מטרת הוועדה לתכלל את השפעות הנגיף על חברי איגוד לשכות המסחר ולקיים דיאלוג מול מקבלי ההחלטות.
איגוד לשכות המסחר הקים ועדת קורונה להתמודדות עם המשבר
לנוכח התפשטות נגיף הקורונה בישראל ובעולם, והשלכותיו הכבדות על המשק הישראלי, איגוד לשכות המסחר הקים בימים אלו ועדה מיוחדת להתמודדות עם המשבר.
אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, אשר מונה ליו״ר ועדת הקורונה באיגוד לשכות המסחר, פנה במכתב ללשכת רה״מ, בכירי האוצר ומשרד הכלכלה וכן אל ערן יעקב, מנהל רשות המסים, ואל יו״ר ועדת הכספים של הכנסת, ח״כ עודד פורר, ואף אל ח״כ עופר שלח, יו״ר ועדת קורונה של הכנסת, ובו הוא מציין כי לוועדה שהוקמה באיגוד מספר מטרות ובהן לאמוד את הנזקים הכלכלים בקרב חבריה בזמן אמת, לרכז ולתכלל את כלל הפעולות הדרושות להחזרת העסקים לפעילות ולהוות גורם מקצועי לקשר ישיר אל מול הרגולטורים ומקבלי ההחלטה.
שני מבקש מהמכותבים כי מעתה והלאה ועדת הקורונה באיגוד לשכות המסחר תשמש עבורם ככתובת להתייעצות ושיתופי פעולה הנדרשים בעת הזו במיוחד בין המגזר העסקי לממשלה.
שני מונה בפני מכותבי פנייתו שלושה ״נושאים בהולים״ כהגדרתו שדורשים התייחסות ונותנים מענה למצוקת האשראי בו שרוי המשק. הנושא הראשון הינו ביטולי צ׳קים על ידי לקוחות תוך יצירת מחנק אשראי במשק. לטענת שני, חלק מהספקים והלקוחות מנצלים את ההקלה של בנק ישראל (הקפאת ההנחיה להגבלת חשבון) לרעה, ופוגעים ביודעין במוסר התשלומים במשק. שני מבקש התערבות מיידית בנושא.
נושא נוסף אליו מתייחס שני הינו מע״מ מזומן ומניעת פערי מימון. שני מבקש לייתר את הצורך במימון 17% על המחזור ולדווח לעניין מע״מ לפי בסיס מזומן בלבד. לטענת שני, דיווח זה אף ישרת את רשות המסים בכך שלא יקוזז מס תשומות בטרם שולמה התמורה, ותצומצם החשיפה של רשות המסים.
נושא שלישי עליו כותב שני הוא מוסר התשלומים במערכת הבריאות אשר מוחרגת בחוק מוסר תשלומים ובימים כתיקונם ספקי מערכת הבריאות מממנים את מערכת הבריאות באשראי שעומד לרוב על תנאי תשלום של שוטף פלוס 120 ואף יותר. לאור דרישת משרד הבריאות לתגבר את קניית הסחורה, במיוחד בציוד ותרופות ייעודיים לטיפול בחולי הקורונה, תוספת העלויות בגין דרישות אלה וספקי הציוד הרפואי בישראל מתקשים להמשיך ולממן את קניית הציוד שכן משרד הבריאות לא משלם להם במועדי תשלום סבירים. שני מבקש לקבוע לאלתר, בהוראת שעה מועדי תשלומים קצרים ומיידיים לספקי מערכת הבריאות על מנת שעסקים אלו יוכלו להמשיך ולתפקד.
שני מסכם וכותב כי ״יישום הצעות אלו יביא להקלה משמעותית עבור העסקים בישראל ויאפשר להם לשרוד את התקופה הקשה שכולנו עוברים. הדיאלוג בנושאים אלו נמשך זמן רב, אך פתרון והסכמות עוד לא ניתנו. נבקש את קידום הצעתנו במיידית כחלק מהמאמצים השותפים להם משרדי הממשלה וועדות הכנסת, לעידוד המגזר העסקי ומתן הקלות בימים קשים אלו״.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים
מהם תחומי אחריותה של חברת עמילות מכס?
חברת עמילות מכס ממלאת תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת שחרור הסחורות דרך המכס בצורה חלקה ויעילה. חברות אלו פועלות כמתווכים בין יבואנים, יצואנים ורשויות ממשלתיות, ומסייעות לעסקים לנווט בעולם המורכב של תקנות מכס וציות. על ידי הבנת האחריות והחובות של חברת עמילות מכס, עסקים יכולים להבטיח עסקאות חוצות גבולות חלקות תוך עמידה בכל הדרישות החוקיות. אחת מהתפקידים העיקריים של חברת עמילות מכס
שילוח בינלאומי – שאלות & תשובות
מהו הנוהל לגבי הפעלת ביטוח ימי או ביטוח אווירי של מטענים? הליך ההפעלה של ביטוח ימי או ביטוח אווירי של מטען הכרחי כדי להבטיח כיסוי למקרה של נזק, אובדן או גניבה במהלך ההובלה. לאחר רכישת פוליסת הביטוח והמטען מוכן למשלוח, המבוטח מודיע בדרך כלל לחברת הביטוח או למתווך על פרטי המשלוח. מידע זה כולל את סוג המטען, ערכו, אופן התחבורה (ימי או אווירי), היציאה ונמלי/שדות
למה “יחדיו” – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע”מ?
צאו למסע משלוחים גלובלי עם “יחדיו” – השותף הלוגיסטי המהימן שלכם! כשמדובר במשלוח בינלאומי ובעמילות מכס, למה להסתפק במשהו פחות ממצוינות? הכירו את “יחדיו” – שחקן ותיק בתעשייה עם למעלה משני עשורים של ניסיון שאין שני לו. למה לבחור ב-“יחדיו”? מומחיות: עם התמקדות מיוחדת במשלוח מטענים בינלאומי, עמילות מכס ופתרונות לוגיסטיים, “יחדיו” היא היעד האחד שלך לפעולות סחר גלובליות חלקות. שירותים מקיפים: מביטוח מטענים ועד
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם
האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך להבין את הניואנסים של שיטות שילוח בינלאומיות הופך יותר ויותר מכריע. תארו לעצמכם עולם שבו סחורות נוסעות בצורה חלקה על פני יבשות, מנווטות בדרכי תחבורה שונות ותקנות מכס ללא מאמץ. מאמר זה בבלוג מתעמק בתחום