פלטפורמת השוואת המחירים Freightos מגלה כי תעריפי ההובלה הימית זינקו ב-60% מאז סוף חודש מאי, בייחוד בנתיב בין סין והחוף המערבי של ארה״ב. לעומת זאת, מחירי ההובלה האווירית מסים לארה״ב ירדו ב-60%
פרייטוס: עלייה חדה בתעריפי ההובלה הימית ביוני
הדיווח השבועי של פלטפורמת השוואת המחירים Freightos מגלה כי תעריפי הובלה הימית זינקו ב-60% מאז סוף חודש מאי, בייחוד בנתיב בין סין והחוף המערבי של ארה״ב. לעומת זאת, מחירי הובלה אווירית ירדו ב-60% לעומת השיא שלהם בחודש אפריל האחרון.
הגידול בביקוש להובלה ימית עשוי לעורר אופטימיות בקרב בחברות הספנות, שכן רק 6% מהקיבולת עד חודש יולי בוטלה – הרבה פחות מהציפיות הקודמות. מספר נמוך יותר שדל ביטולי הפלגות עשוי להעיד על כך כי חברות ספנות יבחרו להודיע על ביטולים במהלך הרבעון במקום לעשות זאת מראש, וינסו להימנע מחוסר התאמה בין היצע וביקוש שהובילו לעליית התעריפים בחודש יוני כאמור.
תעריפי ההובלה בין סין לארה״ב (חוף מערבי) טיפסו ב-6% מאז שבוע שעבר ועמדו על 2,607 דולר ל-FEU. זהו נתון שגבוה ב-89% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.
התעריפים בהובלה ימית בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב עלו ב-3% מאז השבוע שעבר, והגיעו ל-3,267 דולר ל-FEU, גבוה בכ-28% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.
וכאמור, בעוד שיעורי ההובלה הימית טיפסו – כמעט 60% מאז סוף מאי נתיב הסחר הפופולרי סין – החוף המערבי של ארה״ב, תעריפי ההובלה האווירית מסין לארה״ב ירדו ב-60% משיאם אמצע אפריל. מסתמן כי מצוקת הקיבולת וביקושי השיא ל-PPE ששלחו את תעריפי ההובלה באוויר לזינוק של למעלה מ-400%, המשיכו להראות סימני שפיות והמחירים מתחילים לרדת לקרקע. הדבר עשוי לגרום לביקושים חדשים מצד משלחים שתעריפי ההובלה הגבוהים הרחיקו אותם מאופציית ההובלה באוויר.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים
כל פתרונות השילוח ושירותי עמילות המכס לעסק שלך
בעולם שבו גבולות אינם עוד מחסומים אלא שערים להזדמנויות אינסופיות, תחום השילוח הבינלאומי ושחרור ממכס עומד כאבן הפינה של המסחר העולמי. דמיינו את זה: העסק שלכם מרחיב את טווח ההגעה שלו אל מעבר לגבולות, מנווט בצורה חלקה ברשת המורכבת של תקנות ונהלים השולטים בתנועת סחורות בין מדינות. זה המקום שבו הקסם באמת מתגלה, בו האסטרטגיות מתיישרות, וההצלחה מוצאת את צורתה האמיתית באמנות הלוגיסטיקה. צאו למסע
קיימות בניהול שרשראות אספקה
חברת DSV, חברת השילוח והלוגיסטיקה השלישית בגודלה בעולם, מתמקדת בהבטחת התנהלות עסקית אחראית ובת קיימא בכל מקום בו פועלים. בסקירה זו מדגישה החברה את שאיפות הקיימות של DSV והתחייבות להגיע ליעד של אפס פליטות בכל תחומי הפעילות עד 2050. המגמות הגלובליות של המאה ה-21 וההשפעות שלהן על כדור הארץ מחייבות חשיבה מחודשת על האופן שבו כולנו מתנהלים ומנהלים את התעשיות בהן אנחנו עוסקים וכחלק מכך,
התאחדות התעשיינים: ל-80% מהתעשיינים יש חלופות ליבוא מטורקיה
על פי סקר חדש של התאחדות התעשיינים ל-60% מהתעשיינים, שלפני המשבר מול ארדואן ייבאו חומרי גלם מטורקיה, יש מלאי חומרי גלם לעד שלושה חודשים קדימה. סין, קפריסין ויוון מצטיירות כחלופות בולטות כאשר המכנה המשותף שלהם הוא הקרבה לישראל. בסקר חדש שערכה מחלקת המחקר בהתאחדות התעשיינים נמצא כי ל-80% מהתעשיינים הישראלים ישנן חלופות ליבוא מטורקיה ועבור הרוב המוחלט של התעשיינים, 86%, היצוא לטורקיה מהווה עד 20%
המדריך האולטימטיבי: ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים
ביטוח מטען הוא סוג של ביטוח המכסה נזק או אובדן למטען במהלך ההובלה. היא מספקת הגנה פיננסית ליצואנים וליבואנים במקרה שהסחורה שלהם תיפגע, אובדת או נגנבת בזמן ההעברה. הבנת היסודות של ביטוח מטענים חיונית לכל מי שמעורב בסחר העולמי. כשמדובר בביטוח מטען, ישנם מספר מונחים ומושגים מרכזיים שכדאי להיות מודעים אליהם. הראשון הוא הערך המבוטח, המתייחס לערך הכולל של הסחורה המועברת. ערך זה משמש לקביעת