מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

אמיר שני: נמל אשדוד מערים קשיים על הסחר עם תורכיה

אמיר שני: נמל אשדוד מערים קשיים על הסחר עם תורכיה

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר למנכ״ל חברת נמל אשדוד: נמל אשדוד מערים קשיים על שרשרת האספקה המשרתת בין היתר את הסחר עם תורכיה, המחסור במכולות קריטי. נמל אשדוד: שוברים שיאי תפעול מדי שנה, וגם השנה.

מר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול במכתב למנכ״ל חברת נמל אשדוד, מר שיקו זאנה, ובו הוא טוען כי נמל אשדוד מערים קשיים על שרשרת האספקה המשרתת בין היתר את הסחר עם תורכיה. לטענת שני, הדבר מביא להתייקרות ניכרת בתעריפי ההובלה ביבוא וגורם לעלייה ביוקר המחייה.

לטענת סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, מתקבלות בקרב האיגוד פניות רבות המביעות מורת רוח מכך שנמל אשדוד אינו תורם למניעת צווארי בקבוק ואינו רואה את טובת המשק לנגד עיניו.

לדברי שני, אניות הנכנסות לתור התפעולי אשר אינן נמצאות בהסדרי חלונות מול הנמל נדרשות לעמוד בהמתנה מחוץ לנמל כ-8 עד 9 ימים, וזאת בעלות כבדה המתגלגלת על בעל המטען. כמו כן, טוען שני כי נמל אשדוד מגביל את חברות הספנות במספר התנועות ובכך משפיע על יכולתן לפנות מכולות ריקות – מכולות אשר נדרשות על ידי היצואן התורכי להפלגה הבאה, וגם מגדילות את הוצאות האחסנה עבור מכולות בנמל – פעולה ממנה נהנית חברת הנמל.

נציין כי הסיבה להתמקדות בסחר התורכי במכתבו של שני היא חשיבותן הקריטית של המכולות לפעילותן של חברות קטנות שפועלות בייחוד בסחר מול תורכיה. לחברות כגון אלה המכולות נמצאות בישראל או בתורכיה ואם הן ״תקועות״ בישראל הרי שכתוצאה מכך הסחר כולו ״תקוע״ ואינו אפשרי.

שני אף טוען כי הדבר מוביל לשינוע כפול ומכופל של מכולות ריקות – מהנמל אל מסוף עורפי ומשם בחזרה לנמל – מהלך הגורם לייקור נוסף בהוצאות. לדברי שני, הנמל שינה את מדיניותו לאחרונה והוא מסרב לאחסן בשטחו מכולות ריקות כאשר היבואנים מחוייבים לאתר אלטרנטיבות לפריקה כפולה באתרים אחרים.

שני אף מציין במכתבו כי המחסור בידיים עובדות תורם אף הוא למצב האבסורדי בו ישנם גורמי ייצור יקרים כגון אנייה, רציף ומנוף אך אין בנמצא ״ידיים עובדות״ לבצע את העבודה השוטפת. לטענתו, תקלות רבות בציוד תורמות אף הן לתפוקות נמוכות ברציפים ומציין כי על פי הידוע לו ברציף 22 ישנו מנוף תקול כבר מעל לחודשיים.

ד״ר יורם זבה: בלי המכולות הריקות לאניות אין קיום 

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, התייחס אף הוא למכתבו של סגן נשיא איגוד לשכות המסחר למנכ״ל חברת נמל אשדוד ואמר: ״תוכן מכתבו של אמיר מתאר מצב שנמשך כבר יותר משנה. לאחרונה הגענו למצב שאפשר להגדירו כמצב חירום. לשכת הספנות פנתה למשרד התחבורה ולהנהלת נמל אשדוד מספר פעמים, הן בכתב והן בע״פ, בנושא כאוב זה. אנו לא מתפלאים שאיגוד לשכות המסחר מתריע על חוסר האפשרות לפנות את המכולות הריקות. בלעדיהן אין קיום לאניות. גם התאחדות התעשיינים ומועצת המובילים הביעו את דאגתם העמוקה לתוצאות השליליות, שתוארו אמנם הפעם לתורכיה, אבל הן שרירות וקיימות לכל נתיבי הסחר.

לאור חוסר האפשרות המוחלט להצטייד היום במכולות, כל עיכוב בפינוי שלהם הוא קריטי וקיים חשש כבד שהדבר ישפיע בקרוב מאוד על כמויות סחר החוץ הישראלי. ולא התכוונתי לכך רק לרמז״.

נמל אשדוד בתגובה: שוברים שיאי פעילות מדי שנה

חברת נמל אשדוד העבירה למערכת PORT2PORT את תגובתה, עליה חתום מנכ״ל חברת הנמל שיקו זאנה וכך היא כתבה:  ״לכבוד מר אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר. חברת הנמל פועלת בהתאם לנוהל התור התפעולי ומתמודדת עם ביקושים גדולים למכולות מלאות מול קיבולת נתונה של חלונות.

חברות הספנות גם לאור הביקושים החריגים ואילוצי שרשרת אספקה, מפעילות לעיתים את הקיבולת הנתונה להן בחלון לתעדוף הפעולות למכולות מלאות. משמעות הדבר שחלק מחברות הספנות פועלות מתוך ידיעה ברורה שייאלצו להוציא את המכולות הריקות במסגרת התור התפעולי .

חברת הנמל פועלת למקסם את הפעילות שלה ואת הקצאת הצוותים למכולות ככל יכולתה ובהתאם לקיבולת הקיימת.

חברת נמל אשדוד שוברת שיאי פעילות מדי שנה ואנו צופים שכך יהיה גם בשנת 2021.

אנו קשובים לצרכי הלקוחות ופועלים בכל הזדמנות לעודד את חברות הספנות גם באמצעות הבאת אוניות ייעודיות למבצעים להוצאת ריקות.

חשוב לציין שהצטברות הריקות מאפיינת את הרבעון הראשון של השנה כאשר מחצית השנייה של השנה מתקנת את הדברים עם התמתנות אילוצי מזג אוויר ושרשרת אספקה. בכבוד רב, שיקו זאנה״ .

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/Rubymar.png
החות'ים מעלים הילוך. ידרשו אישור מעבר במים הטריטוריאליים

הביטחון העצמי של המורדים החות׳ים רק גובר עם שקיעתה במצולות של אניית הצובר Rubymar ומתעקשים כעת שכל האניות הנכנסות למים הטריטוריאליים שלהם ידרשו לקבל אישור. אניות ידרשו לקבל אישור מעבר מהרשות הימית שבשליטת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/תימן.png
שלושה ימאים נהרגו ממתקפת חות׳ים

אתמול ירו החות’ים טיל לעבר אניית הצובר True Confidence, שפגע ליד ירכתי הספינה. שלושה אנשי צוות – וייטנאמי ושני פיליפינים – מתו בהתקפת הטרור, ושניים נוספים נפצעו באורח קשה והם מאושפזים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים - העתיד כבר כאן

בעולם שבו המהירות והיעילות שולטות, תחום הובלת המטען המסחרי נמצא על סף מהפכה פורצת דרך. דמיינו עתיד שבו הלוגיסטיקה משתלבת בצורה חלקה עם טכנולוגיה חדשנית, ומעצבת מחדש את האופן שבו סחורות מועברות למרחקים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/שוויץ.png
שוויץ סקירה כלכלית ספטמבר 2023

שוויץ היא מהכלכלות היציבות בעולם. חוזקותיה העיקריות הן מדיניות מוניטרית ארוכת טווח, סודיות בנקאית משכך נהפכה למדינה מועדפת בתחום זה ובעלת זרם השקעות זרות קבוע, שיעורי אבטלה נמוכים, גרעון תקציבי נמוך ויציבות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/האיום-החותי.png
זה היה אחד האיומים של החות'ים, אמש הוא כנראה התממש לראשונה - פורסם בגלובס

לפי דיווח, ארבעה כבלי תקשורת תת-ימיים נפגעו ככל הנראה בים שבין ג’דה בסעודיה לבין ג’יבוטי במזרח אפריקה • מדובר בשיבוש חמור של התקשורת בין אירופה לבין אסיה, כאשר את עיקר הפגיעה יספגו בעיקר מפעילות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/אחסון-ואריזה.png
שירותי אחסנה ואריזה

האם אתה מוכן לקחת את משחק הלוגיסטיקה שלך לשלב הבא? בואו לצלול לתוך העולם הטרנספורמטיבי של שירותי אחסון ואריזה של סחורות בשילוב עם משלוח בינלאומי ושחרור ממכס. אשר עסקים שואפים לעמוד בדרישות הצרכנים המתפתחות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/חרבות-ברזל.png
יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 26.02.2024 עלה לאוויר הקלות ברשות המיסים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 30.01.2024 עלה לאוויר מענק למשרת מילואים במלחמת חרבות ברזל שהוא הורה לילד עם צרכים מיוחדים 30.01.2024 עלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/עותק-של-עותק-של-עותק-של-עותק-של-קול-המס-2200-x-700-פיקסל-2200-x-700-פיקסל.png
אמנת טיר (TIR)

“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR הועלה לראשונה זמן קצר לאחר סיום...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/6056ac6c66fd538694ecbb0a4351fe0a.webp
ראש ממשלת ירדן: אין ״גשר יבשתי״ דרך הממלכה לישראל

רה״מ ירדן אמר כי האירועים בים האדום גרמו לעלייה של 200% בעלויות השילוח ממזרח אסיה וב-60% מאמריקה ואירופה. לדבריו ״אין גשר יבשתי מירדן. מערכת התחבורה בירדן לא השתנתה כבר יותר מ-25 שנה״ ראש ממשלת ירדן בישר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/האיחוד-האירופי-פתח-במבצע-ימי-בים-סוף.png
האיחוד האירופי פתח במבצע ימי בים סוף

מבצע ASPIDES יפעל בתיאום הדוק עם EUNAVFOR ATALANTA, מבצע האנטי – פיראטיות המתמשך של האיחוד האירופי מול קרן אפריקה ומערב האוקיינוס ההודי, כדי לשפר את הביטחון הימי במערב האוקיינוס ההודי ובים האדום. המועצה...

1 2 3 4 5 63