אמיר שני: נמל אשדוד מערים קשיים על הסחר עם תורכיה

אמיר שני: נמל אשדוד מערים קשיים על הסחר עם תורכיה

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר למנכ״ל חברת נמל אשדוד: נמל אשדוד מערים קשיים על שרשרת האספקה המשרתת בין היתר את הסחר עם תורכיה, המחסור במכולות קריטי. נמל אשדוד: שוברים שיאי תפעול מדי שנה, וגם השנה.

מר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול במכתב למנכ״ל חברת נמל אשדוד, מר שיקו זאנה, ובו הוא טוען כי נמל אשדוד מערים קשיים על שרשרת האספקה המשרתת בין היתר את הסחר עם תורכיה. לטענת שני, הדבר מביא להתייקרות ניכרת בתעריפי ההובלה ביבוא וגורם לעלייה ביוקר המחייה.

לטענת סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, מתקבלות בקרב האיגוד פניות רבות המביעות מורת רוח מכך שנמל אשדוד אינו תורם למניעת צווארי בקבוק ואינו רואה את טובת המשק לנגד עיניו.

לדברי שני, אניות הנכנסות לתור התפעולי אשר אינן נמצאות בהסדרי חלונות מול הנמל נדרשות לעמוד בהמתנה מחוץ לנמל כ-8 עד 9 ימים, וזאת בעלות כבדה המתגלגלת על בעל המטען. כמו כן, טוען שני כי נמל אשדוד מגביל את חברות הספנות במספר התנועות ובכך משפיע על יכולתן לפנות מכולות ריקות – מכולות אשר נדרשות על ידי היצואן התורכי להפלגה הבאה, וגם מגדילות את הוצאות האחסנה עבור מכולות בנמל – פעולה ממנה נהנית חברת הנמל.

נציין כי הסיבה להתמקדות בסחר התורכי במכתבו של שני היא חשיבותן הקריטית של המכולות לפעילותן של חברות קטנות שפועלות בייחוד בסחר מול תורכיה. לחברות כגון אלה המכולות נמצאות בישראל או בתורכיה ואם הן ״תקועות״ בישראל הרי שכתוצאה מכך הסחר כולו ״תקוע״ ואינו אפשרי.

שני אף טוען כי הדבר מוביל לשינוע כפול ומכופל של מכולות ריקות – מהנמל אל מסוף עורפי ומשם בחזרה לנמל – מהלך הגורם לייקור נוסף בהוצאות. לדברי שני, הנמל שינה את מדיניותו לאחרונה והוא מסרב לאחסן בשטחו מכולות ריקות כאשר היבואנים מחוייבים לאתר אלטרנטיבות לפריקה כפולה באתרים אחרים.

שני אף מציין במכתבו כי המחסור בידיים עובדות תורם אף הוא למצב האבסורדי בו ישנם גורמי ייצור יקרים כגון אנייה, רציף ומנוף אך אין בנמצא ״ידיים עובדות״ לבצע את העבודה השוטפת. לטענתו, תקלות רבות בציוד תורמות אף הן לתפוקות נמוכות ברציפים ומציין כי על פי הידוע לו ברציף 22 ישנו מנוף תקול כבר מעל לחודשיים.

ד״ר יורם זבה: בלי המכולות הריקות לאניות אין קיום 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, התייחס אף הוא למכתבו של סגן נשיא איגוד לשכות המסחר למנכ״ל חברת נמל אשדוד ואמר: ״תוכן מכתבו של אמיר מתאר מצב שנמשך כבר יותר משנה. לאחרונה הגענו למצב שאפשר להגדירו כמצב חירום. לשכת הספנות פנתה למשרד התחבורה ולהנהלת נמל אשדוד מספר פעמים, הן בכתב והן בע״פ, בנושא כאוב זה. אנו לא מתפלאים שאיגוד לשכות המסחר מתריע על חוסר האפשרות לפנות את המכולות הריקות. בלעדיהן אין קיום לאניות. גם התאחדות התעשיינים ומועצת המובילים הביעו את דאגתם העמוקה לתוצאות השליליות, שתוארו אמנם הפעם לתורכיה, אבל הן שרירות וקיימות לכל נתיבי הסחר.

לאור חוסר האפשרות המוחלט להצטייד היום במכולות, כל עיכוב בפינוי שלהם הוא קריטי וקיים חשש כבד שהדבר ישפיע בקרוב מאוד על כמויות סחר החוץ הישראלי. ולא התכוונתי לכך רק לרמז״.

נמל אשדוד בתגובה: שוברים שיאי פעילות מדי שנה

חברת נמל אשדוד העבירה למערכת PORT2PORT את תגובתה, עליה חתום מנכ״ל חברת הנמל שיקו זאנה וכך היא כתבה:  ״לכבוד מר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר. חברת הנמל פועלת בהתאם לנוהל התור התפעולי ומתמודדת עם ביקושים גדולים למכולות מלאות מול קיבולת נתונה של חלונות.

חברות הספנות גם לאור הביקושים החריגים ואילוצי שרשרת אספקה, מפעילות לעיתים את הקיבולת הנתונה להן בחלון לתעדוף הפעולות למכולות מלאות. משמעות הדבר שחלק מחברות הספנות פועלות מתוך ידיעה ברורה שייאלצו להוציא את המכולות הריקות במסגרת התור התפעולי .

חברת הנמל פועלת למקסם את הפעילות שלה ואת הקצאת הצוותים למכולות ככל יכולתה ובהתאם לקיבולת הקיימת.

חברת נמל אשדוד שוברת שיאי פעילות מדי שנה ואנו צופים שכך יהיה גם בשנת 2021.

אנו קשובים לצרכי הלקוחות ופועלים בכל הזדמנות לעודד את חברות הספנות גם באמצעות הבאת אוניות ייעודיות למבצעים להוצאת ריקות.

חשוב לציין שהצטברות הריקות מאפיינת את הרבעון הראשון של השנה כאשר מחצית השנייה של השנה מתקנת את הדברים עם התמתנות אילוצי מזג אוויר ושרשרת אספקה. בכבוד רב, שיקו זאנה״ .

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

מדיניות היבוא

מטרת המדיניות היא הקלה משמעותית בתהליכי היבוא והפחתת עלויות היבוא בפרט, ויוקר המחיה ככלל.

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

קביעת שיעור ההיצף

יבוא בהיצף מתקיים כאשר מחיר היצוא נמוך מהמחיר המקובל. שיעור ההפרש בין שני המחירים הללו ביחס למחיר היצוא מכונה “שיעור ההיצף”.

קרא עוד »

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/10/שילוח-בינלאומי-1.png
שילוח בינלאומי

שילוח בינלאומי תוכן עניינים שגשוג כלכלי פירושו גם פריחה בענפים שונים שמשיקים זה לזה ומשתלבים בפעילות מסועפת, כמו מסחר ותעשייה, אחסון ושילוח, תחבורה ולוגיסטיקה. כשהגלובליזציה היא כבר עובדה קיימת זה אומר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/euxeu.png
ענקית הספנות הסינית הודיעה כי היא משעה את פעילותה בישראל - פורסם באתר actualic

חברת הספנות הרביעית בגודלה בעולם, לא תעגון עוד בישראל. היבואנים: כרגע אין פגיעה בשרשראות האספקה. קוסקו, חברת הספנות הרביעית בגדולה בעולם, הודיעה הבוקר כי לא תעגון עוד בישראל. קוסקו היא ענקית ספנות סינית...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/רפורמת-היבוא-1.png
אושר חלקה הראשון של הרפורמה שיזם שר הכלכלה והתעשייה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לפני זמן קצר בקריאה שניה ושלישית את חלקה הראשון של הרפורמה שתשנה לחלוטין את היבוא לישראל ומשנה את שיטת הייבוא לישראל כך שאין יותר צורך בבירוקרטיה ובדיקות מיותרות שמונעות תחרות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2021/06/מנהל-היבוא.png
מינהל יבוא

מינהל היבוא פועל לקידום התחרות והפחתת יוקר המחיה באמצעות קידום וגיוון היבוא. המינהל פועל במגוון מישורים, משרדיים ובין-משרדיים הכוללים הורדת חסמים ביבוא, הפחתת רגולציה בהליכי היבוא, במתן רישיונות יבוא ואישורי...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/מדריך-ליבוא-אישי.png
מדריך ליבוא אישי

המדריך מספק סקירה כללית עבור צרכנים המעוניינים לייבא טובין לישראל לשימושם האישי. במדריך ניתן למצוא הסברים לגבי מונחים רלוונטיים, מידע על הליך היבוא – באופן כללי ובפרט ברמת המוצר, פירוט של עלויות ותשובות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/רפורמת-היבוא.png
רפורמת היבוא

מהי רפורמת היבוא?  רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם ובשינוי שיטות הפיקוח על חוקיות היבוא  עבור מאות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/Maersk-Hangzhou.png
מארסק משעה את ההפלגות בים האדום לעוד כשבוע

ההכרזה הגיעה לאחר שאניית החברה, Maersk Hangzhou הותקפה במהלך הפלגתה בים האדום פעמיים. החברה הודיעה כי השעיית ההפלגות תימשך ״עד להודעה חדשה״ וכי היא בוחנת את מצב הביטחון באזור. החברה הדנית מארסק משעה את...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/ים-סוף.png
צי ארה״ב: אנייה של מארסק הותקפה פעמיים בים האדום

האנייה ביקשה סיוע ואניות הצי האמריקאי הגיבו לתקרית ויירטו בהצלחה שני טילים בליסטיים שנורו מאזורים בשליטת החות׳ים בתימן. האנייה, שעד לאחרונה פקדה את נמלי ישראל פקידה ישירה, הותקפה בשנית ע״י חות׳ים שפתחו...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/01/עותק-של-Blue-and-Black-Modern-Gym-Fitness-Facebook-Cover-2200-x-700-פיקסל.png
ועדת הכלכלה החלה בהצבעה לאישור רפורמת הייבוא

זאת במסגרת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית. השר ברקת: הרפורמה תחסוך 10% ליבואנים והציפייה היא שהתחרות תוביל להורדת מחיר לצרכן. ח״כ מיכאל ביטון: ״אם לא נפצח את סוגיית היבוא המקביל נישאר עם מונופולים של יבוא״....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2023/12/עמיל-מכס-מדריך.png
עמיל מכס - המדריך המלא

כשמדובר בסחר בינלאומי, עמילי מכס ממלאים תפקיד מכריע בהבטחת זרימה חלקה של סחורות מעבר לגבולות. המומחיות והידע שלהם בתקנות ונהלי המכס חשובים לאין ערוך בניווט בעולם המורכב של יבוא-יצוא. עמילי מכס משמשים כמתווכים...

1 3 4 5 6 7 62