נמל אשדוד מצטייד ב-37 גוררים וחופנים חדשים. מהלך ההצטיידות כולל גוררים אשר מהווים חלק משמעותי בשינוע והובלת המכולות.
נמל אשדוד משקיע כ-20 מיליון שקל ברכישת ציוד תפעולי חדש ומשופר
נמל אשדוד מצטייד ב-37 גוררים וחופנים חדשים. מהלך ההצטיידות כולל גוררים אשר מהווים חלק משמעותי בשינוע והובלת המכולות, לצד שני סוגי חופנים. נמל אשדוד: הכלים יאפשרו הגדלת התפוקות, מניעת תקלות ומתן מענה רציף.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי הוא רכש סך הכל 16 חופנים מתוכם סופקו לנמל כבר 7. מתוך החופנים שכבר סופקו לנמל, יש 5 חופנים רגילים ושני חופנים מיוחדים בהיקף השקעה של כ-2.5 מיליון שקל. החופנים הרגילים משמשים למטעני צובר, בעוד החופנים המיוחדים בעלי סגירה כפולה למניעת נזילות וחומרים דקים. שבעת החופנים התקבלו בנמל ונמצאים כעת בשלבי בדיקה וניסוי מתוך כוונה להצטייד בחופנים נוספים.
איציק כהן, מנכ״ל בפועל של נמל אשדוד: ״ההשקעה בהצטיידות הגוררים והחופנים מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בנמל, במטרה להביא לקידום המערך התפעולי ושיפור משמעותי של התפוקות, כמו גם מתן מענה לסוגיות בתחום איכות הסביבה. נמל אשדוד רואה בפעולות אלה אמצעי שיאפשר לעמוד בסטנדרטים מקצועיים גבוהים ויישום חדשנות טכנולוגית״.
עוד מאמרים
המדריך האולטימטיבי: ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים
ביטוח מטען הוא סוג של ביטוח המכסה נזק או אובדן למטען במהלך ההובלה. היא מספקת הגנה פיננסית ליצואנים וליבואנים במקרה שהסחורה שלהם תיפגע, אובדת או נגנבת בזמן ההעברה. הבנת היסודות של ביטוח מטענים חיונית לכל מי שמעורב בסחר העולמי. כשמדובר בביטוח מטען, ישנם מספר מונחים ומושגים מרכזיים שכדאי להיות מודעים אליהם. הראשון הוא הערך המבוטח, המתייחס לערך הכולל של הסחורה המועברת. ערך זה משמש לקביעת
הובלות יבשתיות – שינוע מטענים
לפני שנצלול אל המורכבויות של הובלת מטענים יבשתית יעילה, חשוב להבין את היסודות של הובלה יבשתית. הובלה יבשתית מתייחסת לתנועת סחורות בכביש או ברכבת, בניגוד לאוויר או בים. זהו מרכיב מכריע בשרשרת האספקה העולמית, המחבר בין עסקים וצרכנים למרחקים עצומים. בהובלת מטענים יבשתית, ישנם שני אמצעי תחבורה עיקריים: משאיות ורכבות. משאיות מציעות גמישות ואפשרויות משלוח מדלת לדלת, מה שהופך אותן לאידיאליות עבור משלוחים למרחקים קצרים
טורקיה מכחישה הקלות באיסור סחר עם ישראל: “בדיוניות לחלוטין”
שר הסחר הטורקי דוחה טענות ישראליות על הקלה באיסור הסחר שהוטל על ישראל. לדבריו, האיסור יישאר בתוקף עד להפסקת אש קבועה בעזה. גורמים במשרד הסחר הטורקי מבהירים כי לחברות טורקיות עומדים שלושה חודשים להשלים הזמנות קיימות, אך הקלה על יצוא חדש “לא באה בחשבון” ביום חמישי, פורסמו בכלי תקשורת שונים טענות ישראליות על הקלה אפשרית באיסור הסחר שהטילה טורקיה על ישראל. שר החוץ ישראל כ״ץ
ישראל מתמודדת עם עצירת הסחר הטורקי: תוכניות חירום לייבוא חלופי וסיוע לעסקים
בעקבות עצירת הסחר מצד טורקיה, פונה משרד הכלכלה והתעשייה ליישום אסטרטגיות חלופיות לייבוא ויצוא ומגבש תמריצים וסיוע לעסקים ישראלים, במטרה לגוון את הקשרים העסקיים מול גורמים כלכליים בינ״ל. משרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף משרדי ממשלה נוספים וארגוני תעשייה ומסחר, פועל בימים האחרונים נמרצות למפות את האתגרים ולגבש פתרונות בעקבות עצירת הסחר מצד טורקיה. ההערכה במשרדי הממשלה היא שטורקיה ״ירתה לעצמה ברגל״ כתוצאה מההחלטה, שתגרום לה נזק