שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
עדכונים חדשים
עדכוני חקיקה ונהלים 
ארכיון
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

מועצת המובילים הגיעה להבנות עם משטרת התנועה בנושא שינוע מטען חורג – עדכונים

המשטרה ביטלה את הנוהל שהוציאה לשינוע מטען חורג ופרסמה נוהל חדש התואם את תקנות התעבורה.

בעקבות לחצים של  מועצת המובילים, משטרת התנועה ביטלה את הנוהל לשינוע מטען חורג שהוציאה ביולי 23 והוציאה תחתיו נוהל חדש שמבוסס על עבודת מטה משותפת של משרד התחבורה, משטרת ישראל ומועצת המובילים שנעשתה בינואר 2020, עליה הסתמכו המסמכים שהציגה מועצת המובילים למשטרת התנועה.

כאמור, ביולי 2023, פרסמה משטרת התנועה נוהל חדש לנושא היתרים והגבלות לשינוע מטענים חורגים, הכולל מידות שונות מהותית מהמידות שהוגדרו בסיכום של המועצה עם משרד התחבורה ומהמידות המופיעות בתקנות התעבורה 85א’, וזאת ללא הליך של פרסום מוקדם או שימוע בנושא. הנוהל שהוצא שינה את כללי הובלת מטען חורג בליווי עצמי לחלוטין הן בהיבט התהליך עצמו והן בהיבט הנתונים.

מועצת המובילים העריכה שבעקבות השינויים, כמות המטענים שעתידה לעבור לקטגורית ליווי משטרה תעמוד על עשרות מטענים ביום, ושהמשטרה – שכבר היום אינה מצליחה לספק כמות ליווי משטרה לצרכים הנדרשים בשוק, לא תעמוד בביקוש לליוויים וכך ייגרמו עיכובים עצומים באספקת המטענים. בנוסף, מועצת המובילים חששה שיחולו גם שינויים מרחיקי לכת בפרויקטים השונים שכבר תוכננו  או החלו בשלבי הביצוע בתחומים בהם נדרש ליווי מטען חורג. כמו כן, הנוהל החדש עלול היה לגרור עלויות גבוהות של ליווי משטרה למטענים חורגים (גבוה בהרבה מערך ההובלה עצמה) ועלויות אחסנה של פרוייקטים שממתינים לליווי, מה שיכביד על הקופה הציבורית וימשיך לפגוע ביוקר המחייה בישראל.

גבי בן הרוש, יו”ר מועצת המובילים: “הנוהל שפרסמה המשטרה דרש עוד כ- 1,500 ניידות במיידי וכ – 3,000 שוטרים, למשטרה אין מספיק כוח אדם להתעסק בבעיות פנים של המדינה במיוחד בתקופה זאת, אז איך הם חשבו להקדיש עוד כוח אדם לעניין הזה?

מועצת המובילים החלה לפעול כדי להגיע להבנות עם משטרת התנועה ולאפשר ליווי עצמי בהתאם ללשון תקנה 85א’ ולא כפי שדורש הנוהל שפרסמה המשטרה. ראשית, פנתה המועצה עם התאחדות התעשיינים לשלמה בן-אליהו, מנכ”ל המשרד לביטחון פנים דאז, ובהמשך בעקבות דרישה להעברת אלפי מיגוניות ומכונות חקלאיות כתוצאה מהמלחמה, פנתה לאבנר פלור סמנכ”ל תשתיות במשרד התחבורה. לבסוף, פנתה המועצה לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ולמפכ”ל משטרת ישראל רנ”צ קובי שבתאי בצרוף חוות דעת של היועמ”ש של המועצה עו”ד דוד כחלון שקבעה כי פרסום הנוהל לא עומד בדרישות החוק.

לדברי בן-הרוש: “עפ”י חוות הדעת של היועמ”ש שלנו ועפ”י החלטת ממשלה מספר 2118 המחייבת כל רגולציה חדשה לעבור תהליך של הערכת השפעותיה על המשק, הנוהל של המשטרה איננו חוקי –  הוא לא הוצא לשימוע לפני הפצתו לגורמים הרלוונטיים כולל לחברות ההובלה, לא נעשה כל תהליך של הערכת השפעת הנוהל על הציבור והנוהל איננו ישים. בדיון שהתקיים בוועדת המשנה לבטיחות בדרכים לפני כשבועיים שאלתי לפני הדיון את רנ”צ אמיר ג’יבלי, ראש אגף מבצעים במשטרת התנועה, איך המשטרה מוציאה נוהל כזה עם מחסור בכוח אדם והוא ענה לי שהנוהל בוטל ואכן במהלך  הדיון עצמו ציין ג’יבלי כי למשטרה יש  סה”כ 450 ניידות ושיש מחסור בניידות ושוטרים, מה שמוכיח את טענתנו.”

מועצת המובילים והתאחדות התעשיינים עמדו לפנות לבג”צ, אולם בינתיים בעקבות לחץ המועצה, התקיימה פגישה בין משרד התחבורה, משטרת התנועה והמשרד לביטחון פנים, ובעקבותיה המשטרה ביטלה את הנוהל והוציאה נוהל חדש. כאמור, הנוהל החדש מבוסס על עבודת מטה משותפת של משרד התחבורה, משטרת ישראל ומועצת המובילים שנעשתה בינואר 2020, עליה הסתמכו המסמכים שהציגה מועצת המובילים למשטרת התנועה. ממועצת המובילים נמסר כי היא תפעל לביסוס הנוהל החדש באמצעות חקיקה. 

גבי בן הרוש יו”ר מועצת המובילים הודה למשטרת התנועה על ההבנה בתקופה לא פשוטה זאת והביע תקווה כי יימשך שיתוף הפעולה בין כל הגורמים הרלוונטיים לטובת כלל המשק בישראל.

פורסם בתאריך 23 יולי 23

טוענים: כבר היום המשטרה אינה מצליחה לספק ליווי משטרתי לצרכים הנדרשים בשוק. הגדלה של הצורך וכמות המטענים בליווי משטרה תגרור עיכוב עצום באספקת המטענים לאתרים השונים. מועצת המובילים: זוהי החלטה בלתי מקצועית שהמשטרה עצמה לא תוכל לעמוד בה מבחינה לוגיסטית״

במכתב עליו חתומים רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, וגבי בן הרוש, יו״ר מעצת המובילים, אל מנכ”ל המשרד לביטחון פנים – מר שלמה בן אליהו, נכתב כי משטרת ישראל שינתה נוהל עבודה מוסכם של משרד התחבורה לקביעת סמכות ליווי בתנועת רכב ציוד כבד  וקבעה נוהל חדש שפורסם מבלי שהוצג בפני גורמים חיצוניים בהם אגף הרכב במשרד התחבורה ומועצת המובילים. הנוהל החדש של המשטרה עוסק בהיתרים והגבלות לשינוע מטענים חורגים ומשנה את כללי הובלת מטען חורג בליווי עצמי לחלוטין – הן בהיבט התהליך עצמו והן בהיבט הנתונים. המשמעות: קרוב ל-1,000 הובלות של מטענים חורגים המתבצעות מדי יום על פי הנוהל הישן המאפשר ליווי עצמי יצטרכו להיות מבוצעות כעת בליווי משטרתי.

ממועצת המובילים והתעשיינים נמסר כי: ״כבר היום המשטרה אינה מצליחה לספק ליווי משטרתי לצרכים הנדרשים בשוק. הגדלה של הצורך וכמות המטענים בליווי משטרה תגרור עיכוב עצום באספקת המטענים לאתרים השונים. זמני המתנה אשר הוגדרו על ידי גורמי משטרה עומדים על שבועיים ויותר. המשמעות הנוספת היא כי עלות המתנת המטענים לליווי של המשטרה בנמלים / באתרי הייצור תגרור עלות אחסנה עצומה לפרוייקטים השונים ועיכוב גדול ביכולת הייצור של אלמנטים חדשים בשל מגבלות אחסון.

עוד טוענים התעשיינים והמובילים כי המידות שהוגדרו בנוהל שונות מהותית מהמידות שהוגדרו בסיכום עם משרד התחבורה. למשל: על פי נוהל משרד התחבורה משנת 2020 מטען באורך של עד 32 מטר יכול להיות מובל בליווי עצמי, אך לפי נוהל המשטרה החדש אורך המטען יכול להיות עד 25 מטר. רוחבו של המטען החריג לפי הנוהל הישן – 4.5 מטרים ולפי נוהל המשטרה החדש – 4 מטרים. גובה המטען החריג על פי הנוהל הישן – 5.2 מטרים ולפי הנוהל החדש – 4.8 מטרים. עוד טוענים התעשיינים והמובילים כי הם – כגופים המקצועיים המבצעים את עבודות ההובלה וההרכבה בפועל – לא נדרשו להגיב או להתייחס לנוהל בצורה מקצועית טרם כתיבתו, וכאמור טרם פרסומו. במועצת המובילים מוסיפים כי בגלל מחירו היקר של הליווי המשטרתי, מדובר בתוספת עלות של פי 10 מעלות ההובלה עצמה.

ממועצת המובילים נמסר: ״משטרת התנועה החליטה להוציא בצורה לא מקצועית, חפוזה, בניגוד לחוק ולרוח הסיכומים בדיונים, נוהל חדש לשינוע מטען חורג, שמחמיר את הקריטריונים של האכיפה הקיימת ומנוגד להמלצות של משרד התחבורה לתיקון תקנה 85. לא ברור מהיכן שאבה משטרת התנועה את הסמכות הזאת וגם במידה ויש לה סמכות, זוהי החלטה בלתי מקצועית שהמשטרה עצמה לא תוכל לעמוד בה מבחינה לוגיסטית״.

כאמור, המובילים והתעשיינים ציינו במכתבם למנכ״ל המשרד לביטחון פנים כי הם מבקשים לכנס מיידית את נציגי משרד התחבורה, נציגי המשטרה, נציגי התעשיינים ונציגי חברות ההובלה על מנת לגבש נוהל מתאים ברוח הסיכום של משרד התחבורה משנת 2020.

פורסם באתר – port2port

 

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/חלקו-של-הסחר-בין-ישראל-לטורקיה-מכלל-הסחר-הישראלי.png
הפגיעה בפעילות המקרו כלכלית כתוצאה מהלחימה במבצע "חרבות ברזל" - טורקיה

משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם נוהל להתייחסות הציבור לאסדרת היבוא מטורקיה בעקבות האמברגו עליו הכריזה ממשלת טורקיה בתחילת חודש מאי 2024, אשר מפר את הסכם הסחר בין המדינות, ביטל את מסגרת היחסים הכלכליים ופגע...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/פורסם-ברשומות-תיקון-נרחב-לצו-יבוא-חופשי.png
פורסם ברשומות תיקון נרחב לצו יבוא חופשי

צו יבוא חופשי, התשע”ד – 2014 מאגד בתוכו דיני חוקיות יבוא רבים הקבועים בישראל. התיקון נועד לעדכן את הוראות הצו על מנת שישקף את הדין הקיים בתחומי היבוא וכן על מנת לכלול בו תיקונים נדרשים שונים. לעיון...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/07/לא-עוצרים-בנמל.png
רפורמת "לא עוצרים בנמל" יוצאת לדרך

רפורמת “מה שטוב לאירופה – טוב לישראל” יוצאת לדרך! פחות חסמים, יותר מוצרים וכולנו מרוויחים! השלב הראשון ברפורמה: “לא עוצרים בנמל” כבר פה, והחל מיום ב’, ה-1.7.24  אלפי מוצרים,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/Black-and-White-Tumblr-Aesthetic-Rap-HipHop-Playlist-Cover.png
ניווט בשילוח בינלאומי: האסטרטגיה הלוגיסטית של ישראל בזמן מלחמה

בתחום הלוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה, הדינמיקה של שילוח בינלאומי בזמן מלחמה מציירת פסיפס מרתק של אסטרטגיה, חוסן וחדשנות. תארו לעצמכם את רשת האתגרים המורכבת שמתעוררת כאשר מדינה כמו ישראל, השוכנת בתוך מתחים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/שילוח-ישראל.png
שילוח בינלאומי בישראל: פתרונות ייחודיים לכל הצרכים

בעולם השילוח הבינלאומי, כל מדינה מציגה את מערך האתגרים והדרישות שלה. עם זאת, בכל הנוגע לשליטה בספנות הבינלאומית בישראל, ארץ שופעת משמעות היסטורית ומורכבויות מודרניות, חיונית גישה ייחודית. מנמלי חיפה ואשדוד...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/חרבות-ברזל.png
יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 23.05.2024 עלה לאוויר פיצוי למעסיקים ששילמו הפרשות סוציאליות עבור עובדיהם בתקופת שירות המילואים במלחמת חרבות ברזל 20.05.2024 עלה לאוויר פיצוי לבעלי עסקים ששירתו במילואים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/מדריך-יבוא-אישי.png
מדריך לייבוא אישי באמצעות חברות שילוח

מבוא כל אדם בישראל רשאי לייבא אישי חפצים (טובין) באמצעות חברות משלוח, בתנאים הבאים: החפצים אינם אסורים ליבוא בישראל אם יש צורך באישור או רישיון יבוא – יש לפנות לרשות המוסמכת. פרטים בהמשך המדריך. הגדרות:“יבוא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/עמיל-מכס.png
מה הם תפקידיה של חברת עמילות מכס?

חברות עמילות מכס ממלאות תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת זרימה חלקה של סחורות מעבר לגבולות. עם זאת, כדי לפעול באופן חוקי ולספק את שירותיהן, חברות אלו חייבות לעמוד בדרישות רישוי מסוימות. קבלת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/06/ביטוח-ימי.png
ביטוח ימי

ביטוח החל על טובין המובלים בים המבטח מתחייב כלפי בעל המטען לפצותו על נזקים שיגרמו למטען במהלך המסע הימי. בדרך כלל מתפרש הביטוח על המסע כולו מחצר המוכר ועד חצר הקונה. הבעלות על הפוליסה עוברת מהמוכר לקונה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/06/מילון-מונחים.png
מכס - מונחים

א אבטחת הסחר הבינלאומי רוב מדינות העולם מעודדות סחר בינלאומי חופשי עימן ובעשורים האחרונים גדל הסחר הבינלאומי והסחר הימי בפרט. גורמים שונים מארגוני טרור ועד קבוצות מהפכניות שונות מנסים לנצל הסחר להעברת...

1 2 3 66