דיווח: הושלם מעבר כל האניות שנתקעו מחוץ לתעלת סואץ
דף הבית » חדשות האתר » דיווח: הושלם מעבר כל האניות שנתקעו מחוץ לתעלת סואץ
אמש הודיעה רשות תעלת סואץ על סיום המשבר עקב חסימת הנתיב הימי על ידי אניית מכולות ענקית לפני כעשרה ימים. לפי הודעת הרשות בסך הכל נאלצו להמתין מחוץ לתעלה 422 אניות עם משקל מטען בסך כולל של 26 מיליון טון.
ביום שבת הודיעה רשות תעלת סואץ על סיום המשבר עקב חסימת הנתיב הימי על ידי אניית מכולות ענקית לפני כעשרה ימים. התנועה בתעלה חודשה ביום שני בערב לאחר חילוצה של האנייה MV Evergiven שמשקלה 200,000 טון.
ראש רשות תעלת סואץ, אוסאמה רביע, אישר בהצהרה כי הושלמה חציית התעלה על ידי כל האניות שהיו בהמתנה. רביע ציין כי ביום שבת עברו בתעלה 61 אניות שהמתינו מחוצה לה עקב החסימה וזאת בנוסף ל-24 אניות חדשות. לפיכך, בסך הכל עברו בתעלה אתמול 85 אניות. לפי רשות התעלה בסך הכל נאלצו להמתין מחוץ לתעלה 422 אניות עם משקל מטען בסך כולל של 26 מיליון טון.
יוזכר כי במהלך שנת 2020 מספר האניות שחצו את התעלה הגיע לכ-19,000, קרי בממוצע כ-50 אניות ביום. אגרות המעבר בתעלת סואץ הניבו לקופת המדינה המצרית הכנסות שנתיות של כ-5.6 מיליארד דולר בשנים 2019 ו-2020.
עוד מאמרים בנושא...
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין
בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים
אמנת טיר (TIR)
“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR
התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, אוקטובר 2023
לצפייה בהודעה כקובץ לחץ כאן תמצית מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה באוקטובר 2023[1] בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה
מהי רפורמת היבוא?
רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם ובשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא
חוקי או לא חוקי
זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.