מאמרים חדשים
ארכיון
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל – חלק 1

77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל – חלק 1

77 תובנות על כניסה מוצלחת לשוק יעד בחו״ל – מבוסס על פעילות של 1,000 יצואנים ישראלים.

מיכאל גלי, ראש תחום בדיקות מקצועיות בתכניות הסיוע של סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה בשנים האחרונות בכתבה מקיפה עם תובנות ועצות היכולות לסייע לחברות יצואניות בנושאים הבאים: בחירת שוק היעד, מחקר ומודיעין, הכנת התשתית לחדירה, השגת הלקוחות הראשונים, ניהול מוצר, יצירת לידים, בניית מערך שותפים ומפיצים והשפעות הקורונה על ההחלטות שלנו.

אז מה “עובד” ומה “לא עובד” בכניסה לשוקי ייצוא והתנעת צמיחה בהם?

תובנות כלליות:

שיווק הוא מקצוע, שיווק בינלאומי הוא מקצוע – בלא מעט חברות משמשים בתפקידי שיווק בינלאומי נושאי תפקיד שאינם בעלי כישורים מתאימים להוביל את קידום העסקים הבינלאומיים של החברה. חלקם לא מבינים ששיווק הוא מקצוע עם תשתית קונספטואלית ופרקטיקות מובהקות ושיש בשיווק “נכון ולא נכון”. 

שיווק, מכירות ופיתוח עסקי הם מקצועות שונים – בכל חברה ישנם תפקידי שיווק ותפקידי מכירות. אלו מקצועות שונים ומשלימים. כל אחד מהמקצועות מתאים לאנשים בעלי כישורים ומבנה אישיות שונה. לעתים אין ברירה, בעיקר בחברות קטנות, ונושא תפקיד אחד מבצע גם תפקידי שיווק וגם מכירות, אך עדיין אלו משימות שונות. בלא מעט חברות הגדרות התפקיד והמשימות לא ברורות. לעתים יש הגיון להקים גם פונקצית פיתוח עסקי. בכל מקרה צריך לדעת שפיתוח עסקי אינה פעילות זהה למכירות.

שיווק דיגיטלי הוא מקצוע ובתוכו יש מגוון מיומנויות – אי אפשר להיות משווק בינלאומי כיום ללא פעילות דיגיטלית מקצועית. גם אם אתם פועלים בתעשייה מסורתית ובשוק שמרני, הלקוחות שלכם אוספים מידע באינטרנט. הם תמיד יחפשו עליכם מידע באינטרנט ועל פיו יגבשו דעה. זה יקרה גם כאשר הם מחפשים פתרון לבעיה המעסיקה אותם וגם לאחר שפניתם אליהם אתם באופן יזום. אתר מעודכן טכנולוגית ותוכן שיווקי ברמה גבוהה הם תנאים הכרחיים להצלחה לכל חברה. מגוון ההתמחויות בתוך שיווק דיגיטלי הוא גדול. רכשו יכולות באותן מיומנויות דיגיטליות שהן קריטיות עבורכם דרך גיוס עובדים מתאימים או שימוש במומחים חיצוניים.

שיווק הוא מקצוע שדורש לעיתים לקבל החלטות שנוגדות את האינטואיציה – אינטואיציה היא יכולת מופשטת שמנהלים נוטים להסתמך עליה יותר מדי. כאשר אין לכם ידע וניסיון בקונטקסט הנדרש (שוק, תרבות, תחום עיסוק, מוצר) רוב הסיכויים שהאינטואיציה שלכם תוביל אתכם להחלטות מוטעות. אציג כמה תובנות אינטואיטיביות שכיחות ומוטעות שנראות הגיוניות:

  • אם המוצר עונה על הצרכים של הלקוח הישראלי קרוב לוודאי שיענה על צרכי הלקוחות בשוק היעד.

  • שוק גדול עדיף על שוק קטן כי יש בו יותר הזדמנויות.

  • אם הצלחנו בגרמניה, אין שום סיבה שלא נצליח בצרפת או אנגליה.

  • אם לקח לנו חצי שנה לסגור עסקה בארה”ב, גם בגרמניה, סין, הודו…ייקח פרק זמן דומה.

הדרך היחידה להימנע מטעויות היא לקבל החלטות רק על בסיס מידע רלבנטי לשוק הספציפי. לפני כל החלטה משמעותית אספו מידע בשוק היעד.

חדירה מוצלחת לשוק חדש כרוכה בפיצוח נוסחה מרובת משתנים – כניסה לשוק חדש היא משימה לא פשוטה. פער הידע והניסיון בין היצואן היושב בישראל ובין המתחרים הפעילים בשוק היעד הוא גדול. כדי להצליח בחדירה נדרש איסוף מידע שיטתי בסדרה ארוכה של משתנים (העיקריים: צרכי הלקוחות, הצעות המתחרים ואופן פעילותם וערוצי ההפצה). רק כך יכול היצואן לקבל החלטות נכונות, למצוא את המקום המתאים עבורו בשוק היעד ואת מתכונת הפעילות המדויקת. אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם, זהו מאמץ מתמשך.

חדירה לשוק זר אינה שחזור הפעילות בשוק המקומי עם התאמות קלות – בעת חדירה לשוק חדש הנטייה הטבעית של חברות היא להסתמך על הניסיון שצברו בשוק המקומי ובשווקים אחרים בו הן פועלות. מכיוון שקיימים הבדלים בין שווקים, הניסיון משווקים אחרים עלול להטעות ולהוביל לקבלת החלטות לא טובות. בתחילת הדרך מסקנות משוק אחר יכולות להיות לכל היותר היפוטזה שדורשת תיקוף.

אי אפשר להיות “חצי בהריון” – חברות שפונות לאפיק הבינלאומי חייבות להיות מחויבות 100% למהלך. לא תגיעו להישגים, אם לא תקצו משאבי כוח אדם וכסף. 

פורסם בבלוג מיכאל גלי

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

יתרונות היצוא

יצוא הינו מכירה והעברה של סחורות ו/או אספקה של שירותים ממדינה אחת (מדינת המקור – ישראל, במקרה שלנו) למדינה אחרת (מדינת היעד). היצוא הוא חלק

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

מדיניות התקינה בישראל

מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

מהו יבוא אישי?

על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או

קרא עוד »

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/04/סין.png
שילוח ימי ויבוא מוצרים מסין

בנוף העצום של הסחר העולמי, מדינה אחת בולטת כמעצמה בכל הנוגע לייצור וייצוא סחורות – סין. הפיתוי של רכישת מוצרים מהמפעל העולמי כבש יזמים ועסקים כאחד, ומציע שפע של הזדמנויות למי שמוכן לנווט ברשת הסבוכה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/יבוא-יצוא-וסחר-בינלאומי.png
מגמות יבוא, ייצוא וסחר בינלאומי

ליבוא, לייצוא ולמסחר הבינלאומי יש היסטוריה עשירה שראשיתה מאות שנים. מדרך המשי העתיקה ועד לרשתות האספקה העולמיות המודרניות, העולם חווה התפתחות יוצאת דופן באופן שבו סחורות ושירותים מוחלפים בין מדינות. חלק...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/הסכמי-סחר.png
השפעת הסכמי הסחר על דינמיקת הסחר העולמית

הסכמי סחר הם אמנות דו-צדדיות או רב-צדדיות בין מדינות שמטרתן להקל על חילופי סחורות ושירותים מעבר לגבולות. הסכמים אלה קובעים מערכת כללים ותקנות המסדירים את הסחר בין המדינות המשתתפות, במטרה לצמצם חסמים ולקדם...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/תפקיד-יצוא-המכולה-בסחר-העולמי.png
מידע חיוני על ייצוא מכולות

ייצוא מכולות ממלא תפקיד מכריע בסחר העולמי, המשמש את עמוד השדרה של המסחר הבינלאומי. מכולות משלוח סטנדרטיות אלו אחראיות על הובלת סחורות מעבר לגבולות, חיבור עסקים וצרכנים ברחבי העולם. על ידי הבנת המשמעות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/שילוח-ימי-1.png
שילוח ימי

לפני שנצלול לתוך המורכבויות של אסטרטגיות שילוח ימי, חיוני שתהיה לך הבנה מוצקה של היסודות של לוגיסטיקת שילוח ימי. שילוח ימי הוא מרכיב חיוני בסחר העולמי, האחראי על הובלת מעל 80% מהסחורות בעולם. זה כרוך בהעברת...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/תפקידו-של-עמיל-מכס.png
מדוע לבחור בסוכן מכס?

כשמדובר בסחר בינלאומי, אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני עסקים הוא ניווט במורכבות של עסקאות חוצות גבולות. מהבנת תקנות היבוא והיצוא ועד הבטחת עמידה בדרישות המכס, התהליך יכול להיות מכריע. כאן נכנס לתמונה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/בינה-מלאכותית.png
כיצד בינה מלאכותית תסייע לשילוח הבינלאומי

תארו לעצמכם עולם שבו ספינות מנווטות בדיוק של מכונה משומנת היטב, שבו כל החלטה מותאמת ליעילות וקיימות. זה לא רק חלום אלא מציאות מוחשית על סף הגשמה, הכל הודות לשילוב פורץ הדרך של בינה מלאכותית בתחום השילוח...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/מקב-מטענים.png
אסטרטגיות מעקב אחר מטענים

בתעשיית הלוגיסטיקה המהירה של ימינו, טכנולוגיות מעקב בזמן אמת הפכו למשנה משחק עבור מעקב אחר מטענים. טכנולוגיות מתקדמות אלו מספקות נראות בזמן אמת לגבי המיקום והסטטוס של המשלוחים, ומאפשרות לחברות לוגיסטיקה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/ניהול-שרשרת-אספקה.png
ניהול שרשרת אספקה

ניהול שרשרת אספקה הוא עמוד השדרה של כל עסק מצליח. זה כרוך בתיאום ושילוב של פעילויות שונות, החל מרכישת חומרי גלם ועד אספקת מוצרים מוגמרים ללקוחות. בבסיסו, ניהול שרשרת האספקה שואף לייעל את היעילות, להפחית...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/עולם-שלם-של-סחר-לוגיסטיקה-ושרשרת-אספקה.png
סחר, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה

סחר, לוגיסטיקה ומורכבות שרשרת אספקה מכתיבים את ההצלחה או הכישלון של עסקים בקנה מידה עולמי. מהמיצוב האסטרטגי של מרכזי הפצה ועד ההתקדמות הטכנולוגית שחולל מהפכה בניהול המלאי. היסודות של לוגיסטיקת סחר וניהול...

1 2 3 4 63