חדשות האתר

10 שאלות שכדאי לשאול את חברת השילוח לפני שבוחרים

מבוא בחירת חברת שילוח בינלאומי היא החלטה עסקית קריטית, גם אם לעיתים היא נתפסת כעניין תפעולי בלבד. בפועל,...
15 December 2025

זכויות המיסים בישראל - מדריך מקיף ליבואנים

ייבוא סחורה לישראל כרוך במערכת מורכבת של זכויות מיסים, מכסים והטבות שונות. הבנת מערכת זכויות המיסים היא...
14 December 2025

מדד העיכובים של UnitedXP – מה מצב הנמלים בישראל?

תוכן עניינים מבוא: למה בכלל צריך מדד עיכובים? עולם השילוח הבינלאומי משתנה במהירות. התלות של ישראל ביבוא...
07 December 2025

מדד העיכובים בנמלי ישראל: חודש דצמבר 2025

תוכן עניינים תחזית עומסים לחודש דצמבר 2025 התחזית מתבססת על נתוני: זמני הפלגה צפויים מספר אוניות בקו...
07 December 2025

אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.

מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני...
29 November 2025

חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים

בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**,...
27 November 2025

שר האוצר מרחיב את הפטור ממס על יבוא אישי ל־150 דולר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הודיע כי הוא צפוי לחתום על צו חדש שירחיב את הפטור ממס בקניות ביבוא אישי....
26 November 2025

השפעת המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor (IMEC) על היבוא לישראל

השפעת מסדרון IMEC על היבוא לישראל השפעת המסדרון הכלכלי IMEC על היבוא לישראל המסדרון הכלכלי India–Middle...
23 November 2025

ישראל והודו מחדשות את המשא-ומתן על ‎הסכם סחר חופשי

    ישראל והודו מחדשות את השיחות על הסכם סחר חופשי ביקורו של שר המסחר והתעשייה ההודי, פיוש...
23 November 2025

מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים

מדריך ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים...
16 November 2025
מאמרים חדשים
קטגוריות

שדרוג מאמרים:
עדכון, חידוש ושיפור תוכן למאמרים קיימים

נמל אשדוד בתגובה לאיום בשביתה: ״ניצול ציני וחסר תקדים של מצב החירום בו מצויה המדינה״

נמל אשדוד בתגובה לאיום בשביתה: ״ניצול ציני וחסר תקדים של מצב החירום בו מצויה המדינה״

נמל אשדוד שיגר מכתב חריף להסתדרות במטרה למנוע שביתה אשר תביא לנזקים אדירים ושיתוק המשק. סמנכ״ל משאבים של נמל אשדוד, ירון הדרי: התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי. אבי אדרי בתגובה: לא העובדים הם אלה שביצעו סיבוב פרסה.

סמנכ״ל משאבים של נמל אשדוד, ירון הדרי, שיגר מכתב חריף ליו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בתגובה להכרזה על סכסוך עבודה מצדם של העובדים בסקטורים בתי מלאכה, תפעול וציוד מכני בשבוע שעבר.

״אנו מוכרחים להביע את התדהמה שהכתבה בנו נוכח עיתוי מסירת ההודעה, זאת בעיצומו של גל קורונה בו ישנו היקף חסר תקדים של מאומתים ובאופן המשפיע על המשק הישראלי. עצם מסירת ההודעה בעיתוי זה הוא בבחינת חוסר תום לב בהתגלמותו ובבחינת ניצול ציני וחסר תקדים של ׳מצב החירום׳ בו מצויה המדינה ובתוך התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי״, כך עולה מהכתוב במכתב.

עוד מוסיף הדרי וכותב כי ״במהלך כל תקופת המגיפה, החל מחודש מארס 2020, לא נגדע מקור פרנסתם של עובדי החברה ולו ליום אחד. זאת, בניגוד גמור לסקטורים אחרים במשק שספגו את ׳נחת זרועה׳ של הקורונה״.

בשבוע שעבר הכריזו עובדים בסקטורים בתי מלאכה, תפעול וציוד מכאני, עובדים חיוניים ביותר לתפקודו הרציף של הנמל, על סכסוך עבודה, כאשר 800 העובדים מאיימים במה שעלול לגרום להשבת מלאה של הנמל אשר מהווה שער מרכזי להזרמת סחורות וחומרי גלם למשק הישראלי. הסיבה לאיום נובעת ממחלוקת ׳כלכלית׳, אשר בהתאם להסכמים הקיבוציים היא איננה מהווה עילה לשביתה, וההסתדרות אף תמכה בעמדה זו לא אחת בעבר.

אירועים אלה מתרחשים כאשר ברקע פתיחת השוק לתחרות עם פתיחתם של שני נמלים חדשים פרטיים. כפי שמוזכר במכתב, חברת נמל אשדוד השקיעה סכום של כ-2 מיליארד שקל בהיערכות לתחרות הכוללת השקעה בתשתיות ובציוד.

הדרי חותם את מכתבו בקריאה לקיום פגישה דחופה ועניינית לגישור המחלוקות תוך הימנעות מהתדיינות משפטית ומנקיטת צעדים ארגוניים בלתי לגיטימיים. במידה וההסתדרות לא תיאות להצעה, שומרת לעצמה חברת נמל אשדוד את הזכות לפנות לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה לצו מניעה במטרה למנוע את הנזקים האדירים הצפויים להיגרם משיבוש העבודה או השביתה הצפויה.

אבי אדרי בתגובה: היתה זו הנהלת הנמל שהכירה בצורך שמעלה סכסוך העבודה

אבי אדרי, יו״ר ועד עובדי תחבורה בהסתדרות בתגובה: ״מקוממת הטענה כאילו היו אלה העובדים דווקא שביצעו סיבוב פרסה הבא לידי ביטוי בהכרזת הסכסוך – הרי היתה זו הנהלת הנמל שהכירה בצורך שמעלה סכסוך העבודה, ישבה על נציגות העובדים למשא ומתן ארוך, קיבלה ״מקדמות של רצון טוב״ על חשבון ההסכם המתגבש, וסיימה את המגעים בהסכם חתום. אם היה דירקטוריון החברה מכבד את מאמציהם של ה״שותפים״ ליחסי עבודה, כדבריך, לא היה כל צורך בהכרזת הסכסוך. אלא שלצערי זה לא המצב, ונראה לי ראוי, כמו גם הגון, שתפנה את טענותיך למענן הנכון, למי ש״סבב פרסה״, במקום כלפי העובדים״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-עמילות-מכס-3.png
סימולציה: כמה באמת עולה לך לייבא משלוח קטן? מדריך מלא עם הדמיה ומחשבון אינטראקטיבי

מבוא: למה ייבוא קטן לא תמיד משתלם? בעלי עסקים קטנים, חנויות בוטיק ויזמים בתחילת הדרך נמשכים לאפשרות של ייבוא משלוחים קטנים – בעיקר בגלל ההשקעה הראשונית הנמוכה לכאורה. אך המציאות בשטח שונה: משלוח קטן עשוי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-עמילות-מכס-2.png
נייר עמדה פורסם על ידי ארגון התאגידים בנושא ביטוח ותעריפי המכס בארה״ב

ארגון התאגידים פרסם נייר שדן בשאלה כיצד משפיעים תעריפי המכס החדשים בארה״ב על פרמיית ביטוח מטענים. בנוסף להשפעה על תשלומי המכס, מומלץ ליצואנים לארה״ב לשקול כיצד השינויים בשיעור המכסים הללו משפיעים על ביטוח...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-2.png
קונסולידציה מתקדמת – מתי כדאי לשלב מטענים ואיך זה עובד בפועל

קונסולידציה נכונה היא מנוע חיסכון משמעותי: חיבור מספר משלוחים קטנים למשלוח מאוחד יכול להוזיל עלויות ליחידה, לשפר ניצול נפח ומשקל, ולעיתים אף לקצר לוחות זמנים. במאמר זה נציג מתי זה משתלם, באילו מודלים כדאי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-1.png
עיכובים? לא עוד – איך אנליטיקת נתונים מצילה משלוחים בזמן אמת

בעולם השילוח המודרני, עיכוב אחד יכול לגרום לאפקט דומינו של הפסדים, לקוחות מאוכזבים והפסד עסקאות. אנליטיקת נתונים מאפשרת לחזות שיבושים לפני שהם קורים – ממזג אוויר קיצוני ועד עומסים בנמלים – ולנקוט פעולות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/יחדיו-3.png
רגולציה מתקרבת – מה צפוי בהסכמי הסחר החדשים של ישראל

בעשור הקרוב, ישראל צפויה להרחיב את הסכמי הסחר החופשי עם מדינות מפתח בעולם, לצמצם מכסים על מאות קטגוריות מוצרים, ולשנות את מפת היבוא והיצוא. עבור יבואנים, יצואנים, עמילי מכס וחברות שילוח – מדובר בהזדמנות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/טעויות-נפוצות-בשינוע-ואחסון-–-ואיך-להימנע-מהן.png
טעויות נפוצות בשינוע ואחסון – ואיך להימנע מהן

מבוא: למה אחסנה נכונה היא לא פריבילגיה אלא הכרח כל עסק שמנהל סחורה – בין אם מדובר ביצואן חקלאי, יבואן טכנולוגיה או מפעל לייצור קוסמטיקה – יודע שהשלב הקריטי ביותר אחרי הייצור הוא אחסון הסחורה. אך למרות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/הטלת-המכסים-על-ישראל-השלכות-והתמודדות.png
טראמפ מטיל מכס של 15% על ישראל – איך זה ישפיע על הכלכלה המקומית?

מבוא: כשהברית הכלכלית מתערערת ההכרזה הלילית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הטלת מכס של 15% על יצוא מישראל לארה”ב, תפסה את מקבלי ההחלטות בירושלים לא מוכנים. עד לפני זמן קצר, ישראל נחשבה לאחת מבעלות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/איך-לבחור-מחסן-לוגיסטי_-כך-תשמור-על-הסחורה-שלך-לאורך-זמן.png
איך לבחור מחסן לוגיסטי? כך תשמור על הסחורה שלך לאורך זמן

מבוא: מחסן הוא לא רק מקום – הוא חלק בלתי נפרד מהשרשרת העסקית שלך בעולם העסקי המודרני, מחסן אינו עוד חלל פיזי לאחסון סחורות. מחסן לוגיסטי הוא מרכז תפעול חיוני שמחבר בין ייצור, שינוע, שיווק ושירות לקוחות....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/שינוע-מטענים-יבשתיים.png
אחסון לטווח קצר או ארוך – מה ההבדל ולמה זה חשוב?

מבוא: לבחור את שיטת האחסון הנכונה – זה לא רק עניין של מקום בין אם אתה יבואן מתחיל, בעל מחסן מסחרי, יצרן או משווק סחורות – השאלה כיצד ולאן לאחסן את הסחורה היא אחת הקריטיות בתכנון הלוגיסטי של העסק. אחת ההבחנות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/08/עיכוב-במכס.png
מחשבון עלויות עיכוב במכס

אופן שימוש במחשבון: בחר את סוג הסחורה. הזן את תאריך תחילת העיכוב ו־תאריך סיום (המחשבון יחשב את מספר הימים אוטומטית). תוכל להתאים את מחיר העיכוב היומי ו־מקדם העלות העקיפה לפי מחירים אמיתיים של מחסן, נמל...

1 3 4 5 6 7 64