חדשות האתר

אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.

מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני...
29 November 2025

חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים

בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**,...
27 November 2025

שר האוצר מרחיב את הפטור ממס על יבוא אישי ל־150 דולר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הודיע כי הוא צפוי לחתום על צו חדש שירחיב את הפטור ממס בקניות ביבוא אישי....
26 November 2025

השפעת המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor (IMEC) על היבוא לישראל

השפעת מסדרון IMEC על היבוא לישראל השפעת המסדרון הכלכלי IMEC על היבוא לישראל המסדרון הכלכלי India–Middle...
23 November 2025

ישראל והודו מחדשות את המשא-ומתן על ‎הסכם סחר חופשי

    ישראל והודו מחדשות את השיחות על הסכם סחר חופשי ביקורו של שר המסחר והתעשייה ההודי, פיוש...
23 November 2025

מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים

מדריך ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים...
16 November 2025

ההשפעה של רפורמות סחר בינלאומי על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות

    השפעת רפורמות הסחר על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות שוק היבוא־יצוא הישראלי עובר...
16 November 2025

מגמות השילוח הבינלאומי ב-2026

    2026 צפויה להיות שנת מפנה בשילוח הבינלאומי: האצה של AI[1] בשרשרת האספקה, שינויי נתיבי סחר...
09 November 2025

שירותי דלת־לדלת בישראל – איך לבחור ספק שילוח נכון

מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, הביטוי שירות דלת־לדלת הפך לסמל של נוחות, יעילות וחיסכון בזמן. עבור יבואנים...
09 November 2025

מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל

    מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל ממלאים פרטי משלוח ומקבלים הערכה מהירה למכס, מס קנייה, מע״מ,...
09 November 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

המדריך ליבואן – ייבוא בינלאומי

מבוא
ייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים, חומרי גלם וטכנולוגיות ממדינות שונות. למרות היתרונות הברורים של הייבוא, התהליך עצמו כרוך באתגרים מורכבים הכוללים עמידה בתקנות מכס, טיפול בהסכמי סחר בינלאומיים וניהול שרשרת אספקה.
במאמר זה נסקור את התהליך המלא של ייבוא סחורות – מהשלב הראשון של תכנון הייבוא, דרך הטיפול בניירת ובמכס, ועד ליעדים הסופיים של הפצה ומכירה. נעבור על החוקים המרכזיים בישראל, נבחן את הטכנולוגיות התומכות בתהליך ונציע טיפים מעשיים ליבואנים המעוניינים להצליח בשוק תחרותי.

שלב ראשון: הכנות ותכנון לייבוא מוצלח
לפני שמתחילים בייבוא, חשוב לבצע תכנון מקיף שכולל מספר שלבים:

  1. הבנת הצורך העסקי:

    • מה המוצרים שברצונכם לייבא?

    • האם יש ביקוש בשוק המקומי למוצרים אלו?

    • כיצד המוצרים משתלבים באסטרטגיית הצמיחה של החברה?

  2. חקר שוק וספקים:

    • ביצוע השוואות מחירים ובדיקת ספקים פוטנציאליים.

    • סקירת חוות דעת ובדיקת אמינות הספקים.

    • ניתוח העלויות הכוללות (המחיר במקור, הובלה, מכס, ומסים נוספים).

  3. בדיקות רגולטוריות:

    • זיהוי התקנות והסטנדרטים החלים על המוצרים המיובאים.

    • בדיקת אישורים ורישיונות הנדרשים.

    • הבנת התהליכים מול רשויות המכס והרשויות הממשלתיות הרלוונטיות.

  4. תכנון תקציבי:

    • קביעת התקציב הכולל לייבוא.

    • חישוב עלויות לוגיסטיות, הובלה ואחסנה.

    • התאמה בין ההוצאות לציפיות הרווח.

שלב שני: הכנה וביצוע הייבוא
לאחר שתכנון הושלם, הגיע הזמן להתחיל בתהליך הייבוא עצמו:

  1. הזמנת הסחורה והכנת המסמכים:

    • חתימת חוזה עם הספק.

    • הכנת מסמכי הובלה (שטר מטען, חשבונית מסחרית, אריזות).

    • ווידוא שכל המסמכים עומדים בדרישות המכס.

  2. בחירת חברת שילוח והובלה:

    • בחירת משלח בינלאומי עם ניסיון מתאים.

    • החלטה בין שילוח ימי לאווירי על פי סוג המוצר ועלויות.

    • מעקב אחר סטטוס המשלוח לאורך כל הדרך.

  3. שחרור מהמכס ותשלומים נלווים:

    • הגשת הצהרת מכס עם כל המסמכים הנדרשים.

    • תשלום מכס, מע”מ ומיסים נוספים.

    • עמידה בתנאים רגולטוריים נוספים (כגון בדיקות בריאות, תקני בטיחות, תקני סביבה).

  4. לוגיסטיקה פנימית ואחסנה:

    • העברת הסחורה למחסן או למרכז הפצה.

    • ניהול מלאי ומעקב אחר התפוקה.

    • תכנון הפצה ללקוחות או לנקודות מכירה.

שלב שלישי: מכירה והפצת המוצרים המיובאים
לאחר שהסחורה הגיעה בשלום, יש להתמקד בהפצה ובמכירה:

  1. שיווק ומיתוג:

    • פיתוח אסטרטגיית שיווק עבור המוצרים המיובאים.

    • יצירת תוכן שיווקי ותמונות מקצועיות של המוצרים.

    • התאמת המוצרים לקהל היעד המקומי.

  2. ניהול ערוצי מכירה:

    • החלטה על מכירה ישירה לצרכנים או דרך מפיצים.

    • ניהול חנויות מקוונות או פלטפורמות מסחר דיגיטליות.

    • הקמת רשתות הפצה לשוק הקמעונאי.

  3. שירות לקוחות ותמיכה:

    • טיפול בפניות לקוחות לגבי המוצרים.

    • ניהול החזרות והחלפות במידת הצורך.

    • שימור לקוחות באמצעות שירות איכותי ויחס אישי.

אתגרים נפוצים וטיפים להתמודדות

  1. תקנות מכס מורכבות:

    • הקפדה על מילוי מדויק של מסמכים.

    • שמירה על קשר עם סוכן מכס מנוסה.

  2. עיכובים במשלוח:

    • בחירת חברת שילוח אמינה.

    • מעקב שוטף אחר סטטוס המשלוח.

  3. שינויי עלויות בלתי צפויים:

    • התמודדות עם עליות במחירי הובלה ודלק.

    • עדכון תקציבים והתאמת מחירי המכירה בהתאם.

  4. תחרות גבוהה בשוק המקומי:

    • חקר מתחרים והתאמת אסטרטגיות המחיר והשיווק.

    • יצירת ערך מוסף למוצרים המיובאים (איכות, שירות, ייחודיות).

טכנולוגיות חדשות המייעלות את תהליך הייבוא
בשנים האחרונות, שילוב טכנולוגיות מתקדמות בתהליך הייבוא הפך להכרחי:

  1. מערכות ניהול שרשרת אספקה (SCM):

    • תוכנות המאפשרות מעקב אחר משלוחים בזמן אמת.

    • חיזוי תקלות והתראה על עיכובים.

  2. בינה מלאכותית ולמידת מכונה:

    • זיהוי דפוסים בעלויות משלוח וביקוש.

    • סיוע בניהול מלאי ושיפור קבלת ההחלטות.

  3. אוטומציה של תהליכי מכס:

    • הגשת הצהרות מכס בצורה אוטומטית.

    • הפחתת טעויות ושיפור זמני הטיפול במשלוחים.

  4. שימוש במערכות IoT:

    • חיישנים שעוקבים אחר מצב הסחורה בתנועה.

    • מעקב אחר תנאי אחסנה, טמפרטורה ולחות.

טבלה: השוואת שלבי תהליך הייבוא

שלב הייבואפעולות עיקריותיתרונות
תכנון ובחירת ספקיםחקר שוק, בחירת ספק אמין, בדיקת תקנותהפחתת סיכונים, שיפור דיוק התקציב
הזמנת סחורההכנת מסמכים, חתימת חוזה, קביעת תנאי הובלהייעול התהליך, עמידה בתקנות
שילוח בינלאומיבחירת מסלול שילוח, מעקב אחר המשלוחקיצור זמני השילוח, הפחתת עיכובים
שחרור מהמכסתשלום מכס, בדיקות רגולציה, אישורי בריאותעמידה בדרישות החוק, שחרור מהיר
אחסנה והפצהניהול מלאי, אחסנה בתנאים מיטביים, הפצה ללקוחותהגדלת רווחיות, שיפור שביעות רצון הלקוחות

סיכום
ייבוא הוא תהליך מורכב שדורש תכנון קפדני, ידע רגולטורי וניהול לוגיסטי יעיל. באמצעות ביצוע תכנון מקדים, בחירה נכונה של ספקים, התמודדות נכונה עם דרישות מכס ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות, ניתן להפוך את הייבוא לכלי מרכזי לצמיחה עסקית.
על ידי הבנת השלבים והאתגרים, יבואנים יכולים למקסם את הרווחיות, להקטין סיכונים ולספק ללקוחותיהם מוצרים איכותיים בזמן ובעלות משתלמת.

מדריך מטעם משרד הכלכלה והתעשייה*

מדריך זה נועד להקל על אזרחים שניגשים לראשונה לתהליך היבוא. המדריך מסביר על החוליות העיקריות בשרשרת הייבוא וכולל מונחים ודגשים חשובים למי שרוצה לעסוק בתחום.

שיטות תשלום בסחר בינלאומי

בעסקאות בסחר בינלאומי ישנן 4 שיטות תשלום מקובלות:

  1. חשבון פתוח “OPEN ACCOUNT” – אלו עסקאות שלרוב מבוססות על היכרות ויחסי אמון בין המוכר לקונה. אין למוכר כל ביטחון או ערבות לקבלת כספו.
  2. תשלום מראש ” ADVANCE PAYMENT” – שיטה זו לרוב מאפיינת עסקאות ראשונות בהן אין היכרות מוקדמת או במקרה בו המוכר הוא המגדיר את תנאי ההתקשרות. אין לקונה כל ביטחון כי לאחר התשלום יקבל את הטובין.
  3. דוקומנטים לגבייה “DOCUMENTARY COLLECTION”-  שיטה זו לרוב מתאפיינת בהחלפת מסמכים בין הבנק המוסר (הבנק של הקונה) לבין הקונה עצמו. הבנק של המוכר ישלח לבנק הגובה במדינת הייבוא מסמך הוראות גבייה הכולל הנחיות לבנק הגובה ולתנאי  ולתשלום. התשלום יכול להיות מבוצע במזומן או במסגרת של אשראי ספקים עם או ללא ערבות הבנק.
    • בעסקה במזומן (Cash against documents)  הקונה יקבל מהבנק את מסמכי המשלוח אך ורק כנגד העברת תשלום בפועל למוכר.
    • בעסקת אשראי ספקים (Documents against acceptance), הקונה יקבל את מסמכי המשלוח מהבנק רק כנגד קיבול, כלומר כנגד חתימה על שטר התחייבות לבצע תשלום במועד מוסכם.
  4. מכתב אשראי/אשראי דוקומנטרי “LETTER OF CREDIT” (להלן: “LC”) – שיטה זו  מספקת הגנה בצורה אופטימלית לאינטרסים של כל המעורבים בעסקה. הפרדת האחזקות בשיטה זו היא המובהקת ביותר בהשוואה לשיטות התשלום האחרות. משמעותה של הפרדת האחזקות הינה שאין אף שלב נתון בעסקה בו צד אחד מחזיק גם בכסף וגם בסחורה. החלפת הידיים מבוצעת בו זמנית. LC מהווה למעשה התחייבות בנקאית כלפי המוכר לשלם סכום נקוב, במועד מסוים זאת בתנאי שהמוכר הראה כי עמד בכל הדרישות שהועמדו במסגרת מכתב האשראי.
    • עקרון אחד של עסקת מכתב האשראי זהו עקרון העצמאות. מנותקת לחלוטין מעסקת היסוד. 
    • עקרון שני, עקרון התאמת המסמכים. מבחינת הבנק הפותח, אך ורק התאמה מלאה בין דרישות מכתב האשראי לבין המופיע במסמכי המשלוח יחשב כהוכחה לעמידה בדרישות מכתב האשראי ולהיווצרות חבות תשלום.
    • במקרה של אי התאמה בין המופיע במסמכי המשלוח לבין המטען בפועל, רק צו בית משפט יוכל לעכב תשלום לספק.

 

הידעתם?

  • חשבון פתוח ותשלום מראש (שיטות 1 ו-2): מכונות גם ייבוא ישיר. זאת מאחר וכל האינטראקציה הינה בין הקונה למוכר בלבד, ללא מעורבות של גורם כלשהו, לרבות בנקים. הטובין ומסמכי המשלוח נשלחים ישירות מהמוכר אל הקונה ועל שמו של הקונה. התשלום יבוצע בכפוף לתנאי התשלום שסוכמו בין הצדדים.
  • מסמכים לגבייה ו LC  (שיטות 3 ו-4): ידועות כשיטות תשלום דוקומנטריות. שיטות תשלום בהם לבנקים יש מעורבות גבוהה יותר. מסמכי המשלוח נשלחים אל הבנק של הקונה אשר גם יהיה המוטב על גבי שטר המטען. שטר המטען יימסר לקונה כשהוא מוסב על ידי בנק רק לאחר הסדרת התשלום בפועל או את המחויבות לשלם.
תהליכי התרת (שחרור) טובין מהמכס

תהליכי התרת (שחרור) טובין מהמכס

 

עם הגעת הטובין לנמל מדינת הייבוא וקליטתו בנמל או בסוף המטענים, יתחיל סוכן המכס את תהליך התרת המכס.

המשלח הבינלאומי הוא הגורם המעדכן את הקונה על הגעת המטען.

סדר הפעולות

  1. בשלב הראשון, כבא כוחו של הקונה, ישלם סוכן המכס לגורם המוביל (חברת אוניות, חברת תעופה או משלח בינלאומי) את עלויות ההובלה ועל פי העניין ימסור לידי מוביל את שטר המטען המקורי.
  2. לאחר תשלום עלויות ההובלה, יקבל סוכן המכס בעבור הקונה מסמך שנקרא פקודת מסירה. פקודת מסירה הינו מסמך המבטא את העברת החזקה במטען מהמוביל למקבל (הקונה).
  3. עם קבלת פקודת המסירה ניתן להתחיל את תהליך התרת המטען מפיקוח המכס.

המסמכים הנדרשים לצורך התרת הטובין מהמכס

מסמכים נוספים על פי העניין והצורך:

  • מסמכי העדפה רלוונטיים במקרה של ייבוא ממדינות איתן יש הסכם סחר.
  • אנליזות שונות ואישורים שונים על פי העניין. 

תהליך התרת המכס מבוצע באופן מקוון

  • סוכן המכס מסווג את הטובין שבמטען בסיווגי המכס הרלוונטיים. 
  • סוכן המכס ייבצע את חישוב מיסי הייבוא ויבצע העברה בנקאית (העברת מס”ב) לחשבון הבנק של רשות המיסים.
  • רוב רובם של משלוחי הייבוא ישתחררו ב”תור רשות” ללא שום בדיקה מוקדמת. במקרה זה כל שנותר למכס זה לבצע בדיקת מסמכים לאחר מעשה.
  • מערכת האפיונים של המכס יכולה לנתב את המשלוח ל”תור חובה”. תור חובה זה תור בו קודם תתבצע בדיקה למטען ורק לאחר מכן תינתן התרה.
  • אופציה נוספת היא ניתוב ל”תור בחינה” שמשמעותה היא עיכוב קצר לבחינה נוספת והחלטה האם לנתב להתרה או בדיקה נוספת.
  • הביטוי לקבלת התרה למטען וסיום התהליך הוא  המסמך הנקרא  GATE PASS – תעודת שער. תעודת שער זה המסמך איתו ניתן יהיה להוציא את המטען מהנמל אל מחסני הקונה. 
 

דגשים חשובים

  • החוק בישראל לא מחייב שימוש בשירותיו של סוכן מכס וכל גורם המייבא טובין כלשהם רשאי לבצע תהליך זה בעצמו.
  • יחד עם זאת, סוכן המכס הוא גורם מקצועי שיכול לסייע רבות בתהליך התרת המכס ומומלץ להיעזר בשירותיו.
  • בבחינה של עלות תועלת – אף כי ניתן לחסוך שכר טרחה של מאות שקלים בודדים במקרה של טעות העלות עשויה להיות גבוהה משמעותית מהסכום שנחסך. 
תנועת המטענים והמסמכים במשלוחים ימיים ואוויריים

מיסוי בייבוא

בייבוא טובין לישראל חלים מספר סוגי מס.

מכס

מס קניה

מס נוסף הינו מס קניה.

  • מס קניה הינו מס החל על המוצר ולא נחשב כמס מפלה ייבוא. על רוב הטובין המיובאים לישראל לא חל מס קניה
  • מס קניה על מוצר מסוים חל באותו השיעור על מוצר זהה גם במידה והוא מייצור מקומי. 
  • במידה וחל מס קניה על המוצר הוא מחושב על הערך למכס בתוספת המכס ששולם בפועל. 
  • לעתים המס הינו מס קצוב. משולם כערך נקוב ליחידת מידה ללא תלות בערך הטובין.

מס ערך מוסף (מע”מ)

  • קיים גם מס ערך מוסף המשולם גם הוא בשלב התרת המכס.
  • מס הערך המוסף משולם על הסכום המצטבר הכולל את הערך למכס ועוד המכס בפועל ועוד מס הקניה אם חל.

הערך למכס על בסיסו מחושבים מיסי הייבוא

  • במשלוח מטענים באוויר, מחיר הCIP (ממונחי ה- INCOTERMS) הוא הערך למכס.
    • מחיר CIP הינו מחיר הקניה + הובלה ועלויות נוספות במדינת המקור + הובלה אווירית  עד נמל התעופה במדינת היעד + עלות הביטוח. זה הערך למכס בהובלה באוויר. מסכום זה ישולם המכס על פי שיעור המס החל על אותו המוצר.
  • במשלוח מטענים בים הערך למכס הינו המחיר CIF (ממונחי ה- INCOTERMS) ועוד אגרות הנמל ששולמו (שימו לב, שבמשלוח אווירי סעיף חיוב זה של אגרות נמל לא קיים).
    • מחיר CIF הינו  מחיר הקניה + הובלה ועלויות נוספות במדינת המקור + הובלה ימית  עד הנמל במדינת היעד + עלות הביטוח. זה הערך למכס בהובלה בים. מסכום זה ישולם המכס על פי שיעור המס החל על אתו המוצר.

חוקיות הייבוא

כחלק מבחינת כדאיות היבוא נדרש לבחון קיום דרישות רגולטוריות על המוצר. לא כל המוצרים מחויבים בעמידה בחוקיות היבוא (לדוגמא יבוא נעליים), אבל קיים מגוון רב של מוצרים שכן מחייב עמידה בחוקיות יבוא כמו מוצרי מזון או מוצרי חשמל. ביבוא מסחרי דרישות אלו מרוכזות בצו יבוא חופשי. 

משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן ומתקן את צו יבוא חופשי ואת צו יבוא אישי  במטרה שישקפו את דרישות חוקיות היבוא של כל הרגולטורים בממשלה, הן בתחום יבוא אישי והן בתחום יבוא מסחרי. 

עם זאת, עדיין יש לבדוק בחקיקה הרלוונטית של הרגולטור אם מופיעות דרישות נוספות שטרם הוכנסו לצו. על אף האמור, המסגרת הראשונה בה בוחנים את הרגולציה החלה על המוצר היא בצו יבוא חופשי. בתוך אתר צו יבוא חופשי מופיעים כלל האישורים והרישיונות הנדרשים ביבוא וגם פרטי התקשרות עם הרשויות המוסמכות.

צו יבוא חופשי מייצר חיבור בין פרטי המכס לבין הדרישות הרגולטוריות שנגזרות מהחקיקה בכל התחומים. פרט מכס – הינו קוד מארבע עד שמונה ספרות שלפיו ניתן לזהות את המוצר, הקוד נקבע על פי שיטת סיווג בינלאומית, בעיקר לפי מהות המוצר. פרט המכס נקבע על ידי פקיד המכס או סוכן המכס

כאשר פרט המכס ידוע יש לחפש בצו תעריף המכס ברמה של 8 ספרות את שיעורי המס. כמו כן, בצו יבוא חופשי מחפשים ברמה של 8 או 4 ספרות את דרישות החוקיות. לא תמיד הפירוט בצו יבוא חופשי מופיע ברמה של 8 ספרות. ככל שתחפשו באתר צו יבוא חופשי תוכלו לקבל קישורים למקום הגשת האישורים וקישורים למידע נוסף אודות חוקיות היבוא והרשויות המוסמכות. 

על אף האמור קיימות הגבלות לייבוא ממדינות מסוימות:

  • צו יבוא חופשי דורש רישיון מיוחד ביבוא ממדינות:
    • מדינות שאין לישראל עימן יחסים דיפלומטיים והאוסרות יבוא טובין מישראל,
    • מדינות אשר ישראל אינה קשורה עימן בהסכם בין-לאומי הכולל סעיף אומה מועדפת ביותר (M.F.N.) או מדינות המגבילות יבוא טובין מישראל.
    • מדינות אלו מפורטות ברשימה שמופיעה בהוראת מנכ”ל 2.4 יבוא טובין ממדינות שלא חל עליהן צו יבוא חופשי. 
  • בנוסף, פקודת המסחר עם האויב – 1939 (באחריות משרד האוצר) מגבילה את הסחר עם מדינות אויב (יצוא ויבוא). נכון להיום, המדינות שהסחר עמן אסור על פי פקודה זו הן איראן, סוריה ולבנון (למעשה גם עיראק היא מדינת אויב לעניין פקודה זו, אומנם הסחר עמה הותר  בהרשאה זמנית מיוחדת של שר האוצר אשר פורסמה ברשומות).

כללי הפעולה בעניין עמידה בחוקיות היבוא יכולים להיות שונים מתחום לתחום.

תקציר על עיקרי התחומים שנכללים ברפורמה “מה שטוב לאירופה טוב לישראל”:

*מקור המאמר

אתר משרד הכלכלה והתעשייה

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מארסק-והאפאג־לויד-עדיין-אין-צפי-לחידוש-ההפלגות-בים-האדום.png
אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.

מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני באזור עדיין אינו מאפשר חזרה לנתיב המקורי, והחברות ממשיכות להפליג דרך כף התקווה הטובה. התוצאה:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/חיפה-אשדוד-והנמל-הפרטי-השוואת-ביצועים-לאחר-שינויים-ביטחוניים.png
חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים

בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**, אחד הפרמטרים המכריעים ביותר לשמירה על רציפות שרשרת אספקה הוא ביצועי הנמלים. בשנים האחרונות, ובעיקר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/שר-האוצר-מרחיב-את-הפטור-ממס-על-יבוא-אישי-לסכום-של-150.png
שר האוצר מרחיב את הפטור ממס על יבוא אישי ל־150 דולר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הודיע כי הוא צפוי לחתום על צו חדש שירחיב את הפטור ממס בקניות ביבוא אישי. כיום הפטור חל על חבילות בשווי של עד 75 דולר, אך אם הצו ייצא לפועל — התקרה תעלה ל־150 דולר. “הצרכן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/השפעת-המסדרון-הכלכלי-India–Middle-East–Europe-Corridor-IMEC-על-היבוא-לישראל.png
השפעת המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor (IMEC) על היבוא לישראל

השפעת מסדרון IMEC על היבוא לישראל השפעת המסדרון הכלכלי IMEC על היבוא לישראל המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor [1], או בקיצור IMEC, הפך לאחד הפרויקטים הגיאו-לוגיסטיים המשמעותיים ביותר הנבחנים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/0e6be1932431dcde3997db1f4322d9c4.webp
ישראל והודו מחדשות את המשא-ומתן על ‎הסכם סחר חופשי

    ישראל והודו מחדשות את השיחות על הסכם סחר חופשי ביקורו של שר המסחר והתעשייה ההודי, פיוש גויאל, בישראל החזיר לשולחן את המשא ומתן על הסכם הסחר החופשי בין ישראל והודו, לאחר קיפאון של יותר מעשור....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מדריך-עדכני-ליבוא-מסין-לישראל-–-עלויות-סיכונים-וטיפים-חשובים.png
מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים

מדריך ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים יבוא מסין לישראל הפך לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר עבור עסקים קטנים, חברות סחר,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/ההשפעה-של-רפורמות-סחר-בינלאומי-על-שוק-היבוא־יצוא-הישראלי-בשנים-הקרובות.png
ההשפעה של רפורמות סחר בינלאומי על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות

    השפעת רפורמות הסחר על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות שוק היבוא־יצוא הישראלי עובר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים הנובעים מרפורמות סחר בינלאומי, לצד מגמות גלובליות ומקומיות שמשפיעות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מגמות-השילוח-הבינלאומי-ב-2026-–-איך-ישראלים-אמורים-להתכונן.png
מגמות השילוח הבינלאומי ב-2026

    2026 צפויה להיות שנת מפנה בשילוח הבינלאומי: האצה של AI[1] בשרשרת האספקה, שינויי נתיבי סחר גלובליים, והעמקת דרישות ESG[4]. במקביל, ישראל מתחזקת כצומת אזורי עם יתרונות מיקום, נמל ותעופה. המאמר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/5️⃣-שירותי-דלת-לדלת-בישראל.png
שירותי דלת־לדלת בישראל – איך לבחור ספק שילוח נכון

מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, הביטוי שירות דלת־לדלת הפך לסמל של נוחות, יעילות וחיסכון בזמן. עבור יבואנים ויצואנים בישראל, השירות הזה מאפשר ניהול תהליך מלא – מהמפעל בחו”ל ועד הדלת של העסק המקומי –...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מחשבון-מסים-ומכסים-ליבוא-לישראל.png
מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל

    מחשבון מסים ומכסים ליבוא לישראל ממלאים פרטי משלוח ומקבלים הערכה מהירה למכס, מס קנייה, מע״מ, אגרות וסה״כ עלות נוספת. ניתן לערוך אחוזים ואגרות ידנית במידת הצורך. הערכה להכוונה בלבד – החיוב...

1 2 3 63