חדשות האתר

מינוף הסכמי סחר חופשי: מקסום הזדמנויות חיסכון

בעולם שבו כלכלות גלובליות קשורות זו בזו יותר מתמיד, מינוף הסכמי סחר חופשי הפך לכלי אסטרטגי לעסקים המעוניינים...
23 July 2024

מיסי יבוא ועלויות הובלה - טיפים לחסכון

מסי יבוא יכולים להיות היבט מרתיע של סחר בינלאומי, אבל עם מעט ידע והכנה, אתה יכול לנווט ביניהם כמו מקצוען....
23 July 2024

נמלי ישראל קיימו דיון חירום ומשחקי מלחמה להגברת המוכנות והיערכות לתרחיש של זירה רב מערכתית

בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגבנמלי ישראל קיימו דיון חירום ומשחקי מלחמה להגברת המוכנות...
23 July 2024

חוק שירותי הובלה

במטרה להגביר את הבטיחות בהפעלת רכב מסחרי בעת מתן שירות הובלה ולהגן על הצרכן ועל איכות הסביבה, חוקקה הכנסת...
23 July 2024

נמל אשדוד - תמצית תהליך הסחר הימי

תהליך היבוא למדינת ישראל יבואן בארץ יוצר קשר עם יצואן מחו”ל ממנו הוא מעוניין לרכוש סחורה, ונכרת...
23 July 2024

יבוא ושיווק בינלאומי

יבוא ושיווק בינלאומי יכול לאפשר לנו לייבא לארץ כל דבר שחוקי להשתמש בו בארץ. המשך…
18 July 2024

77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל - חלק 2

בחירת שוק היעד: המשך…
18 July 2024

77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל - חלק 3

מחקר ומודיעין מחקר שוק כללי הניתן לרכישה מהמדף אינו מספיק – עליכם לקבל חמש החלטות עיקריות. המשך…
18 July 2024

77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל - חלק 1

77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל – מבוסס על פעילות של 1,000 יצואנים ישראלים. המשך…
18 July 2024

יסודות שחרור ממכס בשילוח בינלאומי

שחרור ממכס הוא שלב מכריע בתהליך השילוח הבינלאומי. זה כרוך בהגשה ועיבוד של מסמכים ומידע שונים כדי לעמוד...
18 July 2024

ביטוח ימי

ביטוח החל על טובין המובלים בים

המבטח מתחייב כלפי בעל המטען לפצותו על נזקים שיגרמו למטען במהלך המסע הימי. בדרך כלל מתפרש הביטוח על המסע כולו מחצר המוכר ועד חצר הקונה. הבעלות על הפוליסה עוברת מהמוכר לקונה בנקודות שונות במסע על פי מונחי Incoterms הנהוגים בעסקה.חוקי הביטוח הימי החלים בישראל הינם בהתאם לחוקי מכון הביטוח האנגלי ולפי הדין והנוהג האנגלים שנכנסו לשימוש בשנת 1982.

לפני החלתם של חוקים אלה נהגו להשתמש בפוליסה משנת 1743 ואשר הייתה כתובה באנגלית עתיקה. על אף הנאמר נחקק בישראל  חוק חוזה הביטוח התשמ’א 1981 אשר מקצת הסעיפים בו חלים על הביטוח הימי. כדי לעסוק בביטוח ימי בישראל נדרשים הן סוכני הביטוח והן חברות הביטוחלעבור את בחינות ההסמכה של המפקח על הביטוח מטעם משרד האוצר ולקבל רישיון מיוחד לעסוק בביטוח ימי.

פוליסת הביטוח הינה מסמך סחיר והעברתה לצד שלישי  נעשית בהסבה – ע’י חתימה בגב הפוליסה.פוליסת מסע (Voyage Policy) – מונפקת לכיסוי ביטוחי של מטען ספציפי במסע יחיד.

מתאימה בעיקר לאנשים המייבאים או מייצאים באופן חד פעמי.פוליסה פתוחה (Open Policy) מונפקת לכיסוי ביטוחי עבור מטעניו של יבואן/יצואן מסויים אשר יתכן  ויועברו במספר הפלגות. פוליסה זו מחייבת את בעל המטען לעבוד מול חברת ביטוח אחת.

הפוליסה מורכבת משני חלקים הרשימה והסעיפים. חלק הרשימה כולל מידע על הטובין המבטח על המסע וחברת הספנות.חלק הסעיפים מכיל מידע על הפוליסה עצמה תנאי הביטוח והסייגים השונים וכן התאמה למטענים מיוחדים וכדומה.

התניה ראשונית למעשה הביטוח הוא שהמטען מובל על גבי אוניה מאושרת (Approved Vessel).האוניות מסווגות ע’פ גיל האוניה נפחה צורת הנעתה והחומרים מהם היא בנויה ומאושרות על פי הקריטריונים הרשומים בסיווג.תנאי מוקדם נוסף להכרה בנזק היא שהנזק נגרם כתוצאה מאירוע בלתי צפוי.תנאי נוסף הוא שהנזק נגרם ע’י גורם חיצוני.במידה ואריזת המוצר לא נעשתה באופן תקין- הוא לא מבוטח.על שטעונים הכלולים במסע יש לדווח בתיאור המסע. שטעונים שאינם מצוינים בהליך המסע גורמים להפסקת הביטוח.

ניתן לבטח את המטען בשלושה היקפים

  1. Clauses: ביטוח ימי A Clause – ביטוח המכסה כל נזק או אבדן של הציוד המבוטח שנגרם עקב נזק בזדון (לא ע’י המבוטח) בלאי טבעי אריזה לקויה נזקים רדיואקטיביים טביעת האנייה התפוצצות התהפכות חדירת מי ים שברים ועוד. יש אפשרות להרחיב בפרמיה נוספת לנזקי מלחמה ושביתות.
  2. ביטוח ימי מסוג B Clause – ביטוח מצומצם בהיקפו ורלוונטי במקרים של התפוצצות אש טביעה רעידת אדמה חדירת מי ים אבדן חבילות שארע בשעת טעינה או פריקה.
  3. ביטוח ימי מסוג C Clause – הוא המצומצם ביותר וכולל בתוכו את הסעיפים בB- ללא מקרים של רעידת אדמה חדירת מי ים אבדן חבילה ושטיפה מהסיפון.ביטוח סיכוני מלחמה ושביתה: ביטוח ב- Clause מיוחד נוסף ל- Clauses A B C .בסיכוני מלחמה רק אובדנים פיזיים הנגרמים מפעולות מלחמה כגון הפצצות טורפדו מוקשים ימיים וכדומה מכוסים.הביטוח מתקיים רק כאשר המטען באוניה על פני המים. ביטוח שביתה הינו על נזקים פיזיים הנגרמים למטען ע’י השובתים ומעסיקיהם. הביטוח תקף כמו ביטוח A B C ממחסן למחסן.הביטוח מסתיים באחד מהמקרים הבאים (הראשון מביניהם):א. מסירת הטובין ביעד הנרשם בפוליסת הביטוח.ב. עיכוב הטובין בנמל שלא בשליטת בעל המטען – עד 60 יום מפריקת המטען בנמל הימי.עוד על ביטוח ימי באתר איגוד חברות הביטוח עוד על ביטוח ימי באתר המכון לייצוא.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/הסכמי-סחר.png
מינוף הסכמי סחר חופשי: מקסום הזדמנויות חיסכון

בעולם שבו כלכלות גלובליות קשורות זו בזו יותר מתמיד, מינוף הסכמי סחר חופשי הפך לכלי אסטרטגי לעסקים המעוניינים להרחיב את אופקיהם ולמקסם הזדמנויות חיסכון. תארו לעצמכם נוף שבו מחסומים לסחר בינלאומי ממוזערים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/34223.png
מיסי יבוא ועלויות הובלה - טיפים לחסכון

מסי יבוא יכולים להיות היבט מרתיע של סחר בינלאומי, אבל עם מעט ידע והכנה, אתה יכול לנווט ביניהם כמו מקצוען. בעת יבוא סחורה למדינה, חשוב להבין את היסודות של מסי יבוא כדי למנוע הפתעות שעשויות להשפיע על התקציב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/נמל-אשדוד.png
נמלי ישראל קיימו דיון חירום ומשחקי מלחמה להגברת המוכנות והיערכות לתרחיש של זירה רב מערכתית

בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגבנמלי ישראל קיימו דיון חירום ומשחקי מלחמה להגברת המוכנות והיערכות לתרחיש של זירה רב מערכתית. מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״את הסיכונים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/חוק-שירותי-הובלה.png
חוק שירותי הובלה

במטרה להגביר את הבטיחות בהפעלת רכב מסחרי בעת מתן שירות הובלה ולהגן על הצרכן ועל איכות הסביבה, חוקקה הכנסת בשנת 1997 את חוק שירותי הובלה. הסדרי חקיקה במהלך השנים נעשו ניסיונות רבים להסדיר את תחומי הניהול...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/תמצית-תהליך-הסחר-הימי.png
נמל אשדוד - תמצית תהליך הסחר הימי

תהליך היבוא למדינת ישראל יבואן בארץ יוצר קשר עם יצואן מחו”ל ממנו הוא מעוניין לרכוש סחורה, ונכרת ביניהם חוזה הכולל את פרטי הסחורה, תנאי המכר ותנאי התשלום. היצואן בחו”ל או היבואן בארץ (תלוי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/11/יבוא-ושיווק-בינלאומי.png
יבוא ושיווק בינלאומי

יבוא ושיווק בינלאומי יכול לאפשר לנו לייבא לארץ כל דבר שחוקי להשתמש בו בארץ. המשך…

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2021/06/כניסה-מוצלחת-לשוק-יעד-בחול-2.png
77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל - חלק 2

בחירת שוק היעד: המשך…

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2021/06/כניסה-מוצלחת-לשוק-יעד-בחול-3.png
77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל - חלק 3

מחקר ומודיעין מחקר שוק כללי הניתן לרכישה מהמדף אינו מספיק – עליכם לקבל חמש החלטות עיקריות. המשך…

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2021/06/כניסה-מוצלחת-לשוק-יעד-בחול-1.png
77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל - חלק 1

77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל – מבוסס על פעילות של 1,000 יצואנים ישראלים. המשך…

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2019/12/יחדיו-עמילות-מכס-2-scaled.jpg
יסודות שחרור ממכס בשילוח בינלאומי

שחרור ממכס הוא שלב מכריע בתהליך השילוח הבינלאומי. זה כרוך בהגשה ועיבוד של מסמכים ומידע שונים כדי לעמוד בתקנות ובדרישות של מדינת היעד. ללא שחרור ממכס מתאים, הסחורה שלך עשויה להתעכב, לעכב או אפילו להידחות...

1 2 3 67