חברות הספנות הגדולות: היטלי דלק עבור התקנת מסנני דלק

חברות MSC וחברת CMA CGM הולכות בעקבותיה של חברת מארסק ליין, והודיעו על כוונתן ליישם היטלי דלק וזאת על מנת להחזיר את עלויות הכרוכות בציות לתקנות ארגון הספנות העולמי IMO

חברות הספנות הגדולות: היטלי דלק עבור התקנת מסנני דלק

חברות MSC וחברת CMA CGM הולכות בעקבותיה של חברת מארסק ליין, והודיעו על כוונתן ליישם היטלי דלק וזאת על מנת להחזיר את עלויות הכרוכות בציות לתקנות ארגון הספנות העולמי IMO בנוגע להגבלת הגופרית בשימוש דלקי אניות עד ל-0.5% – תקנה שאמורה להיכנס לתוקף החל מה-1 בינואר 2020.

חברת הספנות הצרפתית CMA CGM ציינה בהודעתה כי למרות שהיא מעדיפה להשתמש באניותיה בדלק בעל אחוז גופרית נמוך מלכתחילה, בכוונתה להזמין מספר פילטרים לאניותיה שיהיו מסוגלים לסנן את הדלק הרגיל – והזול יותר – בתדלוק אניות.

חברת CMA CGM אישרה במקביל כי ההזמנה שביצעה עבור תשע אניות מכולה ענקיות בנפח של 22,000 TEU יופעלו על ידי גז טבעי נוזלי (LNG) אשר מתאים לאכיפה הדוקה אף יותר של תקנות סביבתיות, אך ציינה כי היה זה בלתי מעשי להתקין מערכות כאלו על אניותיה הקיימות. ״כל הצעדים הללו מייצגים עלות משמעותית נוספת״, ציינה החברה, והוסיפה כי בהתבסס על התנאים הנוכחיים מדובר בהוצאה ממוצעת של 160 דולר ל-TEU.

החברה ציינה כי בכוונתה ליישם היטלי דלק על לקוחותיה בהתאם למחירי הדלק ועל בסיס נתיבי הסחר השונים, אולם לא ציינה מתי ההיטלים ייכנסו לתוקף.

נציין כי חברת MSC הודיעה לאחרונה כי עלויות התפעול שלה צפויות ״לגדול באופן משמעותי ככל שאנחנו ממשיכים להתכונן למשטר הדלק הדל גופרית״. החברה הוסיפה כי ״עלות השינויים השונים שאנו מבצעים בצי האניות שלנו ולאספקת הדלק שלנו תגיע ללמעלה מ-2 מיליארד דולר בשנה״.

חברת הספנות השוויצרית הודיעה כי בכוונתה להציג ״היטל דלק גלובלי חדש״ החל מה-1 בינואר 2019 אשר יחליפו מנגנוני היטל הקיימים כיום.

נזכיר כי חברת מארסק ליין פרסמה בשבוע שעבר על כוונתה להטיל היטל דלק בהמשך להכנות לכניסת התקנות ב-1 בינואר 2020, וזאת החל מה-1 בינואר 2019. הודעה זו זכתה לביקורת מצד משלחים ובעלי מטענים אשר טענו כי חישובי היטל הדלק של מארסק ״חסרים שקיפות״, וכי תעשיית הספנות מנצלת את המצב כדי ליצור לעצמה רווחים.

נזכיר כי שלוש חברות הספנות הנ״ל, שהן גם חברות הספנות הגדולות בעולם, הן החברות היחידות שהודיעו עד כה על כוונתן לגייס כספים באמצעות היטלי דלק על מנת להיערך לתקנות של ארגון הספנות העולמי (IMO) – היערכות שעל פי מומחים בתחום עשויה לעלות לחברות הספנות כ-15 מיליארד דולר בשנה.

עוד מאמרים

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/ביטוח-מטענים.png
המדריך האולטימטיבי: ביטוח מטענים ליצואנים ויבואנים

ביטוח מטען הוא סוג של ביטוח המכסה נזק או אובדן למטען במהלך ההובלה. היא מספקת הגנה פיננסית ליצואנים וליבואנים במקרה שהסחורה שלהם תיפגע, אובדת או נגנבת בזמן ההעברה. הבנת היסודות של ביטוח מטענים חיונית לכל...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/שינוע-מטענים.png
הובלות יבשתיות - שינוע מטענים

לפני שנצלול אל המורכבויות של הובלת מטענים יבשתית יעילה, חשוב להבין את היסודות של הובלה יבשתית. הובלה יבשתית מתייחסת לתנועת סחורות בכביש או ברכבת, בניגוד לאוויר או בים. זהו מרכיב מכריע בשרשרת האספקה העולמית,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/טורקיה-מכחישה-הקלות-באיסור-סחר.png
טורקיה מכחישה הקלות באיסור סחר עם ישראל: "בדיוניות לחלוטין"

שר הסחר הטורקי דוחה טענות ישראליות על הקלה באיסור הסחר שהוטל על ישראל. לדבריו, האיסור יישאר בתוקף עד להפסקת אש קבועה בעזה. גורמים במשרד הסחר הטורקי מבהירים כי לחברות טורקיות עומדים שלושה חודשים להשלים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/ישראל-מתמודדת-עם-עצירת-הסחר-הטורקי.png
ישראל מתמודדת עם עצירת הסחר הטורקי: תוכניות חירום לייבוא חלופי וסיוע לעסקים

בעקבות עצירת הסחר מצד טורקיה, פונה משרד הכלכלה והתעשייה ליישום אסטרטגיות חלופיות לייבוא ויצוא ומגבש תמריצים וסיוע לעסקים ישראלים, במטרה לגוון את הקשרים העסקיים מול גורמים כלכליים בינ״ל. משרד הכלכלה והתעשייה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/מגמות-והזדמנויות.jpg
מגמות והזדמנויות בכלכלות סב סהרה אפריקה - אפריל 2024

למרות שהיצוא הישראלי לסב סהרה נמוך כיום, עם פחות מאחוז מסך היצוא הישראלי הכולל, התפתחות כלכלית, תהליכים דמוגרפים ותחזיות צמיחה מהגבוהות מבין כלכלות העולם לשנתיים הקרובות בכלכלות אפריקה, מייצרים הזדמנות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/מה-עושים-עם-עלויות-ההובלה-הנוספות.jpg
מסי היבוא והחות׳ים – מה עושים עם עלויות ההובלה הנוספות?

לאחרונה הוציא מינהל המכס הבהרה נדרשת לגבי הסטת מטענים מהים האדום בהקשר למלחמת חרבות ברזל ופעילות השילוח הימי מהמזרח הרחוק דרך נתיבים אלטרנטיביים בעקבות האיום החות׳י בים האדום. על היבואנים להוכיח את קיומן...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/05/טורקיה-עוצרת-את-כל-קשרי-הסחר-עם-ישראל.jpg
טורקיה עוצרת את כל קשרי הסחר עם ישראל

המתיחות בין המדינות עולה לשיא חדש עם ההחלטה של טורקיה לעצור את כל פעילות הסחר עם ישראל, ביבוא וביצוא. על כך הגיב הערב שר החוץ ישראל כץ: לישראל כלכלה חזקה ומעז יצא מתוק. We Win, and They Lose יחסי ישראל-טורקיה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/יחדיו-עמילות-מכס-2.png
מהם תחומי אחריותה של חברת עמילות מכס?

חברת עמילות מכס ממלאת תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת שחרור הסחורות דרך המכס בצורה חלקה ויעילה. חברות אלו פועלות כמתווכים בין יבואנים, יצואנים ורשויות ממשלתיות, ומסייעות לעסקים לנווט בעולם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/יחדיו-עמילות-מכס-1.png
שילוח בינלאומי - שאלות & תשובות

מהו הנוהל לגבי הפעלת ביטוח ימי או ביטוח אווירי של מטענים? הליך ההפעלה של ביטוח ימי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/יחדיו-עמילות-מכס-3.png
למה "יחדיו" – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ?

צאו למסע משלוחים גלובלי עם “יחדיו” – השותף הלוגיסטי המהימן שלכם! כשמדובר במשלוח בינלאומי ובעמילות מכס, למה להסתפק במשהו פחות ממצוינות? הכירו את “יחדיו” – שחקן ותיק בתעשייה...

1 2 3 64