מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר – מדוע?

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר – מדוע?

80% מהיצואנים נכשלים בחדירה הראשונה לשוק זר ו – 65% מהיצואנים לא מצליחים גם בחדירה לשוק השני.

אסביר בפוסט זה מה הסיבות לכך ומה ניתן לעשות כדי לשפר את סיכויי ההצלחה.

המסלול השכיח של רוב החברות

רוב החברות עוברות את המסלול השגרתי הבא עד להתנעת חדירה לשוק זר,

פיתחתם מוצר/ים, גייסתם מנהל/י שיווק ומכירות, התחלתם למכור בישראל, התחלתם לחשוב על ייצוא, הקמתם אתר באנגלית, לפעמים סגרתם עסקאות מזדמנות בחו”ל, גייסתם מנהל ייעודי לפעילות השיווק והמכירות הבינלאומית, בחרתם שוק יעד במהירות, אספתם מידע על השוק כנראה באופן שטחי, גיבשתם שיטת חדירה (ברוב המקרים באמצעות שותפים; מפיצים, ריסלרים, Var’s וכיו”ב ולפעמים באמצעות מכירה ישירה; דרך האינטרנט, Inside Sales או הקמת חברת בת בשוק היעד) והתחלתם לשווק ולמכור בשוק.

בחברות מסורתיות התהליך שתיארתי יכול לקחת שנים ארוכות.

בסטרט-אפים שקמים במטרה לפעול ולצמוח בשווקים זרים, התנעת פעילות השיווק והמכירה בשוק זר תהיה הרבה יותר מהירה.

רוב החברות פועלות בדרך שתיארתי והיא לא מביאה לתוצאות.

הסיפור האופטימי שאנו מספרים לעצמנו בעת החדירה מבוסס על הנחות העבודה הבאות:

  • המוצר שלנו איכותי ומתאים לשוק היעד אליו אנחנו פונים (כי אנחנו מומחים בתחום, כי בדקנו התאמתו (?), כי מכרנו אותו בהצלחה בשוק המקומי, אולי אפילו מכרנו פה ושם ללקוחות בחו”ל וכי מספר אנשים שאנו מעריכים את דעתם אמרו לנו שאנו בכיוון הנכון…)

  • נושאי התפקיד בשיווק ומכירות בחברה “יודעים את העבודה” ומסוגלים להצליח באתגר החדירה לשוק הזר (כי הם אינטליגנטיים, מכרו כבר בארץ, התמודדו עם אתגרים דומים בחברות קודמות…)

  • שיטת החדירה לשוק ברורה לנו והגיונית (למשל, נאתר ונמנה מפיץ, ריסלר, Var…הוא יעשה את רוב העבודה ואנחנו נעזור לו איפה שצריך…)

  • השותף ו/או אנחנו נבצע פעילות Lead Generation שתייצר לידים איכותיים

  • השותף ו/או אנחנו נבצע פעילות מכירות אפקטיבית שתגדיל את המכירות מדי שנה

בחברות מסודרות אוסף הנחות העבודה יגובש לכדי תוכנית חדירה Go to Market Plan. בנוסף תוכן גם תחזית מכירות.

אח”כ בעת ההוצאה לפועל, ינוהל גם Funnel Report. דו”ח שמסייע לנתח לידים והתקדמות בסגירת עסקאות.

חברות פחות מסודרות פשוט תצאנה לדרך על בסיס הנחות העבודה.

ואז המציאות טופחת על פני המנהלים, האשליה מתנפצת לנגד עיניהם.

אין התקדמות, אין עסקאות, אין עסקאות חוזרות או שההתקדמות מאוד איטית. תחזית המכירות שהוכנה לא קרובה למימוש. הגרף מתאר את ה – Valley of Disappointment.

 

התגובות השכיחות בחברות לתוצאות הלא טובות הן:

  • אמונה שזה רק עניין של זמן עד שנצליח (הגישה האופטימית)

  • הרחבת החדירה לעוד שווקים באותה דרך שתיארתי כי בטוח נצליח באחד השווקים (גישת פיזור הסיכונים)

  • חיפוש אשמים, חילופי האשמות בין מנהלים בתוך החברה מי אחראי לכישלון (גישת “כיסוי התחת”)

  • החלפת אנשי מפתח שנכשלו באחרים (הגישה הביצועית).

מה צריך לעשות?

בשיווק ומכירות קבלת החלטות מדויקות עד לרמת הניואנסים הן הדבר החשוב ביותר. ההבדל בין חברה מצליחה לחברה לא מצליחה יכול להיות הבדל קטן בכמה החלטות. ההגעה לדיוק הנדרש דורשת תהליכי קבלת החלטות נכונים ועבודה איטרציונית תוך ביצוע ניסוי ותיקוף.

מדובר על עשרות החלטות שנמצאות תחת חמישה נושאים:

  • בחירה נכונה בשוק ובתוכו בקהל מטרה ספציפי

  • התאמת המוצר הכוללני לדרישות קהל המטרה

  • בחירה בשיטת חדירה מתאימה

  • הוצאה לפועל של תהליך ייצור ביקושים אפקטיבי (בעיקר מיצוב ו – Lead Generation)

  • הוצאה לפועל של תהליך מכירה אפקטיבי

אם אתם לא מצליחים בחדירה אתם כנראה פועלים בדפוס השכיח שתיארתי בראשית הפוסט.

בדפוס זה אין שום סיכוי שתקבלו החלטות מדויקות מספיק, שתאפשרנה לכם לנצח את השחקנים המקומיים ושחקנים גלובליים הפועלים בשוק. נדיר שזה קורה וזה יקרה רק אם יש לכם מוצר יוצא מן הכלל וקל לבידול.

במידה ואתם כבר פועלים בשוק “ומרגישים תקועים” תהיו חייבים לבחון לעומק כל החלטה שקיבלתם בששת הנושאים: קהל מטרה, מוצר, מחיר, שיטת חדירה, תהליכי שיווק ומכירות נדרשים. הוולידציה מתבססת על דיאלוג ישיר עם לקוחות, ערוצי הפצה ו – Domain Experts. בכל פעם שהייתי מעורב באבחון כזה מהר מאוד מתגלות בעיות וחוסר התאמה. די קל לזהות את הטעויות, הרבה יותר קשה להבין מה ההחלטות שצריך לקבל.

במידה ואתם לפני חדירה לשוק זר עליכם לפעול בדרך שנוגדת את האינטואיציה של רוב המנהלים. לבצע פעולות אחרות, בסדר אחר. לפניכם הפעולות העיקריות לביצוע בסדר הנדרש:

  • לימוד של השוק בו בחרתם באמצעות דיאלוג ישיר עם לקוחות, ערוצי הפצה ו – Domain Experts

  • סימון הלקוחות האידאלים בהם תתרכזו מאמצים

  • זיהוי מדויק של תהליך הרכישה של הלקוחות

  • השגת וולידציה ל – Product Market FIT (לקוחות וערוצי הפצה הביעו רצון לרכוש)

  • ניסוח תהליך שיווק מיטבי שמתאים למאפייני השוק, המוצר והלקוח

  • ניסוח תהליך מכירה מיטבי שמתאים למאפייני השוק, המוצר והלקוח

  • בחירת שיטת חדירה שמתאימה למאפייני השוק, המוצר, הלקוח ובמסגרתה ניתן להוציא לפועל את תהליכי השיווק והמכירה המיטביים

  • יציאה לדרך

עבודת הכנה כזו לוקחת הרבה זמן, אך הכרחית ליצירת צמיחה בשוק חדש.

גם אז סביר שההחלטות לא תהיינה מדויקות מייד עם החדירה. תידרשנה כמה איטרציות שכוללות ניסוי וולידציה לשם שיפור ואופטימיזיציה.

פורסם בבלוג מיכאל גלי

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

אמנת טיר (TIR)

“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

חוקי או לא חוקי

זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.

קרא עוד »

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/סוגי-שילוח-בינלאומי-וההבדל-בניהם.png
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם

האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/עמיל-מכס.png
עמיל מכס - דגשים

כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד ההיבטים המכריעים ביותר הוא שחרור מהמכס. תהליך זה כולל הבטחה שמוצרים יכולים להיכנס או לצאת באופן חוקי ממדינה תוך עמידה בכל התקנות והדרישות הרלוונטיות. הליכי שירות פינוי סחורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/חרבות-ברזל.png
ארה״ב ובריטניה: שחררו את האנייה שנתפסה על ידי איראן

ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של המיליארדר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/12/אחריות-מקצועית-2-1.png
כל מה שצריך לדעת על האיום החות'י - עדכונים שוטפים

החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/MSC-Aries.png
האניה MSC Aries: כ-3 מיליון דולר סחורה ישראלית נחטפה לאיראן

האניה MSC Aries נחטפה בשבת האחרונה ע״י כוחות איראניים ליד מיצר הורמוז, כשעליה מטען בשווי כולל של כ-93 מיליון דולר שנועד ליעדים ב-7 מדינות לרבות ישראל. האירוע מעלה דאגות לגבי ביטחון נתיבי הסחר העולמיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/Chic-and-Elegant-New-Arrivals-Website-Homepage-Banner-1.png
הודעת טורקיה על הגבלת הייצוא לישראל

טורקיה מפרה באופן חד צדדי את הסכמי הסחר עם ישראל, וישראל תנקוט נגדה בכל הצעדים המתבקשים. בעקבות הצעד החד צדדי של טורקיה לעצור יצוא מוצרים לישראל, שר החוץ כ”ץ הודיע: “ארדואן שוב מקריב את האינטרסים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/Chic-and-Elegant-New-Arrivals-Website-Homepage-Banner.png
משרד הסחר הטורקי: הגבלות על היצוא לישראל

זאת בתגובה לסירוב של ישראל להצעה הטורקית להצניח סיוע לרצועת עזה מן האוויר. הרשימה כוללת 54 פריטים, ביניהם חומרי בנייה כמו מלט, פלדה ומוצרי אלומיניום, והאיסור נכנס לתוקף באופן מיידי. התעשיינים בתגובה: יש...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/2.png
צים עלתה למקום ה-9 בדירוג חברות הספנות העולמי

עד סוף השנה ייכנסו לשירות 19 אוניות חדישות נוספות. בסך הכל יתווספו לצי החברה 46 אוניות, מהן 28 מונעות בגז טבעי. מאז 2020 צמח כושר ההובלה של הצי בתפעול צים ב-155%. צים עקפה את חברת הספנות הטייוואנית Yang...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/רפורת-היבוא.png
רפורמת היבוא - שאלות & תשובות

רפורמת היבוא היא אחת מהרפורמות המשמעותיות שהושקו במשק הישראלי. היא מתמקדת בשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא עבור מאות מוצרים. הרפורמה מובילה משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד האוצר, ובהשתתפות משרד הבריאות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/אחריות-חברת-עמילות-מכס.png
אחריות חברת עמילות מכס

בעולם הסבוך של הסחר הבינלאומי, שבו סחורות חוצות גבולות בדייקנות בירוקרטית, תפקידן של חברות שחרור ממכס עומד בבסיס ההבטחה לפעילות חלקה. תפקידן של חברות שחרור ממכס בסחר בינלאומי לחברות שחרור ממכס תפקיד מכריע...

1 2 3 63