חדשות האתר

אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.

מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני...
29 November 2025

חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים

בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**,...
27 November 2025

שר האוצר מרחיב את הפטור ממס על יבוא אישי ל־150 דולר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הודיע כי הוא צפוי לחתום על צו חדש שירחיב את הפטור ממס בקניות ביבוא אישי....
26 November 2025

השפעת המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor (IMEC) על היבוא לישראל

השפעת מסדרון IMEC על היבוא לישראל השפעת המסדרון הכלכלי IMEC על היבוא לישראל המסדרון הכלכלי India–Middle...
23 November 2025

ישראל והודו מחדשות את המשא-ומתן על ‎הסכם סחר חופשי

    ישראל והודו מחדשות את השיחות על הסכם סחר חופשי ביקורו של שר המסחר והתעשייה ההודי, פיוש...
23 November 2025

מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים

מדריך ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים...
16 November 2025

ההשפעה של רפורמות סחר בינלאומי על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות

    השפעת רפורמות הסחר על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות שוק היבוא־יצוא הישראלי עובר...
16 November 2025

מגמות השילוח הבינלאומי ב-2026

    2026 צפויה להיות שנת מפנה בשילוח הבינלאומי: האצה של AI[1] בשרשרת האספקה, שינויי נתיבי סחר...
09 November 2025

שירותי דלת־לדלת בישראל – איך לבחור ספק שילוח נכון

מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, הביטוי שירות דלת־לדלת הפך לסמל של נוחות, יעילות וחיסכון בזמן. עבור יבואנים...
09 November 2025

מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל

    מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל ממלאים פרטי משלוח ומקבלים הערכה מהירה למכס, מס קנייה, מע״מ,...
09 November 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

תכנית איגוד לשכות המסחר: פתיחה מלאה של כל נמלי הים ללא הגבלות

התכנית לסיוע מיידי לעסקים וחברות במשק כוללת פתיחה וניצול מלא של כל רציפי הים ללא הגבלה על סוגי מטענים, חל״ת גמיש, פיצוי לעסקים במתכונת מלחמת לבנון השנייה והקפאת חוקים המכבידים על הרגולציה. אוריאל לין: ״צריך להתכונן לתקופה ארוכה של פגיעה בביקושים ובעסקים״.

בישיבה שהתקיימה בין נשיאות איגוד לשכות המסחר ובין שר הכלכלה ניר ברקת ומנכ״ל משרדו, אמנון מרחב, הוחלט לקדם ביחד שורה של הקלות שיאפשרו לפתוח חסמי ייבוא ולהביא במהירות סחורות שהמשק הישראלי זקוק להם.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שהודה לצמרת משרד הכלכלה על שיתוף הפעולה, ציין כי ״היבוא לישראל מגיע לכ-400 מיליארד שקל, רבע מהתוצר. במיוחד כעת יש לעשות הכל על מנת לאפשר שינוע סחורות לישראל, במהירות״.

אוריאל לין. ״ש לעשות הכל על מנת לאפשר שינוע סחורות לישראל, במהירות״

לגבי נושא העסקת עובדים, לין אמר כי ״את הפתרונות לחיזוק המשק בזמן המלחמה ואחריה יש למצוא על בסיס יחסי אמון בין המגזר העסקי ורשויות המדינה. אנו יודעים שעסקים ייפגעו, אבל אסור שעסקים ייסגרו בגלל מצב המלחמה״. לדבריו, פעילות העסקים כיום קשורה בצורה הדוקה לביקושים. לאור העובדה כי אנו רואים ירידה חדה בביקושים, עסקים רבים כבר נאלצים לצמצם משמעותית פעילות. מרבית החנויות נסגרות בשעות אחר הצהריים, וגם בשעות הפעילות התנועה בהן דלילה. ״אחת השגיאות החמורות ביותר היא לשלם למעסיקים כסף בשביל להעסיק עובדים שאין להם עבודה בשבילם. הסיוע של האוצר הוא לתקופה קצרה. בטווח הארוך לא ניתן לשלם לעובדים שאין להם תעסוקה. חייבים לעבור לשיטת החל״ת הגמיש. בשלב הראשון העובדים שיוצאו לחל״ת ינצלו את ימי החופשה וכשאלה יגמרו הם יקבלו תשלום מביטוח לאומי. ברגע שהעסק יחזור לפעילות מוגברת, העובדים יוחזרו לעבודה. עובד שיבחר שלא לחזור, יהיה בדין מתפטר״. 

בנוגע לצעדי הממשלה, לין אומר כי  ברגע שהוחלט על צעדים לסיוע לעסקים יש לקדם אותם במהירות וללא היסוס. ״יש לממשלה אפשרות להתקין תקנות וחקיקה לשעת חירום אותן  ניתן להעביר בתוך 24 שעות. אנחנו במצב חירום, מצב המחייב פעילות מהירה״. 

להלן עיקרי תכנית 6 הנקודות שגיבש איגוד לשכות המסחר ושהוגשה לשר הכלכלה: 

  1. פתיחה מלאה של כל נמלי הים ללא הגבלות  – הנמלים אמורים לשרת ביעילות את כלל היבוא והיצוא של ישראל. יש לאפשר, מיידית, תחרות מלאה בין כל נמלי הים תוך פתיחה וניצול מלא של כל רציפי הים ומתן חופש פעולה ללא הגבלה איזו שהיא על סוגי המטענים.
  2. חל״ת גמיש – עובדים שיצאו לחופשה ינצלו את ימי החופשה הצבורים ולאחר מכן יקבלו תשלום מהביטוח לאומי –  את נושא החל”ת יש להפריד לחלוטין משאלת הפיצוי לעסקים שנפגעו.  אין להעביר כספים לעסקים כדי לעודד אותם להעסיק עובדים.  עסקים הזקוקים לעובדים יגייסו אותם בלאו הכי  ואין צורך ליצור תמריץ מלאכותי להחזקת עובדים שאין תעסוקה עבורם.  המעסיק יוכל להוציא לחל”ת עובד אשר אין לו תעסוקה עבורו  כאשר החל”ת יהיה ללא תקרת זמן, וככל שהמלחמה תימשך.   לא יהיו תנאים של קצבי זמן.  ככל הנחוץ, המעסיק יזמן את העובד לחזור לעבודה. אם העובד מסרב לשוב לעבודה הוא מנתק מרצונו את יחסי העבודה.  

בכל זמן העובד יקבל שכר מלא:

  • בשלב ראשון – בגין ניצול ימי חופשה.
  • בשלב שני – תשלום מהביטוח הלאומי לאחר מיצוי ימי החופשה.
  • פיצויים לעסקים – בהתאם לנוסחת הירידה במחזור כפי שבוצע במלחמת לבנון השנייה.  כל עסק במדינת ישראל שהמחזור שלו ירד בלמעלה מ-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זכאי לפיצוי לפי נוסחה זו. 
  • מימון – עד לקבלת פיצויים עסקים יהיו זקוקים למימון ביניים.  הלוואות מדינה, הורדת עלויות המוטלות על ידי הבנקים והורדת שיעור הריבית בגין חובות.
  • פטור ממע”מ ביבוא אישי – יש להפסיק פטור זה.  הוא אינו פרי של חשיבה אלא לחצים.  תושבי המדינה משלמים מע”מ על כל מצרך או שירות.  על תרופות, על מזון על מים וחשמל.  ביטול הפטור יגדיל את הכנסות המדינה;  יסייע למתן תמיכה לציבור ולעסקים וגם יזרים יותר עסקים לשוק המקומי.  פטור זה כבר בוטל באיחוד האירופאי ובעולם.
  • הכבדות ורגולציה –  הקפאת הכבדות של חוקים שטרם נכנסו לתוקף כמו חובת הדיווח מראש על כל עסקה העולה על 25,000 ש”ח ודרישות לדיווחים מופרזים נוספים.

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מארסק-והאפאג־לויד-עדיין-אין-צפי-לחידוש-ההפלגות-בים-האדום.png
אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.

מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני באזור עדיין אינו מאפשר חזרה לנתיב המקורי, והחברות ממשיכות להפליג דרך כף התקווה הטובה. התוצאה:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/חיפה-אשדוד-והנמל-הפרטי-השוואת-ביצועים-לאחר-שינויים-ביטחוניים.png
חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים

בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**, אחד הפרמטרים המכריעים ביותר לשמירה על רציפות שרשרת אספקה הוא ביצועי הנמלים. בשנים האחרונות, ובעיקר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/שר-האוצר-מרחיב-את-הפטור-ממס-על-יבוא-אישי-לסכום-של-150.png
שר האוצר מרחיב את הפטור ממס על יבוא אישי ל־150 דולר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הודיע כי הוא צפוי לחתום על צו חדש שירחיב את הפטור ממס בקניות ביבוא אישי. כיום הפטור חל על חבילות בשווי של עד 75 דולר, אך אם הצו ייצא לפועל — התקרה תעלה ל־150 דולר. “הצרכן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/השפעת-המסדרון-הכלכלי-India–Middle-East–Europe-Corridor-IMEC-על-היבוא-לישראל.png
השפעת המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor (IMEC) על היבוא לישראל

השפעת מסדרון IMEC על היבוא לישראל השפעת המסדרון הכלכלי IMEC על היבוא לישראל המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor [1], או בקיצור IMEC, הפך לאחד הפרויקטים הגיאו-לוגיסטיים המשמעותיים ביותר הנבחנים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/0e6be1932431dcde3997db1f4322d9c4.webp
ישראל והודו מחדשות את המשא-ומתן על ‎הסכם סחר חופשי

    ישראל והודו מחדשות את השיחות על הסכם סחר חופשי ביקורו של שר המסחר והתעשייה ההודי, פיוש גויאל, בישראל החזיר לשולחן את המשא ומתן על הסכם הסחר החופשי בין ישראל והודו, לאחר קיפאון של יותר מעשור....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מדריך-עדכני-ליבוא-מסין-לישראל-–-עלויות-סיכונים-וטיפים-חשובים.png
מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים

מדריך ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים יבוא מסין לישראל הפך לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר עבור עסקים קטנים, חברות סחר,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/ההשפעה-של-רפורמות-סחר-בינלאומי-על-שוק-היבוא־יצוא-הישראלי-בשנים-הקרובות.png
ההשפעה של רפורמות סחר בינלאומי על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות

    השפעת רפורמות הסחר על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות שוק היבוא־יצוא הישראלי עובר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים הנובעים מרפורמות סחר בינלאומי, לצד מגמות גלובליות ומקומיות שמשפיעות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מגמות-השילוח-הבינלאומי-ב-2026-–-איך-ישראלים-אמורים-להתכונן.png
מגמות השילוח הבינלאומי ב-2026

    2026 צפויה להיות שנת מפנה בשילוח הבינלאומי: האצה של AI[1] בשרשרת האספקה, שינויי נתיבי סחר גלובליים, והעמקת דרישות ESG[4]. במקביל, ישראל מתחזקת כצומת אזורי עם יתרונות מיקום, נמל ותעופה. המאמר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/5️⃣-שירותי-דלת-לדלת-בישראל.png
שירותי דלת־לדלת בישראל – איך לבחור ספק שילוח נכון

מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, הביטוי שירות דלת־לדלת הפך לסמל של נוחות, יעילות וחיסכון בזמן. עבור יבואנים ויצואנים בישראל, השירות הזה מאפשר ניהול תהליך מלא – מהמפעל בחו”ל ועד הדלת של העסק המקומי –...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מחשבון-מסים-ומכסים-ליבוא-לישראל.png
מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל

    מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל ממלאים פרטי משלוח ומקבלים הערכה מהירה למכס, מס קנייה, מע״מ, אגרות וסה״כ עלות נוספת. ניתן לערוך אחוזים ואגרות ידנית במידת הצורך. הערכה להכוונה בלבד – החיוב...

1 2 3 63