חדשות האתר

פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים....
11 May 2025

מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה...
11 May 2025

ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף...
11 May 2025

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר...
04 May 2025

קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח...
04 May 2025

התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי...
27 April 2025

האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים...
27 April 2025

שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות...
20 April 2025

מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים,...
20 April 2025

המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים,...
20 April 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

נמל אשדוד – תמצית תהליך הסחר הימי

תהליך היבוא למדינת ישראל

  1. יבואן בארץ יוצר קשר עם יצואן מחו”ל ממנו הוא מעוניין לרכוש סחורה, ונכרת ביניהם חוזה הכולל את פרטי הסחורה, תנאי המכר ותנאי התשלום.
  2. היצואן בחו”ל או היבואן בארץ (תלוי בתנאי המכר) יוצר קשר עם משלח האחראי על המכלת הסחורה למכולה, במידת הצורך, (ניתן גם ליצור קשר ישירות מול חברת הספנות/סוכן האוניה) והובלת המטען לנמל ממנו יטען.
  3. בשלב זה מונפק למשלח בארץ שטר המטען ע”י סוכן האוניה/חברת הספנות לאחר ששילם את דמי ההובלה. היצואן/המשלח בחו”ל מקבל עותק של שטר המטען והמשלח בארץ מקבל את המסמך המקורי. זהו אחד המסמכים החשובים ביותר בתהליך הסחר הבינלאומי – הסחורה בבעלות המחזיק בו בנקודת זמן נוכחית, ולכן מסמך זה מכיל את כל פרטי ההובלה (פרטי המטען, נמל יעד, אופן הובלה, תנאי מכר, תנאי תשלום וכו’).
  4. סוכן האוניה/נציג חברת ספנות אחראי לטעון את המטען על אוניה בנמל בחו”ל שתוביל אותו לנמל בישראל.
  5. עד 36 שעות טרם הגעת האוניה לנמל בישראל, משדר סוכן האוניה לנמל מצהר יבוא – זהו אוסף שטרי המטען של כלל המטענים המיועדים להיפרק מהאוניה בנמלי ישראל. מצהר היבוא כולל גם את המכולות הריקות שמיועדות לפריקה, וכן את המכולות המיועדות לשטעון.
  6. הנמל ממקם את האוניה ברציף המתאים בהתאם לסידור העבודה היומי ובהתאם למאפייני האוניה, ומצוות לה משאבים (צוותי עבודה וציוד תפעולי)  מתאימים לפריקה.
  7. המטענים נפרקים מהאוניה בהתאם לסידור העבודה שנקבע בנמל.
  8. עם פריקת המטען בנמל בישראל, מודיע סוכן האוניה למשלח בארץ/יבואן ישראלי (בהתאם לתנאי החוזה) על הגעת המטען לישראל, ומוסר לו פקודת מסירה, לאחר ששילם את דמי ההובלה לסוכן האוניה. מסמך זה נדרש על מנת לשחרר את הסחורה מהנמל בארץ והוא למעשה אחד העותקים של שטר המטען. במסירה ישירה פקודת המסירה מועברת למשלח/סוכן המכס טרם הגעת האוניה.למעשה כדי למסור פקודת מסירה אין הכרח להגעת המטען.
  9. המטען נשאר באחסנה בנמל עד לשחרורו (מסירה עקיפה בלבד). מכולות יכולות לעבור למסוף עורפי עד לשחרורן.
  10. מגיעה הודעה מהמשלח/סוכן האוניה ליבואן בארץ שמטענו הגיע ונמצא בנמל אשדוד.
  11. בשלב זה ממנה היבואן סוכן מכס שיבצע עבורו את תהליך השחרור.
  12. הנמל משדר למכס מסר אלקטרוני המודיע על זמינות המטען. לאחר שלב זה סוכן המכס מנפיק רשימון יבוא הכולל את פרטי הסחורה, פרטי היבואן וערכה הכספי. בהתאם לרשימון משלם סוכן המכס את המיסים למדינה.
  13. לאחר תשלום המיסים והבדיקות שנדרשו ע”י המכס נשלחת התרה אלקטרונית לנמל המאפשרת הוצאת המטען מהנמל.
  14. בהסתמך על נתוני המצהר ונתוני הרשימון מופקת חשבונית נמל לסוכן המכס לתשלום תעריפי הנמל. לאחר תשלום החשבונית ע”י סוכן המכס נוצרת התרה אלקטרונית המאפשרת לסוכן המכס לשחרר את הסחורה מהנמל.
  15. סוכן המכס מזמין מוביל להוציא את הסחורה מהנמל. כיום הליך זה מתבצע באמצעות מסרים אלקטרונים.
  16. פרטי המוביל משודרים ע”י חברת התובלה לנמל אשדוד, ועם קבלת אישור לשחרור הסחורה, מגיע נהג מטעם חברת התובלה לקבל את הסחורה ולהוציאה מהנמל לבית היבואן בארץ.

תהליך היצוא ממדינת ישראל

  1. יבואן בחו”ל יוצר קשר  עם  יצואן בארץ ממנו הוא מעוניין לרכוש סחורה, ונכרת ביניהם חוזה הכולל את פרטי הסחורה, תנאי המכר ותנאי התשלום.
  2. היצואן בארץ יוצר קשר עם סוכן מכס האחראי על הובלת הסחורה לנמל בישראל וליצירת קשר עם סוכן אוניה.
    סוכן המכס בהתאם לסוג המטען ויעדו מזמין מקומות באוניה מתאימה (BOOKING). במקרה שמדובר במכולות סוכן המכס ידרוש מסוכן האוניה להעביר לרשותו מכולות ריקות מתאימות לצורך המכלת המטען.
  3. טרם כניסת המטען ליצוא בנמל בישראל, משדר סוכן המכס לנמל מסר תעודת אחסנה, הכולל את פרטי המטען, פרטי היצואן, פרטי האוניה, יעד המטען וכו’.
  4. כל מסר עובר דירוג ע”י המכס. אם המטען מעוכב ע”י המכס, נדרש סוכן המכס להכין שליפת יצוא (מסמך המפרט את המטען) ולהגיע למכס. אם המטען הותר לטעינה ע”י המכס ממשיך סוכן המכס בתהליך (את שליפת היצוא הוא יכול להכין גם לאחר טעינת המטען).
  5. סוכן האוניה אחראי לטעון את המטען על אוניה בנמל בישראל שתוביל אותו לנמל בחו”ל.
  6. הנמל ממקם את האוניה ברציף המתאים לה ומצוות לה צוותי עבודה מתאימים לטעינה ואת הציוד התפעולי הנדרש (מנופים, מלגזות וכו’).
  7. המטענים נטענים לאוניה בהתאם לסידור העבודה שנקבע בנמל.
  8. לאחר טעינת המטען לאוניה מקבל סוכן המכס את שטר המטען ויכול לסגור את רשימון היצוא (שליפת היצוא הופכת לרשימון יצוא).
  9. לאחר הפלגת האוניה, נבנה מצהר יצוא בחברת הנמל. מצהר היצוא כולל פרטי המטענים שהוטענו מאותו נמל על אותה האוניה.
  10. בהסתמך על נתוני מצהר היצוא ורשימון היצוא מופקת חשבונית נמל לתשלום תעריפי הנמל לסוכן המכס (לעיתים מבצע היצואן תשלום ישיר לנמל).

פורסם באתר נל אשדוד

לכתבה המלאה לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/פקקי-ענק-בנמלי-אירופה.png
פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/מחיר-מלחמת-הסחר-אנייה-אחת-–-מכס-של-417-מיליון-דולר.png
מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/ממשלת-ישראל-אישרה-את-הסכם-ההובלה-הימית-עם-ממלכת-מרוקו.png
ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/סיווג-משלוחים.png
מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/קישורים-שימושיים.png
קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ בע”מ התאחדות התעשיינים בישראל מכון היצוא הישראלי ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/בקרת-שכר-2.png
התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/האיחוד-האירופי-מחייב-אניות-החולפות-במימיו-להציג-הוכחת-ביטוח.png
האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/שילוח-ימי.png
שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/מערכת-WebFOCUS-לשינוע-מטענים.png
מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/08/המדריך-ליבואן-scaled.jpg
המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים, חומרי גלם וטכנולוגיות ממדינות שונות. למרות היתרונות הברורים של הייבוא, התהליך עצמו כרוך באתגרים מורכבים...

1 2 3 80