איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח

איגוד לשכות המסחר למינהל המכס: לא למסות את עליות ההובלה מהמזרח

לאור העלייה החדה בתעריפי ההובלה מהמזרח לישראל פנו ראשי איגוד לשכות המסחר לאבי ארדטי, ראש מינהל המכס, בבקשה כי לא יכלול את עלויות ההובלה בערך העיסקה ויקבע במקום זאת תעריף מוסכם על מנת למנוע עליית מחירים נוספת.

רז הילמן, סמנכ״ל יבוא מכס ותקינה באיגוד לשכות המסחר, בתמיכת בכירי האיגוד בהם נשיא האיגוד אוריאל לין, וסגן נשיא האיגוד, אמיר שני, פנו אתמול במכתב לאבי ארדיטי, ראש מינהל המכס ברשות המסים, בנוגע לעלייה החדה בהוצאות ההובלה הימית מהמזרח והשפעתה על ערך עסקאות היצוא.

בכירי האיגוד ציינו במכתבם למר ארדיטי כי בסמכותו בהתאם לסעיף 133 (א)(5)(א) לפקודת המכס לקבוע ביחס לעלויות הובלה שאין לכלול אותן בערך העיסקה, והם מבקשים כי הוא יעשה שימוש בסמכות זו לתקופה מוגבלת ובצורה פשוטה ליישום:

במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 20 רגל עולה על 2,000 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 2,000 דולר.

במידה ועלות ההובלה מהמזרח של מכולה 40 רגל עולה על 3,500 דולר, עלות ההובלה בהקשר של ערך העסקה יעמוד על 3,500 דולר.

לדבריהם, ״מדובר בהצעה מידתית וקלה ליישום, שממילא מגלמת עלויות הובלה גבוהות משמעותית מהממוצע בשנים האחרונות ושנועדה לתת מענה חלקי ונקודתי לקפיצה החריגה בעלויות ההובלה מהמזרח״.

בשיחה עם אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, הוא ציין כי ״זוהי סיטואציה עגומה שנוצרה בגלל המגיפה העולמי. כולם סובלים מעליית המחירים בסחר למזרח, ואין ספק כי זה ישפיע על יוקר המחייה בישראל. רשות המסים יכולה לעשות את המינימום מבחינתה ולקבוע ערך לצורכי מכס ולא למסות את ההפרש על ההובלה כתוצאה ממשבר הקורונה״.

נזכיר כי משבר הקורונה העולמי עדיין בעיצומו והמחסור בציוד וממכולות מורגש ברחבי העולם כולו, וזאת בשל צמצום מספר האניות שפעלו בנתיבי הסחר בשל הביקוש הנמוך בחודשים מרץ-אפריל אולם ההתאוששות שהגיעה בחודשים יוני-יולי ואילך התקשתה להתמודד עם אספקת מכולות ריקות ולכך תורם חוסר האיזון בסחר בין אירופה וארה״ב וסזין כאשר ישהו יתרון ברור ליצוא מסין לעומת היבוא לסין.

בשל כך, בחודשים האחרונים נרשמה עלייה חסרת תקדים במחירי ההובלה הימית מהמזרח כאשר עלות הובלה של מכולה 20 רגל מהמזרח עשויה להגיע היום לכ-4,500 דולר בעוד בשנים האחרונות (2017 – 2019) המחירים הממוצעים נעו בין 800 ל-1,300 דולר למכולת 20 רגל. הובלה של מכולת 40 רגל עשויה להגיע היום למחיר של 10,000 דולר כאשר בשנים האחרונות מחירי ההובלה הממוצעים נעו בין 1,100 ל-2,200 דולר.

נדגיש כי זהו מצב ייחודי ביחס לנתיבי הסחר מהמזרח ולא מתקיימים עליות מחירים מהסוג הזה בנתיבי סחר אחרים.

מרשות המסים נמסר בתגובה לפניית מערכת PORT2PORT כי ״במשרדנו התקבל מכתב לשכות המסחר בימים האחרונים. הבקשה תיבחן על כל המשמעויות ולאחר הבחינה תועבר תשובה מסודרת ללשכה״.

פורסם באתר – www.port2port.co.il 

עוד מאמרים בנושא...

בלוג
עורך ראשי

תשלום מיסי יבוא

תוכן עניינים מס ערך מוסף (מע”מ), מס קניה ומכס, חלים בחלק מהמקרים על יבוא אישי של מוצרים לארץ.

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

מדיניות התקינה בישראל

מדיניות התקינה הלאומית כוללת קביעת עדיפויות בתקינה, יזום כתיבת תקנים חדשים ורביזיות בתקנים הקיימים, הכרזה על תקנים כרשמיים או הסרת רשמיותם, תיאום בין-משרדי בנושאי תקינה

קרא עוד »
בלוג
עורך ראשי

מהו יבוא אישי?

על-פי ההגדרה שבצו יבוא חופשי אם הוכח להנחת דעתו של מנהל רשות המיסים או סגנו שהטובין מיובאים לא באמצעות עוסק, לא לצרכי אספקה, ייצור או

קרא עוד »

עוד בנושא...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/שינוע-מטענים.png
שינוע מטענים - העתיד כבר כאן

בעולם שבו המהירות והיעילות שולטות, תחום הובלת המטען המסחרי נמצא על סף מהפכה פורצת דרך. דמיינו עתיד שבו הלוגיסטיקה משתלבת בצורה חלקה עם טכנולוגיה חדשנית, ומעצבת מחדש את האופן שבו סחורות מועברות למרחקים...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/שוויץ.png
שוויץ סקירה כלכלית ספטמבר 2023

שוויץ היא מהכלכלות היציבות בעולם. חוזקותיה העיקריות הן מדיניות מוניטרית ארוכת טווח, סודיות בנקאית משכך נהפכה למדינה מועדפת בתחום זה ובעלת זרם השקעות זרות קבוע, שיעורי אבטלה נמוכים, גרעון תקציבי נמוך ויציבות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/האיום-החותי.png
זה היה אחד האיומים של החות'ים, אמש הוא כנראה התממש לראשונה - פורסם בגלובס

לפי דיווח, ארבעה כבלי תקשורת תת-ימיים נפגעו ככל הנראה בים שבין ג’דה בסעודיה לבין ג’יבוטי במזרח אפריקה • מדובר בשיבוש חמור של התקשורת בין אירופה לבין אסיה, כאשר את עיקר הפגיעה יספגו בעיקר מפעילות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/אחסון-ואריזה.png
שירותי אחסנה ואריזה

האם אתה מוכן לקחת את משחק הלוגיסטיקה שלך לשלב הבא? בואו לצלול לתוך העולם הטרנספורמטיבי של שירותי אחסון ואריזה של סחורות בשילוב עם משלוח בינלאומי ושחרור ממכס. אשר עסקים שואפים לעמוד בדרישות הצרכנים המתפתחות,...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/03/חרבות-ברזל.png
יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 26.02.2024 עלה לאוויר הקלות ברשות המיסים למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל 30.01.2024 עלה לאוויר מענק למשרת מילואים במלחמת חרבות ברזל שהוא הורה לילד עם צרכים מיוחדים 30.01.2024 עלה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/עותק-של-עותק-של-עותק-של-עותק-של-קול-המס-2200-x-700-פיקסל-2200-x-700-פיקסל.png
אמנת טיר (TIR)

“אמנת טיר” היא אמנת מכס בינלאומית המאפשרת הובלת מטענים דרך מדינה אחת או יותר.הגשת מסמכי יבוא (אמנת Transit Internationaux Routiers – TIR) רעיון ה- TIR הועלה לראשונה זמן קצר לאחר סיום...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/6056ac6c66fd538694ecbb0a4351fe0a.webp
ראש ממשלת ירדן: אין ״גשר יבשתי״ דרך הממלכה לישראל

רה״מ ירדן אמר כי האירועים בים האדום גרמו לעלייה של 200% בעלויות השילוח ממזרח אסיה וב-60% מאמריקה ואירופה. לדבריו ״אין גשר יבשתי מירדן. מערכת התחבורה בירדן לא השתנתה כבר יותר מ-25 שנה״ ראש ממשלת ירדן בישר...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/האיחוד-האירופי-פתח-במבצע-ימי-בים-סוף.png
האיחוד האירופי פתח במבצע ימי בים סוף

מבצע ASPIDES יפעל בתיאום הדוק עם EUNAVFOR ATALANTA, מבצע האנטי – פיראטיות המתמשך של האיחוד האירופי מול קרן אפריקה ומערב האוקיינוס ההודי, כדי לשפר את הביטחון הימי במערב האוקיינוס ההודי ובים האדום. המועצה...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/סקירה.png
סקירת מצב המשק 11.2.24 – מלחמת חרבות ברזל

משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם את תמונת מצב המשק נכון לתאריך 11.02.2024. משרד הכלכלה והתעשייה אמון על שמירת הרציפות התפקודית של המשק בשעת חירום, בתוך כך שוק התעסוקה, אספקת המזון השוטפת ומוצרי בסיס, פעילות...

https://www.unitedxp.co.il/wp-content/uploads/2024/02/13bb7e14d4db62a71c4bc84f6c6c1f31.webp
סקר פרייטוס: 80% מאנשי מקצוע לוגיסטיים חושבים שהגרוע ביותר מאחורינו בים האדום

תעריפי ההובלה הימית מאסיה לצפון אירופה והים התיכון צנחו שניהם בכ-7% בשבוע שעבר והם נמוכים ב-15% מהשיאים של סוף ינואר כאשר התנאים משתפרים והביקוש פוחת. הצפי: גם אם ההסטות מהם האדום יימשכו התעריפים יירדו...

1 2 3 4 62