משלחים לבריטניה משלמים 1,000 דולר יותר למכולה
דף הבית » חדשות האתר » משלחים לבריטניה משלמים 1,000 דולר יותר למכולה
טרום מגיפת הקורונה תעריפי ההובלה מאסיה לצפון אירופה ובריטניה היו זהים אולם כעת המשלחים לבריטניה משלמים פרמיה של 1,000 דולר לפחות לכל מכולת FEU.
33 ק״מ בלבד הם כל מה שמפריד בין הממלכה המאוחדת לשאר אירופה בחלק הצר ביותר של תעלת למאנש, אך לאחר הברקזיט, בשילוב עם הבעיות התפעוליות שהתעוררו עם פרוץ מגיפת הקורונה, מרחק זה עולה כעת למשלחים הבריטיים כמעט 1,000 דולר יותר לכל FEU שלהם שמגיע מאסיה לעומת שכניהם ביבשת.
אם מסתכלים על העבר הקרוב, לפני המגיפה, תעריפי ההובלה לצפון אירופה ולבריטניה היו זהים, אך נתונים חדשים מפלטפורמת השוואת תעריפי הובלה באוקיינוס Xeneta מראים את הפרמיה הענקית שחברות מבריטניה צריכות לשלם, הן עבור חוזים לטווח קצר והן לטווח ארוך.
נכון לאמצע פברואר, תעריפי השוק ל״ספוט״ עולים בממוצע 15,350 דולר כדי להביא מכולה מאסיה לבריטניה, נתון שלא היה מתחת ל-15,000 דולר מאז ספטמבר אשתקד.
יחד עם זאת, אם המכולה שלכם מיועדת לנמל דרומית לתעלת למאנש אתם תחסכו יותר מ-950 דולר למכולה, שכן תעריפי הספוט מאסיה לצפון אירופה מעולם לא עברו את רף 15,000 הדולר ל-FEU .
בשוק התעריפים לטווח הארוך, הפרמיה ליבוא לבריטניה קפצה במידה ניכרת כאשר התעריפים ארוכי הטווח לבריטניה עלו בקרוב ל-2,000 דולר ל-FEU בשנה החדשה, בעוד אלו מאסיה לצפון אירופה עלו רק ב-200 דולר, נתוני Xeneta מראים.
התעריפים עבור חוזים ארוכי טווח שנחתמו בשלושת החודשים האחרונים עומדים על 11,359 דולר ל-FEU מאסיה לבריטניה ו-9,408 דולר למכולות שמגיעות לצפון אירופה.
נציין כי בחודש שעבר, איגוד המטענים הבינלאומי הבריטי (BIFA) שלח מכתב לממשלת בריטניה וביקש ממנה לחקור את מצב התחרות בשוק שילוח המכולות הנוכחי.
עוד מאמרים בנושא...

10 שאלות שכדאי לשאול את חברת השילוח לפני שבוחרים
מבוא בחירת חברת שילוח בינלאומי היא החלטה עסקית קריטית, גם אם לעיתים היא נתפסת כעניין תפעולי בלבד. בפועל, חברת השילוח משפיעה ישירות על זמני אספקה,

זכויות המיסים בישראל – מדריך מקיף ליבואנים
ייבוא סחורה לישראל כרוך במערכת מורכבת של זכויות מיסים, מכסים והטבות שונות. הבנת מערכת זכויות המיסים היא קריטית להצלחת עסקי הייבוא ולתמחור נכון של המוצרים.

מדד העיכובים של UnitedXP – מה מצב הנמלים בישראל?
תוכן עניינים מבוא: למה בכלל צריך מדד עיכובים? עולם השילוח הבינלאומי משתנה במהירות. התלות של ישראל ביבוא הופכת את זמני העיכוב בנמלים לגורם קריטי המשפיע

מדד העיכובים בנמלי ישראל: חודש דצמבר 2025
תוכן עניינים תחזית עומסים לחודש דצמבר 2025 התחזית מתבססת על נתוני: זמני הפלגה צפויים מספר אוניות בקו נתוני ביטחון אזוריים עומסים רגולטוריים נמל חיפה –

אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.
מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני באזור עדיין אינו מאפשר חזרה לנתיב

חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים
בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**, אחד הפרמטרים המכריעים ביותר לשמירה על רציפות שרשרת


