צפיפות חסרת תקדים בשני הנמלים הגדולים בעולם
דף הבית » חדשות האתר » צפיפות חסרת תקדים בשני הנמלים הגדולים בעולם
התפרצות מחודשת של זן דלתא, מזג אוויר סוער וביקושים חזקים מארה״ב יוצרים לחץ עצום על שני נמלי סין הגדולים. נמלי נינגבו-ז׳ושאן ושנחאי טיפלו ב-1.17 מיליארד טון ו-510 מיליון טון בהתאמה בשנת 2020.
נמלי נינגבו ושנחאי, שני נמלי הים הגדולים בעולם, סובלים מצפיפות חסרת תקדים. שני נמלי הענק חווים בימים האחרונים עומס בלתי זכור של אניות הממתינות להיכנס בשערי הנמלים בהם מכליות, אניות מטען כללי ואניות מכולה כאשר שילוב של גורמים בהם התפרצות מחודשת של קורונה, מזג אוויר סוער ודרישה חזקה בארה״ב יוצרים הרס בשרשרת האספקה.
נמלי נינגבו-ז׳ושאן ושנחאי טיפלו ב-1.17 מיליארד טון ו-510 מיליון טון בהתאמה בשנת 2020, נתון המסמן אותם כשני הנמלים המובילים בעולם. במונחים מכולות, הנמל שנחאי מדורג במקום הראשון בעולם ואילו נמל נינגבו-ז׳ושאן במקום השלישי.
שני הנמלים נפגעו קשות על ידי טייפון בסוף חודש יולי וראו ירידה בתפוקה בעוד הרשויות נקטו בפעולות חדשות נגד זן דלתא של נגיף הקורונה.
עוד מאמרים בנושא...
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין
בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים
אמנת טיר (TIR)
“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR
התחזית המקרו-כלכלית של חטיבת המחקר, אוקטובר 2023
לצפייה בהודעה כקובץ לחץ כאן תמצית מסמך זה מציג את התחזית המקרו-כלכלית שחטיבת המחקר בבנק ישראל גיבשה באוקטובר 2023[1] בנוגע למשתני המקרו העיקריים – התוצר, האינפלציה
מהי רפורמת היבוא?
רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם ובשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא
חוקי או לא חוקי
זכות העיכבון הינה זכות על פי דין, וכוונתה לייעל את הליך כריתתה של עסקה ולאפשר מסחר מהיר, דינמי ויעיל.