נמל אשדוד: נחתם הסכם היסטורי להשלמת הליך הרפורמה

שקופית קודמת
שקופית הבאה

נמל אשדוד: נחתם הסכם היסטורי להשלמת הליך הרפורמה

אחרי קרוב ל-8 שנים של מו״מ נחתמה הלילה אחת הרפורמות החשובות במשק בין המדינה, הנהלת נמל אשדוד והעובדים. במסגרת ההסכם תיושם תוכנית התייעלות שתאפשר לנמל לשמור על כושר תחרותי גבוה תוך שמירה על זכויות העובדים.

הסכם היסטורי נחתם הלילה (א׳) בנמל אשדוד המאפשר את השלמת הרפורמה בנמלי הים של מדינת ישראל. ההסכם, שהבשיל אחרי כמעט שמונה שנים של משא ומתן, מחזק את עתידו של נמל אשדוד המתחדש ומסדיר את הביטחון התעסוקתי והכלכלי של עובדיו.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות במעמד יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנכ״ל משרד התחבורה עופר מלכה, המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין ורכז החברות הממשלתיות באגף אוהד אלקבץ, הנהלת חברת נמל אשדוד – יו״ר הדירקטוריון אורנה הוזמן-בכור והמנכ״ל משה (שיקו) ז׳אנה, וראשי הוועדים בנמל. הטקס נערך באוויר הפתוח תחת הנחיות התו הסגול.

ההסכם שנחתם מעגן בתוכו תכנית התייעלות שתאפשר לנמל לשמור על כושר תחרותי גבוה ובנוסף הוא כולל שמירה על זכויות העובדים ותוכנית פרישה לאלה שיבחרו לפרוש.

בין עיקרי ההסכם:

  • יינתנו 10 שנות הגנה מפני פיטורים קולקטיביים לעובדי דור ב׳ שאינו מייסד.
  • 184 העובדים שייפרשו מרצון יקבלו פנסיה חודשית ומענקי פרמיה והסתגלות.
  • תוקם קרן ייעודית של מאות מיליוני שקלים לצורך תשלומי הפנסיה.
  • תוקם רשת ביטחון לפרמיה עד 70% וקופה ייעודית של עשרות מיליוני שקלים לצורך תשלומי רשת הביטחון לפרמיה.
  • צמצום פערים בקרב כל קבוצות העובדים בסקטור תפעול ובסקטור ציוד מכני.
  • צמצום פערי השכר בקרב עובדי מינהל.
  • צמצום פערי שכר גם בקרב הבכירים.
  • הגדלת תקציב הרווחה והתרבות של הנמל ב-1.5 מיליון שקל.

מול כל אלו, הוסכם על התייעלות מהותית בכל הסקטורים וגמישות ניהולית שתאפשר לנמל להתחרות בנמלים הפרטיים המוקמים בימים אלו.

נזכיר כי בשנים האחרונות התנהל מו״מ ממושך שנועד להסדיר את המשך פעילותו של הנמל לקראת התמודדות מול נמל פרטי שיוקם באשדוד במטרה לסלול את הדרך הלכה למעשה להגברת התחרותיות בענף. לפני שלושה שבועות הושגו הבנות סופיות בעניין בין ההסתדרות וועדי העובדים, הנהלת הנמל ומשרד אוצר. בנמל מועסקים למעלה מאלף עובדים בסקטורים שונים.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״ההסכם ההיסטורי שנחתם היום הוא ציון דרך משמעותי לעתידו של אחד מענפי התשתיות החשובים ביותר במדינה. ההסכם עוזר לייעל את עבודת הנמל, להכין אותו לעמידה באתגרי התחרות, ובתוך כך לדאוג לזכויות העובדים. ברפורמה בנמלי הים, ההסתדרות הוכיחה שוב את מעמדה כגורם מאזן במשק. הראינו כיצד בהידברות ובשיח מכבד, אנו מצליחים להביא לקו הגמר רפורמות מורכבות שמחזקות את הכלכלה הישראלית ומשפרות את השירות לאזרחים.

אני מברך את הצדדים השותפים להסכם ומודה לכל מי שסייע לגשר על הפערים ולהגן על הביטחון התעסוקתי של העובדים. תודה מיוחדת לשרת התחבורה, מירי רגב, על כך שנרתמה לנושא ותודה ליו”ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, והוועדים בנמל, שבמשך שנים הפגינו מנהיגות ואחריות אמיתית. כביתם של כלל העובדים בארץ, ההסתדרות תמשיך להיות חוף המבטחים של עובדי הנמלים גם בעתיד״.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ מירי רגב: ״ הרפורמה בנמל אשדוד יוצאת לדרך. הסכם ההתייעלות שנחתם עתה הסיר את המחסום בפני צאתו של נמל אשדוד לדרך חדשה. אני שמחה ונרגשת שלאחר שמונה שנים הצלחנו להגיע למעמד זה, וברצוני להודות לשר האוצר ישראל כץ ולאנשיו, ליו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולצוותו, ליו״ר חברת נמל אשדוד אורנה האוזמן-בכור וצוותה ולוועדי העובדים.

הסכם ההתייעלות הצטרף לשלושה הסכמים: הסכם תשתיות רציפים 24-25, הסכם העברת מחלקת ים והסכם חילופי שטחים, עליהם חתמנו מאז כניסתי לתפקיד – וזאת על מנת להשלים את כל התהליכים של הרפורמה. ההסכם הוכיח שיש מקום גם לזכויות עובדים וגם לתחרות ושוק חופשי. אני בטוחה שנמל אשדוד יתחרה בהצלחה ויביא משקיע אסטרטגי לנמל״.

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: ״אנחנו סוגרים מעגל אחרי שמונה שנים בשרשרת הסכמים מצוינים ומאתגרים, שמחד מייעלים את עבודת הנמל ומנגד שומרים ומתגמלים את עובדי הנמל. הצלחנו להוקיר את פועלם של העובדים הוותיקים בנמל באמצעות תוכנית הפרישה הטובה ביותר במשק, ולשמור על ביטחונם הכלכלי והתעסוקתי של העובדים שנשארים בנמל – במיוחד של עובדי הגיוון התעסוקתי, בהם אחינו בני העדה האתיופית.

כל זאת לא היה נעשה מבלי החלטות נבונות ואמיצות של מנהיגי העובדים בנמל, שאני מוקיר ומעריך מאוד. הבאנו את הנמל ואת עובדיו להיות יעילים יותר לקראת פתיחת התחרות, ומכאן האחריות על הנהלת הנמל ועובדיו לתת תחרות חזקה לנמלים החדשים. כמו תמיד, אנחנו נלווה בנחישות ובאהבה את עובדי הנמלים בכל אתגר חדש שיעמוד בפתח״.

יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור: ״אני מברכת על ההסכם ההיסטורי אשר מסמל התחלה של תקופה ואופק חדש לנמל אשדוד. הודות לשילוב הידיים ואיחוד הכוחות של יו״ר ההסתדרות ומזכירי הוועדים, נציגי משרד התחבורה והשרה מירי רגב, ומשרד האוצר והשר ישראל כץ – נביט אל עבר המחר, ונמשיך בהיערכות לקראת פתיחת התחרות. פנינו קדימה במאמצים משותפים להציב את נמל אשדוד בחזית התחרות, כנמל מרכזי, חדשני ומוביל אל מול יתר הנמלים״.

מנכ״ל נמל אשדוד שיקו ז׳אנה: ״שנים של משא ומתן הסתיימו עם חתימת ההסכם בזכות מחויבותם העמוקה של כלל הגורמים המעורבים. כעת, אנו יכולים להמשיך בפעולות המשמעותיות המבוצעות בנמל לקראת פתיחת התחרות. בשנים האחרונות מקדם דירקטוריון נמל אשדוד תוכנית השקעות מסיבית בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקלים, הכוללת השקעה בתשתיות הנמל, מהפכת שירות וטכנולוגיה ומעבר להתנהלות עסקית תחרותית. אני מודה לכל הצדדים שלקחו חלק בצעד משמעותי זה״.

נשיא לשכת הספנות הישראלית, ד״ר יורם זבה, הגיב על חתימת הסכם הרפורמה בנמל אשדוד, ואמר: ״חברי לשכת הספנות הישראלית מברכים את העובדים וההנהלה של חברת נמל אשדוד לרגל החתימה על הסכם הרפורמה. זהו ציון דרך משמעותי וחשוב שמכיל ציפיות לתקופה של שגשוג, הן לנמל והן ללקוחותיו.  
תמיכתה של הלשכה מבוססת בין השאר על ׳הנוסחה המנצחת׳ שהנמלים החדשים באים בנוסף לנמלים
הקיימים, ולא במקומם, ושהאחרונים ייכנסו לתחרות ברגל ימין, כמה שיותר מהר, ועם כל יכולותיהם ומרצם״.

את התהליך ליוו יו״ר אגף הפנסיה בהסתדרות, עו״ד מיה פרי-אלתרמן, ראש תחום בכיר מרחבים בלשכה המשפטית של האגף איגוד מקצועי עו״ד גלי שטיינברג, עו״ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה אלון וייס ועו״ד אלעד מורג ממשרד עורכי דין אלעד מורג. בטקס החתימה השתתפו גם ראשי הוועדים בנמל אשדוד: עמית שרף, גדי בוטבול, מיכל לוגסי, אבי שטרית, ישראל אבוטבול, מלי אשכנזי ודודו אפריאט, ויו״ר מרחב אשדוד בהסתדרות חיים שייב וסגנו מאיר בן-גוזי.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

צילום: דוברות ההסתדרות

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

אמנת טיר (TIR)

“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

חוקי או לא חוקי

זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/סוגי-שילוח-בינלאומי-וההבדל-בניהם.png
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם

האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/עמיל-מכס.png
עמיל מכס - דגשים

כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד ההיבטים המכריעים ביותר הוא שחרור מהמכס. תהליך זה כולל הבטחה שמוצרים יכולים להיכנס או לצאת באופן חוקי ממדינה תוך עמידה בכל התקנות והדרישות הרלוונטיות. הליכי שירות פינוי סחורה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/חרבות-ברזל.png
ארה״ב ובריטניה: שחררו את האנייה שנתפסה על ידי איראן

ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של המיליארדר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/12/אחריות-מקצועית-2-1.png
כל מה שצריך לדעת על האיום החות'י - עדכונים שוטפים

החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/MSC-Aries.png
האניה MSC Aries: כ-3 מיליון דולר סחורה ישראלית נחטפה לאיראן

האניה MSC Aries נחטפה בשבת האחרונה ע״י כוחות איראניים ליד מיצר הורמוז, כשעליה מטען בשווי כולל של כ-93 מיליון דולר שנועד ליעדים ב-7 מדינות לרבות ישראל. האירוע מעלה דאגות לגבי ביטחון נתיבי הסחר העולמיים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/Chic-and-Elegant-New-Arrivals-Website-Homepage-Banner-1.png
הודעת טורקיה על הגבלת הייצוא לישראל

טורקיה מפרה באופן חד צדדי את הסכמי הסחר עם ישראל, וישראל תנקוט נגדה בכל הצעדים המתבקשים. בעקבות הצעד החד צדדי של טורקיה לעצור יצוא מוצרים לישראל, שר החוץ כ”ץ הודיע: “ארדואן שוב מקריב את האינטרסים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/Chic-and-Elegant-New-Arrivals-Website-Homepage-Banner.png
משרד הסחר הטורקי: הגבלות על היצוא לישראל

זאת בתגובה לסירוב של ישראל להצעה הטורקית להצניח סיוע לרצועת עזה מן האוויר. הרשימה כוללת 54 פריטים, ביניהם חומרי בנייה כמו מלט, פלדה ומוצרי אלומיניום, והאיסור נכנס לתוקף באופן מיידי. התעשיינים בתגובה: יש...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/2.png
צים עלתה למקום ה-9 בדירוג חברות הספנות העולמי

עד סוף השנה ייכנסו לשירות 19 אוניות חדישות נוספות. בסך הכל יתווספו לצי החברה 46 אוניות, מהן 28 מונעות בגז טבעי. מאז 2020 צמח כושר ההובלה של הצי בתפעול צים ב-155%. צים עקפה את חברת הספנות הטייוואנית Yang...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/רפורת-היבוא.png
רפורמת היבוא - שאלות & תשובות

רפורמת היבוא היא אחת מהרפורמות המשמעותיות שהושקו במשק הישראלי. היא מתמקדת בשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא עבור מאות מוצרים. הרפורמה מובילה משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף משרד האוצר, ובהשתתפות משרד הבריאות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/אחריות-חברת-עמילות-מכס.png
אחריות חברת עמילות מכס

בעולם הסבוך של הסחר הבינלאומי, שבו סחורות חוצות גבולות בדייקנות בירוקרטית, תפקידן של חברות שחרור ממכס עומד בבסיס ההבטחה לפעילות חלקה. תפקידן של חברות שחרור ממכס בסחר בינלאומי לחברות שחרור ממכס תפקיד מכריע...

1 2 3 63