היבואנים והתעשיינים בפנייה משותפת לנמלים: האריכו ימי אחסנה חופשית
מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור מתשלום בתקופה זו ל-8 ימי אחסנה, זאת לעומת ארבעה ימי פטור הניתנים בשגרה. נמל חיפה: חשיבות לאפשר עבודה תקינה ויעילה
במכתב עליו חתומים ניר יצחקי, יו״ר ועדת לוגיסטיקה בהתאחדות התעשיינים, ועמיעד לפישיץ, יו״ר ועדת תעבורה באיגוד לשכות המסחר, ואשר יצא למנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, ומנכ״ל חברת נמל אשדוד משה שיקו זאנה, מבקשים הראשונים לקבל ימי אחסנה חופשיים נוספים בנמלים.
השניים מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור משתלום בתקופה קשה זו ל-8 ימי אחסנה, או לחילופין, ל-6 ימי אחסנה, כאשר ימי שישי ושבת לא יילקחו בחשבון.
השנים כותבים כך: ״משבר הקורונה והמגבלות שבאו בעקבותיו, משפיעים באופן קשה על המגזר העסקי במדינת ישראל. בכדי להמשיך ולספק שירותים חיוניים בשעה קשה זו, ולתמוך בכלכלת המדינה, ישנה חשיבות עליונה בהתאמות והקלות הנדרשות למגזר העסקי.
״מגמת צמצום כוח האדם במפעלים, קשיים בהשגת חומרי גלם, ומגבלות על אופן העבודה, הינם חלק קטן מהקשיים השוטפים איתן נאלצות החברות להתמודד. לקשיים אלו, יש להוסיף את מגבלת ימי האחסנה, כאשר לחברות נוצרות עיכובים משמעותיים בשינוע הסחורות.
ע״פ צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (שירותי נמל), תעריפי הנמלים מחייבים את בעלי המטען בתעריף האחסנה ללא קשר לבחינת הסיבות להתארכות האחסנה. פרק הזמן הפטור מחיובי אחסנה עומד על 4 ימים בלבד, ואינו נותן מענה מלא לצרכי היבואנים והיצואנים. בנוסף, ימי שישי ושבת נספרים כחלק מימי האחסנה, ימים בהם הנמלים עובדים באופן חלקי״.
מחברת נמל חיפה נמסר כי ״נמל חיפה מוציא באופן שוטף הנחיות ללקוחות. חשוב מאוד להקפיד על כל ההנחיות, ובכלל זה משיכת מכולות מהנמל, כדי לאפשר עבודה תקינה ויעילה בעת חירום זו״.
עוד מאמרים
מגמות והזדמנויות בכלכלות סב סהרה אפריקה – אפריל 2024
למרות שהיצוא הישראלי לסב סהרה נמוך כיום, עם פחות מאחוז מסך היצוא הישראלי הכולל, התפתחות כלכלית, תהליכים דמוגרפים ותחזיות צמיחה מהגבוהות מבין כלכלות העולם לשנתיים הקרובות בכלכלות אפריקה, מייצרים הזדמנות מעניינת לשוק הבינלאומי. יחד עם זאת, עדיין קיימים חסמים ואתגרים בעשיית עסקים באזור. המעוניינים בהעמקה מוזמנים לקרוא את הסקירה המלאה.
מסי היבוא והחות׳ים – מה עושים עם עלויות ההובלה הנוספות?
לאחרונה הוציא מינהל המכס הבהרה נדרשת לגבי הסטת מטענים מהים האדום בהקשר למלחמת חרבות ברזל ופעילות השילוח הימי מהמזרח הרחוק דרך נתיבים אלטרנטיביים בעקבות האיום החות׳י בים האדום. על היבואנים להוכיח את קיומן של העלויות הנוספות. כידוע בעקבות מלחמת חרבות ברזל התעוררו קשיים לוגיסטיים משמעותיים בכל הנוגע להובלת מטענים לישראל. היו, ועדיין קיימים, מקרים של הכרזות תום מסע של קווי ספנות, שבסופו של דבר אינם
טורקיה עוצרת את כל קשרי הסחר עם ישראל
המתיחות בין המדינות עולה לשיא חדש עם ההחלטה של טורקיה לעצור את כל פעילות הסחר עם ישראל, ביבוא וביצוא. על כך הגיב הערב שר החוץ ישראל כץ: לישראל כלכלה חזקה ומעז יצא מתוק. We Win, and They Lose יחסי ישראל-טורקיה בשפל חדש, לאחר שככל הנראה התקבלה החלטה דרמטית של ממשלת טורקיה לעצור החל מהיום (יום ה׳) את כל פעילות הסחר, ביצוא ויבוא, בין טורקיה וישראל,
מהם תחומי אחריותה של חברת עמילות מכס?
חברת עמילות מכס ממלאת תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת שחרור הסחורות דרך המכס בצורה חלקה ויעילה. חברות אלו פועלות כמתווכים בין יבואנים, יצואנים ורשויות ממשלתיות, ומסייעות לעסקים לנווט בעולם המורכב של תקנות מכס וציות. על ידי הבנת האחריות והחובות של חברת עמילות מכס, עסקים יכולים להבטיח עסקאות חוצות גבולות חלקות תוך עמידה בכל הדרישות החוקיות. אחת מהתפקידים העיקריים של חברת עמילות מכס