הסכם היסטורי בנמל אשדוד
בהודעה משותפת להסתדרות, חנ״י והנהלת נמל אשדוד נמסר כי עובדי הניתוב והגרירה בנמל אשדוד יועסקו על ידי חברת נמלי ישראל שתקבל בלעדיות על כל הפעילות במרחב הימי. יו״ר ההסתדרות: ציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלים.
צעד נוסף לקראת השלמת הרפורמה בנמלים: יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד חתם לפני זמן קצר על הסכם היסטורי, המסדיר את מעברם של עובדי מחלקת הים בנמל אשדוד לחברת נמלי ישראל (חנ״י), או חברה בת של חנ״י. על פי ההסכם, העובדים יקבלו אחריות בלעדית על כל שירותי הניתוב והגרירה במרחב הימי של נמלי אשדוד, הכולל את הנמל הקיים ואת נמל הדרום החדש שבנייתו בעיצומה. זאת בדומה להסכם התקדימי שנחתם בנמל חיפה בחודש אוגוסט האחרון.
ההסכם נחתם בין יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו״ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ״ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ״ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן ויו״ר איגוד קציני הים אבי לוי.
על פי ההסכם, כל פעולות הניתוב והגרירה בנמלים באשדוד ייערכו אך ורק על ידי עובדי חנ״י, וזאת תוך שמירת כל תנאי העסקתם הנוכחיים כפי שהיו בנמל אשדוד והבטחה לתשלום כל התמורות שסוכמו במסגרת ״הסכמי 2005״.
במהלך המו״מ להסכם הושם דגש רב על דאגה לביטחונם התעסוקתי והכלכלי של כ-120 העובדים, שיועברו להעסקה תחת חנ״י. המעבר לחנ״י יבטיח להם ביטחון תעסוקתי ותמיכה פיננסית של אחת מהחברות החזקות והיציבות במשק, שאף הוסכם כי תישאר חברה ממשלתית ולא תופרט.
בחתימה על ההסכם השתתפו גם ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה אלון וייס, יו״ר אגף הפנסיה בהסתדרות מיה פרי-אלתרמן ועו״ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, אשר ליוו את המו״מ.
יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר במעמד החתימה: ״ההסכם עליו אנחנו חתמנו היום, שלושה חודשים בלבד לאחר ההסכם המקביל בנמל חיפה, הוא ציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלי הים. אנו שוב מוכיחים כי ההסתדרות אחראית וחזקה והיא שותפה לשינויים ולרפורמות אשר מצליחות להבטיח את השמירה על מעמד העובדים וזכויותיהם ובמקביל גם להוביל מהלכים אשר יביאו לשיפור השירות לציבור – והמשק כולו ירוויח מהם. ההסכם בנמל אשדוד הוא הסכם מצוין ונכון שחשוב ליישמו ואני סמוך ובטוח שבראייה עתידית נבין את הצעד הגדול שאנו עושים פה היום. אני מודה לכל מי שלקח חלק פעיל במו”מ המורכב וסייע להוצאת ההסכם אל הפועל״.
מנכ״ל חנ״י, שלמה ברימן: ״אנו מברכים את עובדי מחלקת ים על הצטרפותם לחברת נמלי ישראל. זהו צעד נוסף וחשוב להשלמת הרפורמה בנמלי הים וחיזוק חברת נמלי ישראל כ-Landlord, לטובת המשק הישראלי והציבור כולו. מהלך זה יביא לא רק להתייעלות ולמסחר תחרותי אלא גם להעלאת רמת השירות בנמלים״.
יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: ״הגענו להסכם מצוין שמבטיח לעובדים משרות קבועות ויציבות אצל מעסיק חזק ואיתן שלעולם לא יופרט. למרות החשש הטבעי מהשינוי, אני מאמין שקיבלנו את ההחלטה הנכונה, המקצועית והבוגרת ביותר ואין לי ספק שהיא תוכיח את עצמה לטווח הרחוק. הבטחנו את עתידם הכלכלי והתעסוקתי של כל עובדי מחלקת הים ומשפחותיהם ועל כן אני מברך ומודה לכל מי שסייע לקדם את המו״מ להסכם״.
עוד מאמרים
מהם תחומי אחריותה של חברת עמילות מכס?
חברת עמילות מכס ממלאת תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת שחרור הסחורות דרך המכס בצורה חלקה ויעילה. חברות אלו פועלות כמתווכים בין יבואנים, יצואנים ורשויות ממשלתיות, ומסייעות לעסקים לנווט בעולם המורכב של תקנות מכס וציות. על ידי הבנת האחריות והחובות של חברת עמילות מכס, עסקים יכולים להבטיח עסקאות חוצות גבולות חלקות תוך עמידה בכל הדרישות החוקיות. אחת מהתפקידים העיקריים של חברת עמילות מכס
שילוח בינלאומי – שאלות & תשובות
מהו הנוהל לגבי הפעלת ביטוח ימי או ביטוח אווירי של מטענים? הליך ההפעלה של ביטוח ימי או ביטוח אווירי של מטען הכרחי כדי להבטיח כיסוי למקרה של נזק, אובדן או גניבה במהלך ההובלה. לאחר רכישת פוליסת הביטוח והמטען מוכן למשלוח, המבוטח מודיע בדרך כלל לחברת הביטוח או למתווך על פרטי המשלוח. מידע זה כולל את סוג המטען, ערכו, אופן התחבורה (ימי או אווירי), היציאה ונמלי/שדות
למה “יחדיו” – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ?
צאו למסע משלוחים גלובלי עם “יחדיו” – השותף הלוגיסטי המהימן שלכם! כשמדובר במשלוח בינלאומי ובעמילות מכס, למה להסתפק במשהו פחות ממצוינות? הכירו את “יחדיו” – שחקן ותיק בתעשייה עם למעלה משני עשורים של ניסיון שאין שני לו. למה לבחור ב-“יחדיו”? מומחיות: עם התמקדות מיוחדת במשלוח מטענים בינלאומי, עמילות מכס ופתרונות לוגיסטיים, “יחדיו” היא היעד האחד שלך לפעולות סחר גלובליות חלקות. שירותים מקיפים: מביטוח מטענים ועד
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם
האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך להבין את הניואנסים של שיטות שילוח בינלאומיות הופך יותר ויותר מכריע. תארו לעצמכם עולם שבו סחורות נוסעות בצורה חלקה על פני יבשות, מנווטות בדרכי תחבורה שונות ותקנות מכס ללא מאמץ. מאמר זה בבלוג מתעמק בתחום