חדשות האתר

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים....
11 May 2025

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה...
11 May 2025

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף...
11 May 2025

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר...
04 May 2025

קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח...
04 May 2025

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי...
27 April 2025

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים...
27 April 2025

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות...
20 April 2025

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים,...
20 April 2025

המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים,...
20 April 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

עקיצה תאילנדית

יבואנים ישראלים יכולים ליפול קורבון לעקיצות והונאות של נוכלים ברחבי העולם. חיים פרי במאמר שמדגיש את כל נורות האזהרה הקיימות ומזכיר כי יבוא הוא מקצוע ועל מנת לעסוק בו יש להכירו היטב.

לפני כשנתיים פרסמתי מאמר באתר PORT2PORT בשם ״הנייר סופג הכל״, והוא כלל מספר דוגמאות למקרים בהם יבואנים – בעיקר כאלו שנמצאים בתחילת דרכם – נפלו קרבן לעקיצות והונאות של נוכלים ברחבי העולם. 

בחלק מהמקרים נפלו יבואנים קורבן לעקיצות ובחלק מהמקרים הם ניצלו בעור שיניהם כתוצאה מטיפול מהיר ויעיל לפני שנפלו בפח.

 

חיים פרי

על הטיפים שהיו במאמר ועל ניתוחי האירועים שמוזכרים בו אני חוזר בהדגשה רבה בכל הקורסים אותם אני מעביר והתלמידים מפנימים ומיישמים ברוב המקרים. יחד עם זאת, לאחרונה אני נתקל יותר ויותר במקרים בהם יבואנים לא עומדים בפיתוי ונופלים במלכודות שטומנים להם נוכלים מיומנים. כל נפילה במלכודת שכזו משמעותה אובדן סכומים גדולים של כסף וכמובן מפח נפש גדול.

מקרה נוסף מלפני ימים ספורים הבהיר לי את הצורך לרענן את הנושא ולחדד מחדש את הנקודות שאמורות להדליק אצלכם את נורות האזהרה. בעקיצות מסוג זה נורות אזהרה תמיד קיימות וחשוב להתייחס אליהן בכובד ראש ולא להתעלם.

והנה המקרה לפניכם: יום שישי, שעת צהריים ואני מקבל שיחת טלפון. על הקו מישהו שנשמע מאד לחוץ ומבקש לשוחח איתי בדחיפות  למרות השעה הלא שגרתית. ״יש לי בעיה קשה שדורשת טיפול מיידי״, ומתחיל להציף אותי בים של נתונים. ביקשתי שיכתוב לי את הדברים באופן מסודר על מנת שאהיה בטוח שאני לא מחמיץ שום פרט.

ההודעה שקיבלתי היתה בזו הלשון: ״לכבוד חיים פרי, לפני חודש סיכמתי עם מפעל נייר הדפסה בבנגקוק לייבא סחורה לישראל בהובלה ימית.

סוכם שאשלם 50% מהסכום הכולל על מנת להתחיל לייצר את הכמות הדרושה, ו-50% הנותרים ישולמו בעת קבלת מסמך השילוח מהנמל בתאילנד. הסחורה יצאה מתאילנד בסוף יולי ובכן שילמתי את מלוא העלות. חשוב לציין שההסכם בינינו הוא על בסיס CIF (יש לי מסמך ה-Invoice).

מספר ימים לאחר שהאנייה שטה מתאילנד לנמל אשדוד (ישראל), אני מקבל הודעה מהספק (נציג המפעל) וממנהל הלוגיסטיקה, שהאנייה הגיעה לסינגפור ועלי לשלם עבור מכולה ריקה שתצא מסינגפור לאשדוד.

הדרישה הייתה מוזרה בעיני כי פשוט אני חתום על מסמך שבו אשלם 6800$ כולל עלות סחורה, הובלה וביטוח (CIF). לאחר ששילמתי (ולדעתי לא בצדק), דרשו ממני רישיון מכס על מנת שהסחורה תצא מנמל סינגפור לאשדוד.

בשלב זה, התייעצתי עם עמילי מכס וכולם ראו בדרישה זו כמוזרה. בכל זאת, עמיל המכס שלי שלח למנהל הלוגיסטי את רישיון המכס שלו, והאחרון דרש רישיון מכס על שמי שאני לא מחזיק בכלל! טענו בפניו שאין לי או לחברה (עוסק מורשה) שאני מייצג אותה רישיון מכס, ואחריותך כולה נופלת עליך להוביל את הסחורה לאשדוד ע״פ ההסכם בינינו.

הוא חזר והציע 3400$ עבור הנפקת רישיון מכס בשמי! עמילי מכס שהתייעצתי איתם אמרו אולי יש כאן ניסיון של עקיצה ותיזהר. הספק והמנהל הלוגיסטי דוחפים אותי לעשות זאת כי אם לא, ממחר יתחיל הנמל בסינגפור לגבות כסף עבור אחסנה. אני חסר אונים מה לעשות! חשבתי כבר לשכור שירותי עו״ד מתאילנד? אודה לך אם תכוון אותי מה עליי לעשות וכיצד להתנהג (הזמן חשוב מאוד)״.

לא צריך להיות מומחה גדול בייבוא על מנת להבין כבר מקריאה ראשונה שהבחור המסכן נפל בפח. דבר ראשון כמובן שהנחיתי אותו לא להעביר שום תשלום נוסף לאף גורם בקשר עם העסקה הזו. דבר שני ביקשתי שישלח אלי את כל המסמכים אותם הוא קיבל מ״הספק״: פרופורמה / Commercial Invoice / שטר מטען / תעודת מקור / פירוט אריזה, ואת מסמך הדרישה עבור התשלום הנוסף.

כל משפט וכל אות במסמכים שקיבלתי זועקים ״פייק״/ ״עקיצה״ / ״זיוף״. הדברים כל כך ברורים ויחד עם זאת הלקוח, שהוא עורך דין במקצועו, שהיה מאד להוט לבצע את העסקה, בחר שלא לראות אותם.

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן.

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/פקקי-ענק-בנמלי-אירופה.png
פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/מחיר-מלחמת-הסחר-אנייה-אחת-–-מכס-של-417-מיליון-דולר.png
מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/ממשלת-ישראל-אישרה-את-הסכם-ההובלה-הימית-עם-ממלכת-מרוקו.png
ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/סיווג-משלוחים.png
מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/קישורים-שימושיים.png
קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ בע”מ התאחדות התעשיינים בישראל מכון היצוא הישראלי ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/בקרת-שכר-2.png
התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/האיחוד-האירופי-מחייב-אניות-החולפות-במימיו-להציג-הוכחת-ביטוח.png
האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/שילוח-ימי.png
שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/מערכת-WebFOCUS-לשינוע-מטענים.png
מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/08/המדריך-ליבואן-scaled.jpg
המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים, חומרי גלם וטכנולוגיות ממדינות שונות. למרות היתרונות הברורים של הייבוא, התהליך עצמו כרוך באתגרים מורכבים...

1 2 3 80