מזג האוויר הסוער: נמלי אשדוד וחיפה נערכים לסערה
בשל התחזית למזג אוויר סוער שנכנס אתמול בלילה לאזור ישראל נערך נמל אשדוד בצורה מיוחדת על מנת להבטיח את בטיחותן של האניות המגיעות לפרוק ולטעון סחורות ברציפים ואת יתר כלי השיט התפעוליים. על פי התחזית צפויות רוחות ומשבי רוח במהירות של למעלה מ-90 קמ״ש וגלים בגובה של עד 10 מטרים.
לאור התחזית למזג אוויר סוער שילווה ברוחות עזות וגלים גבוהים, החלו בנמל בהיערכות. צוותים תפעוליים של הנמל עסקו אמש בהכנסת אניות למחסה, שחרור אניות גדולות שעוגנות ברציפים חזרה ללב ים וקשירת כלי שיט קטנים ברציפים.
רב חובל הנמל הורה כי עד לסיום הסערה – ביום חמישי אחה״צ על פי התחזיות – לא יוכנסו אניות גדולות לטעון ולפרוק ברציפים והן תישארנה בלב ים, כאשר הנמל יעמוד עמן בקשר רציף ויענה לכל בקשות הצוותים.
עם כניסת מזג האוויר הסוער תבצע מחלקת ים פטרולים בזמן הרוחות החזקות. כמו כן, תימנע כניסה יבשתית לשובר הגלים מאחר וגובה הגלים צפוי להוות סכנה לחיי אדם. בזמן הסערה מנופי הנמל יושבתו ויעוגנו בצורה מיוחדת לקרקע.
נמל חיפה: נאסרה כניסת אניות ל-24 השעות הקרובות
מחברת נמל חיפה נמסר הבוקר כי בעקבות מזג האוויר הסוער נמל חיפה נסגר לכניסת אניות ם-24 השעות הבאות. הפלגות (יציאת) אניות על פי שיקול דעת הנתב ובכפוף למזג האוויר ומצב הים.
עוד מאמרים
מגמות והזדמנויות בכלכלות סב סהרה אפריקה – אפריל 2024
למרות שהיצוא הישראלי לסב סהרה נמוך כיום, עם פחות מאחוז מסך היצוא הישראלי הכולל, התפתחות כלכלית, תהליכים דמוגרפים ותחזיות צמיחה מהגבוהות מבין כלכלות העולם לשנתיים
מסי היבוא והחות׳ים – מה עושים עם עלויות ההובלה הנוספות?
לאחרונה הוציא מינהל המכס הבהרה נדרשת לגבי הסטת מטענים מהים האדום בהקשר למלחמת חרבות ברזל ופעילות השילוח הימי מהמזרח הרחוק דרך נתיבים אלטרנטיביים בעקבות האיום
טורקיה עוצרת את כל קשרי הסחר עם ישראל
המתיחות בין המדינות עולה לשיא חדש עם ההחלטה של טורקיה לעצור את כל פעילות הסחר עם ישראל, ביבוא וביצוא. על כך הגיב הערב שר החוץ
מהם תחומי אחריותה של חברת עמילות מכס?
חברת עמילות מכס ממלאת תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת שחרור הסחורות דרך המכס בצורה חלקה ויעילה. חברות אלו פועלות כמתווכים בין יבואנים,