נתב״ג: פעילות מטוסי המטען הכפילה עצמה בחודש מאי
רשות שדות התעופה פרסמה דו״ח לסיכום הפעילות התעופתית בנמל התעופה בן גוריון עבור חודש מאי 2020.
בדו״ח נכתב כי ״החל מאמצע חודש דצמבר 2019 פקד את העולם נגיף הקורונה אשר התחיל בסין, התפשט בכל העולם במהלך החודשים וגרם לירידה ולעצירה מוחלטת של הפעילות התעופתית ברוב נמלי התעופה בעולם. ממצאי הדו״ח משקפים את הירידות במהלך חודש מאי 2020.
במהלך מאי עברו בנתב״ג בסך הכל 27,176 נוסעים ב-2,137 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. תנועת הנוסעים הבינלאומית החודש עמדה על 18,197 נוסעים והיא מגלמת ירידה של 99% לעומת מאי 2019 במהלכו עברו בנתב״ג 1.92 מיליון נוסעים. תנועת המטוסים הבינלאומית החודש עמדה על 1,863 תנועות ומגלמת ירידה של 85.7% בהשוואה למאי 2019.
היעד בעל נפח התנועה הגבוה ביותר היה שדה התעופה בניוארק, ניו יורק, אליו וממנו טסו 6,086 נוסעים, ירידה של 89.4% בהשוואה למאי אשתקד.
שינוע המטענים במהלך חודש מאי בנתב״ג עמד על 28,751 טון והוא מגלם עלייה של 1.52% לעומת מאי 2019 במהלכו שונעו בנתב״ג 28,318 טון מטען.
במטוסי נוסעים שונע 1,267 טון לעומת 15,030 טון במאי אשתקד – ירידה של 91.5%. במטוסי מטען שונע 27,484 טון לעומת 13,288 טון מטען במאי אשתקד – עלייה של 106.8%.
מתחילת השנה (ינואר עד מאי) שונעו בנתב״ג 135,850 טון מטען – ירידה של 6.85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד במהלכה שונעו בנתב״ג 145,848 טון מטען.
אל על שינעה החודש במטוסי מטען 11,010 טון מטען– עלייה של 300% לעומת מאי אשתקד במהלכו שינעה החברה 2,469 טון מטען. עם נתון זה החברה מחזיקה 40% מנתח הפעילות במטוסי המטען. נסייג ונציין כי חברת אל על אינה מפעילה מטוסי מטען אלא משתמשת במטוסי הנוסעים שלה מסוג בואינג 787 דרימליינר עבור טיסות מטען למספר רב של יעדים ברחבי העולם. טיסות אלה מסווגות בדו״ח רשת כ״טיסות במטוסי מטען״.
במקום השני והשלישי נמצאות חברות מקבוצת צ׳אלנג׳ בבעלות עופר גלבוע. חברת המטענים ACE הרשומה בבלגיה שינעה במהלך מאי 3,564 טון מטען – עלייה של כ-92% בפעילותה לעומת מאי אשתקד. חברת ק.א.ל שינעה במהלך מאי בנתב״ג 2,178 טון מטען – ירידה של 21% לעומת מאי אשתקד במהלכו שינעה החברה 2,760 טון מטען. סך הכל שינעו שתי החברות 5,742 טון מטען ופעילותן בצוותא מהווה כ-21% מנתח שוק טיסות המטענים בנתב״ג.
פורסם באתר www.port2port.co.il
עוד מאמרים
סוגי שילוח בינלאומי וההבדל בניהם
האבולוציה של שיטות משלוח בינלאומיות בעולם המקושר של ימינו, הלוגיסטיקה מאחורי השילוח הגלובלי התפתחה לרשת מורכבת ומרתקת של מתודולוגיות וטכנולוגיות. ככל שעסקים מרחיבים את טווח ההגעה שלהם מעבר לגבולות, הצורך להבין את הניואנסים של שיטות שילוח בינלאומיות הופך יותר ויותר מכריע. תארו לעצמכם עולם שבו סחורות נוסעות בצורה חלקה על פני יבשות, מנווטות בדרכי תחבורה שונות ותקנות מכס ללא מאמץ. מאמר זה בבלוג מתעמק בתחום
עמיל מכס – דגשים
כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד ההיבטים המכריעים ביותר הוא שחרור מהמכס. תהליך זה כולל הבטחה שמוצרים יכולים להיכנס או לצאת באופן חוקי ממדינה תוך עמידה בכל התקנות והדרישות הרלוונטיות. הליכי שירות פינוי סחורה הם חלק בלתי נפרד מתהליך זה, שכן הם מתמקדים במיוחד בתנועת סחורה מעבר לגבולות. ספקי שירותי שחרור ממכס ממלאים תפקיד חיוני בהקלת הזרימה החלקה של סחורה על ידי טיפול בכל הניירת, התיעוד ובדיקות
ארה״ב ובריטניה: שחררו את האנייה שנתפסה על ידי איראן
ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של המיליארדר הישראלי אייל עופר. ארה״ב ובריטניה קראו אתמול לאיראן לשחרר את ספינת המכולות MSC Aries שנתפסה על ידי כוחות איראניים ליד מצרי הורמוז. הספינה מופעלת על ידי חברת Zodiac Maritime, חברת ספנות בינלאומית בשליטתו החלקית של
כל מה שצריך לדעת על האיום החות’י – עדכונים שוטפים
החוּתִ’ים (בערבית: الحوثيون, תעתיק מדויק: אלחוּתִ’יוּן) הם ארגון טרור שיעי-זיידי הפועל בצפון-תימן ובחצי האי ערב. הארגון מכונה גם “הצעירים המאמינים” (בערבית: الشباب المؤمن, אַ-שבַּאב אל-מוּאמִן). ארגון הטרור צמח מתוך שבט החות’ים שהוא פלג של מוסלמים-שיעים-זיידים, המהווה כ-30% מאוכלוסיית תימן ונקרא על שמו של חוסיין בדר א-דין אל-חות’י, מנהיגם הראשון, שדווח כי נהרג על ידי כוחות הביטחון של תימן בספטמבר 2004. מאז נהרגו על ידי כוחות הביטחון מפקדים נוספים ובהם עלי אל-קטוואני, אבו היידר, עבאס עיידה ויוסוף אל-מדאני. עקב