עדכונים חדשים
קטגוריות
עדכוני חקיקה ונהלים 
ארכיון
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

לין לשרי האוצר והתחבורה: האחריות לפתרון הפקקים בנמלי הים נופלת עליכם

תקציר

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש מהשרים כי ישתמשו בסמכותכם ויפעילו את הרציפים הדוממים בנמלי הים כדי להוריד את יוקר המחייה. מדובר ברציפים 7,8 והרציף המערבי

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש מהשרים כי ישתמשו בסמכותכם ויפעילו את הרציפים הדוממים בנמלי הים כדי להוריד את יוקר המחייה. מדובר ברציפים 7,8 והרציף המערבי בחיפה; והרציפים 25 ו-27 בנמל אשדוד.

עו״ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר פנייה דחופה אל ח״כ מרב מיכאלי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ואל מר אביגדור ליברמן שר האוצר, בדרישה כי ישתמשו בסמכותכם ויפעילו את הרציפים הדוממים בנמלי הים כדי להוריד את יוקר המחייה. המדובר ברציפים 7,8 והרציף המערבי בחיפה; והרציפים 25 ו-27 בנמל אשדוד.

״אין צורך להסביר את הנזק הגדול הנגרם לכלכלת המדינה ולציבור כתוצאה מרמת העבודה הנחותה בנמלי הים הוותיקים של ישראל. לא ייתכן שנכסי מדינה שאמורים לשרת את המשק ואת הציבור כולו לא ייועדו על מנת לתת פתרון אמת כדי להוריד את עלויות היבוא והיצוא והמחירים לצרכן. עליכם ליצור את השינוי הנחוץ במצב הקיים היום. האחריות והסמכות היא שלכם. הנזקים למשק הם גבוהים והשפעה על יוקר המחייה ברורה ביותר״.

לין מסביר: ״אין היום בנמלי הים הוותיקים כוח אדם מספיק לעבודה מלאה בשלוש משמרות, שהיה יכול לפתור את המצוקה האדירה בנמלים. אם אפשר היה לגייס כוח אדם נוסף בנמלי הים אפשר היה גם להעלות פי 2 או 3 את התפוקה ולפתור את הבעיה כולה״.

״אין כוונה לפגוע בעובדי הנמלים, אבל אם לאחר למעלה משנתיים אנו נוכחים שבעיית העומס של פריקת המטען הכללי אינה נפתרת אלא רק מחמירה והגענו לשלב בו למעלה מ-80 אניות של מטען כללי ממתינות לכניסה בחיפה, אין מנוס אלא שתעשו שימוש בסמכותכם להפעלת הרציפים הדוממים בנמלי הים לצורך פריקת מטען כללי״.

לבדיקת עוה״ד שלומי לויה, סמנכ״ל משפט וממשל והיועץ המשפטי של איגוד לשכות המסחר בנוגע לרציפים שאינם פועלים  בחיפה עולה, שבהתאם  לחוזה שנחתם בין חברת נמלי ישראל לבין חברת SIPG במאי 2015, יש להבחין בין שני מצבים:

  1. הפעלת הנמלים הריקים בהתאם לרף כמותי: כל עוד הנמלים בישראל לא עוברים את הרף של 4.9 מיליון מכולות בשנה, אין אפשרות לקבל את רציפים 7+8 לפריקת מכולות. לאחר שרף ה-4.9 מיליון מכולות השנתי נחצה, המדינה יכולה לחייב את הנמל להפעיל את רציפים 7+8.
  2. אפשרות להפעלת הנמלים הריקים גם ללא עמידה ביעד הכמותי: גם אם לא חוצים את רף ה-4.9 מיליון מכולות, SIPG יכול לפנות לחנ״י על מנת להשמיש את רציפים 7+8 לפריקת מטענים אחרים. ההשמשה מחייבת הסכמה על התנאים המסחריים בין חנ״י לבין SIPG בהפעלת הרציפים 7+8 וכן אישור של שרת התחבורה ושר האוצר.

לין: ״הנזקים הנגרמים לעסקים ולמשק כתוצאה מהפקקים בנמלי הים הם הרבה מעבר ל- 600 מיליון שקל בחודש. הם כוללים נזקים נוספים הפוגעים בדימוי ובאמינות של נמלי הים בישראל והתייחסות שלילית של חלק גדול מהספקים המוציאים מטעני יצוא מנמלי ישראל״.

משכך, יש לשר האוצר ושרת התחבורה אפשרות מעשית לסייע בעומס הבלתי נסבל בנמלי הים ולאפשר שימוש בתשתית הנמלית שבאופן אבסרודיאלי ומקומם נותרים ללא שימוש בעוד התור של האניות מחוץ לנמלים רק הולך וגודל. הפעולה המתבקשת היא השמשת כל התשתית הנמלית בישראל על מנת לפתור את בעיית הפקקים והעיכובים״.

פורסם באתר port2port

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מארסק-והאפאג־לויד-עדיין-אין-צפי-לחידוש-ההפלגות-בים-האדום.png
אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ.

מצב השוק – בקצרה Maersk ו־Hapag-Lloyd מדווחות כי אין צפי לחידוש השיט דרך הים האדום ותעלת סואץ. המצב הביטחוני באזור עדיין אינו מאפשר חזרה לנתיב המקורי, והחברות ממשיכות להפליג דרך כף התקווה הטובה. התוצאה:...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/חיפה-אשדוד-והנמל-הפרטי-השוואת-ביצועים-לאחר-שינויים-ביטחוניים.png
חיפה, אשדוד והנמל הפרטי: השוואת ביצועים לאחר שינויים ביטחוניים

בדיקת כושר תחרות בין נמלי ישראל לאחר שינויים ביטחוניים מבין כלל **גורמי ההשפעה על תחום השילוח הבינלאומי**, אחד הפרמטרים המכריעים ביותר לשמירה על רציפות שרשרת אספקה הוא ביצועי הנמלים. בשנים האחרונות, ובעיקר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/שר-האוצר-מרחיב-את-הפטור-ממס-על-יבוא-אישי-לסכום-של-150.png
שר האוצר מרחיב את הפטור ממס על יבוא אישי ל־150 דולר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הודיע כי הוא צפוי לחתום על צו חדש שירחיב את הפטור ממס בקניות ביבוא אישי. כיום הפטור חל על חבילות בשווי של עד 75 דולר, אך אם הצו ייצא לפועל — התקרה תעלה ל־150 דולר. “הצרכן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/השפעת-המסדרון-הכלכלי-India–Middle-East–Europe-Corridor-IMEC-על-היבוא-לישראל.png
השפעת המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor (IMEC) על היבוא לישראל

השפעת מסדרון IMEC על היבוא לישראל השפעת המסדרון הכלכלי IMEC על היבוא לישראל המסדרון הכלכלי India–Middle East–Europe Corridor [1], או בקיצור IMEC, הפך לאחד הפרויקטים הגיאו-לוגיסטיים המשמעותיים ביותר הנבחנים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/0e6be1932431dcde3997db1f4322d9c4.webp
ישראל והודו מחדשות את המשא-ומתן על ‎הסכם סחר חופשי

    ישראל והודו מחדשות את השיחות על הסכם סחר חופשי ביקורו של שר המסחר והתעשייה ההודי, פיוש גויאל, בישראל החזיר לשולחן את המשא ומתן על הסכם הסחר החופשי בין ישראל והודו, לאחר קיפאון של יותר מעשור....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מדריך-עדכני-ליבוא-מסין-לישראל-–-עלויות-סיכונים-וטיפים-חשובים.png
מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים

מדריך ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים מדריך עדכני ליבוא מסין לישראל – עלויות, סיכונים וטיפים חשובים יבוא מסין לישראל הפך לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים ביותר עבור עסקים קטנים, חברות סחר,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/ההשפעה-של-רפורמות-סחר-בינלאומי-על-שוק-היבוא־יצוא-הישראלי-בשנים-הקרובות.png
ההשפעה של רפורמות סחר בינלאומי על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות

    השפעת רפורמות הסחר על שוק היבוא־יצוא הישראלי בשנים הקרובות שוק היבוא־יצוא הישראלי עובר בשנים האחרונות שינויים משמעותיים הנובעים מרפורמות סחר בינלאומי, לצד מגמות גלובליות ומקומיות שמשפיעות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/מגמות-השילוח-הבינלאומי-ב-2026-–-איך-ישראלים-אמורים-להתכונן.png
מגמות השילוח הבינלאומי ב-2026

    2026 צפויה להיות שנת מפנה בשילוח הבינלאומי: האצה של AI[1] בשרשרת האספקה, שינויי נתיבי סחר גלובליים, והעמקת דרישות ESG[4]. במקביל, ישראל מתחזקת כצומת אזורי עם יתרונות מיקום, נמל ותעופה. המאמר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/5️⃣-שירותי-דלת-לדלת-בישראל.png
שירותי דלת־לדלת בישראל – איך לבחור ספק שילוח נכון

מבוא בעולם השילוח הבינלאומי, הביטוי שירות דלת־לדלת הפך לסמל של נוחות, יעילות וחיסכון בזמן. עבור יבואנים ויצואנים בישראל, השירות הזה מאפשר ניהול תהליך מלא – מהמפעל בחו”ל ועד הדלת של העסק המקומי –...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/11/אנו-גאים-לשתף-אתכם-במצגת-המסכמת-את-פעילות-יחדיו-חברת-שילוח-ועמילות-מכס-מהמובילות-בתחום.png
מצגת המסכמת את פעילות יחדיו, חברת שילוח ועמילות מכס מהמובילות בתחום

אנו גאים לשתף אתכם במצגת המסכמת את פעילות יחדיו, חברת שילוח ועמילות מכס מהמובילות בתחום. המצגת מציגה את הערכים שמניעים אותנו:  אמינות מקצועיות שירות אישי  ואת כל מגוון הפתרונות הלוגיסטיים שאנחנו מספקים...

1 2 3 62