מדיניות היבוא
מנתוני הכלכלן הראשי, דצמבר 2016, עולה כי בהשוואה למדיניות ה- OECD, המשק הישראלי חשוף ברמה נמוכה ליבוא. ונכון לשנת 2014, ישראל נמצאת במקום ה-106 מתוך 140 כלכלות במדד החשיפה ליבוא (מתוך הפורום הכלכלי העולמי).
בהשוואה של היקף היבוא ביחס לכלכלה, עומד היבוא בישראל על 20%, לעומת 27% בממוצע ה- OECD. כמו כן, בהשוואת היקף היבוא מתוך סל הצריכה, מהווה היבוא כ-10% בסל הצריכה של משקי הבית בישראל, וזאת בהשוואה ל-19%.
מדיניות זו מונחת ברוח התפיסה כי סחר חופשי מגביר תחרות ומייעל את הקצאת המקורות במשק. מכאן, מטרת המדיניות היא הקלה משמעותית בתהליכי היבוא והפחתת עלויות היבוא בפרט, ויוקר המחייה ככלל.
פנייה לממונה על חוקיות היבוא
הממונה על חוקיות היבוא במשרד הכלכלה והתעשייה – מר אנואר חילף.
הממונה פועל מול כלל משרדי הממשלה האחראים על הרשויות המוסמכות ביבוא.
עוד מאמרים בנושא...
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין
בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים
אמנת טיר (TIR)
“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR
התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, אוקטובר 2023
לצפייה בהודעה כקובץ לחץ כאן תמצית מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה באוקטובר 2023[1] בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה
מהי רפורמת היבוא?
רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם ובשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא
חוקי או לא חוקי
זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.