נמל אשדוד מפעיל רציף תפעולי חדש
נמל אשדוד מפעיל החל מאתמול (יום ד׳) רציף תפעולי חדש הכולל מנופים ומדלים. הפרויקט ההנדסי המורכב, הכולל את הכשרת רציף 24, מתבצע למעשה במקביל לפרויקט משמעותי אחר הכולל העמקת רציף 21 והתאמתו לקליטת אניות גדולות בחלקו המזרחי ואניות גרעינים בחלקו המערבי. במסגרת העבודות לצורך שדרוג הרציף.
רציף 21 הושבת לצורך שדרוגו, ואניות צובר ומטען כללי יופנו, בין היתר, לרציף 24 החדש לקבלת מענה תפעולי.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ההכנות להכשרת הרציף החדש כוללות העברתם של שני מנופים ושני מדלים לפריקת גרעינים, וכן הוספת ׳דולפין׳, מבנה הנדסי הנמצא במים, ומשמש לצורך הארכת הרציף לטובת קשירת אניות גדולות. כמו כן, בוצעו הסדרי תנועה המתאימים לשילוב תנועת משאיות הנושאות מטען כללי, מכולות וצובר. את הפרויקט מובילות ומבצעות חטיבת לוגיסטיקה, חטיבת תפעול וקצין בטיחות בתעבורה.
מנכ״ל נמל אשדוד, שיקו ז׳נה, הוסיף: ״הכשרת ושדרוג הרציפים הינם חלק מתכנית רחבה לקידום ופיתוח תשתיות הנמל, ובכך לשפר את מתן השירות ללקוחותינו וכן את יכולתו של נמל אשדוד להתחרות מול הנמלים החדשים הנבנים בימים אלה״.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״על אף ואולי דווקא כעת, בצלו של משבר הקורונה, כאשר נמל אשדוד מהווה עורק חמצן מרכזי לכניסת סחורות וחומרי גלם לטובת המשך תפקוד רציף של המשק הישראלי, מובן הצורך בפרויקט זה״.
עוד מאמרים
כל פתרונות השילוח ושירותי עמילות המכס לעסק שלך
בעולם שבו גבולות אינם עוד מחסומים אלא שערים להזדמנויות אינסופיות, תחום השילוח הבינלאומי ושחרור ממכס עומד כאבן הפינה של המסחר העולמי. דמיינו את זה: העסק שלכם מרחיב את טווח ההגעה שלו אל מעבר לגבולות, מנווט בצורה חלקה ברשת המורכבת של תקנות ונהלים השולטים בתנועת סחורות בין מדינות. זה המקום שבו הקסם באמת מתגלה, בו האסטרטגיות מתיישרות, וההצלחה מוצאת את צורתה האמיתית באמנות הלוגיסטיקה. צאו למסע
קיימות בניהול שרשראות אספקה
חברת DSV, חברת השילוח והלוגיסטיקה השלישית בגודלה בעולם, מתמקדת בהבטחת התנהלות עסקית אחראית ובת קיימא בכל מקום בו פועלים. בסקירה זו מדגישה החברה את שאיפות הקיימות של DSV והתחייבות להגיע ליעד של אפס פליטות בכל תחומי הפעילות עד 2050. המגמות הגלובליות של המאה ה-21 וההשפעות שלהן על כדור הארץ מחייבות חשיבה מחודשת על האופן שבו כולנו מתנהלים ומנהלים את התעשיות בהן אנחנו עוסקים וכחלק מכך,
התאחדות התעשיינים: ל-80% מהתעשיינים יש חלופות ליבוא מטורקיה
על פי סקר חדש של התאחדות התעשיינים ל-60% מהתעשיינים, שלפני המשבר מול ארדואן ייבאו חומרי גלם מטורקיה, יש מלאי חומרי גלם לעד שלושה חודשים קדימה. סין, קפריסין ויוון מצטיירות כחלופות בולטות כאשר המכנה המשותף שלהם הוא הקרבה לישראל. בסקר חדש שערכה מחלקת המחקר בהתאחדות התעשיינים נמצא כי ל-80% מהתעשיינים הישראלים ישנן חלופות ליבוא מטורקיה ועבור הרוב המוחלט של התעשיינים, 86%, היצוא לטורקיה מהווה עד 20%
המדריך האולטימטיבי: ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים
ביטוח מטען הוא סוג של ביטוח המכסה נזק או אובדן למטען במהלך ההובלה. היא מספקת הגנה פיננסית ליצואנים וליבואנים במקרה שהסחורה שלהם תיפגע, אובדת או נגנבת בזמן ההעברה. הבנת היסודות של ביטוח מטענים חיונית לכל מי שמעורב בסחר העולמי. כשמדובר בביטוח מטען, ישנם מספר מונחים ומושגים מרכזיים שכדאי להיות מודעים אליהם. הראשון הוא הערך המבוטח, המתייחס לערך הכולל של הסחורה המועברת. ערך זה משמש לקביעת