חברת נמל אשדוד הגישה הבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בקשה לצו מניעה כנגד סקטור מנהל וסקטור מנהלי עבודה אשר החלו היום בשעות הבוקר לנקוט בשיבושי עבודה בלתי חוקיים, וזאת ללא מתן הודעה מוקדמת ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה.
נמל אשדוד: צו מניעה כנגד סקטור מנהל וסקטור מנהלי עבודה
נמל אשדוד הגיש היום (9/1) לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בקשה לצו מניעה נגד עובדי סקטור מנהל וסקטור מנהלי עבודה בתפעול אשר החלו היום בשעות הבוקר לנקוט בשיבושי עבודה בלתי חוקיים, וזאת ללא מתן הודעה מוקדמת ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה.
במסגרת זו, הנחתה יו״ר ועד עובדי סקטור מנהל להפסיק באופן מוחלט את פעולת המערכת הממוחשבת בכל הקשור לפריקה וטעינה של כל המכולות הריקות בשטחי האחסנה. חבר ועד מנהלי עבודה בתפעול הוציא זמן קצר לאחר מכן הנחיה דומה למנהלי העבודה בתפעול, שלא לעבוד על אחסון ופריקת מכולות ריקות.
בנוסף, עובדי סקטור מינהל המשמשים בתפקיד ‘מקדמים’ בשער הכניסה לנמל, משבשים אף הם את עבודתם בהוראת יו”ר הועד. אחראי משמרת מקדמים מסרבים לאשר את הזמנות העבודה של הכנסה או הוצאת מכולות מהנמל ואליו במערכת זימון התורים הממוחשבת בין השעה 20:00 ועד השעה 6:00 בבוקר, ומסרבים לטפל גם באופן ידני. משמעות הדבר היא שכל המשאיות המגיעות לנמל או מבקשות לצאת ממנו בין השעות בין השעות שהוזכרו, אינן יכולות להיכנס או לצאת משטח הנמל.
השיבושים משפיעים באופן ישיר גם על עבודת עובדי סקטור תפעול/ציוד מכני המשובצים לעבודה במסגרת פריקה וטעינה של מכולות ריקות.
מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״מדובר בהתנהלות מכוונת שנועדה לא רק לשתק חלק מרכזי מעבודת עובדי המינהל ומנ״ע, אלא אף פוגעת באופן ישיר ובלתי חוקי גם בעבודה התפעולית הכרוכה בעניין. לשיבושים השלכה ישירה על לקוחות החברה, שנזקיהם עלול להיתבע מהחברה״.
את חברת נמל אשדוד מייצגות בתיק עורכות הדין חיה ארמן, מיכל הברפלד, הדר אלאור ומעיין רז ממשרד הרצוג פוקס נאמן.
את חברת נמל אשדוד מייצגות בתיק עורכות הדין חיה ארמן, מיכל הברפלד, הדר אלאור ומעיין רז ממשרד הרצוג פוקס נאמן.
עוד מאמרים
המדריך האולטימטיבי: ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים
ביטוח מטען הוא סוג של ביטוח המכסה נזק או אובדן למטען במהלך ההובלה. היא מספקת הגנה פיננסית ליצואנים וליבואנים במקרה שהסחורה שלהם תיפגע, אובדת או נגנבת בזמן ההעברה. הבנת היסודות של ביטוח מטענים חיונית לכל מי שמעורב בסחר העולמי. כשמדובר בביטוח מטען, ישנם מספר מונחים ומושגים מרכזיים שכדאי להיות מודעים אליהם. הראשון הוא הערך המבוטח, המתייחס לערך הכולל של הסחורה המועברת. ערך זה משמש לקביעת
הובלות יבשתיות – שינוע מטענים
לפני שנצלול אל המורכבויות של הובלת מטענים יבשתית יעילה, חשוב להבין את היסודות של הובלה יבשתית. הובלה יבשתית מתייחסת לתנועת סחורות בכביש או ברכבת, בניגוד לאוויר או בים. זהו מרכיב מכריע בשרשרת האספקה העולמית, המחבר בין עסקים וצרכנים למרחקים עצומים. בהובלת מטענים יבשתית, ישנם שני אמצעי תחבורה עיקריים: משאיות ורכבות. משאיות מציעות גמישות ואפשרויות משלוח מדלת לדלת, מה שהופך אותן לאידיאליות עבור משלוחים למרחקים קצרים
טורקיה מכחישה הקלות באיסור סחר עם ישראל: “בדיוניות לחלוטין”
שר הסחר הטורקי דוחה טענות ישראליות על הקלה באיסור הסחר שהוטל על ישראל. לדבריו, האיסור יישאר בתוקף עד להפסקת אש קבועה בעזה. גורמים במשרד הסחר הטורקי מבהירים כי לחברות טורקיות עומדים שלושה חודשים להשלים הזמנות קיימות, אך הקלה על יצוא חדש “לא באה בחשבון” ביום חמישי, פורסמו בכלי תקשורת שונים טענות ישראליות על הקלה אפשרית באיסור הסחר שהטילה טורקיה על ישראל. שר החוץ ישראל כ״ץ
ישראל מתמודדת עם עצירת הסחר הטורקי: תוכניות חירום לייבוא חלופי וסיוע לעסקים
בעקבות עצירת הסחר מצד טורקיה, פונה משרד הכלכלה והתעשייה ליישום אסטרטגיות חלופיות לייבוא ויצוא ומגבש תמריצים וסיוע לעסקים ישראלים, במטרה לגוון את הקשרים העסקיים מול גורמים כלכליים בינ״ל. משרד הכלכלה והתעשייה, בשיתוף משרדי ממשלה נוספים וארגוני תעשייה ומסחר, פועל בימים האחרונים נמרצות למפות את האתגרים ולגבש פתרונות בעקבות עצירת הסחר מצד טורקיה. ההערכה במשרדי הממשלה היא שטורקיה ״ירתה לעצמה ברגל״ כתוצאה מההחלטה, שתגרום לה נזק