הסכמות בנמל חיפה: פיילוט ״פול הגוררים״ יימשך במוצ״ש
בעקבות השיבושים בעבודת נמל חיפה שהחלו ביום שני בבוקר הגיעו הבוקר (ג׳) נציגי הנהלת נמל חיפה ונציגי ההסתדרות להסכמות, וזאת בעקבות דיון שהתקיים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה. ההסכמות שהתקבלו בין מנכ״ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן ומר ויס, נציג ההסתדרות, קיבלו תוקף של פסק דין.
על פי הסיכום, מהיום עד יום ראשון, 28 ביוני, משמרת א׳ (לא כולל) לא יופעל הפול בנמל חיפה. הזמן יוקדש לחילופי תחשיבים והסברים הדדיים בניסיון להבין את הסוגיות שכביכול במחלוקת. מיום ראשון, 28 ביוני ועד מוצ״ש, 4 ביולי, יופעל הפול בכל הנמל, בכל הרציפים, כולל הרכבת, בעוצמה מלאה, קרי בין 6 ל-4 גוררים על פי הצורך.
עוד סוכם כי למהלך זה ייעשה בשיתוף הפעולה המלא של העובדים, נציגיהם וההסתדרות.
עוד סוכם כי מיום ראשון, 5 ביולי ועד יום שלישי, 7 ביולי, הנהלת הנמל תלמד את נושא מספר הגוררים האופטימלי להמשך הפיילוט. הפיילוט יתחדש ב-8 ביולי, משמרת א׳, כאשר שני הצדדים יפנו לפרופ׳ זמיר לבחינת אפשרות לקיום הבוררות בתקווה שהצדדים יגיעו להסכמות מבלי צורך בבוררות.
נזכיר כי אתמול פנתה חברת נמל חיפה בבקשה בהולה למתן סעדים אירעיים וזמניים במסגרת סכסוך קיבוצי. בבקשתה ציינה חברת נמל חיפה כי ועד עובדי טרנספורט פתח, ״מהרגע להרגע״, ללא הודעה מוקדמת ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה כדין, בצעדים ארגוניים בלתי חוקיים וחריפים הכוללים השבתה מוחלטת של כל הגוררים ששובצו לעבודה במסגרת פיילוט ״פול גוררים״ – כ-12 גוררים (שתי ״ידיים). לטענת חברת הנמל בבקשה, ״העיצומים נועדו הן לחבל בביצוע הפיילוט והן לפגוע בעבודה השוטפת בנמל״ והסיבה היא התנגדותם בשל נציגות העובדים לקיים את הפיילוט בניגוד מוחלט להוראות הסכם ההתייעלות, ובפרט סעיף 6.2 להסכם זה, אשר נחתם ואושרר סופית כחלק מהסכם הרפורמה הכולל ב-26 בינואר האחרון. כמו כן מציינת חברת הנמל כי במסגרת ההסכם הוסדר מנגנון בירור מחלוקות וכי הצדדים ניסו להסכים על זהותו של בורר שיכריע במחלוקת בין הצדדים בנוגע לאופן יישום פיילוט הגוררים אלא שנציגות העובדים ״גררה רגליים״ באופן מופגן במתן מענה להצעות הנמל בנדון.
מחברת נמל חיפה נמסר כי צעדים ארגוניים אלו גרמו נזק משמעותי לנמל ובפרט בטיפול באניית MSC Edith שלא נפרקה אתמול החל משעות הבוקר.
נציין כי מטרת הפיילוט ״פול גוררים״ הינה התייעלות העבודה והגדלת התפוקות ביחס למתכונת עבודה שאינה ״פול״. הכוונה ב״פול״ היא שבמקום שצוות הגוררים יוצמד רק למנוף אחד בךבד, כפי שקורה היום בפועל, הגוררים יצוותו לפי הצורך, כל פעם למנוף פנוי או למשימה אחרת בכדי לייעל את העבודה״.
עוד מאמרים
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם
האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך להבין את הניואנסים של שיטות שילוח בינלאומיות הופך יותר ויותר מכריע. תארו לעצמכם עולם שבו סחורות נוסעות בצורה חלקה על פני יבשות, מנווטות בדרכי תחבורה שונות ותקנות מכס ללא מאמץ. מאמר זה בבלוג מתעמק בתחום
עמיל מכס – דגשים
כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד ההיבטים המכריעים ביותר הוא שחרור מהמכס. תהליך זה כולל הבטחה שמוצרים יכולים להיכנס או לצאת באופן חוקי ממדינה תוך עמידה בכל התקנות והדרישות הרלוונטיות. הליכי שירות פינוי סחורה הם חלק בלתי נפרד מתהליך זה, שכן הם מתמקדים במיוחד בתנועת סחורה מעבר לגבולות. ספקי שירותי שחרור ממכס ממלאים תפקיד חיוני בהקלת הזרימה החלקה של סחורה על ידי טיפול בכל הניירת, התיעוד ובדיקות
ארה״ב ובריטניה: שחררו את האנייה שנתפסה על ידי איראן
ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של המיליארדר הישראלי אייל עופר. ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של
כל מה שצריך לדעת על האיום החות’י – עדכונים שוטפים
החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב אל-מוּאמִן). ארגון הטרור צמח מתוך שבט החות’ים שהוא פלג של מוסלמים-שיעים-זיידים, המהווה כ-30% מאוכלוסיית תימן ונקרא על שמו של חוסיין בדר א-דין אל-חות’י, מנהיגם הראשון, שדווח כי נהרג על ידי כוחות הביטחון של תימן בספטמבר 2004. מאז נהרגו על ידי כוחות הביטחון מפקדים נוספים ובהם עלי אל-קטוואני, אבו היידר, עבאס עיידה ויוסוף אל-מדאני. עקב