – כולם מתבצעים על בסיס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/פקקי-ענק-בנמלי-אירופה.png
פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/מחיר-מלחמת-הסחר-אנייה-אחת-–-מכס-של-417-מיליון-דולר.png
מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/ממשלת-ישראל-אישרה-את-הסכם-ההובלה-הימית-עם-ממלכת-מרוקו.png
ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/סיווג-משלוחים.png
מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/קישורים-שימושיים.png
קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ בע”מ התאחדות התעשיינים בישראל מכון היצוא הישראלי ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/בקרת-שכר-2.png
התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/האיחוד-האירופי-מחייב-אניות-החולפות-במימיו-להציג-הוכחת-ביטוח.png
האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive,...

1 2 3 69