איגוד BIMCO: הספנות עשויה לפשוט את הרגל אם לא תוכל לגבות את הוצאות הדלק העודפות
איגוד BIMCO טוען בסקירה שפרסם כי אם תעשיית הספנות תיכשל בגביית עלויות הדלק הנוספות בשל המעבר לשימוש בדלק נקי יותר החל מינואר 2020 היא עשוייה לפשוט את הרגל.
לטענת האיגוד, הנושא הדומיננטי במהלך 2019 יהיה היערכות לקראת חלוקה בהוצאות הגבוהות הנוספות הכרוכות בעמידה ביעדי IMO 2020 האוסר על שימוש בדלק המכיל למעלה מ-0.1% גופרית. הוצאות גבוהות נוספות אלו עשויות להיווצר בשל רכישת דלק דל גופרית העומד בתקנות שהינו יקר יותר או בשל השקעות בטכנולוגיות שונות המאפשרות המשך צריכת דלק רגיל ועמידה בתקנות.
לטענת BIMCO שולי הרווח בענף יופחתו בכל סקטור, אלא אם כן עלויות אלה יועברו ללקוח הסופי באמצעות שרשרת האספקה כולה. על פי BIMCO, יכולתה של תעשיית להעביר עלויות ללקוחותיה תלוי בכוח המשא ומתן שלה בשוק ההובלה.
בנוסף לכך, טוען ארגון BIMCO כי קיימת תחזית עגומה לגבי סקטור המכולות בשנת 2019 וכרגע נראה כי מצב זה אף יימשך לשנה הבאה.
במבט לשנת 2019, ארגון BIMCO צופה גידול של 3.4% בנפח צי אניות המכולה בהנחה שרמות הגריטה יישארו נמוכות.
עוד מאמרים
מגמות והזדמנויות בכלכלות סב סהרה אפריקה – אפריל 2024
למרות שהיצוא הישראלי לסב סהרה נמוך כיום, עם פחות מאחוז מסך היצוא הישראלי הכולל, התפתחות כלכלית, תהליכים דמוגרפים ותחזיות צמיחה מהגבוהות מבין כלכלות העולם לשנתיים
מסי היבוא והחות׳ים – מה עושים עם עלויות ההובלה הנוספות?
לאחרונה הוציא מינהל המכס הבהרה נדרשת לגבי הסטת מטענים מהים האדום בהקשר למלחמת חרבות ברזל ופעילות השילוח הימי מהמזרח הרחוק דרך נתיבים אלטרנטיביים בעקבות האיום
טורקיה עוצרת את כל קשרי הסחר עם ישראל
המתיחות בין המדינות עולה לשיא חדש עם ההחלטה של טורקיה לעצור את כל פעילות הסחר עם ישראל, ביבוא וביצוא. על כך הגיב הערב שר החוץ
מהם תחומי אחריותה של חברת עמילות מכס?
חברת עמילות מכס ממלאת תפקיד מכריע בהקלת הסחר הבינלאומי על ידי הבטחת שחרור הסחורות דרך המכס בצורה חלקה ויעילה. חברות אלו פועלות כמתווכים בין יבואנים,