היבואנים והתעשיינים בפנייה משותפת לנמלים: האריכו ימי אחסנה חופשית
מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור מתשלום בתקופה זו ל-8 ימי אחסנה, זאת לעומת ארבעה ימי פטור הניתנים בשגרה. נמל חיפה: חשיבות לאפשר עבודה תקינה ויעילה
במכתב עליו חתומים ניר יצחקי, יו״ר ועדת לוגיסטיקה בהתאחדות התעשיינים, ועמיעד לפישיץ, יו״ר ועדת תעבורה באיגוד לשכות המסחר, ואשר יצא למנכ״ל חברת נמל חיפה, מנדי זלצמן, ומנכ״ל חברת נמל אשדוד משה שיקו זאנה, מבקשים הראשונים לקבל ימי אחסנה חופשיים נוספים בנמלים.
השניים מבקשים מראשי הנמלים כי יתחשבו בנסיבות הנוכחיות אשר גורמים בין היתר להתארכות ימי האחסנה ויאשרו את הארכת הפטור משתלום בתקופה קשה זו ל-8 ימי אחסנה, או לחילופין, ל-6 ימי אחסנה, כאשר ימי שישי ושבת לא יילקחו בחשבון.
השנים כותבים כך: ״משבר הקורונה והמגבלות שבאו בעקבותיו, משפיעים באופן קשה על המגזר העסקי במדינת ישראל. בכדי להמשיך ולספק שירותים חיוניים בשעה קשה זו, ולתמוך בכלכלת המדינה, ישנה חשיבות עליונה בהתאמות והקלות הנדרשות למגזר העסקי.
״מגמת צמצום כוח האדם במפעלים, קשיים בהשגת חומרי גלם, ומגבלות על אופן העבודה, הינם חלק קטן מהקשיים השוטפים איתן נאלצות החברות להתמודד. לקשיים אלו, יש להוסיף את מגבלת ימי האחסנה, כאשר לחברות נוצרות עיכובים משמעותיים בשינוע הסחורות.
ע״פ צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (שירותי נמל), תעריפי הנמלים מחייבים את בעלי המטען בתעריף האחסנה ללא קשר לבחינת הסיבות להתארכות האחסנה. פרק הזמן הפטור מחיובי אחסנה עומד על 4 ימים בלבד, ואינו נותן מענה מלא לצרכי היבואנים והיצואנים. בנוסף, ימי שישי ושבת נספרים כחלק מימי האחסנה, ימים בהם הנמלים עובדים באופן חלקי״.
מחברת נמל חיפה נמסר כי ״נמל חיפה מוציא באופן שוטף הנחיות ללקוחות. חשוב מאוד להקפיד על כל ההנחיות, ובכלל זה משיכת מכולות מהנמל, כדי לאפשר עבודה תקינה ויעילה בעת חירום זו״.
עוד מאמרים
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם
האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך להבין את הניואנסים של שיטות שילוח בינלאומיות הופך יותר ויותר מכריע. תארו לעצמכם עולם שבו סחורות נוסעות בצורה חלקה על פני יבשות, מנווטות בדרכי תחבורה שונות ותקנות מכס ללא מאמץ. מאמר זה בבלוג מתעמק בתחום
עמיל מכס – דגשים
כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד ההיבטים המכריעים ביותר הוא שחרור מהמכס. תהליך זה כולל הבטחה שמוצרים יכולים להיכנס או לצאת באופן חוקי ממדינה תוך עמידה בכל התקנות והדרישות הרלוונטיות. הליכי שירות פינוי סחורה הם חלק בלתי נפרד מתהליך זה, שכן הם מתמקדים במיוחד בתנועת סחורה מעבר לגבולות. ספקי שירותי שחרור ממכס ממלאים תפקיד חיוני בהקלת הזרימה החלקה של סחורה על ידי טיפול בכל הניירת, התיעוד ובדיקות
ארה״ב ובריטניה: שחררו את האנייה שנתפסה על ידי איראן
ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של המיליארדר הישראלי אייל עופר. ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של
כל מה שצריך לדעת על האיום החות’י – עדכונים שוטפים
החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב אל-מוּאמִן). ארגון הטרור צמח מתוך שבט החות’ים שהוא פלג של מוסלמים-שיעים-זיידים, המהווה כ-30% מאוכלוסיית תימן ונקרא על שמו של חוסיין בדר א-דין אל-חות’י, מנהיגם הראשון, שדווח כי נהרג על ידי כוחות הביטחון של תימן בספטמבר 2004. מאז נהרגו על ידי כוחות הביטחון מפקדים נוספים ובהם עלי אל-קטוואני, אבו היידר, עבאס עיידה ויוסוף אל-מדאני. עקב