ביה״ד לעבודה הורה: הפסקת העיצומים בנמל אשדוד באופן מיידי
שופטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, רחל גרוס, הוציאה אמש (ד׳) צו ארעי המורה להסתדרות לפעול להפסקת מיידית של כלל העיצומים בנמל אשדוד. הצו ניתן מחשש לנזק לפעילות. דיון מורחב בטענות כל הצדדים יתקיים ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00.
נמל אשדוד הגיש אתמול עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, כנגד מה שהוא כינה ״צעדים הארגוניים הבלתי חוקיים הננקטים על ידי מנהלי העבודה במחלקת התפעול, וזאת מבלי שהוכרז סכסוך עבודה ומבלי שניתנה הודעה על נקיטת הצעדים וללא אישור מארגונם היציג״.
לטענת חברת נמל אשדוד במהלך מאי נרשמו שיבושי עבודה מצד עובדים המשתייכים למחלקת התפעול. לטענת החברה, מנהלי עבודה במחלקת תפעול עורכים עיצומים בדמות ״שביתת האטה״ או ״שביתת הקפדה״ שמשמעותה ״הכפלתו ואף שילושו של משך זמן ביצועו של תהליך הכנת המשמרת על ידי מנהלי העבודה תפעול, דבר הגורם לעיכובים ניכרים בתחילת הפריקה או הטעינה של האניות״.
מפניית הנמל לבית הדין האזורי לעבודה עולה כי מקור השביתה בהשעייתם של שני עובדים בכירים מתפקידם, שהיו מעורבים לכאורה בתאונה שנרשמה לפני כשלושה חודשים במסגרתה נהרג אחד העובדים כתוצאה ממטען שהתגלגל עליו. בנמל השעו את העובדים, ולפי התביעה, לאחר ההשעיה החלו העיצומים, שגוררים כאמור האטה ניכרת בעבודת התפעול ברציפים ושיבושים קשים בעבודה, ועד למציאות בה משמרת העבודה מתחילה באיחור של עד 42 דקות והפריקה לוקחת עד פי 3 זמן מהרגיל. הנזק שנרשם לנמל עד כה כתוצאה מכך נאמד בכ-1.5 מיליון שקל.
נציין כי במקביל לסכסוך זה עובדי מחלקת תפעול מלינים באופן מתמשך על מחדלי בטיחות חמורים בנמל אשדוד הקשורים בעיקר לעבודה עם ציוד לקוי, שמסכן את חייהם. העובדים אף פנו לאחרונה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בבקשה שיחקור את הנושא לעומק.
את חברת נמל אשדוד מייצג בתיק עו״ד יעקב מלישקביץ׳ ממשרד נ. פינברג ושות׳.
עוד מאמרים
כל פתרונות השילוח ושירותי עמילות המכס לעסק שלך
בעולם שבו גבולות אינם עוד מחסומים אלא שערים להזדמנויות אינסופיות, תחום השילוח הבינלאומי ושחרור ממכס עומד כאבן הפינה של המסחר העולמי. דמיינו את זה: העסק שלכם מרחיב את טווח ההגעה שלו אל מעבר לגבולות, מנווט בצורה חלקה ברשת המורכבת של תקנות ונהלים השולטים בתנועת סחורות בין מדינות. זה המקום שבו הקסם באמת מתגלה, בו האסטרטגיות מתיישרות, וההצלחה מוצאת את צורתה האמיתית באמנות הלוגיסטיקה. צאו למסע
קיימות בניהול שרשראות אספקה
חברת DSV, חברת השילוח והלוגיסטיקה השלישית בגודלה בעולם, מתמקדת בהבטחת התנהלות עסקית אחראית ובת קיימא בכל מקום בו פועלים. בסקירה זו מדגישה החברה את שאיפות הקיימות של DSV והתחייבות להגיע ליעד של אפס פליטות בכל תחומי הפעילות עד 2050. המגמות הגלובליות של המאה ה-21 וההשפעות שלהן על כדור הארץ מחייבות חשיבה מחודשת על האופן שבו כולנו מתנהלים ומנהלים את התעשיות בהן אנחנו עוסקים וכחלק מכך,
התאחדות התעשיינים: ל-80% מהתעשיינים יש חלופות ליבוא מטורקיה
על פי סקר חדש של התאחדות התעשיינים ל-60% מהתעשיינים, שלפני המשבר מול ארדואן ייבאו חומרי גלם מטורקיה, יש מלאי חומרי גלם לעד שלושה חודשים קדימה. סין, קפריסין ויוון מצטיירות כחלופות בולטות כאשר המכנה המשותף שלהם הוא הקרבה לישראל. בסקר חדש שערכה מחלקת המחקר בהתאחדות התעשיינים נמצא כי ל-80% מהתעשיינים הישראלים ישנן חלופות ליבוא מטורקיה ועבור הרוב המוחלט של התעשיינים, 86%, היצוא לטורקיה מהווה עד 20%
המדריך האולטימטיבי: ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים
ביטוח מטען הוא סוג של ביטוח המכסה נזק או אובדן למטען במהלך ההובלה. היא מספקת הגנה פיננסית ליצואנים וליבואנים במקרה שהסחורה שלהם תיפגע, אובדת או נגנבת בזמן ההעברה. הבנת היסודות של ביטוח מטענים חיונית לכל מי שמעורב בסחר העולמי. כשמדובר בביטוח מטען, ישנם מספר מונחים ומושגים מרכזיים שכדאי להיות מודעים אליהם. הראשון הוא הערך המבוטח, המתייחס לערך הכולל של הסחורה המועברת. ערך זה משמש לקביעת