היסטוריה בנמל חיפה: אניית MSC עגנה עם מטענים מהאמירויות

האנייה MSC Paris נכנסת עם הזריחה לנמל חיפה. פקידה שבועית
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
צילום: ארז סימון - גיאודרונס
צילום: ארז סימון - גיאודרונס

היסטוריה בנמל חיפה: אניית MSC עגנה עם מטענים מהאמירויות

לראשונה בהיסטוריה של נמל חיפה ושל מדינת ישראל נכנסה היום עם הזריחה לנמל הצפוני אניית מכולה של חברת MSC – האנייה MSC Paris ועליה מכולות שהגיעו ישירות מנמל ג׳בל עלי בדובאי שבאיחוד האמירויות.

זהו מטען ימי ראשון כאמור שהגיע מהמדינה איתה נחתם לפני פחות מחודש הסכם נורמליזציה, ויחסי המסחר בין המדינות כבר החלו ברגל ימין.

צפו בכניסת האנייה לנמל חיפה הבוקר:

כאמור, על סיפונה של אניית MSC Paris כ-15 מכולות שנטענו באיחוד האמירויות והגיעו ביבוא לנמל חיפה בישראל. האנייה מגיעה במסגרת שירות INDUS EXPRESS המחבר את נמלי הודו לנמל חיפה ומשם לנמלי החוף המזרחי של החוף המזרחי של ארה״ב. חברת MSC שדרגה לאחרונה שירות זה והיא מציעה לציבור היבואנים הישראלים שירות ישיר שבועי חדש ומהיר שמחבר את נמלי אבו דאבי וג׳בל עלי באיחוד האמירויות, ישירות עם נמל חיפה. במסגרת שירות זה זמן ההפלגה הישיר מאבו דאבי לחיפה עומד על 16 ימי הפלגה בלבד ואילו זמן ההפלגה בין נמל ג׳בל עלי לנמל עומד על 17 יום בלבד.

כעת, האנייה MSC Paris תביא באופן קבוע ומדי שבוע גם מטענים מהאמירויות.

נציין כי קווי ספנות גלובליים נוספים מהמזרח הרחוק צפויים לעשות עצירות דומות בקרוב בדרכם לנמל חיפה. במטען שנפרק הבוקר בחיפה יש בין היתר ברזל, ציוד כבאות, ציוד ניקוי וציוד אלקטרוני.

אשל ארמוני יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה, התייחס הבוקר לפקידה ההיסטורית ואמר: ״מדובר באירוע מרגש והיסטורי. סמלי שהאנייה הראשונה עם מטען מהאמירויות מגיע בדיוק במקביל לאישור ההסכם ההיסטורי בממשלת ישראל. נמל חיפה מוכיח פעם אחר פעם את חשיבותו לכלכלת ישראל ואנו משוכנעים שחשיבות זו רק יתעצם בסיומו של תהליך ההפרטה בו אנו נמצאים כעת״.

עדני סימקין, מנכ״ל חברת MSC בישראל, התייחס הבוקר לפקידה ואמר ״אכן מדובר באירוע היסטורי. זו פעם ראשונה שמכולות ביבוא מובלות ישירות מנמלי אבו דאבי וג׳בל עלי לנמל חיפה. שינוי גדול לעומת מה שהיה בעבר, וכלל שטעונים ממושכים ושטרי מטען פוליטיים. כעת יש שטר מטען פשוט וברור שאומר אבו דאבי – נמל חיפה״.

סימקין הוסיף וציין כי ״זוהי בעצם גם הפעם הראשונה שיש שימוש בקו האינדוס למטרה זאת. קו זה פועל כבר שנים רבות והינו השירות הטוב ביותר שיש כיום מהודו לישראל. האניות בקו תמיד פקדו את נמלי אבו דאבי וג׳בל עלי אבל זוהי הפעם הראשונה שיש בקו הזה שימוש למטרות יבוא לישראל, ומהיום אני מאמין שזה רק יילך ויגדל״.

לדברי מנכ״ל MSC ישראל קיימת התעניינות ביצוא לאיחוד האמירויות – בעיקר הובלה של מטענים חקלאיים. ״את היצוא נעשה באמצעות אניית ההזנה שלנו לפורט סעיד ומשם לנמלי איחוד האמירויות״, ציין.  

 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

סחר בינלאומי בישראל

הסחר הבינלאומי ממלא תפקיד מרכזי בכלכלת ישראל, ומאפשר למדינה להתגבר על משאבי הטבע המוגבלים שלה ולהשתלב בשוק העולמי. כמדינה קטנה עם כלכלה מפותחת מאוד, ישראל

קרא עוד »

אולי יעניין אותך גם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/פקקי-ענק-בנמלי-אירופה.png
פקקי ענק בנמלי צפון אירופה: חצי מהאניות ממתינות לעגינה

מבוא במה שמכונה “משבר הסתימות הימיות” של 2025, נמלי צפון אירופה חווים עומסים חסרי תקדים. לפי נתוני חברות המעקב הלוגיסטי, כ-50% מהאניות המסחריות באזור ממתינות לעגינה, חלקן במשך ימים ארוכים....

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/מחיר-מלחמת-הסחר-אנייה-אחת-–-מכס-של-417-מיליון-דולר.png
מחיר מלחמת הסחר: אנייה אחת – מכס של 417 מיליון דולר

מבוא משבר סחר עולמי מקבל המחשה חדה ומוחשית במיוחד עם הגעתה של האנייה OOCL Violet לנמל קליפורניה. על סיפונה – סחורות בשווי של 564 מיליון דולר. לפי ניתוח שפורסם בבלומברג, כ־40% מהמטענים צפויים להידרש למכס...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/ממשלת-ישראל-אישרה-את-הסכם-ההובלה-הימית-עם-ממלכת-מרוקו.png
ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו

מבוא ב־2025 התקבלה החלטה היסטורית: ממשלת ישראל אישרה את הסכם ההובלה הימית עם ממלכת מרוקו. מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי שצפוי להעצים את הקשרים הכלכליים והלוגיסטיים בין המדינות, ולאפשר פיתוח ערוצי מסחר חדשים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/סיווג-משלוחים.png
מדריך סיווג טובין – איך בוחרים קוד נכון ולמה זה חשוב

מבוא: מה זה סיווג טובין ומדוע זה קריטי לכל יבואן? בכל הליך יבוא, אחד הצעדים הראשונים והקריטיים ביותר הוא סיווג נכון של הטובין. כל מוצר שמיובא לישראל מחויב להיכלל תחת קוד סיווג ייחודי (HS Code), אשר קובע...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/05/קישורים-שימושיים.png
קישורים שימושיים

מינהל סחר חוץ אתר משרד הכלכלה והתעשייה אתר מינהל סחר חוץ איגוד לשכות המסחר אשרא – החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ בע”מ התאחדות התעשיינים בישראל מכון היצוא הישראלי ארגון הגג של לשכות המסחר הדו לאומיות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/בקרת-שכר-2.png
התפתחויות בבקרות הסחר העולמיות: מרץ 2025

מבוא הרבעון הראשון של שנת 2025 התאפיין בעדכונים רגולטוריים חוצי גבולות, מהדקות אכיפה ושינויים בתעריפי סחר המשפיעים על כל שחקני השוק. מדיניות חדשה הושקה בארה”ב ובאירופה, סנקציות הורחבו כלפי רוסיה,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/האיחוד-האירופי-מחייב-אניות-החולפות-במימיו-להציג-הוכחת-ביטוח.png
האיחוד האירופי מחייב אניות החולפות במימיו להציג הוכחת ביטוח

מבוא האיחוד האירופי (EU) פרסם לאחרונה רגולציה חדשה ומהפכנית: החל מ-2025, כל ספינה העוברת בתחומי הים הטריטוריאליים של האיחוד האירופי להציע הוכחת ביטוח בתוקף. ההחלטה, שזכתה לשם ה-EU Maritime Insurance Directive,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/שילוח-ימי.png
שילוח ימי: המדריך המלא לניווט באוקיינוס המסחרי

מבואשילוח ימי הוא אבן הפינה של המסחר הבינלאומי. בעוד ששיטות שילוח אחרות כמו אוויר ויבשה מספקות פתרונות מהירים או ממוקדים יותר, השילוח הימי הוא עדיין הדרך המועדפת להעברת כמויות עצומות של סחורה בין מדינות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2025/04/מערכת-WebFOCUS-לשינוע-מטענים.png
מערכת WebFOCUS לשינוע מטענים

מבואשירותי אחסנה ואריזה מהווים נדבך מרכזי במערך הלוגיסטי של כל עסק המנהל שינוע מטענים, בין אם מדובר ביבואנים, יצואנים או ספקי שירותי לוגיסטיקה. שילוב טכנולוגיות מתקדמות מאפשר שיפור ביעילות, הפחתת עלויות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2020/08/המדריך-ליבואן-scaled.jpg
המדריך ליבואן - ייבוא בינלאומי

מבואייבוא הוא אחד מעמודי התווך של כלכלות רבות בעולם, ומאפשר לעסקים קטנים וגדולים לגשת למגוון מוצרים, חומרי גלם וטכנולוגיות ממדינות שונות. למרות היתרונות הברורים של הייבוא, התהליך עצמו כרוך באתגרים מורכבים...

1 2 3 80