נמל אשדוד בתגובה לאיום בשביתה: ״ניצול ציני וחסר תקדים של מצב החירום בו מצויה המדינה״
דף הבית » חדשות האתר » נמל אשדוד בתגובה לאיום בשביתה: ״ניצול ציני וחסר תקדים של מצב החירום בו מצויה המדינה״
נמל אשדוד שיגר מכתב חריף להסתדרות במטרה למנוע שביתה אשר תביא לנזקים אדירים ושיתוק המשק. סמנכ״ל משאבים של נמל אשדוד, ירון הדרי: התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי. אבי אדרי בתגובה: לא העובדים הם אלה שביצעו סיבוב פרסה.
סמנכ״ל משאבים של נמל אשדוד, ירון הדרי, שיגר מכתב חריף ליו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, בתגובה להכרזה על סכסוך עבודה מצדם של העובדים בסקטורים בתי מלאכה, תפעול וציוד מכני בשבוע שעבר.
״אנו מוכרחים להביע את התדהמה שהכתבה בנו נוכח עיתוי מסירת ההודעה, זאת בעיצומו של גל קורונה בו ישנו היקף חסר תקדים של מאומתים ובאופן המשפיע על המשק הישראלי. עצם מסירת ההודעה בעיתוי זה הוא בבחינת חוסר תום לב בהתגלמותו ובבחינת ניצול ציני וחסר תקדים של ׳מצב החירום׳ בו מצויה המדינה ובתוך התעלמות מוחלטת מכך שהנמל הוא בבחינת שירות חיוני וקיומי״, כך עולה מהכתוב במכתב.
עוד מוסיף הדרי וכותב כי ״במהלך כל תקופת המגיפה, החל מחודש מארס 2020, לא נגדע מקור פרנסתם של עובדי החברה ולו ליום אחד. זאת, בניגוד גמור לסקטורים אחרים במשק שספגו את ׳נחת זרועה׳ של הקורונה״.
בשבוע שעבר הכריזו עובדים בסקטורים בתי מלאכה, תפעול וציוד מכאני, עובדים חיוניים ביותר לתפקודו הרציף של הנמל, על סכסוך עבודה, כאשר 800 העובדים מאיימים במה שעלול לגרום להשבת מלאה של הנמל אשר מהווה שער מרכזי להזרמת סחורות וחומרי גלם למשק הישראלי. הסיבה לאיום נובעת ממחלוקת ׳כלכלית׳, אשר בהתאם להסכמים הקיבוציים היא איננה מהווה עילה לשביתה, וההסתדרות אף תמכה בעמדה זו לא אחת בעבר.
אירועים אלה מתרחשים כאשר ברקע פתיחת השוק לתחרות עם פתיחתם של שני נמלים חדשים פרטיים. כפי שמוזכר במכתב, חברת נמל אשדוד השקיעה סכום של כ-2 מיליארד שקל בהיערכות לתחרות הכוללת השקעה בתשתיות ובציוד.
הדרי חותם את מכתבו בקריאה לקיום פגישה דחופה ועניינית לגישור המחלוקות תוך הימנעות מהתדיינות משפטית ומנקיטת צעדים ארגוניים בלתי לגיטימיים. במידה וההסתדרות לא תיאות להצעה, שומרת לעצמה חברת נמל אשדוד את הזכות לפנות לבית הדין האזורי לעבודה בבקשה לצו מניעה במטרה למנוע את הנזקים האדירים הצפויים להיגרם משיבוש העבודה או השביתה הצפויה.
אבי אדרי בתגובה: היתה זו הנהלת הנמל שהכירה בצורך שמעלה סכסוך העבודה
אבי אדרי, יו״ר ועד עובדי תחבורה בהסתדרות בתגובה: ״מקוממת הטענה כאילו היו אלה העובדים דווקא שביצעו סיבוב פרסה הבא לידי ביטוי בהכרזת הסכסוך – הרי היתה זו הנהלת הנמל שהכירה בצורך שמעלה סכסוך העבודה, ישבה על נציגות העובדים למשא ומתן ארוך, קיבלה ״מקדמות של רצון טוב״ על חשבון ההסכם המתגבש, וסיימה את המגעים בהסכם חתום. אם היה דירקטוריון החברה מכבד את מאמציהם של ה״שותפים״ ליחסי עבודה, כדבריך, לא היה כל צורך בהכרזת הסכסוך. אלא שלצערי זה לא המצב, ונראה לי ראוי, כמו גם הגון, שתפנה את טענותיך למענן הנכון, למי ש״סבב פרסה״, במקום כלפי העובדים״.
עוד מאמרים בנושא...

עדכונים בקצרה
FedEx ישראל חוזרת לפעילות מלאה FedEx ישראל מודיעה על חידוש מלא של שירותי הייבוא והייצוא, לאחר פתיחתו מחדש של המרחב האווירי בעקבות העימות עם איראן.

יבוא מאירופה לישראל – איך עמיל מכס מקצר את הזמן והמיסים?
מבוא יבוא מאירופה לישראל צובר תאוצה בזכות תקני איכות גבוהים, קרבה לוגיסטית והסכמי סחר נוחים. אך הדרך ממפעל באיטליה או גרמניה למחסן בישראל דורשת תהליך

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים מכולה? טעויות נפוצות ביבוא ימי
מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים מכולה? טעויות נפוצות ביבוא ימי מבוא יבוא ימי הוא אבן יסוד בסחר הבינלאומי, אך למרות הניסיון הרב של יבואנים ועמילי

הצהרת יבואן – למה זה קריטי וכיצד נכון למלא אותה?
מבוא בעידן של רגולציה מתקדמת וביקורת גוברת על תהליכי סחר בינלאומי, הצהרת יבואן הפכה לאחד המסמכים הקריטיים ביותר בשרשרת היבוא. מדובר במסמך משפטי אשר מלווה

מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב
מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר

שיעור חדש בסחר: מה עושים כשארה״ב מטילה 17% מכס על היצוא שלך?
מבוא ה־5 באפריל 2025 נכנס להיסטוריה הכלכלית כיום שבו ארצות‑הברית הטילה מכס בסיסי של 17% על כל טובין מיובאים – צעד חד‑צדדי שמטלטל את שרשראות האספקה הגלובליות





